Mitä mieltä baltian matkaajat ovat......onko latvian käytöskulttuuri parempaa kuin Virossa....
kertokaa kokemuksistanne ...hyvässä ja pahassa
Lukijan kysymys: Onko latvia sivistyneempi maa kuin Viro ?
5
305
Vastaukset
- Kaupustelija Soomest
Olen työasioissa käynyt ehkä sata kertaa Latviassa alkaen 1991 ja nyt eläkeläisenä. Olen tavannut sekä herroja kaupungeissa että loppuasiakkaita maaseudulla. Samalla tavoin myös Virossa.
Isoa eroa suuntaan tai toiseen en ole huomannut. Käyttäytyminen on sitä samaa sekoitusta perinteisestä omasta (keskieurooppalaisvaikutteisesta) ja Neuvostoliiton aikaisesta elämän tyylistä. Virossa oma vaikutuksensa oli Suomen television katselulla. Latviassa taas totesin maalaisten säilyneen melko lailla kommunistioppien ulottumattomissa. Muistan kohta NL:n romahdettua käyneeni ammattikoululla, jossa en kuullut tai nähnyt sanakaan venäjän kieltä.
Ja käytöstavat olivat hyvät perhetasolla opitut, ainakin maaseudulta kotoisin olevilla.
Kaupungeissa sitten on epämääräisempiä alakulttuureja, joita tuli maahanmuuttajien mukana.
En näe suurempaa eroa Viron ja Latvian välillä. Lietuva sen sijaan on jo harppaus lisää etelään ja käytöstavat ym ovat hieman eksoottisempia.- eroa on
Liettua on erurooppalasin noista kolmesta, Vilna on eurooppalainen kaupunki.
- kauaas kaunaas
eroa on kirjoitti:
Liettua on erurooppalasin noista kolmesta, Vilna on eurooppalainen kaupunki.
ja Riika ei ole ??? Vilnahan oli ennen puolalainen kaupunki....
- DippaDai
kauaas kaunaas kirjoitti:
ja Riika ei ole ??? Vilnahan oli ennen puolalainen kaupunki....
Juuri niin ja Puolasssa opiskeltiin yliopistossa jo silloin kun suomalaiset asuivat maakuopissa. Tiesitkö että Katarina Jagelloniga toi haarukan Suomeen.
- kävijä123
Ovat miellyttävämpiä, on parempi palvelu kuin Virossa.
Latviassa on kyllä paljon venäläisiä, eivät ole palevluhenkisiä, mutta asiasta ei tule ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5507225Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3272725Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872045- 1271254
- 311213
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41149- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64981- 44852