Tiedän että 1.8l moottori on ongelmallinen mutta mitä muuta almerasta pitäisi tietää jos sellaista lähtee ostamaan?
Onko tähän n16 tehty mitään ruosteenestoparannuksia n15 jälkeen, n15 ainakin takahelmoista taipuvainen ruostumaan.
N16 almeran tyyppiviat?
57
33739
Vastaukset
- 10v almeralla
Ei ruostu mistään jos on parikertaa massattu !.
- N15,AITO OIKEA JAPSI
N16 Almera=Rellu,samalta linjalta suoltivat Briteissä tätä paskaa,valmistettu myös Afrikassa,mutta Suomeen tulleet mallit Briteistä.
N15 malli oli ja on edelleen hyvä ja aito Japsi,ei mitään huolta,tekniikka pelittää,jos joku Almeraa etsii,niin ehdottamasti N15 siistikorisena,niitä löytyy.
N16 vikalista on pitkä.(Made in England)
-Vaihdelaatikon laakerit rikkoutuu,vähin kilometrimäärä 32000 km.
-Syövät öljyä todella paljon,öljymäärä muutoinkin vähäinen,alle 3 litraa,sylinterejä ei ole putkitettu,vaan porattu suoraan lohkoon ja suurin osa vielä soikeita,tästä johtuen suuri öljyhävikki pienilläkin kilometreillä.1000 km./litra
-Venttiilikopan ja öljypohjan tiivisteet vuotavat kohtuu pienillä kilometreillä,samoin kampiakselin stefat,joten tarkkana saa olla ettei ajele kuivalla moottorilla öljymäärän ollessa muutoinkin alle 3 litraa.
-Moottoritila suojattu todella huonosti,kaikki sonta ajettaessa lentää moottoriin etupyörien välityksellä,tästä johtuen sähköongelmia,laturi,startti,käyttöhihnojen ennenaikaiset kulumiset,ja muu kosteus konetilassa takaavat sen ettei homma pelitä.
-Etupalkki,kaikissa ruostunut,ellei ole massattu,yksi yleisimmistä hylkäyksistä katsastuksessa,kallis remontti,pitää rälläköidä irti ja uusi hitsata tilalle,on kantava osa koria.
-Takapaa kolisee,tyyppivika/ominaisuus,vaimennusjärjestelmä puslineen,niveleineen ja iskareineen on alunalkaen väärin suunniteltu,jo koeajotestissä uuden auton jousitus kolahteli,eli nivelet,iskarit,jouset,puslat ok,silti kolahtelee jousitusjärjestelmä ei pysy mukana ja siitä johtuu kolina,ei vaikuta katsastukseen,ed.mainitsemani kaikki ok,silti kolisee,joten katsastuksesta läpi kolinoiden .
-Muoviosat tehty jostain kierrätysmuovista,auton sisustuksessa olevat käyttöosat leviävät kätösiin,hanskalokeron saranat,oven kahvat,aurinkolasikotelo,älä koske muovia,rikkoutuvat helposti ja niiden uusiminen on todella kallista lystiä,purkaamotkin ovat myyneet kaikista joissa sattuu ehjiä olememaan.
JOTEN VAROITUKSEN SANA KAIKILLE AUTON OSTAJILLE,ÄLKÄÄ HANKKIKO N 16 MALLISTA NISSAN ALMERAA VM.2000-2007.- :o0
Käyppäs nyt kattomassa sieltä auton perästä, ettei vaan ole kyseessä joku Hundai eikä Almera. Minulla ei ainakaan yhtään yllämainituista vioista.
- Autoilia
:o0 kirjoitti:
Käyppäs nyt kattomassa sieltä auton perästä, ettei vaan ole kyseessä joku Hundai eikä Almera. Minulla ei ainakaan yhtään yllämainituista vioista.
Meillä myös Almera 2004 yhtään mainittua vikaa ei ole ollut autolla on ajettu 85,000 km. Kertaakaan ei ole katsatus mies vikaa löytänyt eikä yhtään kahvaa eikä muutakaan ol jäänyt käteen. Noitten kommenttien antajalle on joku maksanu siitä että haukkuu autoa. Olisi parempi kun ei kommentoisi mitään. Ps.. ja tämä ei ole ainoa Almera mikä meillä on ja on ollut.
- Miiku82
Itsellä tällä hetkellä alla vm 2004 1.8 Almera. Öljynsyönnistä sen verran että tällä hetkellä kuluu valehtelematta sellainen 1,5 litraa öljyä viikossa kun arkisin ajan työmatkaa 120 km/pvä. Juuri muuta ajoa tuossa ei ole. Ja tahti vaan kiihtyy... ja olen seurannut tätä jo useamman kuukauden kun aloin kalenteriin merkkaamaan öljynlisäyspäivät huomattuani että motonetissä saa ravata tämän tästä. Mutta..hienoa jos kaikilla ei ole tätä ongelmaa! Itse koitan nyt vaan päästä eroon tästä yksilöstä mahdollisimman pian.
- Anonyymi
Mulla 1.8 vm.2001 ajettu 280 000. Ei mitään yllämainittuja vikoja. Ei milliäkään syö öljyä. Ei kolise. Kuluvia osia on vaihdettu.
- Anonyymi
Autoilia kirjoitti:
Meillä myös Almera 2004 yhtään mainittua vikaa ei ole ollut autolla on ajettu 85,000 km. Kertaakaan ei ole katsatus mies vikaa löytänyt eikä yhtään kahvaa eikä muutakaan ol jäänyt käteen. Noitten kommenttien antajalle on joku maksanu siitä että haukkuu autoa. Olisi parempi kun ei kommentoisi mitään. Ps.. ja tämä ei ole ainoa Almera mikä meillä on ja on ollut.
Jaa, sinua on kustu silmään kilometreistä. Oliko se edellinen kuinka tuore, kun tuokin jo 20 vuotias?
- allukuski 45v
No jaa meillä on ollut allu vm2004 n16 1.8 ajettu 150 000km.
Historiaa 2005-2014:
Massattu 2x 2006 ja 2011, ei siis ruostetta. Öljyt vaihdettu 15tkm välein, ei ongelmia öljynsyönnin kanssa. Tulpat 100tkm kohdalla. Jarrulevyt vaihdettu paloineen eteen (katsastusmies valitti niiden kuluneen liian ohuiksi) . Maf ja 1. Lamda-anturi vaihdettu (sytytteli moottorin häiriövaloa)120tkm. Akku vaihdettiin keväällä 2013. Pakoputki katista eteenpäin uusittu 2012. Ilmastointiin lisättiin litkua 2011, toimii nyt moitteetta. Normi huollot tehty.
Eipä paljon ole ollut murheita, huoleton peli kun huolehtii ruostesuojauksesta ja huolloista. Huoleton peli, ei voi moittia, päinvastoin.- Anonyymi
Maksettiinko sinulle kehumisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksettiinko sinulle kehumisesta?
Maksettiinko sinulle sitten turhasta urputtamisesta?
- Ed urpo
o0
Sinun tarvii lukea viestit o0,oikein,olet täysi nolla.
Tuntuu siltä että olet superurpo,hundai,se on Hyundai,ja mitä tulee Almeraan,pitää paikkansa,- :o()
Hundai se on suomeksi ja piste.
- NissanAlmeraJee
Massattu hyvässä firmassa heti uutena vm. 2004, N16. Lambda vaihdettiin myös takuuaikana. Valoumioiden takaisinkutsu 2005. Keräävät vieläkin vähän kosteutta, mutta ei haittaa ajoa.
Kaksi kertaa uusittu rekisterikilven polttimo. Nyt ajettu noin 70.000 km. Todella luotettava menopeli, bensaa menee automaattilaatikolla noin 7 litraa/100 km. Ei ikinä mitään ongelmia öljyjen kanssa. Vuosihuollot tehty aluksi Autokeskuksessa, mutta luottamus meni, kun jätettiin järrukengät irti vuosihuollon yhteydessä - hyvä kun ei henki mennyt. Autokeskus tarjosi "korvauksena säikähdyksestä" -20 % osien hinnasta seuraavan huollon yhteydessä. Arvaatko, meninkö??? EN!
Kuluvat osat vaihdettu tarvittaessa, eli jarruihin liittyvät. Takalasille menevä pissapojan letku vaihdettu. Letku oli mennyt saranan alle ja talvikelillä murtui.
Mieskin kehuu, miten erinomaisen auton olen ihan itsenäisesti osannut ostaa ;) Neljä eri merkkiä/mallia koeajoin ja tähän päädyin erinomaisen ajomukavuuden vuoksi. Etukäteen tutkittiin HS:n vikalistat ja vikoja oli tosi vähän. Samoin tiedusteltu katsastusmiehiltä asiasta - sieltä saa muuten hyvää tietoa! - premiumhuolto
Aika tumpeloita olleet, kehareita työharjoittelussa varmahan?
- oikaisuojankautta
Ei tos mallis oo jarrukenkiä, vain paloja!
- Pienkorjaamotparempii
NissanAlmeraJee kirjoitti:
Massattu hyvässä firmassa heti uutena vm. 2004, N16. Lambda vaihdettiin myös takuuaikana. Valoumioiden takaisinkutsu 2005. Keräävät vieläkin vähän kosteutta, mutta ei haittaa ajoa.
Kaksi kertaa uusittu rekisterikilven polttimo. Nyt ajettu noin 70.000 km. Todella luotettava menopeli, bensaa menee automaattilaatikolla noin 7 litraa/100 km. Ei ikinä mitään ongelmia öljyjen kanssa. Vuosihuollot tehty aluksi Autokeskuksessa, mutta luottamus meni, kun jätettiin järrukengät irti vuosihuollon yhteydessä - hyvä kun ei henki mennyt. Autokeskus tarjosi "korvauksena säikähdyksestä" -20 % osien hinnasta seuraavan huollon yhteydessä. Arvaatko, meninkö??? EN!
Kuluvat osat vaihdettu tarvittaessa, eli jarruihin liittyvät. Takalasille menevä pissapojan letku vaihdettu. Letku oli mennyt saranan alle ja talvikelillä murtui.
Mieskin kehuu, miten erinomaisen auton olen ihan itsenäisesti osannut ostaa ;) Neljä eri merkkiä/mallia koeajoin ja tähän päädyin erinomaisen ajomukavuuden vuoksi. Etukäteen tutkittiin HS:n vikalistat ja vikoja oli tosi vähän. Samoin tiedusteltu katsastusmiehiltä asiasta - sieltä saa muuten hyvää tietoa!Täällä Almeran omistaja myös ja Autokeskukseen meni luottamus kun aina paskoivat jotai huollon yhteydessä. Viimeeksi oli jarrusatulasta unohtunut ruuvi......
- Mitkä
NissanAlmeraJee kirjoitti:
Massattu hyvässä firmassa heti uutena vm. 2004, N16. Lambda vaihdettiin myös takuuaikana. Valoumioiden takaisinkutsu 2005. Keräävät vieläkin vähän kosteutta, mutta ei haittaa ajoa.
Kaksi kertaa uusittu rekisterikilven polttimo. Nyt ajettu noin 70.000 km. Todella luotettava menopeli, bensaa menee automaattilaatikolla noin 7 litraa/100 km. Ei ikinä mitään ongelmia öljyjen kanssa. Vuosihuollot tehty aluksi Autokeskuksessa, mutta luottamus meni, kun jätettiin järrukengät irti vuosihuollon yhteydessä - hyvä kun ei henki mennyt. Autokeskus tarjosi "korvauksena säikähdyksestä" -20 % osien hinnasta seuraavan huollon yhteydessä. Arvaatko, meninkö??? EN!
Kuluvat osat vaihdettu tarvittaessa, eli jarruihin liittyvät. Takalasille menevä pissapojan letku vaihdettu. Letku oli mennyt saranan alle ja talvikelillä murtui.
Mieskin kehuu, miten erinomaisen auton olen ihan itsenäisesti osannut ostaa ;) Neljä eri merkkiä/mallia koeajoin ja tähän päädyin erinomaisen ajomukavuuden vuoksi. Etukäteen tutkittiin HS:n vikalistat ja vikoja oli tosi vähän. Samoin tiedusteltu katsastusmiehiltä asiasta - sieltä saa muuten hyvää tietoa!Varmasti on jätetty jarrukengät irti ja paremminkin sinne huollon varaosahyllyyn, koska kys. Autoon ei edes kuulu jarrukengät, koska on levyjarrut joka renkaalle!
- Anonyymi
Onko kenellään kokemusta nissan almera 2001vm 1.8 koneella ,sellanen juttu kun ne venttiilikopan tulppaputkien tiiviste renkaat rikki öljyä menee tulppaan,ei saa tarvikkeesta erikseen pitää ostaa koko venttiilikoppa ja maksaa 300e.mitä neuvoksi.
- nii ku gigolo
Alustaan kannattaa kurkata jottei ole ruskettunu liikaa.
- Aldrig mera
Mulla oli vielä reilu vuossi sitten 2004 Almera 1.5 Visia sedan bensakoneella. Ajoin sillä 5 vuotta yhteensä (85000-140000 km) eikä mitään vikoja ilmaantunut. Ainoastaan kuluvia osia kuten jarrupaloja ja levyjä vaihhdettiin huollossa ja akku kerran, silloin auto oli jo 8-vuotias. Ei se edes ruotsunut koska asutaan pk-seudulla jossa asfalttitiet ja ajetaan aika vähän talvella ylipäänsä.
Ainoa piirre joka ärsytti oli että moottori oli aika laiska kiihtymään, koska välitykset oli pitkät, mutta se säästi kanssa bensaa.
Ajaisin vieläkin Nissanila mutta heillä ei ollut uudempaa yhtä hyvää sedan-mallista autoa tarjota kuin mit Almera oli. - NippoN16
Almera N16:ssa ei ole yhtään noista vioista joita tämä 'N15, AITO OIKEA JAPSI' täällä manailee, moottori on japanissa valmistettu ja vaihteisto on sama kuin 200SX:än SR20DETissä paitsi etuveto malli.
Takapää on paranneltu N15 malliin verrattuna eikä se kyllä mitään ylimääräistä ääntä pidä, jousituksesta huolehtii muutenkin KYB eli japanilaista laatua, jousien suositus vaihtoväli on 80tkm ja iskareiden on 100 tai 120tkm, eli jos ajaa yli 100tkm ajetulla autolla ja haukkuu alustaa niin vika on kyllä silloin omistajassa kun ei pidä autostaan huolta, takapään suurin ongelma on iskareiden yläpäät jotka ruostuessaan kiinni (massaamattomassa autossa) ovat vaikeita ottaa irti ja uusia ei saa suomesta, koko alustan uusiminen eli iskarit, jouset, puslat ja yläpääntukilaakerit maksaa siinä 5-600 euron paikkeilla, PU puslilla tietysti vähän ekstraa - alatukivarret, koiranluut sekä raidepääntangot kannattaa vaihtaa myös.
Ainoa yhtenäisyys Almeran ja Renaultin välillä on, on 1.5dCi moottori joka on Renaultin, 2.2 diesel on YD-sarjan moottori eli Nissanin oma jota käytetty mm. Pathfinderissä ja tunnetusti laatu moottori ja pitkäikäinen.
1.8 kone (QG18DE) joka on valmistettu myös Japanissa on Brittein tehtaan takia epäsuosiossa, öljyn syönti johtuu siitä että vaihteisto on ammuttu pulttipyssyllä liian lujaa kiinni kylkeen joka on soikeuttanut 4. sylinterin, vaihteisto vika taas johtuu mm. ajotavasta.
Yleensä tuo laakerointi (jos on mennyt) on jo korjattu takuuseen ja sama homma öljynsyönnin kanssa, öljyä auto ei syö normaalisti joten kannattaa tarkistaa ostaessa, se kertoo että onko auto jo takuuseen huollettu vai onko kyseinen remontti edessä.
Ainoa vika noiden jälkeen on ollut se että vaihdekeppi menee väljäksi, eli vaihdevivustoon kannattaa laittaa 80€ rahaa niin saa siitä kuin uuden tai jopa paremman, vivut itsessäänkään eivät ole kalliita merkkiliikkeessä ja osia saa vielä tänäkin päivänä.
1.8 on reippaasti tehokkaampi ja sillä ei kyllä jalkoihinkaan jää.- kehno_alusta
Almeran alustaa voi ja pitää kyllä haukkua uutenakin. Ainakin kun puhutaan Sprtdeck mallista (vm 2001 tjsp). Sporttia siinä oli ainoastaan pintakovuus ts. ei jäänyt yksikään kaivonkansi huomaamatta. Tästä huolimatta auto "keuli" kiihdytyksissä ja nyökki jarrutuksissa eli yhdisti onnistuneesti tiukan sporttialustan ja löllön mukavuusalustan huonot puolet. Eikä tarvi myöskään kehua suuntavakavuutta maantiellä, koska sitä ei ole. Testiryhmämme kiittää myös sisustuksen runsasta ja monipuolista äänimaailmaa, kun lähdetään pakkaskeleillä ajoon. Auton lämmettyä nitinät väheni, muttei loppuneet koskaan täysin.
1,8 on OK, mutta todellinen masokisti valitsee pienemmän koneen...
- hehheehh
Japseissa ei ole vikoja ,vain ominaisuuksia.
- lgjgjfjd
Monessa muussakin merkissä kuraa ja liejua lentää bensaluukun sisäpuolelle ja ruostuu sitten läpi mistä ekana kupliminen.
- Nassuni
Hei,
Minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon kilometrejä olette N16 Almeralla ajaneet? Kovasti tätä autoa on haukuttu ranskalaiseksi ym, mutta pääseekö tällä suht. huolettomasti noita 300tkm jopa yli 500tkm jota on esim P11 primeran 1.6 koneilla ajettu?
Itsellä -00 1.5 almu jolla ajettu nyt 240tkm, toiminut ihan ok, mutta alkanut hiukan epäilyttämään kannattaako tätä enää kauaa pitää vai muuttuuko pian suureksi rahareijäksi?- 2929
Omalla almeralla -03 on ajettu 275kkm ja pientä remppaa ilmaantuu, koiranluut, pakoputket, alatukivarret, koiranluut, starttimoottori, akku (toinen kpl), jarrulevevyt (etu), mikäli lisäremppaa ei ilmaannu vuoden sisäänniin ok, muuten rahareikä.
- Tparr
Ei kannata kun tulee 280 t niin alkaa hajota
- Jaakko-1979
Mulla on ollut pari 406 Peugeotia, nykyisellä mittaria 311 000, edellises oli myydessä 354 000. Se niistä ranskalaisista. Kummatki bensoja. Kysyttävää?
- peugeutti
niin mulla kans,406 hyvä on ajella. jarrutehostin antaa hiukan ääntä, vinkasee kun joutuu käyttää enempi. siellä joku kumi on kai väljä? ohjaustehostimen pumpun jouduin vaihtaa kans. nyt mittarissa 244 000 km
- AlluKestää
http://www.iltalehti.fi/autot/2015073120113700_au.shtml
EIKÄ TUO 500.000 KM OLE EDES MIKÄÄN KATTO, menee miljoonaan ihan kevyesti, kun muistaa vaihtaa öljyä välillä- Nassuni
Nettiautosta löytyi yksi 2001 N16 Almera jolla on menty 377.000km, ihan ok kilsat 1.5l koneelle, varsinkin jos ei ole tarvinut vaihdella jakoketjua.
- fefef
Moottori saattaa kestää mutta muuten N16 Almera on lähinnä halvalla kasattu surkea rimpula. Paljon huonompi auto jos verrataan vaikka samanikäiseen Corollaan (2002->).
- Jyrgi
Meillä sedan malli. valmistettu Japanissa. Toimii kuin unelma
- Saispajapanissatehdyn
Sama täällä. 1,4 kone. Luja alusta.Ruostesuojattu uutena mutta helmoja jo korjattu. Ikää kohta 20 v. On ollut huoleton ja varma peli. Tietysti huollot tehty ajallaan.
- Hurriganes63
Moi autoalan asiantuntijat
Minulla nyt sattuu olemaan juuri tuollainen Nissan Almera 1.8 Luxury, tyyppi N16 vm 2005 jne..Ajettu vähän vajaa 150 000 km.
Olen ollut tyytyväinen autooni, huollettu merkkikorjaamolla säännöllisesti, mutta on nyt siis alkanut syömään huolestuttavan paljon moottoriöljyä. Joka tankkauksella pitää lisätä ainakin 2 litraa.
Jotkut tutut sanovat, että vaihda ja äkkiä tuo rassi pois, toiset taas sanovat, että kannattais ensin mittauttaa paineet sylintereistä jospa männänrenkaat falskaavat tai sitten venttiilivarrenkumit pitäis vaihtaa....itse kun en ymmärrä moorroreista mitään, niin mitä tässä nyt oikein pitäis trehdä...osaisko joku kertoa, please...
Hannu Espoosta- Anonyymi
Aika huono provo. Keksi uskottavampi
- onnistuukoMersuilta
Mitä Autopalella myyjät kertoili, niin heillä on tiedossa jo kahdeksan Almeeraa, joilla on Suomessa ajettu miljoona kilometriä.
- nassuni
Simppeli lista mutta varsin paljon paskaa Nissaniksi, itsellä ollut 1.5 -00 Almera.
vikoja:
- Jakoketju ei kestä kuten vanhoissa SR ja GA-sarjan koneissa
- Vaihdelaatikko (jos jurnutettu 5 vaihteella alle 80km/h)
- Sensoreita menee ja jättää tielle! (kampiakselin asentotunnistin jätti mut motarille, täys
seisahdus varoittamatta 130 km/h vauhdista ja melkein kolari tuon paskan ansiosta)
- NATS vikoja, välillä ei piahadakkaan kun kääntää avaimesta, tähän auttaa vara-avaimen
käyttö(varmista että tulee mukana!)
Tuossa yleisimmät, muuten helppo ja kiva auto ajaa mutta ahdas sisältä.
hävitin pois tuon oman ennen kun alkoi tulemaan lisää murheita ja ostin vm-1997 Primeran, nyt takana primeralla 37tkm omaa ajoa ja 1,5 vuotta, ainoa osa jonka olen joutunut vaihtamaan oli uusi akku, ei paha 800€ autolle, halpaa ja luotettavaa ajoa!! Osta mieluummin P11 primera (ei P11-144)- Anonyymi
Jakoketjuongelmaa ei pitäisi olla enää 2003 jälkeen koska materiaalivalintaan tehtiin parannuksia (lujempaa rautaa). Näin erään englantilaisen nissansivuston mukaan. Samoin vaihteiston rakennetta olisi vahvistettu
- Tonzaf
Mistä johtuu kun netissä on paljon 1,5 myynnissä ja suurimmassa osassa on vaihdelaatikko vika . onko vika käyttäjässä vai onko laatikon öljyn vaihto laimin lyöty
- Tuuulipuku
Vika on auton ostajassa joka on tyhmä ja köyhä tuulari.
- nojuupas
Laatikon öljyn vaihto laimin lyöty on mun epäilykseni
- Anonyymi
Laatikoissa on ollut jotain vikaa, omastakin meni urakuulalaakerin pinnat 50tkm ajettuna
- Jokemon
Mulla oli Almera Tino jarrupaloja sekä levyt vaihdettu etujouset toinen katkesi hajotti renkaan etu iskarit ja alapallo nivelet vaihdoin sekä starttimoottori autolla oli ajettu 300 tuhatta eikä tarvinnut öljyä lisäillä vaihtoväli 10000km vm 2003
- Anonyymi
N16, vm2004, 245000km, 1,5litraa: hyvä perusauto.
TYYPPIVIAT
- Ajovaloumpiot: takuukorjaus. Purkaamoilta saa laadukkaita käytettyinä
- Bensapumpun rele hapettuu (vaihdettava ~1rt/ vuotta, sijaitsee kuskin jalkatilassa). Helppo vaihtaa itse.
- Sivu-ikkunoiden tiivisteet takaa irtoilee
- Pieni melko huomaamaton ruostevaurio yleensä kuskin puoleisen oven yläkarmissa lähellä tuulilasia.
MUUTA:
150000km kohdalla:
-kytkin vaihdettu
200000km kohdalla
- Edestä vaihdettu pyörien laakerit
- Jarrusatulat vaihdettu eteen ja taakse (takaa ihan jumissa)
- Pakoputki vaihdettu
245000m kohdalla:
- Moottorin vikavalo sytty. Korjaantui vaihtamalla 1kpl sytystystulpan puola
- Öljynkulutus ~1,2litraa/15000km
- Yhä alkuperäiset iskarit ja vaihdelaatikko
Ei mitään ylitsepääsemätöntä tyyppivikaa.
Alusta on ruostesuojattu uutena, ja ei käsittelyä ei ole uusittu sen jälkeen. Autossa ei ole ollut ruostumisongelmia.
Ilmastointia ei ole huollettu ollenkaan. Pelaa silti yhä.
Koneen ketjua ei ole tarvinnut kiristää/vaihtaa. - Anonyymi
Oma 1,8 / VM2002
-Moottori syö max 0,5l öljyä / 15000km
-1kpl Vaihdelaatikko vaihdettu 50tkm, urakuulalaakerin laakerien pinnat paskana.
-1kpl Pyörän laakeri 100tkm
-1kpl Starttimoottori 200tkm
-1kpl Sytytyspuola 280tkm
-1kpl ABS Sensori 300tkm
- Ruostekorjauksia 300tkm, vasemman puolen kotelo, oikea yhä kuin uusi.- Anonyymi
Ja N16 mallia
- Anonyymi
minulla on almere n15 vm 2000 ajettu n.146000km tuli outo vika kesken ajoa katosivat kaikki mittari toiminnot nopeus,bensa,kierros,lämpö ja km-lukema lisäksi pissapoika ja ikkunanpesimet lakkasivat toimimasta. pysäytin auton ja ihmettelin n.5min jatkoin matkaa ja kaikki toiminnot palasivat noin 5km ajaksi kunnes taas katosivat. osaako joku neuvoa missä vika.
- Anonyymi
Jos noiden kaikkien sähköt tulee jonkun releen kautta niin hapettuneet releen kärjet on syyllinen. Muuten voisi epäillä hapettunutta sulaketta.
- Anonyymi
Tarkistappa vielä akun maadoitus.
- Anonyymi
Ajattelin täältä kysäistä neuvoa ongelmaan. Piti alkaa fixailemaan vuoden pihalla seissyttä 2005 vm 1.5 almeraa. Nyt ollut viikon pari lämpimässä tallissa, eikä sano yhtikäs mitään kun yrittää startata. Ei edes yritä. Mittaristoon syttyy valot ja radio toimii, mutta ikkunat ja keskuslukitus eivät myöskään toimi. Niin ja nuo ikkunatkin avasin kun talliin ajoin että kuivaa, nyt ei autoa voi edes ottaa tallista ulos :D Erikoista on kun tuolta pihalta lähti ekalla käyntiin mukisematta kun latasi akun.
- Anonyymi
Japanilainen 1.5 kone, ajettu 191700 km vm. 2000. Starttimoottori, 2 sytytys puolaa, jarrut, etu ja takapää uusittu, lampaaboja 2 uusittu. Moottorin vikavalo paloi 2 vuotta, vaikka sen sammutti, ei auttanut, laiha seos oli diaknoosi. Korjaamoillakaan vikaa ei löytynyt. Otin itse irti ilmamassa anturin ja puhdistin sen, siihen tarkoitetulla liuoksella, ensikerralla, vikavalo ei enää syttynyt uudelleen, mutta auto nyrkki vielä ajossa, käytin katsastuksessa auton, vikoja ei löytynyt, läpi meni, syksyllä 2021. Puhdistin massaanturin vielä toisen kerran samalla suihke lioksella, auto toimii nyt hyvin. Käsin ei saa kosketella anturin säätö pintoja. Lauri pappa 79 v
- Anonyymi
Jos näet minut Nissanissa, tiedät että olen kuollut.
- Anonyymi
Almera N16, vm 03, ajettu 150 000. Valoumpiot kolmekertaa vaihdettu, takuuseen. Turvatyynyn panos, takuuseen. Tuulilasin pyyhinkoneisto vaihdettu 70 000km. Vasen etupyörä laakerit kaksikertaa vaihdettu. Jarrut levyineen ja jarrusaluloineen 98000km. Vain toisen avaimen kaukosäätö pelaa. Avaimia joutuu koodaamaan parikertaa vuodessa kun sytyttävät usein ajonestovalon, käy omatoimisesti. Etupalkki vaihdettu 135 000. Pakoputkisto vaihdettu 140 000km. Etupään jousia vaihdettu jo 6kpl, katkenneet omia aikojaan. Nyt vaihdelaatikon laakerivika, öljyt on vaihdettu 60 000km välein. Osaako joku korjata?, saisi hyvän huolletun, massatun allun sopuhintaan, TARJOA.
- Anonyymi
Missä soramontussa tai rapateillä oikein ajat, kun noin paljon vikoja. Ilmoittamasi viat viittaavat enemmänkin ympäröiviin olosuhteisiin ja ajotapoihin.
- Anonyymi
Jostain luin monta vuotta sitten Nissan almerasta n16 malleista moottorin ja laatikosta tehdas on
koonnut ylimääräisistä vanhoista Nissan Sunny osista kansaa on huijattu ostamaan tämä auto malli korimalli on hieno mutta ruostuu herkästi tärkeistä paikoista katsastus mies tietää lisäksi tässâ mallissa on ketju ja vaihdelaatikko vikoja tehty halvalla myyty kansalle kalliimmalla niin että silleen - Anonyymi
Karvalakki mallit on huonompi laatuisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864