Bensansekainen diesel hajoitti auton Ryttylässä

hyvädiesel

http://www.aamuposti.fi/keskustelut/220801

Ryttylässä sijaitsevalla huoltoasemalla tankatessani polttoaine ei vastannut sitä mitä pistoolista olisi pitänyt tulla. Uudehkoon diesel-autoon tankkasin dieseliä ja dieselin seassa tulikin bensaa. Tätä en toki heti huomannut, vaan auto jäi tien varteen. Merkkihuolto totesi että polttoaineen seassa on bensaa ja tämä on hajoittanut auton. Kustannusarvioksi annettiin noin 5.000 euroa. Kuitit on tallessa ja autoon on todellakin tankattu aivan oikein dieseliä. Vahinkoa ei ole käynyt asiakkaan puolelta, se on täysin varmaa ja poissuljettua.

Polttoaineen myyjä ei suostu korvaamaan vahinkoaan. Asia on riitautettu ja odotamme noin 8-14 kuukautta kuluttajariitalautakunnan päätöstä ja sen jälkeen noin 6 kuukautta käräjäoikeuden päätöstä. Kuluttajariitalautakunnan päätöksen odotamme asianajajan kehoituksesta koska asia on kaikin puolin hankala.

Kehoitankin siis tulevaisuudessa miettimään tarkkaan sitä, missä tankkaat. En suosittele käyttämään pienen huoltoaseman palveluita, suosi suurta ja luotettavaa. Ryttyläläisen huoltoaseman pistoolista voi tankkiisi valua mitä tahansa ja silloin et tule saamaan korvauksia ainakaan helpolla.

Kuluttaja on vaikeassa tilanteessa vastaan hangoittelevan yrityksen kanssa. Meidän tilanteessamme rahoitusauton maksuerät juoksevat ja auto seisoo hajonneena merkkihuollon pihassa. Auton korjaaminen edellyttäisi pankkilainan ottamista ja silti asian menestyminen oikeusteitse on epävarmaa. Syyllinen osapuoli välttelee vastuutaan.

Itse olemme automme kanssa niin sanotusti lirissä. Onko sinulle käynyt samalla tavalla, kenties Ryttylässä?

6

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enään

      Meillä kanssa tankattiin viime talvena huono laatuista dieseliä kyseiseltä asemalta. Auto kävi merkkihuollossa ja lasku oli 600€. Emme ole käyttänyt enään pienempien asemien palvelveluita. Tankkaamme nykyään Nesteeltä tai Shelliltä.

    • Voi ei !!!
      Ja minä ku ihmettelin että miten mönkijäni tankkiin on voinnut päästä vettä. Käytän 98 oktaania ja aina olen sen juuri kyseiseltä asemalta tankannut. Huollossa varmistivat että kyseessä on juuri yllämainittu ongelma. Tankin korkki on tiivis. Lasku hirvitti sillä ensin haettiin kaikki muut mahdolliset viat kunnes asia selvisi.
      Siis tankatessa osa polttoiaineesta onkin vettä !!!

      • 30 vuotta Rekkakuskina

        Haukutte väärää puuta , polttoaineen tuonut kuljettaja on todennäköisesti purkanut vääriin säiliöihin polttoaineet ,
        On se Neste , Shell , St1 tai Teboil voi saada samanlaista
        Polttoainetta jos kuljettaja purkaa vääriin säiliöihin
        Itse 20v bensoja kuskanut kuljettaja , ja olen myös Aikoinaan
        Purkanut Nesteen asemalla vääriin säiliöihin kävi samoin
        7 autoa hyytyi portille ei ollut aseman syy vaan
        Minä kuljettajana syyllinen .
        Siis kaikilla asemilla piilee sama vaara .


      • 30 vuotta rekkakuskina
        30 vuotta Rekkakuskina kirjoitti:

        Haukutte väärää puuta , polttoaineen tuonut kuljettaja on todennäköisesti purkanut vääriin säiliöihin polttoaineet ,
        On se Neste , Shell , St1 tai Teboil voi saada samanlaista
        Polttoainetta jos kuljettaja purkaa vääriin säiliöihin
        Itse 20v bensoja kuskanut kuljettaja , ja olen myös Aikoinaan
        Purkanut Nesteen asemalla vääriin säiliöihin kävi samoin
        7 autoa hyytyi portille ei ollut aseman syy vaan
        Minä kuljettajana syyllinen .
        Siis kaikilla asemilla piilee sama vaara .

        Lisäystä äskeiseen viestiin, se kuljettaja joka tekee
        Virheen purkaa vääriin säiliöihin polttoaineita,
        Niin sama kuljettaja vie myös muillekin asemille polttoaineet
        1 säiliöauton kuljettajalla on iso reviiri ,
        Itselläni oli myös eteläsuomi kokonaan , keskisuomi
        Pohjoiskarjalaa myöten ajettiin , sama säiliöauto ajelee
        Myös muittenkin yhtiöitten polttoaineita,
        Samassa kuormassa voi olla 4 huoltoaseman
        Polttoaineet


      • 30 vuotta rekkakuskina kirjoitti:

        Lisäystä äskeiseen viestiin, se kuljettaja joka tekee
        Virheen purkaa vääriin säiliöihin polttoaineita,
        Niin sama kuljettaja vie myös muillekin asemille polttoaineet
        1 säiliöauton kuljettajalla on iso reviiri ,
        Itselläni oli myös eteläsuomi kokonaan , keskisuomi
        Pohjoiskarjalaa myöten ajettiin , sama säiliöauto ajelee
        Myös muittenkin yhtiöitten polttoaineita,
        Samassa kuormassa voi olla 4 huoltoaseman
        Polttoaineet

        Okei!! Mutta se että tankkiin tankatessa tulee vettä ihmetyttää !!! Sen jopa ymmärrän että eri aineet (diesel ja bensa) menevät sekaisin mutta mistä se vesi sinne sekaan tulee ???? Polttonesteitä tankatessa tankataan kyseisiä aineita. Vettä saa kotona hanastakin. Vai näinkö meitä huijataan ???


      • 30 vuotta rekkakuskina
        sidi65 kirjoitti:

        Okei!! Mutta se että tankkiin tankatessa tulee vettä ihmetyttää !!! Sen jopa ymmärrän että eri aineet (diesel ja bensa) menevät sekaisin mutta mistä se vesi sinne sekaan tulee ???? Polttonesteitä tankatessa tankataan kyseisiä aineita. Vettä saa kotona hanastakin. Vai näinkö meitä huijataan ???

        Kondessi vesi todennäköisesti , joku saa enemmän joku vähemmään , vajaat säiliöt hikoilee enemmän
        En viitsi kommentoda enempää ....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3110
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1592
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1390
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      80
      1277
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      270
      1201
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      857
    Aihe