UUSI_Roolipeli-idea

Tuli tällainen hauska idis mieleen. Tavallaan olisi taas kauhuteemainen, mutta tällä kertaa voin heti alkuun selventää asioita.

En tiedä miljöötä tarkkaan enkä mitenkään hirveästi välitäkkään, mutta perusideana olisi joku Cthulhu-mytologian tapainen systeemi. Pelaajat olisivat tietenkin ihmisiä, jotka joko yrittävät selvitä kammottavilta olioilta tai liittoutua niiden kanssa.

Juttuna ei tietenkään olisi matkia edellämainittua mytologiaa, vaan luoda oma ja joiltainn osin samankaltainen mytologia vauhdissa.

Kuten jo aiemmin mainitsin, miljööstä minulla ei ole hajuakaan. Tavallaan voisi olla kivaa ropettaa oman maailmamme kaltaisessa maailmassa, jossa hirviöistä ei suurin osa väestöstä tiedä mitään. Toisaalta olisi myös kivaa ropettaa jossain enemmän maagisessa maailmassa. Lisäksi mikä olisi tapahtumapaikka? Joku tietty kaupunki tai rakennus? Koko maailma?

Tällainen idea kuitenkin.

44

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen epäluuloinen kaikkia muita roolipelejä kohtaan, sillä vain Keski-Maa on menestnyt.

• Entinen kauhuroolipeli oli paras, koska eteläseinä.

• Eipä tuo Keski-maa-roolipelikään nyt näyttäisi pyörivän, eikä minulla ainakaan riitä kiinnostusta sitä kohtaan. Innostuin Cthulhu-mytologiasta ja ajattelin lopulta, jos tämä pyörisi edes jotenkin edes hetken. Eikä yrittämisen pitäisi maksaa mitään, paitsi ehkä hieman aikaa. Jos ketään ei kiinnosta, niin en yritä syöttää tätä väkisin, mutta niin... Kaikissa roolipeleissä on lopulta käynyt niin, että siellä pyörii jtn. 2-4 tyyppiä ja homma ei etene.

• Miksei.... Ehdottaisin, että lähes kaikki hahmot aloittavat pelaamisen samasta paikasta. Omkeksimässä ropessa oli hauskaa, kun kaikki olivat aluksi baarissa...

Pitäisi sitten kyllä googlailla hiukkasen... Voin tulla mukaan, jos näyttää, että peli etenee...

• Ei oikeastaan tarvitse tietää alkuperäisestä Cthulhu-mytologiasta muuta, kuin se, että mytologian mukaan pahat jumalolennot hallitsevat kaoottista kaikkeutta. Mitään muuta ei tarvitse suoraan ottaa mytologiasta. Toki se, mitä enemmän asiasta tietää auttaa pääsemään selville siitä, minkälaista tunnelmaa ja minkälaisia olioita on syytä odottaa olevan.

• icepicked

Voisi googletella ja osallistua sitten. En ole jaksanut ropettaa viimeaikoina, koska Keskimaahan ei riitä kiinnostusta. Toisaalta on tehnyt mieli pelata neukkuropea, koska ostin juuri muutamia neuvostoliittolaisia propagandajulisteita, (kiinnostuksesta historiaanhan mie, heh,) mutta Nassea ei ole näkynyt, sillä hänellä on elämä, eikä ketään muuta kiinnosta.

Можно играем?

• Niin, ja koska ropetuskieli oli puoliksi venäjää... Millaisia hahmoja? Ihmiset eivät siis tiedä mytologiasta, vai täh?

• Mitä tarkoittaa "Voit pelata?" En käsitä kysymysmerkkiä toteamuslauseessa. Vai onko Google kääntäjä jopa näin paska, ettei osaa kääntää kahta sanaa?

Ja Kurpizzan kysymykseen: Oletettavasti asia olisi juurikin niin, että vain hyvin harvat ihmiset tietäisivät mytologiasta. Nämä ihmiset olisivat joko jyrkkiä vastustajia tai ihmisiä, jotka ovat alkaneet palvoa jotain näistä "jumalista".

Suuri kysymys, mikä minun päässäni liikkuu on: mikä on miljöö? Mitä aikaa eletään? Eletäänkö tässä maailmassa vai onko kyseessä joku muu maailma? Itse pitäisin ideasta, että maailma olisi eri. Aikakaudella ei itselleni ole merkitystä, mutta mielestäni olisi hyvä, jos se ei olisi ainakaan mitään nykyaikaista eikä mielellään mitään tulevaisuuttakaan.

• Joku ajaton...

• "Можно играем?" tarkoittaa voimmeko pelata. Pääte ем kertoo, että kyseessä on monikon ensimmäinen persoona ja venäjän kielessä toteamuslause voidaan muuttaa kysymyslauseeksi lisäämällä loppuun kysymysmerkki, esim. Это твоя мама. -> Это твоя мама? (Onko tämä sinun äitisi?)

Mie olen täällä koko ajan, mutta oudon autiota täällä tosiaan on.

• Tä hukkuu jo nyt, kun kukaan ei käy koko suolistossa. :(

• Ja eikö kesän pitänyt olla aktiivista aikaa?

• Saatan olla kiinnostunut, jos saan tietää muutama asiaa;

Saako pelaaja itse valita näiden palvelemiensa pahojen "jumalolentojen" tarkemmat yksityiskohdat, ulkonäön ja nimet?

Sillä tuollaisen pystyisi toteuttamaan jos niiden palveleminen olisi keskittynyt pieniin lahkoihin, joista tietää vain harvat ja "vastustajien" suurin haaste lienee saada ihmiset uskomaan kyseisten lahkojen olemassaoloon... (Samoin kuin meidän juutalaiseen maailmanvalloituskerhoomme (NWO). Ei puhuta siitä...)

Ajaksi ehdottaisin 1800-luvun Englantia tai Saksan Baijeria, johtuen teollistumisprosessista, kolonialismista ja salaseurojen (kuten Illuminatin) merkityksestä Baijerille... Aikaa voitaisiin päättää tarkemmin myöhemmässä vaiheessa...

• Tosin 1800-luvun alkupuoliskolla Baijeri oli itsenäinen ja teollistuminen sielläpäin oli erittäin hidasta... Joten toinen mahdollisuus noitten lisäksi olisi keskiaika; koska inkvisaatio, ristiretket, jihadit ja kerettiläiset, eli kyllä sinne Cthulhumyyttien otustenpalvojia hyvin mahtuisi...

Tai 1848 Kalifornian kultaryntäyksen aikoihin, jolloin Euroopassa oli hullu vuosi... Ja tällöin Trotskin kaveri kirjoitti kommarimanifestin... Eli 1848 totisesti olisi hieno vuosi, jota itse kannatan... Mutta mihin paikkaan sijoittaisimme tämän? Luultavimmin Eurooppaan koska hullun vuoden aikana voisi jopa sanoa pahojen jumalien hallitsevan kaaottista maaimaa...

Äänestän vuotta 1848 (ja Saksalaista kulttuuripiiriä, koska Preussi ja Itävalta...)

• israelin-tukija kirjoitti:

Tosin 1800-luvun alkupuoliskolla Baijeri oli itsenäinen ja teollistuminen sielläpäin oli erittäin hidasta... Joten toinen mahdollisuus noitten lisäksi olisi keskiaika; koska inkvisaatio, ristiretket, jihadit ja kerettiläiset, eli kyllä sinne Cthulhumyyttien otustenpalvojia hyvin mahtuisi...

Tai 1848 Kalifornian kultaryntäyksen aikoihin, jolloin Euroopassa oli hullu vuosi... Ja tällöin Trotskin kaveri kirjoitti kommarimanifestin... Eli 1848 totisesti olisi hieno vuosi, jota itse kannatan... Mutta mihin paikkaan sijoittaisimme tämän? Luultavimmin Eurooppaan koska hullun vuoden aikana voisi jopa sanoa pahojen jumalien hallitsevan kaaottista maaimaa...

Äänestän vuotta 1848 (ja Saksalaista kulttuuripiiriä, koska Preussi ja Itävalta...)

Joten 1848 se siis olkoon. Minun puolestani.

• icepicked kirjoitti:

Joten 1848 se siis olkoon. Minun puolestani.

Hyvä että äänestät samoin, sillä joka henkilöllä on käytössään vain yksi ääni.

Hyvä että äänestät samoin, sillä joka henkilöllä on käytössään vain yksi ääni.

Paitsi minulla, tai siis meillä...

• "Saako pelaaja itse valita näiden palvelemiensa pahojen "jumalolentojen" tarkemmat yksityiskohdat, ulkonäön ja nimet?"

En tiedä, kuka ne sitten keksisi, ellei pelaaja itse.

Minunkin mielestäni aikakauden pitäisi olla juurikin joko kaikessa toimiva keskiaika tai sitten Lovecraftille uskollinen 1800-luku. Paikasta en sitten tiedä, mutta Euroopassa tosiaan. Onko ideana nyt sitten siis se, että eletään jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan vai tiettyä paikkaa muistuttavassa paikassa tiettyyn aikaan? Minulle nimittäin saman tekevää.

• Esitin siteeraamasi kysymyksen ainoastaan saadakseni selville kuinka tarkkaan seurataan cthulhumytologiaa jumalten luonnissa...

Jostain käsittämättömästä syystä haluan pakosti sen olevan germaanisen kulttuuripiirin maita, eli Pyhä saksalais-roomalainen valtakunta tai preussilainen Berliini, Baijeri, Wien...

Esitin siteeraamasi kysymyksen ainoastaan saadakseni selville kuinka tarkkaan seurataan cthulhumytologiaa jumalten luonnissa...

Jostain käsittämättömästä syystä haluan pakosti sen olevan germaanisen kulttuuripiirin maita, eli Pyhä saksalais-roomalainen valtakunta tai preussilainen Berliini, Baijeri, Wien...

Olisiko siinä oikeita tapahtumia ja henkilöitä, vai vain niitä muistuttavia?

• icepicked kirjoitti:

Olisiko siinä oikeita tapahtumia ja henkilöitä, vai vain niitä muistuttavia?

Tapahtumana voisi toimia nuo Hullun vuoden 1848 mellakat mutta hallitsijat olisivat enemmän sivuseikkoja... Ja jos keskiaika valitaan paavin nimellä ei ole väliä kuten ei myöskään kalifeilla...

• Aika ja paikka on ihan sama oikeastaan... Tosin hulluvuosi pitäisi kerrata wikipediasta, seiskalla käytiin viimeksi läpi. Ainoa asia, minkä muistan on Kommunistinin manifesti... (Sen olin unohtanut kokeessa. Typerä tehtävä!)

• Trotskin kysymykseen tarkemmin; Siinä ei olisi todellisia hahmoja mieluiten, koska se rajoittaa roolipeliä, jos käyttäisimme seudun aitoja ihmisiä vaan heidän tilalleen voidaan arpoa "vaihtoehtoiset" samankaltaiset tyypit joiden luonteeseen pystyy vaikuttamaan, ainoastaan kartta ja alkutapahtumat pysyvät samoina...

Mutta se paikka...

• Ihan sama kunhan sinne voi mahduttaa jotain kivaa. Vaikka linnoja ja sellaista hauskaa.
      (Kyllä. Kun puhutaan kauhusta, on aina pakko yrittää saada mukaan pieni ripaus Amnesiaa.)

• Linnat sopisi paremmin keskiajalle, mutta kyllä Baijerista linnoja löytyy Ludvig II:n jäljiltä...

• Minulla on siis kaksi vaihtoehtoa. (Ja oletan nyt jo lähes täysin, että ollaan 1800-luvulla.)

Lovecraftille uskollisesti jossain päin Englantia tai Englannin kaltaista valtiota omakeksimässä maailmassa.

Tai

Ihan niin kuin Amnesiassakin jossain päin Saksaa tai Saksan kaltaista valtiota omakeksimässä maailmassa. (Kyllä. Amnesiassa oltiin Saksassa. Preussilainen Brennenburgin linna.)

• siilio kirjoitti:

Minulla on siis kaksi vaihtoehtoa. (Ja oletan nyt jo lähes täysin, että ollaan 1800-luvulla.)

Lovecraftille uskollisesti jossain päin Englantia tai Englannin kaltaista valtiota omakeksimässä maailmassa.

Tai

Ihan niin kuin Amnesiassakin jossain päin Saksaa tai Saksan kaltaista valtiota omakeksimässä maailmassa. (Kyllä. Amnesiassa oltiin Saksassa. Preussilainen Brennenburgin linna.)

(Sori viestipommituksesta.)

Linnoja oli 1800-luvulla, mutta eivät ne olleet enää samassa tarkoituksessa.

• siilio kirjoitti:

Linnojahan on vieläkin. Ja ainahan voi soveltaa historian kanssa, jos on oma keksimä Saksa/Englanti käytössä...

• siilio kirjoitti:

Kyllähän niitä, erääs Ludvig II:n nimisen idiootin jäljiltä myös sattui löytymään. Amnesiaa en ole pelannut, olen ainoastaan nähnyt videoita, joten tuli yllätyksenä että se sijoittuu Preussiin...

Keksitään uusi linna, jotta olisi enemmän vapautta päättää ulkonäköä, sijoittaisin 1848 Preussiin, josta voitaisiin keksiä itse pieni linnoitettu kylä johonkin Berliinin lähistölle tai Kielin-Holsteinin paikalle...

• Thlr
        siilio kirjoitti:

Minulla on siis kaksi vaihtoehtoa. (Ja oletan nyt jo lähes täysin, että ollaan 1800-luvulla.)

Tai

Vaihtoehtoisen historian 1890-luvun Lontoo tai 1910- tai 1920-luvun Dublin?

En ole ennen roolipelannut Suolistossa, joten pitääkin sitten osallistua tähän.

• Saksan kaltaisen maan kylä, jonka nimi voisi olla Edelweiß-Dorf koska minulla ei ole mielikuvitusta ja otin taiteilijan vapautta siinä että Alppitähtiä ei kasva Pohjois-Saksassa... Kylässä voisi olla vanha (hylätty) linnoitus ja vuosi olisi 1848 samoihin aikoihin pääkaupungissa (Berliinissä) mellakoitaisiin...

• Enpä minäkään ole Amneisaa pelannut, kun en oo saanu lupaa ostaa sitä, mutta Wikipedian artikkelin olen lukenut ja siellä kerrotaan, että päähenkilö Daniel herää Preussilaisen Brennenburgin linnan käytävältä.

Kannattaa tosiaan keksiä uusi linna, koska muuten pitäisi tutustua johonkin linnaan hyvin tarkasti (koska perfektionismi) ja se ei olisi kivaa, koska netistä ei kuitenkaan löydy kovin tarkkaa tietoa.

• Eikä kaikki jaksaisi edes hakea tietoa netistä...

• Mutta olisiko tämä linna sellainen perinteinen linna vaiko sellainen, jossa on myös asuintilat mukana.

• Eikö linnoissa asuta muutenkin? Vai tarkoitatko hahmojen asuntoja...?

• Ajattelin sen linnan hylättynä alueena, jonka tämän mytologian palvojat kunnostivat tarkoituksiaan varten, mutta voisi sen myös tehdä niin että joku henkilöistä olisi tarpeeksi rikas rakennuttamaan linnan...

• Ei. Linnoja ei varsinaisesti ole tarkoitettu asumiseen. Ne ovat pääasiassa suojapaikkoja vihollisten hyökkäyksiltä. Joillain linnoilla on ollut kuitenkin myös muita tarkoituksia, kuten toimia jonkin hallitsijan asumuksena.

Minulle on ihan sama, onko linna hylätty paikka, jonka nämä palvojat ovat kunnostaneet vaiko jonkun rikkaan palvojan rakennuttama. Kumpikin toimisi. Osa palvojistakin kuitenkin on oletettavasti rikkaita, mutta siis ihan sama.

• Koostuuko "palvojat" useista erillisistä lahkoista vai yhdestä joukosta? Jos näin on onko niiden välillä minkäännäköistä yhteistyötä?

• Ja palvovatko he Chutlua vai niitä joitakin avaruusjumalia?

• Eri lahkot palvovat eri jumalia.

• Yksi keskittyisi Chutluun ja toiset avaruusjumaliin?

• Mutta koska tämä mytologia ei ole täysin matkittu Cthulhu-mytologiasta, jumalilla ei ole samoja nimiä. Niiden ei myöskään ole pakko muistuttaa kovin paljoa alkuperäisen mytologian jumalia.

• Jokutyypin sanoihin lisäisin kysymyksen siitä että voiko olla lahkoja jotka palvovat samoja jumalia, mutta niissä on vain erilainen arvojärjestys palvojien kesken tai opillisia eroavaisuuksia?

• Siiliö

Kai se toimii paljolti samalla logiikalla, kuin oikeankin maailman uskonnot. Täytyy tosin ottaa huomioon, että jumalhahmoista on konkreettisempia todisteita, joka saattaa vaikuttaa asioihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2956
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2442
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2401
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1633
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      99
      1632
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      423
      1509
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1482
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      8
      1469
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1269
    Aihe