Kohta alkaa jo lukion toinen luokka... Vuosi siihen että on täysi-ikäinen. Mitä helvettiä? Juurihan olin riparilla ja ylä-asteella, ja kohta muka aikuinen? Eihän se nyt käy. Hetki sitten leikittiin vielä ulkoleikkejä ja oltiin lapsia, ja nyt yhtäkkiä jotain itsenäisiä nuoria aikuisia? Ääää haluan kokea koko paskan nuoruuden uudestaan :(
Vituttaa aikuistuminen
5
199
Vastaukset
- jkdfk
Ei se aikuisuus niin yhtäkkiä tule. Vaikka oletkin vuoden päästä täysi-ikäinen, vanhempasi ovat vielä varmasti monin tavoin tukenasi. Itselläni on sama tilanne kuin sinulla, vuoden päästä olen 18. En kuitenkaan jää haikailemaan lapsuutta ja varhaista nuoruutta vaan suuntaan katseeni positiivisin mielin eteenpäin. Vaikka täysi-ikäisyys tuo velvollisuuksia, tuo se myös paljon oikeuksia. Älä pelkää tulevaa.
- 25veemies
Itse 18-20 ikäluokkaa seuranneena voin kyllä sanoa, että vielä ovat ihan lapsenmielisiä. En itsekkään tuntenut 18 vuotiaana itseäni aikuiseksi vaan teinipojaksi. Vasta 20 vuotiaana tunsin olevani aikuinen.
- tenerife171
Ei se aikuisuus karkeesti 18-vuotispäivästä asti ala vaikka monet niin väittävät. Monet sekoittavat jostain syystä kaksi termiä - aikuinen ja täysi-ikäinen. Aikuisuutta ei voi lain nojalla määrittää, täysi-ikäisyyden taas voi. Aikuiseksi kasvamiseen kuuluu niin fyysinen kuin henkinen kehittyminen, samoin siirtyminen aikuisten maailmaan.
- Janne.
aikuisten maailmaan ei ole pakko siirtyä.
- kohta 1
Joo, ite täs vähä aikaa sit tajusin et täytän 3viikon pääst 18 ja pitäs joskus keksii mitäteen lukion jälkeen sit... Ahistaa koko ajatus siitä, et pitäs oikeesti löytää oma paikkasa ja ruveta hankkii rahaa (meillä oll perhees tapana, et ite kustantaa kaiken mitä tarttee sen jälkee, ku täyttää 18. Ruuan ja koulukirjat ainoot poikkeukset)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5384488Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183601Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842322Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762189Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.881525- 1571383
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1071382Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641301- 651234
- 841144