Mikä on sp2 päivityksen jälkeen taskmanageriin ilmaantunut svchost.exe/paikallinen palvelin? Eikös ne ole yleensä viruksia nämä paikallisten palvelinten prosessit?
paikallinen palvelin
5
348
Vastaukset
Ite en ole ladannu sp2:sta ja silti mulla on se. Kerran kysyin että mikä se on. En muista vastausta mutta hyödyllinen se kuitenkin on.
- svchost.exe
Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.
- printer
svchost.exe kirjoitti:
Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.
Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.
- welchi mato
printer kirjoitti:
Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.
Tämä mato on toiminnallisuudeltaan hieman samanlainen kuin Lovsan-mato.
Se käyttää tiedostoa DLLHOST.EXE (itse mato) ja SVCHOST.EXE (TFTP-palvelin).
Huomioi, että DLLHOST.EXE ja SVCHOST.EXE tiedostot ovat tavallisten Windows-järjestelmän tiedostojen kanssa samannimisiä
http://www.f-secure.fi/v-kuvaus/welchi.shtml
- svchost.exe
Njoo, se ylimääräinen on tuo toinen verkkopalvelin joka jostain kumman syystä sisältyi sp 2 päivitykseen. Olisi silti mukava tietää mitä se tekee ja kenelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561336Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731285Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830