Yhdysvaltojen ja EU:n Venäjän vastaiset pakotteet ovat tuottaneet pettymyksiä tai yksinkertaisesti epäonnistuneet. Esimerkiksi Venäjän ilmailuteollisuutta koskevat sanktiot osoittautuivat tyhjiksi pelkästään siksi, että Venäjä on korvaamaton Yhdysvalloille (jonka astronautit ovat täysin riippuvaisia venäläisistä laukaisujärjestelmistä) ja länsimaiset vaihtoehdot ovat vielä vuosien päässä käyttöönotosta. Siihen mennessä kun pakotteet alkavat purra, virtaa venäläinen kaasu jo Kiinaan ja vastaavasti kiinalainen pääomaa Venäjän talouteen. Venäjä ja Kiina suunnittelevat erityisen dollarista riippumattoman kansainvälisen kaupan välineen (vehcile curreny) ottamista käyttöön estääkseen Yhdysvaltoja käyttämästä dollaria taloudellisena aseena. Vermontin entinen kuvernööri Jim W. Dean toteaa, "että Venäjän presidentti Vladimir Putin on noussut maailman arvostetuimmaksi henkilöksi samaan aikaan kun Yhdysvaltain presidentti Barack Obama on hyppäämässä tyhjyyteen".
EU:n ja USA:n Venäjä pakotteet
turunema
1
148
Vastaukset
- Tota noih
Miten tää avaus liittyy vitseihin, vitsipalstahan tämä on, politiikkapalstat on sitten erikseen. Palstan alussa lukee:
>Kerro parhaat vitsit politiikasta ja poliitikoista.>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1591379
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471361Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 192992
- 60948
- 80947