Mitä siinä häviää jos ...

Tupu 15v

Mitä siinä häviää jos ei käy riparia?

En ole keksinyt vielä mitään järkevää syytä, miksi menisin ripariin. Rahaakin on sen verran etten tarvitse mitään pieniä hiluja.

24

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Tupu 15!

      Miksi ei? Pitkällä ripari/isostaustalla voin sanoa, että paljon jää kokematta jos riparia ei käy :) Vaikkei uskonto olisikaan ihan sun juttu vielä tässä vaiheessa niin se riparin meininki luultavasti on. Moni ihminen, joka on riparin päättänyt jättää väliin on sitä myöhemmin katunut. Se on kokemus, jota ei enää myöhemmin saa.

      Ripari ei ole pelkästää hallelujaa, vaan uusia kavereita (ja miksei vanhojakin) tekemässä kivoja juttuja. Jos tavisripari ei siltikään kiinnosta niin moni seurakunta tarjoaa myös erikoisrippikouluja kuten vaellus-, veneily-, laskettelu-, musiikki- ja taideripareita. Netistä löytyy tietoa ja kannattaa tutustua siihen :)

      Toivottavasti päädyt riparille menemään =) Hyvää kesää!!

      Terveisin NettiSaapas Jyväskylästä

      • sääskiä

        Joo, oli kyllä kokemus. Mutta minkälainen, huh huh.

        Vanha taloräyskä jossa 7 hikistä haisevaa poikaa, samassa huoneessa.
        Suikut rikki, ilmaistoinnista ei puhettakaan, kesä kuuma 25- 30'c lämmintä.
        Ikkunat auki, mutta sieltä ei tullut kuin sääskiä ja muita ötököitä, ilma seisoi paikallaan ja jalkahiki haisi.
        Muuta hyvää siellä metsän keskellä ei ollut, kuin onneksi oli oikea keittäjä / kokki joka teki kunnollista kotiruokaa.


      • Ateisti 4ever.

        Riparin sijaan voi mennä protuleirille. Siellä ei ole uskonnollisia satuja ja tarinoita, joten meno on vapaampaa, iloisempaa ja hauskempaa. Jos haluaa jonnekin leirille mennä, niin protu on se ainoa järkevä. Riparille menevät ovat suoraan sanottuna tyhmiä ja hyväuskoisia. :)


      • kgkhjnb
        Ateisti 4ever. kirjoitti:

        Riparin sijaan voi mennä protuleirille. Siellä ei ole uskonnollisia satuja ja tarinoita, joten meno on vapaampaa, iloisempaa ja hauskempaa. Jos haluaa jonnekin leirille mennä, niin protu on se ainoa järkevä. Riparille menevät ovat suoraan sanottuna tyhmiä ja hyväuskoisia. :)

        Uskontosatujen kuunteleminen ja ajoittain pilkkaaminen se vasta hauskaa onkin. Suosittelen riparia muillekin ateisteille, sieltä saa elämänsä naurut.


      • Mäen Anna
        kgkhjnb kirjoitti:

        Uskontosatujen kuunteleminen ja ajoittain pilkkaaminen se vasta hauskaa onkin. Suosittelen riparia muillekin ateisteille, sieltä saa elämänsä naurut.

        Ei kannata mennä. Joillakin voi aivot saastua kirkon täysin todistamattomilla höpötyksistä.


      • NiinPÄ!niin
        sääskiä kirjoitti:

        Joo, oli kyllä kokemus. Mutta minkälainen, huh huh.

        Vanha taloräyskä jossa 7 hikistä haisevaa poikaa, samassa huoneessa.
        Suikut rikki, ilmaistoinnista ei puhettakaan, kesä kuuma 25- 30'c lämmintä.
        Ikkunat auki, mutta sieltä ei tullut kuin sääskiä ja muita ötököitä, ilma seisoi paikallaan ja jalkahiki haisi.
        Muuta hyvää siellä metsän keskellä ei ollut, kuin onneksi oli oikea keittäjä / kokki joka teki kunnollista kotiruokaa.

        Ei siinä, meillä oli se 20jätkää samassa huoneessa.


      • Ateistinen.
        kgkhjnb kirjoitti:

        Uskontosatujen kuunteleminen ja ajoittain pilkkaaminen se vasta hauskaa onkin. Suosittelen riparia muillekin ateisteille, sieltä saa elämänsä naurut.

        Ite kävin ateistina lasketteluriparin, lähinnä sen laskettelun takia. Mua ei kyllä kauheesti naurattanu ne niitten halleluujailut siellä - alko pidemmän päälle jo melkeen itkettämään, kun mietti mimmosta aivopesua se oikeesti oli. Olisinpa oikeesti menny protuleirille. Mutjoo, olihan se laskettelu tosi kivaa Saariselällä, ja rippilahjaksikin sain kivasti rahaa. Mut en kyllä uudestaan menis.


    • Rehellinen Aikuinen

      Hei netti.saapas!

      Miksi ei? Voin aikuisena sanoa, ettet jää mitään kokematta vaikka riparia ei kävis :) Moni ihminen, joka on riparin päättänyt jättää väliin ei ole sitä myöhemmin katunut. Ripari on oikeasti huono kokemus, jota saa myöhemmin katua.

      Ripari on käytännössä hihhulointia, hallelujaa ja raamatun ulkoon opettelua. Hihhuleista et saa kavereita. Kaikki riparit ovat samaa skeidaa, myös erikoisrippikoulut kuten vaellus-, veneily-, laskettelu-, musiikki- ja taideripareita. Netistä ei kannata hakea tietoa, pelkkää huijaamista:)

      Toivottavasti et päädy ripariin aivopestäväksi. Hyvää kesää!!

      Terveisin, Rehellinen Aikuinen.

    • Jalaa1

      Hohhoijaa. Näistä sitä jaksetaan vääntää kättä. Loppupeleissä on aivan sama käykö vai eikö käy. Mitään ei voita/mitään ei saa. Tietty jos menee pelkän rahalahjojen takia, niin silloin saa. Sen käyminen ei normaaliin terveellä järjellä varustettuun ihmiseen vaikuta puoleen tai toiseen. Itse olen käynyt riparin vuonna -95, jos nyt ois edessä, jättäisin menemättä.
      Mikäli et halua sinne mennä, turhaan jahkailet asian suhteen, jätä menemättä.

    • Mirka -..,.-

      >>Loppupeleissä on aivan sama käykö vai eikö käy.

      • Jalaa1

        Mä oon joskus sulle sanonut tästä. Näytä se 50%:n tilasto. Mikä taho on tehnyt, kenen tilauksesta, ja kuinka paljon on ihmisiä haastateltu tähän tutkimukseen?
        Todennäköisesti et pysty näyttämään tuollaista tilastoa, kun sitä ei ole edes tehty.


      • Jalaa1

        No niin, sä vitun käpy. Mä esitin kysymyksen, ja haluan siihen vastauksen. Mistä tuo 50% on peräisin? Millä laskentatavalla on päädytty tuohon lukemaan?


      • Häloo pöljä
        Jalaa1 kirjoitti:

        Mä oon joskus sulle sanonut tästä. Näytä se 50%:n tilasto. Mikä taho on tehnyt, kenen tilauksesta, ja kuinka paljon on ihmisiä haastateltu tähän tutkimukseen?
        Todennäköisesti et pysty näyttämään tuollaista tilastoa, kun sitä ei ole edes tehty.

        Osaatko käyttää Googlea?

        Tälläinen löyty heti ekällä yrittämällä
        ""Rippikoulun alussa 38 prosenttia suomalaisnuorista kertoi uskovansa siihen, että Jeesus on noussut kuolleista. Rippikoulun lopussa osuus oli 56 prosenttia.""
        http://teologia.fi/ajankohtaista/526-tutkimus-suomalainen-rippikoulu-on-kansainvaelisesti-huippuluokkaa

        Kasvua oli 47%


    • justkävinriparin

      Oli muuten ihan pirun kivaa riparilla... Tutustut uusiin kavereihin ja hengailet ikästes kanssa, leiri missä on tyttöjä ja poikia tarkottaa aina jotain jännää ;D Ja muutenki...

    • Ripari on kirkon aivopesu leiri. Ei kannata käydä, ÄÖ:si laskee 20%. Käytä aika viisaammin.

      • Jalaa1

        Täytyy kysyä sultakin. Mistä helvetistä repäisit tuon 20%? Minkä tilaston kautta tuo tieto on peräisin, tai ihanko itse keksit?


      • 14+11
        Jalaa1 kirjoitti:

        Täytyy kysyä sultakin. Mistä helvetistä repäisit tuon 20%? Minkä tilaston kautta tuo tieto on peräisin, tai ihanko itse keksit?

        Jalaa älä ota kaikkea kirjaimellisesti!


      • Jalaa1
        14+11 kirjoitti:

        Jalaa älä ota kaikkea kirjaimellisesti!

        Mul vaan palaa käpy näihin kaikenmaailman idiootteihin. Kannattaisi sitten jättää nuo luvut/prosentit esittämättä.


      • Jappervokki
        Jalaa1 kirjoitti:

        Mul vaan palaa käpy näihin kaikenmaailman idiootteihin. Kannattaisi sitten jättää nuo luvut/prosentit esittämättä.

        ÄÖ on eri asia kun ÄO.


      • HAH HAH HAH ...
        Jalaa1 kirjoitti:

        Mul vaan palaa käpy näihin kaikenmaailman idiootteihin. Kannattaisi sitten jättää nuo luvut/prosentit esittämättä.

        Jaalaan1 äly tippui lähes nollaan.

        Ps. Onneksi en käynyt riparia ja sain uskonnoista vapaan kasvatuksen.


    • juttu tuokio

      Riparilta uusia kavereita.
      No enpä ole moista kuullutkaan. Niitä nyt saa ihan mistä muualtakin, koulu,partio,harrastukset jne.......
      Se on vain sellainen tapa mennä riparille, rahastettavaksi.
      Kun tuon riparin voi hoitaa jutustelemalla papinkanssa hetken ja homma on hoidettu sillä ja juttu tuokio on ilmainen.

      Eiköhän jokainen maksa ihan tarpeeksi kirkollisveroa, että jos haluu sinne riparille, niin se kuuluis olla ilmaista huvia.

    • Tyttö 16

      Itse sain paljon uusia kavereita ja jäi muutenkin hyvtä muistot, sain uuden mekon ja kengät, 1500€ käteen ja paljon ruusuja. Itse olisin menettänyt paljon, mm. Mahdollisuuden uuteen puhelimeen, rusketuksen, uudet kaverit ja luultavasti myös järkevän ajanvieton, sillä olisin samat 9pv kuitenkin istunut kotona koneella. Niin ja samaten tutustuin uudestaan lapsuuteni parhaaseen ystävään sekä tapasin tämän hetkisen poikaystäväni. En siis valita että istuin muutaman tunnin päivässä kirjoittamassa vihkoon :)

      • Jääkäri ..

        Sain parhaat kaverit intistä. Tapaillaan edelleen yli 30v jälkeen.


    • Nyt onnisti

      Mä sain uuden mopon kun en mennyt rippikouluun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe