Sain Estradot laastarin (25 mikrogr.) Terolut -tabletit viime tammikuussa vaihdevuosioireisiin (ikää on 50v.) Gynekologin mukaan kuukautisten piti tulla kerran kuussa juuri Terolut -tablettien ansiosta.
Eipä ole tulleet, kertaakaan. Nythän on niin, että juuri Terolut suojaa kohtusyövältä (kun mulla on kohtu tallella) niin pitäisköhän tästä huolestua?
Luonnollisesti olen koittanut tavoitella tätä gynekologia, mutta enste se oli lomalla ja sitten ylläripylläri jäikin eläkkeelle.
Eipä ole tulleet, kertaakaan. Nythän on niin, että juuri Terolut suojaa kohtusyövältä (kun mulla on kohtu tallella) niin pitäisköhän tästä huolestua?
Luonnollisesti olen koittanut tavoitella tätä gynekologia, mutta enste se oli lomalla ja sitten ylläripylläri jäikin eläkkeelle.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Täytyy sun mennä lääkäriin, ei muuten selviä.
Mulla on 50 mg laastari, ja silti sanottiin, että ehkä ei ihan joka kuukausi tarvitse vuotaa/ ottaa Terolutia. Kuitenkin reilun kuukauden päästä limakalvo on niin paksu, että vuoto alkaa vaikka ilmankin Terolutia. Tulee mieleen, että saamasi estrogeenimäärä on niin vähäinen, ettei limakalvo jaksa kasvaa. Silti aika outoa, ettei kertaakaan ole vuotanut. Millaisen Terolut-määräyksen sait?