Elämä lyö 100-0

Epätoivo

Itseluottamukseni on todella huono tai sitä ei oikeastaan ole ollenkaan sillä ole aina joutunut vain pettymään elämässä.Minulla ei ole yhtään ystävää/tyttöystävää edes koskaan ollutkaan.minulla on myös masentuneisuutta todettu ja uskon sen johtuvan yksinäisyydestä ja huonosta koulumenestyksestä.olen nyt käynnyt 2 vuotta ammattikoulua Helsingissä ,mutta sain sieltä potkut koska olen saannut liian vähän opintoviikkoja suoritetuksi..Minulla on aina ollut vaikeuksia koulussa ,jonka vuoksi se on ollut Todella vastenmielistä vaikka tahtoisin kovasti päästä työelämään ,niin ei se vain tule onnistumaan jos en saa mitään opiskelu paikkaa olen suunnitellut tekeväni itsemurhan jos en saa koulu paikkaa mistään syksyyn mennessä.olen aivan kyllästynyt epäonnistumaan aina :(

11

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nekkux

      Täysin sama tilanne :(
      *kopo* ?
      Voimia sulle! ♡♡♡

    • yksinäinenkeiju

      Älä luovuta! Oot vahva ja arvokas ihminen!
      Mulle tuli huono fiilis sun puolesta tosta viestistä :( haluaisin vaan alkaa kaikkien niitten kaveriksi ja tueksi ketkä tällasia kirjottaa!
      Mutta joo älä nyt vaan tee mitään pahaa ittelles ainakaan!
      Lopussa kaikki on aina hyvin. Jos kaikki ei oo hyvin, se ei oo sit loppu (:

    • Epätoivo

      Kai se on vaan pakko toivoo että kaikki järjestyy,ei tässä ainakaan enään huonommin voi mennä :D t:ap

    • Hei Epätoivo!

      Älä missään tapauksessa edes pohdi itsemurhaa, koska se on maailman huonoin idea ja ratkaisu. Sinun elämä on arvokas, niin kuin sinäkin. Malta odottaa sitä oikeaa koulupaikkaa, koska se aukenee kun on sen hetki. On olemassa erilaisia työkokeiluja, sekä työpajoja ympäri Suomea, niistä voisi olla sinulle apua jos et koulupaikkaa saa.
      Oletko harkinnut, että voisit hakea apua tilanteeseesi? Sinun ei tarvitse kantaa yksin huoliasi. Suomesta löytyy monia auttajatahoja, jotka haluavat auttaa sinua ja katsoa kanssasi maailmaa yhdessä.
      Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, joten kannattaa luottaa parempaan huomiseen.

      Terveisin Jyväskylän nettisaappaan Sara ja Jassu

      • Kaikki selviää

        Masentuneisuus on hirmu yleistä ja haittaa koulun käymistä, samoin jos on muita vaikeuksia. Koulu ei aina oo siks vaikeeta et joku on huono. Pois potkiminen on tyhmää koska pitäis ottaa huomioon nää jutut. Vois vaikka saada todistuksen lekurilta ennen. Ne jutut mitä oot opiskellu tähän mennessä, voisko niistä kysyä että käykö ne suorituksina toisessa koulussa. Sit jos haluut työelämään koita löytää kiinnostava ala ja voit saada ammattiin koulutuksen suoraan töissä jos oot oppi sopimuksella.joka tapauksessa tärkeetä et haluu työelämään, siitä jo tulee plussaa, ei vaan kaikki edes haluu.


      • Elämä lyö 100-0, kun....
        Kaikki selviää kirjoitti:

        Masentuneisuus on hirmu yleistä ja haittaa koulun käymistä, samoin jos on muita vaikeuksia. Koulu ei aina oo siks vaikeeta et joku on huono. Pois potkiminen on tyhmää koska pitäis ottaa huomioon nää jutut. Vois vaikka saada todistuksen lekurilta ennen. Ne jutut mitä oot opiskellu tähän mennessä, voisko niistä kysyä että käykö ne suorituksina toisessa koulussa. Sit jos haluut työelämään koita löytää kiinnostava ala ja voit saada ammattiin koulutuksen suoraan töissä jos oot oppi sopimuksella.joka tapauksessa tärkeetä et haluu työelämään, siitä jo tulee plussaa, ei vaan kaikki edes haluu.

        isä kännää ja hakkaa äitiä,tappaa ittesä 2009, muutin sijaisperheeseen(äidin siskon luokse),äiti kuolee vatsahaavaan 2011,talo palaa;kissat jää sinne,ukki kuolee 2013,joka ei tuntunu enää miltään,isä puoli menee selkäleikkaukseen,josta hän 10% mahdollisuudella selviää halvaantumatta....kylläse iskee joitaki vielä kovemmi..täytin eilen 14.voitte laskee minkä ikänen olin ku isä kuoli jne..silti nykyään kaikki on hyvin.En tiiä miks.


      • 13+9
        Elämä lyö 100-0, kun.... kirjoitti:

        isä kännää ja hakkaa äitiä,tappaa ittesä 2009, muutin sijaisperheeseen(äidin siskon luokse),äiti kuolee vatsahaavaan 2011,talo palaa;kissat jää sinne,ukki kuolee 2013,joka ei tuntunu enää miltään,isä puoli menee selkäleikkaukseen,josta hän 10% mahdollisuudella selviää halvaantumatta....kylläse iskee joitaki vielä kovemmi..täytin eilen 14.voitte laskee minkä ikänen olin ku isä kuoli jne..silti nykyään kaikki on hyvin.En tiiä miks.

        Voi sua :( sulle on kyl tapahtunu aika paljo :o en ite tiiä jaksasinko tommosen tapahtumaketjun jälkeen enää mitään. Oot vahva tyyppi kun jaksat :)


      • ketjun aloittaja
        13+9 kirjoitti:

        Voi sua :( sulle on kyl tapahtunu aika paljo :o en ite tiiä jaksasinko tommosen tapahtumaketjun jälkeen enää mitään. Oot vahva tyyppi kun jaksat :)

        Onneksi sain a taas opiskelupaikan ja nyt elämä on taas raiteillaan :-)


      • ketjun aloittaja kirjoitti:

        Onneksi sain a taas opiskelupaikan ja nyt elämä on taas raiteillaan :-)

        Mahtava juttu! Voimia ja iloa opiskeluun. :)

        Jyväskylän Nettisaappaasta Ella


      • ketjun aloittaja
        netti_saapas kirjoitti:

        Mahtava juttu! Voimia ja iloa opiskeluun. :)

        Jyväskylän Nettisaappaasta Ella

        En mä tätä pa*skaa enää jaksa vaikka mulla on se opiskelupaikka ?koulunkäynti on vaan niin vaikeaa ja vastenmielistä ettei kiinnosta yhtään.Mä tiedän etten mä ikinään pysty olla onnellinen ,koska en onnistunut saavuttamaan mun tavoitteita urheilussa tai muutenkaan mitään unelmia...enään ei mulla oo mitään asiaa elämässä mistä saisin iloa tai onnistumisen tunteita :(


      • ketjun aloittaja kirjoitti:

        En mä tätä pa*skaa enää jaksa vaikka mulla on se opiskelupaikka ?koulunkäynti on vaan niin vaikeaa ja vastenmielistä ettei kiinnosta yhtään.Mä tiedän etten mä ikinään pysty olla onnellinen ,koska en onnistunut saavuttamaan mun tavoitteita urheilussa tai muutenkaan mitään unelmia...enään ei mulla oo mitään asiaa elämässä mistä saisin iloa tai onnistumisen tunteita :(

        Todella ikävää kuulla. Muutama kuukausi siis takana opiskelua? Tuntuuko se oikealta alalta? Usein ihminen jaksaa ja tsemppaa paremmin, jos mielenkiintoa löytyy ja sitä kautta innostusta. Vaikea auttaa, kun en tiedä minkä ikäinen olet tai mistä päin. Oletkos selaillut ikäisillesi suunnattua tarjontaa paikkakunnaltasi esim. oppisopimuskoulutuksiin. Ne sopivat usein sellaisille nuorille paremmin, jotka eivät jaksa istua koulun penkillä ja samalla saa sitten myös ammatin.

        Jos tunnet itsesi masentuneeksi, niin sinun on syytä hakea terveydenhoitajalta aika ja mennä juttelemaan siitä mikä edistäisi jaksamistasi. Uni, liikkuminen, säännöllinen ja terveellinen ruokailu sekä mahdollinen lääkitys ovat avainasemassa jaksamisen kannalta. Kun pidät itsestäsi huolta, sen huomaavat muutkin ja yllätyt, kuinka elämä näyttää valoisammalta. Tsemppiä!

        Nettisaapas /Henna, Helsinki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe