Leikkiikö muiden 2 vuotiaat mielikuvitusleikkejä!
Ja jos leikkivät niin millaisia?
Meidän tyttö alkoi noin puolitoistavuotiaana leikkimään, että hän on koira.
Tyttö eläytyy rooliinsa täysin, konttaa, haistelee, raapii, käy lenkillä ja pissillä, haluaa rapsutuksia, haukkuu, vinkuu, murisee jne jne..
Tyttö jaksaa leikkiä vaikka kuinka pitkään, että hän on joku hahmo.
Välillä aika huvittavaa seurattavaa ja välillä vähän "oudoksuttaa".
Nyt normi leikit on jääneet kokonaan pois, kaikki kotileikit, nuken hoitamiset, eläinleikit jne. Jäljellä ovat vain mielikuvitusleikit, tyttö esittää milloin mitäkin hahmoa ja on todella "tosissaan":).
Koira, mummo, karhu, heppa, lintu, äiti,näitä hahmoja yleensä meillä asustelee.
Oltiin juuri 2 v neuvolassa, eikä siellä tullut puheeksi nämä tytön leikit.
Lähtiessämme terkka sanoi "seuraavaksi nähdään 3 v neuvolassa ja sitten alkaa jo olemaan niitä mielikuvitusleikkejä".
En sitten sanonut, että niitä on jo puolivuotta leikitty.
Onko lapsi siis tässä asiassa edellä kehityksessä vai jotenkin "omituinen"?
Välillä kyllä vähän ihmetyttää kun on niin "tosissaan" eikö leiki enää muita leikkejä,..
2 vuotiaan mielikuvitusleikit
1
681
Vastaukset
- eipä huolta...
Siis onhan kaikki leikit, joita mainitset "mielikuvitusleikkejä". Leikitään kotia, hoidetaan nukkea omana vauvana, kuvitellaan, että on hepan omistaja ym.
En näe mitään syytä huoleen. Kehittyneeltähän tuo nimenomaan vaikuttaa parivuotiaalta. Kohta näet hänet yhteisleikeissä päiväkodissa tai missä nyt viettääkään muiden lasten kanssa aikaa. On varmasti idearikas, kekseliäs leikkien ohjaaja jo pienenä.
Nauti nyt vain täysillä lapsestasi. Myötäile jonkin verran mielekuvitusjuttuja, mutta älä täysillä mene mukaan. Ei aikuisen kuulu niin tehdä. Kaverit sitten palauttavat maan pinnalle tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561336Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731285Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830