Focuksen nokkahihna

Focus 2.0

Oletteko vaihtaneet itse Focuksen nokkahihnaa ?
Onko millanen homma ? Onnistuuko jos ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä ?
Tuli tämmönen kysymys mieleen kun kyselin merkkikorjaamolta hihnanvaihtoa ja hinnaksi sanoivat 320€, osineen!!! Yli 1900 mummonmarkkaa!!
Eikö noissa huoltohinnoissa ole enää mitään tolkkua ? Vai onko ko. hinta mielestänne "kohillaan" ?
No, kai se on todettava että autoilu ei ole persaukisten hommaa.

Focus 2.0

13

3440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PAM

Kaverin 406 TD Pösössä hinta hiukan kalliimpi (550e).

• 123456

Focus 2.0 moottorissa on ketju, vaihto ekan kerran 160 000km kohdalla tai kymmenen vuoden täyttyessä. On hankala vaihdettava, joten harkitse maksamista...

• Hihnasto

Siellä mitään ketjua ole. Kilometrit taitaa kyllä pitää muuten paikkansa. Ei kai ketjua (jos sellainen olisi, mutta kun ei ole) edes tartte vaihtaa ellei rupea kovin vihaisesti ääntelemään...

• chainsaw
        Hihnasto kirjoitti:

Siellä mitään ketjua ole. Kilometrit taitaa kyllä pitää muuten paikkansa. Ei kai ketjua (jos sellainen olisi, mutta kun ei ole) edes tartte vaihtaa ellei rupea kovin vihaisesti ääntelemään...

Itelläni on -99 mallinen 2.0l Focus ja siinä on ainakin ketju, olen itse nähnyt sen...en tiedä mitä uudemmissa on mutta KETJU se on!

• Kalle
        Hihnasto kirjoitti:

Hihnaa saat kohta persiilles, kakslitrasessa Focuksessa on ketju!!!!!

• Focus 2.0

Auto on -00 mallinen ja moottori 2.0 Zetec, 130hv.
        Ja ymmärtääkseni hihna siellä on. Vaihtoväli 150tkm sanoo huoltokirja.

Focus 2.0

• Tietoa
        Kalle kirjoitti:

Hihnaa saat kohta persiilles, kakslitrasessa Focuksessa on ketju!!!!!

Itselläni vm-99 focus 2.0 STW. Hihna vaihdettiin juuri. Vaihtoväli 160 000km.

• FOC
        Focus 2.0 kirjoitti:

Auto on -00 mallinen ja moottori 2.0 Zetec, 130hv.
        Ja ymmärtääkseni hihna siellä on. Vaihtoväli 150tkm sanoo huoltokirja.

Focus 2.0

Itselläni samanlainen maahantuoja sanoi vaihtoväliksi 160 tkm.

• 320 egee

Mun mummo (kuten lähes kaikkien) on syntynyt ennen vuotta 63. Mummon markat ovat vanhoja markkoja, eivät uusia. 320 euroa = 1900 uuttaa markkaa = 190 000 vanhaa eli mummonmarkkaa.

Meilläpäin puhuttin mummonmarkoista jo 70-luvulla kun tarkoitettiin vanhoja markkoja.

• Voortisti

Vuosimallista -01 lähtien 2,0 ST on ollut ketjulla, muut mallit on hihnalla.

• Fedjasetä

Nokkahihna on laturinhihna. Se ei ole ketjua.

Jakopäässä taasen on joko hihna(remmi) tai ketju.
      Automallista riippuen.

• Focus 2.0

Meilläpäin käytetään nokka-akselia pyörittävästä hihnasta myös nimitystä nokkahihna, jakopäänhihna voinee olla oikea termi.
        Luulen kuitenkin ettei tässä kukaan vastaaja ymmärtänyt kysymykseni koskevan laturinhihnaa ??

Kukaan ei vaan ole vastannut alkuperäiseen kysymykseen, (sehän näissä nettivastauksissa on ongelma, tartutaan epäolennaiseen kun ei asiasta mitään tiedetä) eli voinee olettaa ettei kukaan ole sitä hihnaa itse vaihtanut.

Focus 2.0

• Voortisti
        Focus 2.0 kirjoitti:

Meilläpäin käytetään nokka-akselia pyörittävästä hihnasta myös nimitystä nokkahihna, jakopäänhihna voinee olla oikea termi.
        Luulen kuitenkin ettei tässä kukaan vastaaja ymmärtänyt kysymykseni koskevan laturinhihnaa ??

Kukaan ei vaan ole vastannut alkuperäiseen kysymykseen, (sehän näissä nettivastauksissa on ongelma, tartutaan epäolennaiseen kun ei asiasta mitään tiedetä) eli voinee olettaa ettei kukaan ole sitä hihnaa itse vaihtanut.

Focus 2.0

Olen vaihtanut ainakin kymmeneen eri merkkiin, myös kahteen voortiin, mutta en just focukseen! Kaikkiin se on ollut helppoa, joskin työlästä joihinkin merkkeihin, mutta ei uskalla toista yllyttää fokukseen vaihtaan jos ei ole juuri siihen koskaan vaihtanut, vai mitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      80
      4424
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3150
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2638
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2332
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2036
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1752
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe