Palta, Pam ja Turva ovat hyväksyneet uuden tes-sopimuksen vuodeksi eteenpäin. Tämä on siis virallista tietoa Pamin ja Paltan sivuilta. Mutta, mutta - mitä sopimus pitää sisällään ?
Miksi mistään ei löydy tietoa, että mitä on sitten sovittu uuden sopimuksen sisällöksi, paitsi että kyseessö on vain 1 vuoden soppari ??!
Paskaa tiedotusta sanon minä, asiat ovat olleet sovittuna jo 30.05.2014 - ja edelleen mennään täydellisessä pimeydessä !
PAM ja herra neuvottelupäällikkö Sinkkonen - HERÄTKÄÄ ! Tietoa kentälle ja sassiin, kiitos !
TES hyväksytty
6
267
Vastaukset
- 15+12=?
Kyllä ne tiedot löytyy, jos vaan osaa katsoa...
- __...__
Kyllä PAM:nkin sivuilta löytyy tietoa tästä uusimmasta TES-tuloksesta ja sen sisällöstä, vaikka kieltämättä ei siinä kyllä mitään hääviä tekstiä meidän kannaltamme ilmene. Sinänsä kyllä huvittuneena odotan että mitä ihmettä ja kumman mullistavaa pitäisi nyt sitten tapahtua taas neuvottelupöydissä tämän vuoden sopparin umpeuduttua.
Pakko olla samaa mieltä siitä että tällä kertaa tiedottaminen neuvottelujen etenemisestä oli kyllä todella olematonta. Aikaisempina kertoina edes jotain tihkui alan ammattiliiton (Turva) kotisivujen kautta, mutta tänä vuonna mentiin sitten niin säkkipimeässä kuin mahdollista. Tällainen käytös ei kyllä todellakaan nosta minun arvostustani alan omaa ammattiliittoa sen puoleen kuin emoliitto PAM:akaan kohtaan millään tapaa, vaan lähinnä vahvistaa taas sen että oli ilmeisesti parempi maksaa "jäsenmaksunsa" YTK:lle alusta alkaen ettei pääse missään vaiheessa kasvamaan sellainen käsitys etteikö PAM pettäisi suurinpiirtein aina tämän alan työntekijät. - No tätä menoa.
Ei ole kohta enää mistä heikennyksiä tehdään, ja kun PAM alkaa oikein kunnolla neuvottelemaan niin saadaan maksaa työnantajalle että saa tehdä töitä :)
- väijyPena
Tosi on : my bad ! Iski putkinäkö tai vanhuuden vaiva :)
Sopimus ei todellakaan herätä mitään luottamusta tulevaisuudesta, jossa on duunareiden kannalta suuria kysymyksiä ratkottavana, kuten uusi palkkausjärjestelmä.
Onneksi sentään vältyimme heikennyksiltä, tällä kertaa.- Mä.
Jos kaikki vartijat kuuluisivat PAM:iin ehdot olisivat paljon paremmat...onko usein toistetussa väitteessä mitään perää...
- __...__
Tätähän on jaksettu rummuttaa jo sata vuotta että jos enemmän vartijoita kuuluisi liittoon niin kyllä sitten taivaan portit aukenisivat ynnä muuta. Itse en hirveästi näe järkeä kuulua lähtökohdiltaan sellaiseen liittoon kuin PAM, joka on muutenkin periaatteessa eniten kaupanalan liitto ja nykyään poliittisesti sitoutunut niin vahvasti vasemmistoon että tuskinpa vartijat saavat sieltä mitään sympatioita asialleen. Muutenkin vartiointialan kuuluminen PAM:n puolelle on minusta aika outo valinta vaikka "turvallisuusPALVELUISTA" puhutaankin, mutta ehkä tämäkin on sitten niitä paremman puutteessa tehtyjä valintoja.
Toisekseen tulee muistaa että nykyisillä minimivaatimuksilla alalle ei voida vaatia jättisummia palkoiksi, vaan koko koulutusjärjestelmää olisi muutettava vaativammaksi ja pitemmäksi jotta voisimme vaatia todella paljon parempia palkkoja kuin nyt.
Heikko järjestäytymisaste vartiointialalla on monen syyn summa eikä minusta se ole mikään selitys jatkuvasti heikoille neuvottelutuloksille että kun liittoon kuuluvia on niin vähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1321634- 381552
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa601296- 681285
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2031065- 691044
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2631044- 74945
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää17897Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106868