Milloin poikakoira nostaa jalkaa??

Nyt jo 7,5kk.......

Minulla on sekarotuinen koiranpentu(karhukoira ja kultainennoutaja). Se kävelee hyvin hihnassa, kun lenkkeilytän sitä, mutta se ei nosta jalkaa kun se merkkaa(pissaa siis tyttömäisesti). Pitäisikö huolestua??? Lääkärin mukaan sillä ei ole mitään vikaa jaloissa eikä missään muuallakaan...

11

11434

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canine80

Tuntuu melko yksilöllistä koirilla olevan tuo merkkaamisen (koiven noston) aloittaminen. Oma sakemennini oli jo reilusti yli vuosikas "ekalla kerrallaan", kun taas kaksi sekarotuistani olivat hädin tuskin puolivuotiaitakaan.

Merkkaamisen aloittamiseen vaikuttavat lisäksi yksilön itsevarmuuden kehittyminen ja fysiologiset seikat (esim. ovatko molemmat kivekset laskeutuneet). Kyllä koirasi aloittaa merkkamisen, kunhan tuntee itse itsensä "mieheksi". =)

• dog16

yhden tyttö koiran joka pissaa kuin poika koira mutta se johtuu siitä kun se on elänyt koko elämänsä poikakoiran naapurina niin se siltä oppinut sitten pissaamis tavan, jos sinulla on samallainen juttu?.

• johtajanelkeet
        dog16 kirjoitti:

yhden tyttö koiran joka pissaa kuin poika koira mutta se johtuu siitä kun se on elänyt koko elämänsä poikakoiran naapurina niin se siltä oppinut sitten pissaamis tavan, jos sinulla on samallainen juttu?.

Meillä narttu pissii myös osittain jalkaa nostaen, ja se johtuu hänen voimakkaasta johtajuudestaan.On johtajakoira, ja se kuuluu se jalannosto siihen XD

• Manch

Meillä taas narttukoira joka on varsinainen "nössö", ei tippaakaan johtajanelkeitä, mutta silti tykkää välillä pissiä korkeelle (ja muuten myös potkia maata). Ota näistä nyt sitten selvää..

On kyllä erikoisen näköstä se pissiminen, kääntää pyllynsä kohteeseen päin, toisella takajalalla nousee mahdollisimman korkealle varpailleen, ja toisen jalan nostaa ylös.

• 00070
        Manch kirjoitti:

Meillä taas narttukoira joka on varsinainen "nössö", ei tippaakaan johtajanelkeitä, mutta silti tykkää välillä pissiä korkeelle (ja muuten myös potkia maata). Ota näistä nyt sitten selvää..

On kyllä erikoisen näköstä se pissiminen, kääntää pyllynsä kohteeseen päin, toisella takajalalla nousee mahdollisimman korkealle varpailleen, ja toisen jalan nostaa ylös.

ihan yleistä meilläkin oli narttukoira joka nosti jalkaa pissatessaan, ja kuopi maata. oli kyllä aika itsevarma

• xaroz

Se taitaa olla aika yksilöllistä, mun coctaili-uros alko nostaa 7kk iässä.
      Mutta tuttavan yli vuoden ikäinen uros ei nosta vieläkään (kaikki urokset ei edes ala nostamaan koipea)ei siis kannata huolestua

• issu56

huolestua! Meillä lähes 3-vuotias uros, joka ei nosta vieläkään. Sillä on molemmat kivekset, joten se ei vaikuta asiaan millään lailla! Meillä ollut myös collieuros, jolla ei ollut kumpaakaan kivestä, mutta aloitti jalan noston jo 6-kuukautisena.

• rotsu

Meitin sheltti nosti ekan kerran 7kk koipea.Nyt sitten on seropinartumme myös muuttumassa urokseksi.Pissalla olessaan menöö kyykkyhyn ja nostaa samalla koipea.Et silleen

• Katja

meilläkin on n.7kk:n ikäinen koira ja pissii vielä tyttömäisesti..:) Minulle onkin sanottu että kyllä se sen jalan nostamisen taidon vielä oppii..

• Mops

Meillä mopsiuros alkoi nostamaan jalkaa 4 kk ikäisenä ja merkkailee kovasti ulkona. Ilmeisesti hyvin yksilöllistä.

• merkiksimuille

Kun hormoonitasot on riittävällä tasolla, koira on aikuistunut, ja aloittaa tavallisen pissaamisen lisäksi, merkkailun.
      Merkkipisut pyritään tekemään mahdollisimman korkealle, sillä viestitään muille koirille, että merkkipissin on jättänyt suuri, ja voimakas uros XD

Myös jotku nartut merkkailevat, jopa leikatutkin.Se johtunee hormooneista, ja nartun asemasta laumassaan ja kotikaduillaan.

Jotkut koirat ovat tosi koviakin merkkailemaan XD

https://www.youtube.com/watch?v=jcAFITSbTS8

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      58
      1432
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      25
      1053
    3. 80
      925
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      778
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      764
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      89
      690
    8. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      685
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      11
      662
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      636
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      605
    12. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      108
      601
    13. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      36
      600
    14. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      581
    15. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      572
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      560
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      502
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      37