Saako hotellihuoneen jääkaappiin ostaa esim iltapalaa,vai onko

kukkuu1

kielletty omien ruokien/juomien vieminen?? Onhan meidän saatava valita mistä ruokamme ostamme ja luulisi nyt että hotellihuoneessaan saa syödä kaupasta ostettuja hedelmiä ja juoda kaupasta ostettua jääteetä ja viiniä?

186

18358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on niiltä pois

pääsääntöisesti se on kielletty, ellei kyse ole huoneistohotellista, missä on keittomahdollisuus.

riippuu tietysti paikasta ja esim. meidän huoneessa on omat ruuat ja juomat kieltävä lappu seinällä.

• ighhhhhh

Höpö höpö! Itse olen ollut useammassa eri hotellissa viimeisen kymmenen vuoden aikana töissä ja en IKINÄ ole kuullut moisesta "pääsääntöisestä" säännöstä, että ei saisi omia eväitä viedä.

Tälläkin hetkellä olen hotellissa töissä ja meillä on huoneissa tyhjät minibaarit, joita asiakkaat nimenomaan voivat käyttää omien eväidensä säilyttämiseen.

Joskus, jos minibaarissa on hotellin tuotteet, asiakkaat ovat pyytäneet tyhjentämään minibaarin, jotta saisivat omat eväänsä sinne. Tai sitten vain ovat tyhjentäneet minibaarin hotellihuoneen kaappiin, laatikkoon tai pöydälle. Ja tästä ei koskaan mitään ole sanottu, ettei kävisi. Päinvastoin on palveltu asiakasta juuri niin kuin hän on halunnut.

Hotellin ravintolaanhan ei saa viedä omia eväitä, mutta hotellihuone on aivan eri juttu. Ja siis ei huoneistohotelli, vaan ihan perus hotelli.

Jotenkin ihan läpihuutojuttu ja itsestäänselvyys tämä asia. Onko Suomessa oikeasti ihmisiä, jotka eivät uskalla viedä hotellihuoneeseen omia eväitään...?

• aaggrrr
        ighhhhhh kirjoitti:

Höpö höpö! Itse olen ollut useammassa eri hotellissa viimeisen kymmenen vuoden aikana töissä ja en IKINÄ ole kuullut moisesta "pääsääntöisestä" säännöstä, että ei saisi omia eväitä viedä.

Tälläkin hetkellä olen hotellissa töissä ja meillä on huoneissa tyhjät minibaarit, joita asiakkaat nimenomaan voivat käyttää omien eväidensä säilyttämiseen.

Joskus, jos minibaarissa on hotellin tuotteet, asiakkaat ovat pyytäneet tyhjentämään minibaarin, jotta saisivat omat eväänsä sinne. Tai sitten vain ovat tyhjentäneet minibaarin hotellihuoneen kaappiin, laatikkoon tai pöydälle. Ja tästä ei koskaan mitään ole sanottu, ettei kävisi. Päinvastoin on palveltu asiakasta juuri niin kuin hän on halunnut.

Hotellin ravintolaanhan ei saa viedä omia eväitä, mutta hotellihuone on aivan eri juttu. Ja siis ei huoneistohotelli, vaan ihan perus hotelli.

Jotenkin ihan läpihuutojuttu ja itsestäänselvyys tämä asia. Onko Suomessa oikeasti ihmisiä, jotka eivät uskalla viedä hotellihuoneeseen omia eväitään...?

Hotelli Sissin minibaari tyhjennettiin kaapin hyllylle ja laitoimme omia juomia jäähtymään. Koska minibaarin tilavuus ei ollut kovin iso niin 1-2 vrk juomat mahtuivat kerralla. Huonepalvelu pudisti vain päätään ja mumisivat jotain mutta ymmärsivät p.aukisten suomalaisten himot ja halut.
        Toisaalta mukavat tipit heille viikon siedettävänä olleilta.

• Huomaa tämä
        ighhhhhh kirjoitti:

Olet nyt palstalla "Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya"

Se, että hotellihuoneeseen on kiellettyä viedä omia eväitä ei siis ole mikään yleismaailmallinen, vaan turkkilainen tapa. Tarkoituksena tietysti netota turistilta lisää rahaa.

Olen kuullut jopa laukkutarkastuksista, joka kyllä kuulostaa uskomattomalta.

• Ihm

En tiedä kuinka kauan olen maailmaa kiertänyt, mieluiten aina huoneistohotellissa , missä on melkein kaikki pakastimesta lähtien kaikki, mutta ikinä en ole törmämmyt, tavallisessa hotellissa, joskushan se avain pitää noutaa erikseen, etten saisi minibaaria tyhjentää ja laittaa sinne omia juomiani, hedelmiäni. Tietysti lähtiessä täytyy sen valikoiman olla ok.

• Reissaaja1
        Huomaa tämä kirjoitti:

Olet nyt palstalla "Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya"

Se, että hotellihuoneeseen on kiellettyä viedä omia eväitä ei siis ole mikään yleismaailmallinen, vaan turkkilainen tapa. Tarkoituksena tietysti netota turistilta lisää rahaa.

Olen kuullut jopa laukkutarkastuksista, joka kyllä kuulostaa uskomattomalta.

Siis miksi matkustaa Turkkiin, jos käytös turisteja kohtaan on noin törkeää. Ei tulisi mieleenkään lähteä lomalle mihinkään alikehittyneeseen maahan massaturistina.

• carlos61
        ighhhhhh kirjoitti:

Voi sinne viedä omia ruokia, mut henkilö kunta rahastaa sua siitä tallelokerosta. todettu on suomessa. siis jos ruokia minibaariin, rahat aina mukaan.

• asdfghc
        carlos61 kirjoitti:

Voi sinne viedä omia ruokia, mut henkilö kunta rahastaa sua siitä tallelokerosta. todettu on suomessa. siis jos ruokia minibaariin, rahat aina mukaan.

Ja paskat.. t. myös useissa hotelleissa työskennellyt ja asiakkaana oleskellut :D

• mies.
        Reissaaja1 kirjoitti:

Siis miksi matkustaa Turkkiin, jos käytös turisteja kohtaan on noin törkeää. Ei tulisi mieleenkään lähteä lomalle mihinkään alikehittyneeseen maahan massaturistina.

Minä olen vienyt pizzaa ja kaikkee, en minä lupia kysele.

• BaristaM
        ighhhhhh kirjoitti:

Valitettavasti olet väärässä, yleensä on kielletty ja syystä. Minibaarin jääkaappi on tarkoitettu hotellin tuotteille ja ei ole toivottavaa, että asiakkaat tunkevat eväitään samaan kaappiin jo pelkästään hygienian takia. Aika monessa hotellissa mainitaan asiasta jos vain viitsii lukaista sen tekstin minibaarin ovesta. Omat eväät omaan kaappiin - ei hotellin minibaariin. Huoneistohotellit ovat asia erikseen.

• AlfMelmac
        ighhhhhh kirjoitti:

Tyhjentää minibaari ja höh jo 2000 oli ns. robobar eli jos otat tutotteen kaapista pois niin se rekisteröityy ostetuksi tuotteeksi respaan. siinähän sitten pois lähtiessä selvittämään ettei vaimo tiennyt asiaa ja tuote on edelleen kaapissa.

• joku random

Muistakaa, että kaikki mikä ei vahingoita mitään/ketään, eikä ole kieletty on sallittua. Jos hotelli haluaa kieltää minibaarin vapaa käyttöä tai omien eväiden syömistä, niin he joko sanovat sen avainten luovutuksen yhteydessä, tai kirjoittavat sen näkyvälle paikalle.
        Hyvin oudoilta kuitenkin kuullostavat nuo kiellot.
        Tämän tiedän kerrossiivoojan kokemuksesta.

• TURKI KEPAP
        mies. kirjoitti:

Minä olen vienyt pizzaa ja kaikkee, en minä lupia kysele.

MINEKI VIE PIZTSA SINU VAIMOLE JA SAMALA MINU KARVAKOURA PURISTA TISI

• overworld
        BaristaM kirjoitti:

Valitettavasti olet väärässä, yleensä on kielletty ja syystä. Minibaarin jääkaappi on tarkoitettu hotellin tuotteille ja ei ole toivottavaa, että asiakkaat tunkevat eväitään samaan kaappiin jo pelkästään hygienian takia. Aika monessa hotellissa mainitaan asiasta jos vain viitsii lukaista sen tekstin minibaarin ovesta. Omat eväät omaan kaappiin - ei hotellin minibaariin. Huoneistohotellit ovat asia erikseen.

Nuo savunahat mistään hygieniasta mitään tajua,saati että noudattaisivat joitain ohjeita.
        En ainakaan luottais pätkääkään.

• ulkomaalainennainen
        carlos61 kirjoitti:

Mitä on henkilö kunta?

• opi lontoota
        ighhhhhh kirjoitti:

"Tälläkin hetkellä olen hotellissa töissä ja meillä on huoneissa tyhjät minibaarit, joita asiakkaat nimenomaan voivat käyttää omien eväidensä säilyttämiseen."

-mitä tarkoittaa lappu hotlan seinällä, jossa sanotaan vapaasti suomennettuna, että "älä tuo mitään ruokaa tai juomaa huoneeseen hotellin ulkopuolelta"

• eusebius2
        Reissaaja1 kirjoitti:

Eipä vielä ole tullut vastaan hotellia jossa ei saisi mukanaan tuoda matkatavaroitaan. Ja myös juomiaan. ja jopa ruokaakin. Jos ne huoneessaan nauttii.Kaikille ei hotellin ruoat ja juomat sovi. Hotelihuone on nukkumista ja lepääämistä varten matkalla. ainkin suomessa ei ole hotelleissa tajolla kaikkien makuun tai tai ruokavalioon sopvia ruokia. Tietenkin niitä ei mukanaa voi yleisiin tiloihin tuods. Jos tätä rajoitetaa on suyytä valita toinen hotelli. Sam se on kesälomalla . silloin syödään ja juodaan muissa ravintoloissa kun siinä johon majoitutaan. Toki myös sen hotellin antimia käytetään sen mukaan kuin itse päätetään.

• Puhelimen päässä

Soita hotelliin ennen saapumistasi ja kysy saako.

• Riippuu

Sääntö siis että hotelleihin ei saa viedä omia muualta ostettuja ruokia,juomia jne.,mutta esim.oman hotellin kaupasta ostetut saa=)
      Ja eihän tosissaan läheskään kaikissa hotelleissa tutkita kasseja mitä niissä huoneeseen lukjetat,jos eti han läpinäkyvässä pussissa niitä vie.
      Eli esim. reppu hyvä.
      Joissain hotelleissa tosin ihan tarkistetaan pilkun tarkasti kaikki kassit..
      eli riippuu pitkälti mikä hotelli.

• hotellin nimi

Aikuisten oikeesti?! Missä hotellissa tongitaan asiakkaiden kasseja?

En ole ikinä kuullutkaan, että jollekin olisi näin käynyt.

Olen aina, niin kotimaassa kuin ulkomailla, ostanut ja ihan näkyvästi vienyt syötävää ja juotavaa huoneeseen. Pakkohan huoneeseen on ostaa esim. pullovettä juotavaksi, hampaanpesuun. Koskaan ei ole ollut ongelmia asian suhteen.

• NoVoiSunJee
        hotellin nimi kirjoitti:

Olen aina, niin kotimaassa kuin ulkomailla, ostanut ja ihan näkyvästi vienyt syötävää ja juotavaa huoneeseen. Pakkohan huoneeseen on ostaa esim. pullovettä juotavaksi, hampaanpesuun. Koskaan ei ole ollut ongelmia asian suhteen.

Kuka idiootti pesee hampaansa pullovedellä?

• Tietysti pullovedell
        NoVoiSunJee kirjoitti:

Jopa toiset paikalliset. Lisäksi kehtaavat asentaa asuntoihinsa vielä vedenpuhdistusasemiakin. Huonoissa regenoroituneissa putkistoissa elää aivan oma bakteerikantansa ja kukin tekee miten parhaaksi näkee.
        Toiset juovat jopa hanavettäkin ja paikallisista sekin on tyhmää. Sivistyneimmistä.
        Lisäksi tapauksia joissa jopa menneet jätevedet ja juomavedet putkistoissa sekaisin, meitä ei ketään kiinnosta vaikka harjaisit hampaasi vessapytyssä mutta nimittele idiooteiksi aivan rauhassa.

• ole vaikka pesemättä
        NoVoiSunJee kirjoitti:

NoVoiSunJee,

Pese sinä vaikka vessan pöntössä tai uima-altaassa, mutta älä nimittele itseäsi viisaampia idiooteiksi.

• Terveellisesti
        NoVoiSunJee kirjoitti:

Minä pesen ulkomailla hampaat kirkkaalla viinalla. Käy samalla suuvedestä.

• daigadaigaduu
        NoVoiSunJee kirjoitti:

Jos menet kyprokselle ja peset vesijohtovedellä hampaat sulla on ripuli, senkin pölkky.

• carlos61
        hotellin nimi kirjoitti:

Lapsi raukka sulla ei ole ollu vietävää, kuin tuo neitsyytesi.

• srtytui

Suomessa saa viedä omia eväitä hotellihuoneeseen. Kysykää vaikka hotellista jos ette usko.

• Cerhis
        NoVoiSunJee kirjoitti:

Tosimies pesee pelinsä pullovetellä ja huuhtelee suunsa vispilällä.

• putler and frends
        daigadaigaduu kirjoitti:

Jos menet kyprokselle ja peset vesijohtovedellä hampaat sulla on ripuli, senkin pölkky.

Ei ainakaan 90-luvulla tullut ripulia kyproksella.
        Nyt kun "hyväkäytöksiset ja uskomattoman ystävälliset,sekä muut huomioivat, kielitaitoiset" -venäläiset turistit ovat senkin paikan valloittaneet,niin sonta jo suihkuaa,eikä kyprokset paljoa kiinnosta.. .

• teveysintoilijaqqqq
        daigadaigaduu kirjoitti:

Minulla on peerheeni jäsenille koskaan ei ole ollut mitään vatsa ongelmia ulkomailla. Eikä oikeastaan täälläkään. Syömme kotitekoista- tai ravintolaruokaa. Ja kaikki käy... etanat, sisäfilepihvit, padat, uuniperunat ja vaikkapa kotona tehdyn makaroonilaattikon. Lapset joskus käyvät hampurilaiselle, mutta minä ja mieheni emme sellaista paskaa syö. Kaikki ne karvakäsien vääntämät kebabit ja lehtipihvit voi jäädä muille. Sama pätee ulkomailla... Jos syö kaikenlaista, kolme päivää sitten tehtyä moskaa, sitten Se vatsakin menee kuralle.

• Derya.

Monissa hotellihuoneissa (ei siis huoneistoissa) on turhat minibaarit muutettu vuokrattavaksi jääkaapiksi. Silloin saa sinne viedä ruokatavaraa. Itse olen sen minijääkaapin päälle laittanut vaikka hedelmiä, mutta pitänyt huolen, että ne heti syödään tai viedään ulos mennessä roskiin. Etteivät kerää elukoita. Nyt jopa hotellimme alakerrassa myytiin isoja ja pieni limuja ja vesiä ihan kaupan hintaan eli ei tarvinnut raahaa pakollisia vesiäkään mistään.

Jos huoneessa ei ole jääkaappimahdollisuutta, kansainvälinen sääntö on, ettei sinne viedä mitään hotellin ulkopuolelta ostettua. Jos viet, ole fiksu ja jemmaa ostokset vaikkapa reppuun. Eräs seurueestamme (jolla ei ottanut jääkaappia), osti mansikoita, söi osan ja jätti loput lämpimään huoneeseen. Siivooja vei homehtuvat mansikat mennessään, ilman mitään mutinoita. Tulinne Alanyasta viime lauantaina.

Eli hyvää ja huoletonta lomaa :D

• mieeeee

Huoneessa on jääkaappi ja hotelissa oma kauppa..sieltä varmaan sitten limsat ja mehut...Ovatkohan kalliimpia kuon perus marketissa turkissa. Varmasti repulla kannan myös edim jugurttia/hedelmiä tms iltapalaa lapsille...eikö edes karkkia saa viedä??

• Karkkimix
        mieeeee kirjoitti:

Huoneessa on jääkaappi ja hotelissa oma kauppa..sieltä varmaan sitten limsat ja mehut...Ovatkohan kalliimpia kuon perus marketissa turkissa. Varmasti repulla kannan myös edim jugurttia/hedelmiä tms iltapalaa lapsille...eikö edes karkkia saa viedä??

No ei ne varmasti tuu kyttään mitä huoneessa syöt. Syö rauhassaan karkkia :) ja jos tulevat kitisemään ni tarjoa heillekin. Hyvää lomamatkaa Turkkiin. Itsekin viikon kuluttua seitsemättä kertaa Alanyaan..

• belle1

Kyllä me on aina viety oluet ja limsat sekä ruokaa eikä kukaan oo kyselly mitään...

• Älkää hyvät

ihmiset olko noi stanan tyhmiä. Yhdessäkään hotellissa MissäänPÄIN maailmaa ei tulla teiltä kysymään mitä sinä sieltä kaupalta olet kantamassaSiis hotellin ulkopuolelta. EI MISSÄÄN.
      Kyllä taas suomalainen keksii itse kaikenlaisia rajoituksia.
      Jos joku JOSSAIN tulee sinulle jotain sanomaan ostoksistasi,tee niinkuin paikalisetkin tekisivät, kohauttele olkapäitäsi ja mene huoneeseesi.
      Ole kuin et ymmärtäisi mitään kieliä.

• koppi

Kyllä on kertaalleen kysytty kassin sisällöstä, kun mentiin ostoksilta hotellille takaisin. Oli monta pulloa limsaa ostettu mm. Hotellin minimarketista kehoittivat seuraavan kerran ostamaan, heh. Myös Egyptissä tapahtunut ihan samaa.

• Mieti tätäkin
        koppi kirjoitti:

Kyllä on kertaalleen kysytty kassin sisällöstä, kun mentiin ostoksilta hotellille takaisin. Oli monta pulloa limsaa ostettu mm. Hotellin minimarketista kehoittivat seuraavan kerran ostamaan, heh. Myös Egyptissä tapahtunut ihan samaa.

Kansainvälinen tapa, että hotellihuoneisiin ei viedä omia ruokia ja juomia. Ja kasseja todellakin tarkastatetaan.
        Ajatelkaas pikkuisen; otatte äkkilähdön esim. Deturilta ja maksatte matkastanne äärimmäisen vähän. Hotelli, joka ottaa teidät vastaan, ei saa kuin euron pari korvausta siitä, että majoittaa teidät. Hotellille kuitenkin muodostuu teistä huomattavasti enemmän kustannuksia ja he yrittävät saada katetta myymällä teille juomaa ja ruokaa, mutta te teettekin oharit ja ostatte hotelliin juomanne ja ruokanne muualta ja menette kaiken huipuksi syömään ja juomaan ostoksenne hotellihuoneisiin. Kunnioitusta edes pikkuisen, vaikka kuinka haluatte nuukailla. Te, ketkä haluatte syödä/juoda omissa huoneissanne, niin ottakaa huoneistohotelli.

• Anemone71

Et varmaankaan ole matkustellut kovinkaan paljoa, etkä ainakaan muslimimaissa.
        Häämatkallamme Jordaniassa hotellin sisääntuloaulassa kuljettin turvaporttien läpi ja laukut tms. piti laittaa lentokentän turvatarkastuksen tapaan erilliselle hihnalle läpivalaistaviksi. Viinipulloista jäimme kiinni ja loppuloma kuljetettiin niitä vaatteissa. Alkoholi ei siis kiellettyä, vaan sen tuominen talon ulkopuolelta.

• Anemone71
        Anemone71 kirjoitti:

Et varmaankaan ole matkustellut kovinkaan paljoa, etkä ainakaan muslimimaissa.
        Häämatkallamme Jordaniassa hotellin sisääntuloaulassa kuljettin turvaporttien läpi ja laukut tms. piti laittaa lentokentän turvatarkastuksen tapaan erilliselle hihnalle läpivalaistaviksi. Viinipulloista jäimme kiinni ja loppuloma kuljetettiin niitä vaatteissa. Alkoholi ei siis kiellettyä, vaan sen tuominen talon ulkopuolelta.

Tarkoitukseni oli vastata "Älkää hyvät"- nimimerkille.

• aina menossa

Älä mesoa. Kyllä on kysytty kassin sisältöä Turkissa, Alanyassa. Joissakin hotelleissa ollaan niin ahneita, että vesipulloakaan ei asaisi viedä hotellihuoneeseen hotellin ulkopuolelta. On näytetty kädestä pitäen, että vesi ostetaan respan ylihinnoitellusta kylmäkaapista. Olen käynyt Turkissa kymmeniä kertoja, ja olen joskus törmännyt ko. tapoihin.
        Fiksuihin tapoihin kuuluu, että vie ostoksensa kassissa tai laukussa. Ei muovipussissa kantaen. Tyhjät putelit mennessään hotellin ulkopuolella oleviin roskiksiin..Itse voi myös käyttäytyä fiksusti.

• aina menossa
        aina menossa kirjoitti:

Älä mesoa. Kyllä on kysytty kassin sisältöä Turkissa, Alanyassa. Joissakin hotelleissa ollaan niin ahneita, että vesipulloakaan ei asaisi viedä hotellihuoneeseen hotellin ulkopuolelta. On näytetty kädestä pitäen, että vesi ostetaan respan ylihinnoitellusta kylmäkaapista. Olen käynyt Turkissa kymmeniä kertoja, ja olen joskus törmännyt ko. tapoihin.
        Fiksuihin tapoihin kuuluu, että vie ostoksensa kassissa tai laukussa. Ei muovipussissa kantaen. Tyhjät putelit mennessään hotellin ulkopuolella oleviin roskiksiin..Itse voi myös käyttäytyä fiksusti.

Vastaus sii "Älkää hyvät"..

• Kuule kyllä
        Mieti tätäkin kirjoitti:

Kansainvälinen tapa, että hotellihuoneisiin ei viedä omia ruokia ja juomia. Ja kasseja todellakin tarkastatetaan.
        Ajatelkaas pikkuisen; otatte äkkilähdön esim. Deturilta ja maksatte matkastanne äärimmäisen vähän. Hotelli, joka ottaa teidät vastaan, ei saa kuin euron pari korvausta siitä, että majoittaa teidät. Hotellille kuitenkin muodostuu teistä huomattavasti enemmän kustannuksia ja he yrittävät saada katetta myymällä teille juomaa ja ruokaa, mutta te teettekin oharit ja ostatte hotelliin juomanne ja ruokanne muualta ja menette kaiken huipuksi syömään ja juomaan ostoksenne hotellihuoneisiin. Kunnioitusta edes pikkuisen, vaikka kuinka haluatte nuukailla. Te, ketkä haluatte syödä/juoda omissa huoneissanne, niin ottakaa huoneistohotelli.

hotelli ottaa omanosansa siltä matkanjärjestelijältä.
        Luuletvat voivansa peloitella hölmöä suomalaista ostamaan heiltä. Näköjään joskus onnistuvat siinä.

• Asiasta tietävä
        Kuule kyllä kirjoitti:

hotelli ottaa omanosansa siltä matkanjärjestelijältä.
        Luuletvat voivansa peloitella hölmöä suomalaista ostamaan heiltä. Näköjään joskus onnistuvat siinä.

Hotellin osuus äkkilähdön hinnasta on alle 10%. Äkkilähdön summalla ei yleensä kata edes lentolippuja.

• enpä usko
        Mieti tätäkin kirjoitti:

Nyt tänne hotellien nimet, joissa kassit tarkastettu tai kehotettu ostamaan hotellin omasta kaupasta!

• ns. tietävälle
        Asiasta tietävä kirjoitti:

Hotellin osuus äkkilähdön hinnasta on alle 10%. Äkkilähdön summalla ei yleensä kata edes lentolippuja.

Hotelli saa äkkilähdöstä saman hinnan kuin muistakin, matkatoimistolle on varattu tietty määrä huoneita kiinteään hintaan ja matkatoimisto maksaa ne oli sielä matkustaja tai ei. Sama koskee lentomatkoja, matkatoimisto maksaa sovitut paikat oli niillä matkustaja tai ei. Ja ne paikka/huonemäärät sovitaan hyvissäajoin ennen kauden alkua, pientä hienosäätöä voidaan määriin tehdä kauden edetessä mutta niitä ei muutella kokoajan todellisten matkustajamäärien mukaan.

Siksi noita äkkilähtöjä myydään, matkatoimisto maksaa niistä kulut jokatapauksessa oli matkustaja tai ei. Tappio jää pienemmäksi jos matka saadaan myytyä edes jollain hinnalla vaikka se hinta olisikin reilusti alle kulujen.

Kannattaisi ehkä tarkistaa ne faktat ennen kirjoittelua.

• jooojooojooojoo
        Mieti tätäkin kirjoitti:

Oho! Onko vaatteetkin pakko ostaa hotellin lahjapuodista? Ja kaikki mahdolliset matkamuistot hotellin yhteydessä olevasta matkamuistomyymälästä?

Saako muissa ravintoloissa syödä kuin hotellin ravintolassa, vai pitääkö suu visusti pyyhkiä ja pastillia syödä ennen kuin kehtaa viereisestä ravintolasta palailla omaan hotelliin?

Mitä jos hotellin marketista ei saa jotain mitä haluaa, saako silloin käydä toisessa kaupassa? Jos selittää hotellin johtajalle, että hampaiden lankaaminen ei onnistunut banaanin kuorella tai tulitikulla, vaan tarvitsi nimenomaan oikeaa hammaslankaa, jota ei hotellin marketissa ollut? Ja silloin samalla kauppareissulla ei saa ostaa kaikkea tarvitsemaansa, vaan muut tuotteet on ostettava hotellin marketista?

• nnkfkfkfjfkkfkffkkfk
        Mieti tätäkin kirjoitti:

No vittuakos tekivät huonon diilin. Ei se nyt asiakkaan vika ole!

• Logiikka..?
        nnkfkfkfjfkkfkffkkfk kirjoitti:

No vittuakos tekivät huonon diilin. Ei se nyt asiakkaan vika ole!

Vittu mitä bisnestä! :D Ja asiakkaan pitää häpeillen hyvitellä hotellin henkilökuntaa siitä, että valitsi juuri heidän hotellinsa. Riistoahan se perkele on! :D :D

• Travelleritar

Mitäs jos vaan sanoisitte, että "taking home Finland souvenir", niin ei tarvitse sen enempiä ihmetellä? Vai???????????????????

• Kansainvälinen

tapa. Ja pskat ole. Loppuu nimittäin matkailijat siinä vaiheessa kun hotellissa aletaan penkomaan turistin ostokset. Ei vttu miten tyhmää porukkaa.
      Jos annatte puuttua teidän tavaroihinne, olette tyhmiä.

• Tuolle

anemone71 nikille vaan, että olen ollut muunmuassa Libanonissa vuoden rauhanturvaajana. Jordania tuli tutuksi lomareissuilla. Viinaa, olutta saa ostettua. Vietiin omia juomia hotelliin niin paljon kuin haluttiin.
      Pointti on se jos hotellissa aletaan KONTROLLOIMAAN asiakaiden ostoksia, se on entinen hotelli.
      Myös suomessa hotelleissa on "kielto" omien juomien nauttimisesta huoneessa. Olen nauttinut ja tyhjät hylsyt jääneet huoneeseen. Eipä ole kuulunut jälkeenpäin mitään.
      Toivotettu tervetulleeksi kun uudelleen menty samaan paikkaan.

• Anemone71

Näinhän se onkin, hieman ehkä hyvän tavan vastaista, mutta kovin yleistä. Itse olen poikkeuksetta ostanut huoneeseen juomia, enkä koskaan aiemmin nähnyt mitään Jordanian kaltaista. Turvaportista itse läpi ja kantamukset läpivalaisuun. Ensimmäinen kerta meni ok, joten parin päivän päästä uudelleen, samat kaksi lähikaupasta ostettua punkkupulloa repussa. Noup, madam! Ehdottivat, että jätämme pullot säilöön ja viemme kotiin vajaan kahden viikon kuluttua. Syytä en kehdannut kysellä, kun toki ymmärrän hienon hotellin käytännön. Turvamiehet kohteliaasti selvittivät, että mitään ruokaa ja juomaa ei saisi tuoda, jottei kukaan saa ruokamyrkytystä ja syytä siitä sitten Hilton- ketjua. Ei ihan mennyt läpi, mutta hyvä selitys kuitenkin. Loppuloman huoneissa nauttimamme viinit kuljetimme housunvyötäröllä turvaportin läpi - se ei sentään läpivalaissut. :) Tyhjät veimme repussa ulos, kun emme kehdanneet jättää huoneen roskikseen. Tuntui kyllä vähän pöhköltä, paluulta kahdeksankymmenluvulle ja pussikaljoitteluun... Tämä siis Aqabassa vuodenvaihteessa 2011 - 2012. Ja arabivieraat kulki hampurilaiset kourissa sisään ja ulos ilman ongelmia, ruokamyrkytyksen vaaraa niissä kun ei ilmeisestikään ollut. Mutta, matkailu avartaa ja monenlaiset kokemukset vain rikastuttavat!

• Voi hyvää
        Anemone71 kirjoitti:

Näinhän se onkin, hieman ehkä hyvän tavan vastaista, mutta kovin yleistä. Itse olen poikkeuksetta ostanut huoneeseen juomia, enkä koskaan aiemmin nähnyt mitään Jordanian kaltaista. Turvaportista itse läpi ja kantamukset läpivalaisuun. Ensimmäinen kerta meni ok, joten parin päivän päästä uudelleen, samat kaksi lähikaupasta ostettua punkkupulloa repussa. Noup, madam! Ehdottivat, että jätämme pullot säilöön ja viemme kotiin vajaan kahden viikon kuluttua. Syytä en kehdannut kysellä, kun toki ymmärrän hienon hotellin käytännön. Turvamiehet kohteliaasti selvittivät, että mitään ruokaa ja juomaa ei saisi tuoda, jottei kukaan saa ruokamyrkytystä ja syytä siitä sitten Hilton- ketjua. Ei ihan mennyt läpi, mutta hyvä selitys kuitenkin. Loppuloman huoneissa nauttimamme viinit kuljetimme housunvyötäröllä turvaportin läpi - se ei sentään läpivalaissut. :) Tyhjät veimme repussa ulos, kun emme kehdanneet jättää huoneen roskikseen. Tuntui kyllä vähän pöhköltä, paluulta kahdeksankymmenluvulle ja pussikaljoitteluun... Tämä siis Aqabassa vuodenvaihteessa 2011 - 2012. Ja arabivieraat kulki hampurilaiset kourissa sisään ja ulos ilman ongelmia, ruokamyrkytyksen vaaraa niissä kun ei ilmeisestikään ollut. Mutta, matkailu avartaa ja monenlaiset kokemukset vain rikastuttavat!

päivää.

• Uskomattomia nuijia
        Voi hyvää kirjoitti:

päivää.

nuo matkailijat. Ei jumlauta.

• hotellin bisnes

Tässä pätkä tekstiä suoraan kopioituna Lomamatkojen Turkki/ Alanya, hyvä tietää-kohdeopassivulta:

Hotellihuoneisiin on maan tavan mukaan kiellettyä viedä omia ruokia ja juomia hotellin ulkopuolelta, vaikka huoneessa olisi tai sinne olisi vuokrattavissa jääkaappi/minibaari.

Tällä säännöllä voidaan halutessa edistää hotellin oman ravintolan/ baarin myyntiä!
      Kannattaa ensin ostaa pienempi määrä viemisiä ja katsoa tutkitaanko reput oikeasti. Joltain tutuilta on reput tutkittu ja kiellytty viemästämitään juomia ja elintarvikkeita huoneeseen!

• En halua

tuommoisiin kohteisiin mennä ikinä, koskaan milloinkaa. Pitäköön pskansa.
        Haluan ostaa mitä haluan, mistä haluan.

• Turkki? ei kiitos...

Ei v*ttu, oikeesti Lomamatkojen Alanyan kohdeoppaassa lukee:

"Hotelleissa voi maan tavan mukaan olla rajoituksia omien ruokien ja juomien
        viemisessä huoneeseen. Esim. juomat tulee ostaa minibaarista tai hotellin
        omasta baarista. Huoneistohotelleihin saa viedä omia eväitä."

Joo-o. Kierränpä kaukaa tälläset paikat.

• ahmed ahne

Hotellihuone

Hotellissa on yleensä yksi huone, joka on tarkoitettu kahdelle hengelle. Huoneessa on joko kaksi erillistä tai yksi kahden hengen vuode. Hotellihuoneissa ei ole keittomahdollisuutta. Omien ruokien ja juomien vieminen hotellin ulkopuolelta hotellihuoneeseen on kielletty. Mikäli huoneessa on minibaari, niin se on tarkoitettu vain hotellin omia maksullisia juomia varten ja siellä ei voi säilyttää omia ostoksia.

Tämä info on Deturin sivuilta!!!
      Eli jos viet ruokaa huoneeseen niin syyllistyt rikokseen!
      Tässä esimerkki miten vakavasti asiaan voidaan suhtautua:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/04/15/turkin-aurinkolomasta-tuli-piinaviikko

• ihme paikka

Turkin aurinkolomasta tuli piinaviikko

Helsinkiläinen Juha Mänttäri valitsi Aurinkomatkoilta matkan Turkin Marmarikseen.

- Hotellin rappuset olivat huonokuntoiset ja kompastuin irtirepsottavaan listaan ja vierin portaan alas sillä seurauksella, että nivelsiteeni menivät poikki ja nilkkani jouduttiin kipsaamaan.

Loma oli siis pilalla. Mielialaa kuitenkin pahensi vielä eräs seikka. Hotellihuoneisiin ei ollut missään nimessä sallittua viedä kaupasta ostettua vettä.

- Tämä hotellin jyrkkä sääntö aiheutti ongelmia. Missään nimessä huoneeseen ei saanut viedä marketista ostettua vettä, vaan olisi pitänyt juoda vain heidän minibaarissaan olevaan törkeästi ylihinnoiteltua vettä. Vettähän pitäisi juoda monta litraa päivässä, eikä se minibaarin sisältö olisi edes riittänyt, vaikka se olisi täytetty päivittäinkin. Kuljin vaivalloisesti kainalokepeillä ja reppu selässä ja kun tulin hotelliin, aulassa kyseltiin, mistä tulen ja mitä minulla repussani.

Hotellin henkilökunta oli vesipolitiikassaan tiukka.
        Asiakkaiden reppuja jopa ratsattiin ja muualta ostetetut vesipullot takavarikoitiin.

- Kysyin oppaalta, onko hotellin henkilökunnalla todella oikeutta tarkistaa laukkuja ja opas sanoi että valitettavasti kyllä. Minusta tällainen ehdoton kielto oli törkeää.

Kipsijalkainen Juha yritti välillä tulla hotellihuoneestaan rannalle lepäämään. Mutta:

- Kun pääsin siihen rantaan aurinkotuolille, niin henkilökuntaa tuli siihen paikalle ja minulle sanottiin, että minun on poistuttava. Ihmettelin, että mitä kummaa, tämähän on hotellin asukkaille ilmainen ranta. Kuulemma pitää poistua, jos vesi on ostettu muualta. Niinpä nousin kainalokeppien kanssa ja menin kadulle juomaan veden ja ottamaan tarvittavat kipulääkkeet ja sen jälkeen olin jo niin väsynyt touhuun, että menin vain takaisin hotellihuoneeseeni nukkumaan.

"Yleinen käytäntö hotelleissa"

Aurinkomatkoilta vastataan, että on aivan yleinen käytäntö hotelleissa, että omien juomien ja ruokien vieminen hotelliin on kielletty. Huoneistohotellit ovat taas eri asia.
        - Tämmöinen ehdottomuus on kuitenkin aika harvinaista, myöntää Aurinkomatkojen johtaja Jukka Salama.

Juha valitti omien sanojensa mukaan vesiongelmasta oppaille. Oppaathan olisivat voineet pyytää hotellia tekemään poikkeuksen vesisääntöönsä. Mutta Aurinkomatkojen mukaan oppaat eivät ole Juhan palautetta saaneet.

- Nythän tämä hotelli Yunus on ollut remontissa, joten huonokuntoiset raput ja ilmastointilaitteet korjataan, mutta eihän se poista sitä perusongelmaa, että hotellin henkilökunnan asenne on mikä on. Ilmeisesti tästä lähtien, kun tilaan matkaa, minun pitää osata jo tilatessa kysyä hotellista asioita, joita ei kerrota matkaesitteessä, toteaa Juha Mänttäri.

Sari Valto / Kuningaskuluttaja (TV1 15.4.2004)

• Ihanko

rikokseen. Haistakaa vttu.

• Hyvänen aika

millaisia pönttöjä suomalaiset on! Vaatikaa palvelua. Älkää jääkö odottaamaan sitä!

• 17-11

Olen usein sanonut turkkilaisille, että minä en tarvitse heitä, mutta he tarvitsevat turisteja. Joten miettikääpä uudelleen, millaista palvelua tarjoatte, jos mielitte turisteja paikkaan saada. Ei ikinä enää....jos se yhdestä vesipullosta on kiinni. "Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas."

• Niin turkissahan ei

toimi mikään. Se pitäisi vielä ottaa Euroopan Unioniin. Voi hyvänenaika.
      Joo kiva siellä on lomailla. Mut mitä yhteistä suomalaisilla ja turkkilaisilla on?
      EI MITÄÄN.

• Namnamnam

KEBAB

• jhtyaetgs
        Namnamnam kirjoitti:

KEBAB

Jep, ja kebabia saa kotikylässäkin karvaranteiden valmistamana ilman, et tarvii lähteä sitä paikan päältä hakemaan. Kotikylässä iskee terveystarkastaja-setä, jollei nurkat ja pielet oo puts-plankissa.

Matkailu on sitten taas asia erikseen. Miksi ostaa jotain kälysiä äkkilähtöjä tai muuta massaturismiskeidaa, kun maailmassa on paljon kivoja, kiinnostavia, siistejä ja vapautta rajoittamattomia kohteita?! Ennemmin teen kunnon reissun harvemmin kun lähden minnekään halvalla kuuntelemaan paikallisia ihme sääntöjä, joille hotelleilla ym ei ole mitään laillisuuspohjaa.

• N.uija

Ei saa. Teidän ei tarvitse valita yhtikäs mitään. Tässä taas nähdään kun tuulipukukansa päästetään ulkomaille.

• xx%%%

V t t u ei ole kuin suomalainen noin tyhmä joka noudattaa pilkulleen
      kaikkea.

Jos lukisi että on päätä lyötävä seinään 20 kertaa suomalaiset löisivät.

• buriman

siis että tutkii hotelli laukkuja?? EI voi olla totta siis häh ei voi olla!! hahhah mun reppua ei kyllä yksikään karvaranne koske ilman seurauksia, huhhuh siis ei omia juomia hah maksulliseen jääkaappiin!! ihan tosissaanko?? : DDDDD päivän ei vuoden parhaat naurut! pitäkää suomivalaat vaan hauskaa mä meen Aasiaan! Hei siellä ei kukaan, edes poliisi tutki sun laukkua ilman lupaasi, ja jääkaappi on Aina ilmainen, hehheh
      KURDISTAN EU:HUN!!

• Burimanille

Kiva että menet Aasiaan, tuolla asenteella sinua ei täällä kaivata. Alkeellisemmallakin järjellä varustettu ymmärtää, että jos hotellissa on kauppa, edellytetään että huoneeseen vietävät juomat ja ruoat ostetaan sieltä. Jos olisit vähän laajemmalti matkustellut, tietäisit että näin on joka puolella maailmassa. Siellä Aasiassakin.

• hih........

no missäs turkki sun mielestä sijaitsee... aasiassahan sekin on suurimmaks osaks, hyvä jos jokunen prosentti siitä maasta on euroopan puolella:D

• Rikas Thaimaassa

Burimanilla on varmaan lompakossa vaan 10 bahtin rahoja joita sitten " tuhlaa "
      Seven Elevenin halvimpaan ostettavaan. Hyvä että kitupiikki lähtee thaikkuihin, siellä jos on lompakossa 1000 bahtia on omasta mielestä tooosi rikas :) :).

• buriman

hyvät naiivit ja suloiset neitilapset, luetun ymmärrys teillä hukassa mut koitan uudestaan. siis mistä on repäisty sellainen "laki" että hotla saa kollata asiakkaan laukun ja "vaatia" asiakasta ostamaan jostain jotain???? olen kylläkin matkustellut enempi siellä aasiassa aika paljonkin ( vuodesta 2001 väh kerran vuodessa), mutta en kyllä missään ole em. Lakiin törmännyt! viimeks palasin n. 3 kk:n reissusta ennen vappua, jolla hotelleja oli tusinan verran ja aina hymyillen ottivat vastaan vaikka oli kuinka monta säkkiä eväitä! muuten niitä 10 bahtin kolikoita en käyttänyt mihinkään vaan annoin niitä paikallisille kerjääjille aina kun osui kohdalle, se kun tulee kuulemma aina takas tavalla tai toisella. :) sitä rahaa meni n. 9000e eli aikas halpa paikka tuo rakas Aasia! khap

• Voi pihiyttä
        buriman kirjoitti:

hyvät naiivit ja suloiset neitilapset, luetun ymmärrys teillä hukassa mut koitan uudestaan. siis mistä on repäisty sellainen "laki" että hotla saa kollata asiakkaan laukun ja "vaatia" asiakasta ostamaan jostain jotain???? olen kylläkin matkustellut enempi siellä aasiassa aika paljonkin ( vuodesta 2001 väh kerran vuodessa), mutta en kyllä missään ole em. Lakiin törmännyt! viimeks palasin n. 3 kk:n reissusta ennen vappua, jolla hotelleja oli tusinan verran ja aina hymyillen ottivat vastaan vaikka oli kuinka monta säkkiä eväitä! muuten niitä 10 bahtin kolikoita en käyttänyt mihinkään vaan annoin niitä paikallisille kerjääjille aina kun osui kohdalle, se kun tulee kuulemma aina takas tavalla tai toisella. :) sitä rahaa meni n. 9000e eli aikas halpa paikka tuo rakas Aasia! khap

Etteikö kuitenkin olisi kyse 9000 bahtista kun säkeissä kannat ruokaa hotelleihin:) :).

• onko tuo vitsi vai

Siis ihan aikuisten oikeastiko Alanyan hotelleissa on tuollaisia kaikkia ihmisoikeuksia rikkovia sääntöjä??? Herranjumala sentään ja voiko joku oikeasti olla niin pöljä että suostuu tuollaisiin? Kyllä nyt elinaa ja simoa ku.setetaan oikein kaksin käsin jos tuollaisia vaaditaan ja nämä juntit niihin suostuu ja vieläpä oikein maksaa siitä...

Huh huh että on kaikenlaisia rotanloukkoja olemassa maailmassa.

• 11-15

Mikä se olikaan se turistipoliisin nimi. Vai poliisi kirjallisella luvalla saa tulla tarkastamaan minun laukkuni. Eikä sieltä mitään niin tärkeää löydy. Jätän paskaiset alusvaatteet päällimmäiseksi, että siitä vaan.
      Tarpeenpaan olisi varmaankin tarkastaa ne kaupat, jossa kannabista myydääan. Kuva on todisteena.

• sasssda

Onko totta, että jos paskot housuusi, niin säilöt ne ulosteet alusvaatteineen laukussasi? Kumma kun et anna tulla legginssien läpi alas asti?

• Turkilainen vesipulo

Ja höpö höpö, ettei huoneeseen saa viedä ruokia ja juomia. Sitä ei kiellä mikään. Tottakai jotkut typerykset kysyy, että saahan viedä, höh. Ja mitä vastaa Ahmadinejad ahne, ei saa , sinä voi osta vain meidän minibaarin vesi. Ja hölmö suomalainen uskoo ahmati hametta.

• saiturikansaa

Naurettavaa laskea lomalla joka sentti ja sitten lipittää salaa omia juomia hotellihuoneessa! Vedenviennin ymmärrän mutta esim. ruuan roudaaminen huoneeseen ja sen syöminen on aivan liikaa! Ei niitä huoneita ja sänkyjä tarvi omilla ruuilla sotkea jos ravintolassakin on mahkut syödä!
      En minä ainakaan lomillani pihistele vaan sinne mennään nauttimaan.
      Eli ihan hyvä että omien eväiden vienti on kielletty ja sitä valvotaan!

Turkkihan on ollut aina ns. alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien suosikkilomakohde ja tämä keskustelu vain vahvistaa sitä käsitystä!!!
      Sitten kotona voi naapurille retostella miten halvaksi taas loma tuli!

• Se alempi sos.luokka

Niinpä... alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat ne suuret johtajatkin, jotka siellä golfaafat... voi pyhä yksinkertaisuus - ei voi muuta sanoa :(

Vielä näitä "paremmat ihmiset" ja "huonommat ihmiset" -tyyppejä riittää... miten mahtaa käydä lapsosten kun vanhemmat antavat tällaista mallia? Tullaan jossain vaiheessa itkemään (siis lapsoset), kuinka kurjaa on, eikä kukaan välitä =)

Turkki on hieno maa lomailla ja asuakin. Jos asenne on kohdallaan, siellä on helpompi asioida kuin Espanjassa, ainakin viranomaisten kanssa. Muutenkin, jos käyt usein, mad. omistat asunnon, sinut otetaan täysin eritavoin huomioon kuin turistit. Mutta, jos käyttäydyt hyvin, sinäkin saat siitä plussaa palvelussa, hinnassa ja sinut MUISTETAAN, jos tulen ensi vuonna uudelleen.

• Saiturikansaa
        Se alempi sos.luokka kirjoitti:

Niinpä... alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat ne suuret johtajatkin, jotka siellä golfaafat... voi pyhä yksinkertaisuus - ei voi muuta sanoa :(

Vielä näitä "paremmat ihmiset" ja "huonommat ihmiset" -tyyppejä riittää... miten mahtaa käydä lapsosten kun vanhemmat antavat tällaista mallia? Tullaan jossain vaiheessa itkemään (siis lapsoset), kuinka kurjaa on, eikä kukaan välitä =)

Turkki on hieno maa lomailla ja asuakin. Jos asenne on kohdallaan, siellä on helpompi asioida kuin Espanjassa, ainakin viranomaisten kanssa. Muutenkin, jos käyt usein, mad. omistat asunnon, sinut otetaan täysin eritavoin huomioon kuin turistit. Mutta, jos käyttäydyt hyvin, sinäkin saat siitä plussaa palvelussa, hinnassa ja sinut MUISTETAAN, jos tulen ensi vuonna uudelleen.

Saattaahan sinne muutama isompikin johtaja mennä mutta väitän että kun Suomesta kone nousee niin suuri osa lähtijöistä on ihan jotain muuta kuin golffavia johtajia!
        Ja nämä suuret johtajat eivät varmasti vedä napaansa leikkeleitä salaa hotellissa ja ryystä lämmintä pussikaljaa pohjiksi , siinä on se iso ero!!!

Tottakai missä vaan pärjää hyvin jos osaa käyttäytyä ja kunnioittaa paikallisia ihmisiä ja tapoja, Turkki ei varmaan ole poikkeus siinä. Mutta kun kaikki meistä ei osaa, valitettavasti.

• Haluan syödä

vaikkapa jotain leikkeleitä, pähkinöitä ym. snacksejä, nauttia olutta, viinejä tai drinkkejä huoneessa iltasella vaikka on käyty ravintolassa syömässä. Hotelissa tai ulkopuolella.
      Haluaisin tietää niiden hotellien nimiä jotka ovat estäneet em. tuotteiden viennin huoneeseen. Voimme tulevaisuudessa välttää näitä paikkoja.
      Miten on?

• Ei juntti

No osta hyvä mies/nainen ne syömisesi hotellin kaupasta, niin ei mitään ongelmaa ole eikä tule. Minusta noloa ja junttimaista yrittää salakuljettaa lähikaupasta ostettua vesi- tai kaljapulloa vain sen vuoksi että ne ovat pari liiraa halvempia siellä.

• 9-15
        Ei juntti kirjoitti:

No osta hyvä mies/nainen ne syömisesi hotellin kaupasta, niin ei mitään ongelmaa ole eikä tule. Minusta noloa ja junttimaista yrittää salakuljettaa lähikaupasta ostettua vesi- tai kaljapulloa vain sen vuoksi että ne ovat pari liiraa halvempia siellä.

Mikä laki kieltää ostamasta sieltä mistä kukin haluaa?Sellaistako on Turkin vapaus? Maa on muka pyrkimässä EU:hun. Ollaanko Turkissa menossa entisen Neuvostoliiton tyyliin? Muistatte varmasti "turistikaupat".

• Huokaus!
        9-15 kirjoitti:

Mikä laki kieltää ostamasta sieltä mistä kukin haluaa?Sellaistako on Turkin vapaus? Maa on muka pyrkimässä EU:hun. Ollaanko Turkissa menossa entisen Neuvostoliiton tyyliin? Muistatte varmasti "turistikaupat".

Väännetäänpä rautalangasta vielä, kun muuten ei tunnu menevän tajuntaan: ei mikään laki vaan hyvät tavat kieltävät. Hotelleissa on kauppa sitä varten, että sieltä ostetaan mitä tarvitaan. Ja hotelleilla on oikeus määrätä mistä kaupasta ostettuja vesiä tai ruokia siellä hotellihuoneessa mässytetään. Jos lomabudjetti kaatuu siihen liiran kahden hintaeroon, niin olisiko parempi pysyä kotimaassa ja säästää vähän lisää sukanvarteen ennen lähtöä.

• 6-15
        Huokaus! kirjoitti:

Väännetäänpä rautalangasta vielä, kun muuten ei tunnu menevän tajuntaan: ei mikään laki vaan hyvät tavat kieltävät. Hotelleissa on kauppa sitä varten, että sieltä ostetaan mitä tarvitaan. Ja hotelleilla on oikeus määrätä mistä kaupasta ostettuja vesiä tai ruokia siellä hotellihuoneessa mässytetään. Jos lomabudjetti kaatuu siihen liiran kahden hintaeroon, niin olisiko parempi pysyä kotimaassa ja säästää vähän lisää sukanvarteen ennen lähtöä.

En todellakaan usko tuota. Mitkä hyvät tavat turkkilaisilla on huijata joka käänteessä.
        Minä teen ostokseni täsmälleen sieltä mistä haluan. Turkkilaiset tarvitsevat turisteja, mutta minä en tarvitse turkkilaisia. Lähetäpä tänne palstalle se laki kirjoitettuna, joka antaa hotellille luvan määrätä ostospaikat, sitten uskon. Hotellihuoneen seinän sepustus ei ole laki.

• säännöt ..
        6-15 kirjoitti:

En todellakaan usko tuota. Mitkä hyvät tavat turkkilaisilla on huijata joka käänteessä.
        Minä teen ostokseni täsmälleen sieltä mistä haluan. Turkkilaiset tarvitsevat turisteja, mutta minä en tarvitse turkkilaisia. Lähetäpä tänne palstalle se laki kirjoitettuna, joka antaa hotellille luvan määrätä ostospaikat, sitten uskon. Hotellihuoneen seinän sepustus ei ole laki.

Juu mutta sen sepustuksen jälkeen siellä toimitaan. Hotellilla on oikeus määrittää säännöt, joka niitä tietoisesti rikkoo, niin silloin ei pidä tulla ruikuttamaan tälle palstalle. Pitää katsoa peiliin, jospa se vika olisi siellä ??

• 8-15
        säännöt .. kirjoitti:

Juu mutta sen sepustuksen jälkeen siellä toimitaan. Hotellilla on oikeus määrittää säännöt, joka niitä tietoisesti rikkoo, niin silloin ei pidä tulla ruikuttamaan tälle palstalle. Pitää katsoa peiliin, jospa se vika olisi siellä ??

Jospa luetteleisit ne hotellit, joilla on lupa tonkia asiakkaiden laukut. ja kirjallinen selvitys asiasta. Kiitos! Varmaan olet monet hotellit kolunnut, kun niin hyvin tiedät asian. Todellakin hyvä matkailumainos Turkille. Tästä lähtee kierrosta eteenpäin....

• 11+11
        6-15 kirjoitti:

ei sinun kaltaisija junteja turisteja :-)

• vankilalomat
        Huokaus! kirjoitti:

Kyllä minä ainakin haluan tietää näiden hotellien nimet. Minä ainakin äänestän jaloillani, enkä valitse kohdetta/hotellia, jossa kassini ja reppuni henkilökunnan toimesta pengotaan kuin suureltakin rikolliselta.

Mielestäni tuommoinen toiminta EI KUULU HYVÄÄN ASIAKASPALVELUUN!

No, saavatpahan kohta syyttää itseään kun karkoittavat turistit. En halua valita lomakohteeksi paikkaa, jossa ASIAKASTA KOHDELLAAN KUIN VANKILOMALTA PALAAVAA VANKIA!!!

Tutkivatko peräsuolen myös? Ettei asiakas vaan siellä salakuljeta mitään syötävää?

• 7-14
        8-15 kirjoitti:

Jospa luetteleisit ne hotellit, joilla on lupa tonkia asiakkaiden laukut. ja kirjallinen selvitys asiasta. Kiitos! Varmaan olet monet hotellit kolunnut, kun niin hyvin tiedät asian. Todellakin hyvä matkailumainos Turkille. Tästä lähtee kierrosta eteenpäin....

Niin, missä ne hotellien nimet viipyy? Matkanjärjestäjä kehiin myös.

• fdsfdsfh
        Ei juntti kirjoitti:

Minulla on ratkaisu tuohon: en matkusta kyseiseen kehitysmaahan ja diktatuuriin mikä siitä on tulossa. Löytyy muitakin maita, jossa ei kontrolloida ja manipuloida hotellin maksavia asiakkaita.

• dfsfsfd
        vankilalomat kirjoitti:

Kyllä minä ainakin haluan tietää näiden hotellien nimet. Minä ainakin äänestän jaloillani, enkä valitse kohdetta/hotellia, jossa kassini ja reppuni henkilökunnan toimesta pengotaan kuin suureltakin rikolliselta.

Mielestäni tuommoinen toiminta EI KUULU HYVÄÄN ASIAKASPALVELUUN!

No, saavatpahan kohta syyttää itseään kun karkoittavat turistit. En halua valita lomakohteeksi paikkaa, jossa ASIAKASTA KOHDELLAAN KUIN VANKILOMALTA PALAAVAA VANKIA!!!

Tutkivatko peräsuolen myös? Ettei asiakas vaan siellä salakuljeta mitään syötävää?

heh......joo suomalaisukolta tutkitaan peräsuoli hotellilla, ukon muija tutkitaan etupuoli turkkilaisten kikolojen jormalla.

• reilu peli

Jotenkin tuntuu siltä, että täällä ovat äänessä vain ruikuttajat !

• muut maat

Peilissähän se vika on , kun tuli valinneeksi väärän lomamaan .

• ikituristi7
        muut maat kirjoitti:

Peilissähän se vika on , kun tuli valinneeksi väärän lomamaan .

Itse asiassa turkkilaiset ovat mukavia ja kivoja jos heille on. Jos ette tienneet niin kyllä hotelleihin SAA TUODA omia juomia, ruoka on eriasia. Kaikissa hotelleissa ei ole kauppaa vaan kauppa on korttelin päässä etenkin uusiin hotelleihin saa tuoda juomia ja jotakin pientä purtavaa mutta näistä on itse vastuussa ja siivottava. Esim leipä ja leivän päällyset ovat sallittua mutta ei mitkään jauhelihat kyljykset sun muut ellei hotelli ole ilmoittanut että heillä on mahdollisuus kokata huoneessa. Laukkuja saa tarkastaa ovella jos he epäile että sinulla on jotain joka on vaaraksi muille ihmisille ja tämäkin viranomaisen läsnä. Näi minulle kerrottiin finnmatkoilla kun uteliaana kysyin ja jos tätä laukkujen tarkastelua tapahtuu pitää ottaa yhteyttä matkanjärjestäkään. Hyvää matkaa kaikille jotka lähtevät alanyaan tänä kesänä

• Älä hyvä
        ikituristi7 kirjoitti:

Itse asiassa turkkilaiset ovat mukavia ja kivoja jos heille on. Jos ette tienneet niin kyllä hotelleihin SAA TUODA omia juomia, ruoka on eriasia. Kaikissa hotelleissa ei ole kauppaa vaan kauppa on korttelin päässä etenkin uusiin hotelleihin saa tuoda juomia ja jotakin pientä purtavaa mutta näistä on itse vastuussa ja siivottava. Esim leipä ja leivän päällyset ovat sallittua mutta ei mitkään jauhelihat kyljykset sun muut ellei hotelli ole ilmoittanut että heillä on mahdollisuus kokata huoneessa. Laukkuja saa tarkastaa ovella jos he epäile että sinulla on jotain joka on vaaraksi muille ihmisille ja tämäkin viranomaisen läsnä. Näi minulle kerrottiin finnmatkoilla kun uteliaana kysyin ja jos tätä laukkujen tarkastelua tapahtuu pitää ottaa yhteyttä matkanjärjestäkään. Hyvää matkaa kaikille jotka lähtevät alanyaan tänä kesänä

ihminen jaksa jauha pksaa. Voi herranen aika shittiä.

• buriman

sitähän minäkin että höpöhöpöä tämäkin. Turkkiin en tuskin koskaan aio mennä eli ei se mua haittaa mut niinkuin aiemmin sanoin eihän se käy että repulle mennään koskemaan. onneks muutaman lisätunnin päässä on rakas Thaimaa eli vapaiden maa, jossa saa hotelliin viedä vaikka baari-illan jälkeen muutakin evästä kuin opasneidin ja saa aina vain ystävällisen hymyn. :) khap

• Älkää viittikö..

Monet kerrat menny respan ohi kaupan kassi tai pitsalatikko mukana eikä mitää sanomista oo tullu..

• Matkailuala

Kyllä hotelliin saa tuoda omia eväitä sitä ei voida millään kieltää!

• Silläsiisti

Hotellihuone vuokrataan määräajaksi rahalla. Vuokrattu alue rajataan seinillä kuten vuokra-asunnoissa. Maksu oikeutta ruokien, juomien, vieraiden ym. viennin huoneeseen. Voit huoneessa paritella, ryypätä, oksennella, piereksellä ja peseytyä. Huoneen hinta sisältää siivouksen. Jos tuhoat huoneen sisältöä, tulee lasku maksaa.
      Keskiluokan hotellihuone maksaa n.2500 - 3500 € / kk. On ihme jollei hotellihuoneen hinnalla saa elää vapaasti vuokratussa huoneessa.

• Kohteliasta

Tunnetussa hotellissa yöpyessäni olin varannut laukkuuni appelsiineja.
      Laukussani olevan veitsen avulla kuorin hedelmän, söin ja heitin kuoret roskiin. Seuraavana päivänä huoneeseen oli talon puolesta tuotu hedelmälautanen, - veitsi ja paperinen lautasliina. Olkaa hyvä!l

• thinnnko

Saattaa olla, ettei huoneeseen saa viedä omia alkoholijuomia, koska myös se hotellihuone on anniskelu alue. Mutta kuka tämmöist pystyy valvomaan? Voin lyödä lähes pääni pantiksi siitä, että missään hotellissa suomessa ei todellakaan tongita asiakkaan kasseja tarkistaakseen onko niissä omia eväitä tai edes niitä juomia. Jos juomat on selvästi nähtävillä, saatetaan se kieltää. Jokaisella on kyllä oikeus ostaa omat eväät, ei hotelleissakaan eväitä saa joka paikasta ja koko ajan. Ja miksi ihmeessä niitä ei saisi laittaa minibaariin? Toki saa, missä muuten esim. vauvan ruoat pysyy kylmänä? Lääkkeet? Yms.

• matkailuvaltti?

Suomessa ja ulkomailla mulla on juotavat ja syötävät selvästi nähtävillä. Ei kukaan, ei missään, ei ikinä ole kieltänyt, takavarikoinut niitä tai huomauttanut niistä. Kasseja ei ole pengottu.

Turkista mulla ei ole kokemusta. Eikä tule olemaankaan, koska mua ei kiinnosta paikat, joissa turisteja kohdellaan kuin rikollisia.

• v. 2006

Thaimaan reissulla vuosia sitten ostin lähikaupasta limsatölkkejä ja muutamat suklaapatukat jotka pistin hotellihuoneen minibaariin. Kauppakassin kanssa marssin huoneeseeni, eikä sanomista tullut, kun menin respan ohi. Hotelli oli Hilton.

• yoko

luulis nyt että sais omia juomia ja ruokia tuoda hotelli huoneeseen kaupasta mehua ja muutakin ja viiniä

• täyttänyt gyllä

en tiedä onko kielletty.Itse olen kyllä täyttänyt minibaarin omilla eväillä ,jotka pitää kylmässä säilyttää.

• vastaanottovirkailij

Omia eväitä saa toki viedä, mutta alkoholia ei saisi viedä. Kukaanhan ei toki sinun laukkujasi saa tonkia joten siitä vaan viet. :)

• haloo4

En ole ikinä kuullu ettei Suomessa sais viedä, monessa hotellihuoneessa on vedenkeitinkin huoneessa vaikkei oiskaan huoneistohotelli. Ei kukaan pärjää reissussa pelkästään ulkona syömällä tai hanavettä juomalla vaikka söisikin hotellin aamupalat ja ateriat. Olen ollut viikon täysihoitolomalla ja lisäksi on ollut hedelmiä sipsejä jgurttia yms huoneessa ja ihan kaupan muovikassissa olen kantanut. Minibaariin kyllä mahtuu. Eikä ole kiellettyä hankkia sähköllä toimivaa kylmälaukkua reissuu ja pitää ruokia siinä huoneessa. Keittolevyn käytön olen kyllä kuullut kiellettävän mutta tämä johtuu paloturvallisuus syistä

• HÖPÖ HÖPÖ

Tosi tyhmä aihe taas "toimittajaharkkarinlantulta." Ei kukaan noin tyhmä ole , että tuollaisia kyselee. Voe ristus !

• Lahjoituskielto?

Minä olen tehnyt sellasen minibaariennätyksen seminaarireissulla että ostin siwasta siideriä ja vein hotellin minibaariin.

Unohdin sitten avaamattomana sinne. Mitenhän tällainen epähävikki merkitään hotellin kirjanpitoon?

Seuraavaksi voisi viedä jotain väkeviä tai kuohuvaa?

• sidukka

Siivooja on sinua lämmöllä muistellut.

• juupasenjuuuuui

No ei ole ainakaan meitä kielletty viemästä ostoksia hotellihuoneeseen, Oulussa, Helsingissä ja Tampereella useasti yövytty ja käyty ihan normi kaupasta hakemassa esim. saunajuomaa ja normi ostoskassissa ne viety huoneeseen, koskaan ei ole mitään niistä kysytty! Tosin, me ollaan kyllä käytetty aikalailla myös hotellien palveluita, baaria, ravintolaa, kauppaa että ei pelkästään olla omien eväiden varassa oltu. Ja ihan on tyhjät tölkit jätetty hotellihuoneen roskikseen ja vielä ollaan oltu tervetulleita samaan hotelliin uudelleenkin.

• alanniaa

Eihän hotelliin tulija ole tilivelvollinen hotellille, mitä huoneen jääkaapissa pitää. Otan yleensä aina minibaarista kaikki pois pöydälle ja laitan omia juomia-suklaata-hedelmiä tilalle.
        Kukaan ei ole paljon matkustavana koskaan tarkastanut ostoskassejani, eikä tule tarkastamaan. Täytyy olla raskauttavaa epäilyä jostain kielletystä, jos muovisia ostospusseja availen.

• Voi hyvä Jumala

No siinä taas yksi pässi.

Tämä kysymys on palstalla "Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya" niin että on ihan herttaisen yhdentekevää saako Oulussa, Helsingissä ja Tampereella viedä hotelliin omia eväitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten vaikea se oikeasti on ensin tarkistaa mistä maasta tässä kysymyksessä yleensä edes puhutaan?????? Ei vie kuin sekunnin, ja se on usein ratkaiseva tieto.

Kuten tuolta yhdestä Ylen uutisesta selviää, Turkissa tosiaan on monissa hotelleissa ehdoton kielto viedä hotellihuoneeseen mitään omaa syötävää tai juotavaa. Ainoat sallitut ovat hotellin kaupasta ostetut.

• turkkineuvostoliitto

Ei esim. Suomessa, Italiassa, Espanjassa tai Kreikassa tommoisia niuhoja ollakaan. Ihan reilusti olen respassakin asioinut ostoskassien kanssa. Olen ostanut esim. juomat hotellin kaupasta, jos hinta ei ole aivan mahdoton. Kukapa vettä viitsii kilometrejä kantaa. Huoneessa on ollut täysin esillä limut, sipsit, hedelmät mitä milloinkin naposteltavaa ollut. Koskaan ei ole niuhotettu omista eväistä tai tutkittu kasseja tms.

Kamalalle kuulostaa tuo Turkin touhu. En ole käynyt ja taidan jättääkin väliin. Matkustan mieluummin paikkaan jossa turisteja kohdellaan asiallisesti. Alentavaa tommoinen reppujen penkominen.

• paksusormi

Olin "tavarantarkastajana" yhdessä hotellissa tampereella jossa epäiltiin tapahtuvan luvatonta baarikaapin täyttämistä ja kuukauden tarkastin kaikki asiakkaat.
      Lopulta reinon perseestä löytyi se hk:n sininen ja rötöstelijä lähti takaisin turkuun.

• syömäeväs

Ei siellä vastaanotossa mitään laukkutarkastuksia tehdä, eli siitän sitä voit päätellä saako vai ei viedä omat eväät.

• Kukkuu on trolli

Olipa hyvä trolli-ketju, kyllä ihmiset uskovat kaiken mitä Internetissä on kirjoitettu.

• tiedetään

mutta kukapa estää keskustelemasta tekastetustakin aiheesta.

• maassa maan tavalla

Myös Suomessa omien juomien ja ruokien vieminen hotellihuoneeseen on rangaistavaa. Poliisi voi kirjoittaa sakon ja hotelli heittää pihalle ja antaa porttikieltoa. Finlexin lakikokoelmasta kohta "hotellilaki", siellä se on sanottu. Tänä kesänä poliisi tarkkailee erityisen tarkasti hotellivieraita ja kaikki laukut avataan ja kamat viskotaan asfaltille.

• utelias1

Mitä varten se olisi kiellettyä??

• Tajutkaa nyt

Tämä ketju on aivan loistava esimerkki Suomi 24:n aivovammaisen ylläpidon touhusta. Kysymys on alun perin postattu palstalle "Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya". Ensimmäiset vastaukset ihan asiallisia, koska kirjoittajat ovat itsekin juuri tuolta palstalta tuon kysymyksen löytäneet ja ymmärtävät että kysymys koskee vain ja ainoastaan TURKIN hotelleja.

Mutta mitä tekee paskapää ylläpito?? Vetää kysymyksen ETUSIVULLE KYMMENEN PÄIVÄÄ MYÖHEMMIN. Ja kun tietää tämänkin sivuston käyttäjien keskimääräisen fiksuuden (hieman ameebaa alempana) niin selvää on että 99 % vastaajista vastaa silkkaa roskaa. Ihmetellään missä hotelleissa muka on sääntö että ei saa viedä omia eväitä? Kerrotaan innoissaan että kyllä Oulussa, Helsingissä ja Turussa saa (??????????????????????????????????????????????). Ja kymmeniä muita roskaviestejä. Kun on pakko päästä sylkäisemään pihalle se oma viestinsä ilman että voi käyttää edes kahta sekuntia sen tarkistamiseen, mistä maasta nyt edes puhutaan.

Uskokaa nyt hyvät ääliöt jo että tämä kysymys koskee TURKISSA olevia hotelleja, joilla todellakin ON säännöt, joita suurimmassa osassa muita matkakohteita ei ole.

Jos tämä nyt vielä jäi epäselväksi, niin lukekaa tämä erittäin valaiseva kertomus erään matkustajan kokemuksista:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/04/15/turkin-aurinkolomasta-tuli-piinaviikko

"Turkin aurinkolomasta tuli piinaviikko"
      "Hotellihuoneisiin ei ollut missään nimessä sallittua viedä kaupasta ostettua vettä."
      "Missään nimessä huoneeseen ei saanut viedä marketista ostettua vettä, vaan olisi pitänyt juoda vain heidän minibaarissaan olevaan törkeästi ylihinnoiteltua vettä."
      "Kun tulin hotelliin, aulassa kyseltiin, mistä tulen ja mitä minulla repussani.
      "Hotellin henkilökunta oli vesipolitiikassaan tiukka. Asiakkaiden reppuja jopa ratsattiin ja muualta ostetetut vesipullot takavarikoitiin."
      "Kysyin oppaalta, onko hotellin henkilökunnalla todella oikeutta tarkistaa laukkuja ja opas sanoi että valitettavasti kyllä."

• hävetkää turkkilaise

- Hotellin rappuset olivat huonokuntoiset ja kompastuin irtirepsottavaan listaan ja vierin portaan alas sillä seurauksella, että nivelsiteeni menivät poikki ja nilkkani jouduttiin kipsaamaan.

Kipsijalkainen Juha yritti välillä tulla hotellihuoneestaan rannalle lepäämään. Mutta:

- Kun pääsin siihen rantaan aurinkotuolille, niin henkilökuntaa tuli siihen paikalle ja minulle sanottiin, että minun on poistuttava. Ihmettelin, että mitä kummaa, tämähän on hotellin asukkaille ilmainen ranta. Kuulemma pitää poistua, jos vesi on ostettu muualta. Niinpä nousin kainalokeppien kanssa ja menin kadulle juomaan veden ja ottamaan tarvittavat kipulääkkeet ja sen jälkeen olin jo niin väsynyt touhuun, että menin vain takaisin hotellihuoneeseeni nukkumaan.

"Yleinen käytäntö hotelleissa"

Aurinkomatkoilta vastataan, että on aivan yleinen käytäntö hotelleissa, että omien juomien ja ruokien vieminen hotelliin on kielletty. Huoneistohotellit ovat taas eri asia.
        - Tämmöinen ehdottomuus on kuitenkin aika harvinaista, myöntää Aurinkomatkojen johtaja Jukka Salama.

On tämäkin... Ensinnäkin täysin hotellin vika että asiakas teloo jalkansa ja sitten ajetaan kipsijalkainen mies kadulle juomaan muualta ostetut vedet!

Onko tämä sitä kuuluisaa ystävällistä turkkilaista asiakaspalvelua?

• JAskaZokunen

Oletteko tyhmiä vai muuten vain idiootteja?
      Itse todellakin vien omat eväät AINA, oli se hotellin puolelta kiellettyä tai ei.
      Useasti on hotellin henkilökunta huomannut, kun vien muovikassissa jotain pientä purtavaa huoneeseen ja KOSKAAN ei ole kukaan mitään sanonut.
      En jumalauta maksa mitään 8 euroa sämpylästä, haen mieluummin kebabin naapurista 5 eurolla.

• rtyuiopoiuhgfd

Oletko tyhmä vai muuten vain idiootti? Katsoppa millä osastolla tämä keskustelu oikein on?

• kukko4

Olen matkoillani säilyttänyt omia ruokiani minipaarissa jos vaan saan ovenkiinni .Ei ole tullut missäänongelmia asian suhteen kaukomatkoilla maailmalla ,se henkilökohtainen asia . Käyttäkää kohteliaasti älykkyysosamäärää ,sillä selviää monessa asiassa . Hyvää matkaa ,kun jätätte taaksenne suomen. Tulette taas rikkaampana kotiintakaisin.

• JuKKis....

taas joku uusavuton keksinyt jutun,, juuren

• tellanova

joopa joo ,, ettekö lue näitä viestejä? ensimäinen kysyjä kysyi että SUOMESSA saako viedä ja te pölvästit puhutte vaan tuolta vinkuintian maista,, ei kaikki siellä kuljeskele!! Kyse oli SUOMEN hoteleista !!!!! ja ei koskaan ole tarkastettu kasseja !!!

• retryuiolkjhgf

Ei vaan keskustelu on kohdassa matkailu, alanya eli kyllä tässä Turkista puhutaan :( Ylläpidon etusivulle valitussa "esitteessä" ei vain tästä mainita sanallakaan..

• Suomessa??

Mistä lähtien Alanya on ollut Suomessa?

Aloituskysymys on palstalla "Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya" joten kysyjä haluaa tietää mikä on tilanne näiden omien eväiden suhteen Alanyan hotelleissa.

En ymmärrä mistä sait käsityksen että kysyjä puhuu Suomen hotelleista?

Eiköhän se ihan oikea pölvästi löydy sieltä sinun näppäimistösi ääreltä.

• tyuikl

Kappas vain! Juttu nostettu etusivulle ja ilmaistu koskevan kaikkia hotelleja! Aloittaja tarkoittanee vain Turkissa sijaitsevia ja tämä ei näy ellei katso missä osiossa keskustelua käydään? Helppo tapa saada paljon keskustelua aikaisiksi :D

• Maassa maan tavalla. Suomessa voi laittaa omia ruokia hotellin jääkaappiin. Kukaan ei varmasti kysy jälkeen. Muualla pitää osata katsoa paikallista tapaa. Ei voi olla kovin vaikeaa...

• Et sä nyt oikeasti kysy tuommoista.. :D

• kotonaparas

sinne vaan, paitsi jos on all inclusive matka, kaikki hinnassa matka

• siinäpäse

puhukaa pukille ja erityisesti pukin muoreille

• yeryer

Tottahemmetissä saa syödä. Baarikaappiin tavarat jos sellainen hirvitys on huoneessa.

• Syö jos on?

Kuka tätä muka voi käytännössä valvoa? Jos sattuu syömään eväänsä vuokraamassaan hotellihuoneessa kaikessa rauhassa sottaamatta ja häiriköimättä ja laittaa
      oveen kilven "EI SAA HÄIRITÄ!"
      Luuletko jotta respassa aletaan syynään matkatavaroita jos vaikka omia eväitä ois piilotettu?
      Taas esimerkki idijoottien laatimista kielto/säännöistä jotka eivät ainakaan perustu
      tarkasti mihinkään lakiin vaan aika väljään tulkintaan jostakin itte kuvitellusta.
      Eihän vissiin jossain laivoissakaan saa hytissä?

• voi kun olen olemass

Saako hotellin sängyssä nukkua, kun se on niin kaunisti pedattu..? Entä käyttää vettä... Jotenkin on väärin, että maksaessaan 50-100 ekeä huoneesta, joutuu huonetta käyttämään ja aiheuttamaan mielipahaa hotellinpitäjälle.. Täytyykö huoneta käyttää, jos maksaa siitä?

• jeppiskamaa5

Kysy itseltäsi oletko ostanut itsellesi ravintolan vai majoituspaikan x määräajaksi ?

• DeadEnd

EI OLE KIELLETTYÄ !! Tyylihän voisi olla: " Hengittäminen sisätiloissa on kiellettyä paitsi maksullisella alueella ". Voi v..tu mitä aiheita täällä. TAAS !!!!!!

• Pauliina112

Juuri New Yorkista tulleena saimme poislähtiessämme laskun minibaarista ottamastamme viinipullosta. Olimme kuitenkin ottaneet sen pois pöydälle väliaikaisesti laittaaksemme tilalle oman tuoremehupullomme. Siinäpä olikin selvittämistä, kun kertoivat, että jääkaappi rekisteröi automaattisesti poisoton. Ilmeisesti siinä ollut joku sensori, joka automaattisesti pärähtää voimaan, kun jotain sieltä poistuu. No, uskoivat selityksemme. Enpä ole tällaisesta ennen kuullutkaan, onkohan tällainen automaatti tavanomaista?

• röyhtäisy

EI VOIDA KIELTÄÄ omien eväiden vieminen/syöminen. Monessa hotellissa ei edes ole "hanhenmaksapalleroita" , sammenmätiä , villisikaa , tai edes HK:n SINISTÄ .
      Tottakai jokainen syö sitä mitä haluaa .Ei allergikot voi syödä hotellin ruokaa.
      Se että savulohta ei voi alkaa tekemään hotellihuoneessa tai silitysraudan päällä paistamaan kananmunia ei ole sallittua hotellihuoneessa , on ihan OK , mutta valmisruokia saa syödä . Minibaarin käyttöä eväiden säilytykseen siten että sen tyhjentää , minäkin vastustan. Esim.Viru hotellissa on anturit minibaarissa , ja jos nostat pullon pois kaapista ja laitat sen takaisin , niin respassa odottaa lasku . Se on ihan luonnollista Virossa , jos nauttii yöllä kaapin sisältöä (kallista) ja aamulla käy ostamassa "halpaa viinaa" tilalle. Se olisi jo seuraavalle asiakkaalle terveysriski maissa jossa voidaan kaupassa myydä kenen valmistamaa viinaa hyvänsä.
      Ei muuta kun "KUUMAT BROILERIT" pussiin ja keskikaljaa kaupasta , niin johan on juhla-ateria huoneessa "halvalla" . EI kiellettyä.
      HUONEESTA - YÖPYMISESTÄ MAKSETAAN , EI HOTELLIEN RUUASTA . Paitsi silloin kun aamupala kuuluu huoneen hintaan . (ei ilta- tai yöpala)

• omat eväät

Olen vienyt hotelli huoneeseen omia eväitä ja vien jatkossakin. Illalla on tosiaankin mukava ottaa iltapalaa, eikä minulle ole tullut kukaan sanomaan ettei saa viedä omia eväitä. Eri asia on tietenkin se jos niiden kanssa ruetaan sotkemaan kun sellaisiakin ihmisä on siis "sikoja"

• turkki on turkki

Ymmärrän täysin jos alkaa helposti pilaantuvia ruokia kuskaamaan hotelliin. Ei kaikilla pihiyksissään maalaisjärki pelaa. Eivät hotellit halua huonoa mainetta mahatautipaikkana. Mutta en ymmärrä juomien ja pikkusyötävän ratsaamista ja takavarikoimista.

• ovelta käännytetty

pakkohan se on omaa ruokaa olla mukana, kun illallinen hotellin ravintolassa alkaa n.18.00 ja pitää varata pöytä ajoissa...

• juu no siis

tuota minäkii oon miettinyt ja sitä että pitääkö paskalla käydessä pyyhkiä pyrstö...hyvä jumala jossei uskalla hotellihuoneeseen viedä ruokaa nin ei sitten mitää oli se kiellettyä tai ei..

• Deadlift

Minä ainakin vien silloin harvoin kun hotellissa yövyn.Semmosta lakia EI ole joka sen voi kieltää!

• Näin on

No eipä siitä lakia ole, mutta jos hotellin säännöt sen kieltävät, niin sitten ne kieltävät ja sillä selvä. Ja jos hotellit haluavat tuota sääntöä valvoa, niin sitten ne valvovat ja mutinat ja rehvastelut "että minä ainakin" eivät auta.

• järkikäteen

Hei haloo... onko ketään kotona... vai onko smurffit kotona.... Seuraavaksi kai kysyt saako vessassa käydä tai saako kaupassa käydä... onko Suomessa näin uus avuttomia ihmisiä... kun kaikki pitää kysyä, kysytkö kotonakin että saanko mennä ulos, nukkumaan, syömään, jne....tarttee vissiin alkaa näitä uusavuttomia kouluttamaan käytännön asioihin.... kun joka asiasta aletaan kysellä, ollaanko täällä todellakin näin hel....tin tyhmiä....

• Tyhmä olet sinä

Jälleen kerran ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen kun ei vaan mene perille näköjään: kysyjän kysymys koski tilannetta TURKIN hotelleissa, tarkemmin sanoen ALANYAN tilannetta.

Kysymys ei ole yhtään outo tai asia itsestäänselvä. Turkissa tästä asiasta kas kun on täysin erilainen käytäntö kuin useimmissa muissa paikoissa.

"Turkin aurinkolomasta tuli piinaviikko"
        "Hotellihuoneisiin ei ollut missään nimessä sallittua viedä kaupasta ostettua vettä."
        "Missään nimessä huoneeseen ei saanut viedä marketista ostettua vettä, vaan olisi pitänyt juoda vain heidän minibaarissaan olevaan törkeästi ylihinnoiteltua vettä."
        "Kun tulin hotelliin, aulassa kyseltiin, mistä tulen ja mitä minulla repussani.
        "Hotellin henkilökunta oli vesipolitiikassaan tiukka. Asiakkaiden reppuja jopa ratsattiin ja muualta ostetetut vesipullot takavarikoitiin."
        "Kysyin oppaalta, onko hotellin henkilökunnalla todella oikeutta tarkistaa laukkuja ja opas sanoi että valitettavasti kyllä."

Helvetin tyhmä ja uusavuton olet tässä sinä, koska alat mehkata ennen kuin edes ymmärrät mitä kysytään.

• Kysy kelasta

Saako ja saako, miksi suomalaiset ovat kaikissa asioissa tuollaisia määkiviä lampaita.

• Monet muutkin

• arvosteluja
        Monet muutkin kirjoitti:

Ei tämän asian miettiminen ole mikään suomalaisten yksinoikeus.

Esim. tämän hotellin keskustelussa mainitaan jatkuvasti siitä että huoneisiin ei saa viedä mitään ruokaa ja juomaa, ja jos joku yrittää, niin henkilökunta takavarikoi tavarat ja ne saa takaisin hotellista uloskirjautuessaan.

Ja kyse siis neljän tähden hotellista Alanyassa.

http://www.virtualtourist.com/hotels/Middle_East/Turkey/Antalya_Ili/Alanya-1854870/Hotels_and_Accommodations-Alanya-Grand_Okan-BR-1.html

"One thing that did get me is that when we arrived in our room there was a note telling us NO food or drinks allowed in the room and will be confiscated if found."

"Although please be awhere this hotel does not allow food and drink brought in from outside!! instead they supply you with a mini-bar with high priced drinks a few chocys, we had are drinks confiscated!"

• Mansa Musa

Kuka ääliö menee Turkkiin, siellähän on muslimit?

Jotain rajaa pitäisi olla siinä, kelle rahat jaetaan.

• lakimies vaan

Suomen hotellilaki kieltää omien eväiden viemisen hotellihuoneisiin. Laki on voimassa myös ulkomaanmatkoilla. Lakia valvotaan Suomenkin hotelleissa pistokokein. Lain mukaan hotelliasiakas saa syödä vain hotellin omassa ravintolassa. Tarkalleenottaen jo muissa ravintoloissa käynti hotellihuoneen vuokra-aikana on hotellilain mukaan rangaistavaa. Poliisi tarkistelee Suomessakin muiden toimien ohella ravintoloiden asiakkaiden tietoja ja näitä sitten verrataan hotellien asiakaslistoihin. Jos tietokoneajossa paljastuu, että hotelliasukas on pettänyt ja käynyt kolmannen osapuolen ravintolassa, niin postissa tulee sakkolappu ja hotelli antaa porttikiellon.

• dsfsfsfs
        lakimies vaan kirjoitti:

Suomen hotellilaki kieltää omien eväiden viemisen hotellihuoneisiin. Laki on voimassa myös ulkomaanmatkoilla. Lakia valvotaan Suomenkin hotelleissa pistokokein. Lain mukaan hotelliasiakas saa syödä vain hotellin omassa ravintolassa. Tarkalleenottaen jo muissa ravintoloissa käynti hotellihuoneen vuokra-aikana on hotellilain mukaan rangaistavaa. Poliisi tarkistelee Suomessakin muiden toimien ohella ravintoloiden asiakkaiden tietoja ja näitä sitten verrataan hotellien asiakaslistoihin. Jos tietokoneajossa paljastuu, että hotelliasukas on pettänyt ja käynyt kolmannen osapuolen ravintolassa, niin postissa tulee sakkolappu ja hotelli antaa porttikiellon.

höpöhöpö!!!

• jggyu
        lakimies vaan kirjoitti:

Hahhh :D Kuinka joku ottaisi tämän vastauksen edes todesta!

• MIKÄ ON
        dsfsfsfs kirjoitti:

höpöhöpö!!!

HOTELLILAKI? EI JMALAUTA.

• ex reppuri

Tottakai saa sisältäen omat alkoholijuomatkin. Olin myyntiedustajana 8 vuotta kierrelen Suomea ja edustajilla on tapana ostaa omat oluet hotelliin, samaa merkkiä mitä niillä on minibaarissa - pääset huoneeseen niin minibaarissa odottaa kylmät oluet, aamulla sitten täytät minibaarin ostamillasi oluilla ja viet tyhjät pullot mukanasi.

• en matkustaisi

"Suomi24 / Matkailu / Eurooppa / Turkki / Alanya / Saako hotellihuoneen jääkaappiin ostaa esim iltapalaa,vai onko"

Huomaatteko te pemppupäät edes missä palstalla te olette? Kyse ei ole Suomesta vaan jostain kebabmaasta.Kebabbilassa on kebabbilan lait hotelleissakin.

Itseäni ei saisi matkustamaan tuohon paskamaahan edes ilmaisella lipulla.Siellä käyvät vain vanhat rupiset ämmät jotka ei saa munaa Suomessa.

• Sivun yläreunan

linkillä kun menee, niin eipä tuota palstaa tule niin katsotuksi.

Mutta tulipahan nyt kuitenkin selväksi, että minun ei ikinä tarvitse matkustaa Turkkiin, joka myös saa pysyä EU:n ulkopuolella.

• Minä ainakin pysyisin sellaisesta hotellista mahdollisimman kaukana joka kieltäisi omien eväiden tuomisen.

• dwa we2e2 e2e2 e

te ääliöt hyppäätte vaikka katolta jos kyltissä niin sanotaan !!!!!!

• fawefwafcaaca

ketä helkkarin apina lähtee turkkiin lomalle

• opettele suomea!!

TAAS TURKULAISTOLLO!!

Suomessa kysytään, että KUKA, eikä KETÄ!!

• 17+3

Vaikka olisi kiellettyä niin so what? Tuskin tuosta missään rikosilmoitusta tehdään.

• nettivirus

ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็

• ngkla

Jos teillä on noin kova hinku ostaa omia eväitä, niin menkää hyvät ihmiset huoneistohotelliin. Ihme vänkäämistä koko keskustelu!

• maalaisjärki ok

Täällä ei ole ensimmäistäkään Alanyan hotellin nimeä mainittu minne ei saisi omia eväitä viedä, joten mikä on johtopäätös? Pelkkää puppua ettei saisi viedä. Jos mulla alettais tutkia kassit hotellissa, niin vaatisin poliisin paikalle. Suomalainen on niin tyhmä, että antaa kenen tahansa tutkia kassinsa.

Ja todellakin täytyy ottaa myös huomioon sairaat matkustajat, esim. diabetes vaatii tiettyä ruokavaliota ja useita välipaloja. Jos diabeetikolla verensokeri laskee vaaralliselle tasolle, ei kai hän ensimmäisenä hyökkää hotellin ravintolaan syömään kun helpotus on huoneessa pienellä makealla? Samoin nesteytys, kenelle tahansa voi tulla vaarallinen nestehukka, jos ei juo tarpeeksi kun hikoilee.

Järki päähän, ja jos kasseja ratsataan niin pyytäkää poliisi paikalle! Johan poliisi nauraa viiksensä rullalle jos kuulee, että nyt lähtee kassirastsiaryhmä hotellille kassintarkastukseen.

• luetun ymmärtäminen

• ei ikinä
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

Käypä ihan huviksesi lukemassa esim. täältä jos et usko:

http://www.lomamatkat.fi/content/matkustajalle/asuminen/

Muuta huomioitavaa
        Kaikki hotellit eivät salli omien ruokien ja juomien viemistä huoneeseen, käytäntöä esiintyy etenkin Turkissa.

Alanya Grand Okan, tässä sinulle " maalaisjärki ok " , omat murkinat eivät sallittuja.

• tylyä menoa:(
        ei ikinä kirjoitti:

Alanya Grand Okan, tässä sinulle " maalaisjärki ok " , omat murkinat eivät sallittuja.

Maalaisjärki ok, hotellihuoneeseen ei viedä mitään suuhun pantavaa. Hammasharja ja -tahna kai ainoat sallitut!

Diapeetikon kannattaa valita joku muu maa lomakohteeksi. Ketjussa oli aiemmin helsinkiläismiehestä, joka oli ajettu (jalka kipsissä hotellin huonon kunnon vuoksi)kadulle juomaan vesipullonsa hotellinalueelta. Ei siellä tunneta sääliä tai armoa oli sulla mikä vaiva tahansa.

• 2-8
        ei ikinä kirjoitti:

Lisää hotellien nimiä kiitos.

• mr_XX

Mitäs sitten kun ei sitä kassia annetaankaan tutkittavaksi, ei kai sitä väkisinkään voi reppua vaikka selästa ruveta kukaan ottamaan

• Reconquista

Toivottavasti jokainen asiakkaitaan kyykyttävän hotellin asiakas muistaa valittaa hotellin toiminnasta suomalaiselle matkanjärjestäjälle. Hotellista voi myös kirjoittaa negatiivisia arvosteluja nettiin.
      Tiedoksenne:ei ole olemassa mitään kansainvälistä tai Turkin kansallista sääntöä joka kieltääi ruokien ja juomien viemisen hotellihuoneeseen. "Kansainvälisen säännön" olemassaoloon voi uskoa vain sellainen henkilö joka tekee ainoastaan valmismatkoja.
      Älkää hyväksykö huonoa kohtelua. Hotelli tarvitsee teitä enemmän kuin te hjotellia.

• kuvotus

toivottavasti sinä et matkusta porvoota kauemmaksi ikinä..

• melluski
        kuvotus kirjoitti:

toivottavasti sinä et matkusta porvoota kauemmaksi ikinä..

Hotelli Elysee Beach oli hotellimme, altaalle otimme mukaan omat vesipullot ja tarjoilija huomasi ne, kun olivat erilaiset kuin mitä siinä baarissa myytiin. Huomautti, että ei saisi omia juomia siellä juoda, pitäisi ostaa heidän baaristaan.

• J&K
        melluski kirjoitti:

Hotelli Elysee Beach oli hotellimme, altaalle otimme mukaan omat vesipullot ja tarjoilija huomasi ne, kun olivat erilaiset kuin mitä siinä baarissa myytiin. Huomautti, että ei saisi omia juomia siellä juoda, pitäisi ostaa heidän baaristaan.

Tulimme ostoksilta ja respan tyyppi halusi katsoa kassiin ja sanoi, että omien ruokien tuonti hotellihuoneeseen ei ole sallittua. Kyseinen hotelli oli Sevkibey Otel, olimme omatoimimatkalla, hotelli oli muistaakseni myös Tjärellä myynnissä, en tiedä onko enää.

• canabee
        J&K kirjoitti:

Tulimme ostoksilta ja respan tyyppi halusi katsoa kassiin ja sanoi, että omien ruokien tuonti hotellihuoneeseen ei ole sallittua. Kyseinen hotelli oli Sevkibey Otel, olimme omatoimimatkalla, hotelli oli muistaakseni myös Tjärellä myynnissä, en tiedä onko enää.

Deturin sivuilla teksti, että hotellihuoneisiin ei saa viedä ulkopuolelta tuotuja ruokia / juomia. Huoneistohotellit on eri asia.

• canabee kirjoitti:

Deturin sivuilla teksti, että hotellihuoneisiin ei saa viedä ulkopuolelta tuotuja ruokia / juomia. Huoneistohotellit on eri asia.

Alanyassa ukko kyttäsi kasseja. Ei sentään tarkastanut, mutta hyvin tiukazti tuijotti. Tarkkaa oli. Muyalla en ole sellaiseen törmännyt!

• omandra

Ruotsin ving,tjäreborg Suomessa, tiedottaa ja on aina tiedottanut, että hotellihuoneisiin on ruokien ja juomien vienti kielletty. Yhden kerran kauan sitten minulla oli Antalyassa gestapo-siivooja, joka teki jopa yllätyshyökkäyksiä huoneeseen. Eka matkani, silti vain nauratti.

Myöhemmin kuljettanu kaikenlaista, mutta "sievästi"

• kuivarusina

Arcanus Side Resort Turkissa kassiimme katsottiin ja ei saatu viedä. Pitäisi ostaa ruokapaketti tai hotellin kalliita tuotteita. En suosittele kyseistä hotellia. Omaa vettäkään ei saa tuoda.

• 3kertaaAlanyassa

Marmariksessa oli hotellin seinällä lappu, että huoneeseen ei saa viedä omia ruokia tai juomia, mutta kannettiin silti piilottelematta eikä kukaan sanonu mitään. Alanyassa en oo muistaakseni nähny samanlaisia lappuja, tosin voi olla etten vaan muista, kun en kuitenkaan noudattais tätä sääntöä. Oon kyllä kuullu, että hotellin uima-altaalla saatetaan tulla sanomaan jos juo omia juomia, mutta en oo ite törmänny tähänkään.

• Iltapalapaikallisille

Minä en ymmärrä, miten hotelleissa saadaan ihmisen olo tuntumaan kuin olisi vankilassa.

Turkissa on tosi kaunista luontoa mutta miinuspuolet ovat Alanyassa:

- paikalliset osoittavat selvästi, että he ovat tärkeämpiä kuin turistit ja heille kaikki turistipalvelut kuuluvat automaattisesti edullisemmalla, myös hotellimajoitukset
      - kesällä saat jonottaa rannalla pukukoppiin, vaikka vain sinä olet maksanut pukukopista ja aurinkotuolista, paikallinen ei. He voivat tulla ilmaiseksi, jos ovat miehiä.
      - hotelleissa ei ole lainkaan yksityisyyttä, vaikka siivottaisiin kuinka hyvin, vaihtaisin sen ilomielin siihen, ettei jokaista kosteusvoidepurkkiani ja vaatekappalettani tiirailtaisi koko henkilökunnan toimesta.
      - hotellien respat tietävät matkan jälkeen koko elämäsi. Jos et itse kerro, jostain löytyy Mehmet, joka on asunut Suomessa ja ottaa verkostollaan selvää, kuka olet ja mitä omistat. He kertovat sen päin naamaasi ja ilmoittavat mitä ovat vailla.
      - naismatkailija on turkkilaiselle miehelle AINA MAHDOLLISUUS saada seksiä, rahaa tai viisumi. AINA. Ja tämän mahdollisuuden kokeilevat kymmenet, ellei sadat yritteliäät viikon aikana. Jos väsyt, olet hullu.

• kylläinen

Kun on all inclusive niin ei tarvitse rahdata ruokia ja juomia huoneeseen. Niitä saa hotellista niin paljon kun maha vetää..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      99
      4826
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      20
      2867
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2714
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1896
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1796
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      135
      1664
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      152
      1570
    8. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      111
      1521
    9. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      282
      1449
    10. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      94
      1380
    Aihe