Elikkä sain traktorin nostolaite vikaisena ja nyt olen putsannu peräkotelon, pumpun ja vaihtanut uudet öljyt ja tiivisteet myös mäntään, samoin ilmannut pumpun ilman kantta ja öljyä tuli hyvin ja painettakin oli varmasti.
Nyt on vain että nostolaitteet eivät nouse eikä hydrauliikan ulostulostakaan tule öljyä. Jossain sanottiin että voisi olla kevennynventtiilissä (unloading valve) vika? vai missä? mitä kannataisi tehdä seuraavaksi?
ford 3000 nostolaite ei toimi
25
8591
Vastaukset
- Foortinpa ska
Omat kokemukset Ford 3000 nostolaitteesta niin huonot, että en olisi huolinut nostolaitevikaista lainkaan. Itselläni on nurkissa yksi tuollainen kuvailemasi tapaus, nostolaite ei suostu toimimaan kunnolla, nostaa minkä nostaa, jos nostaa. Kokemusta traktoreiden ja koneiden korjaamisesta on, mutta tämä Ford 3000 käy täysin yli ymmärryksen nostolaitteen osalta.
- Foortinpa ska
..jatkoa vielä. Tuo Ford 3000 on ollut meillä vuodesta 1969 ja hankittu tuolloin 900tuntia ajettuna vm. 1966. Nostolaite ei ole toiminut kunnolla oikein koskaan, sitä ovat huoltaneet merkkiliikkeen asentajat useamman kerran aikoinaan. Myöhemmin minä olen purkanut tuon nostolaitteen useamman kerran ja kaikki mahdollinen on korjattu, lisäksi pelkän nostolaitekannen olen viimeksi kunnostuttanut merkkiliikkeessä, mutta kun ei toimi kunnolla niin ei toimi.
Tuo moottorikyljessä oleva hydrauliikkapumppu on ihan onneton gavitoi helposti, jos öljyt ovat liian jäykät (suositusten mukaiset), toimii parhaiten ns. "agro-oil" 10W30 öljyillä, jotka soveltuvat öljykylpyisten jarrujenkin kanssa. Siis tuossa Ford 3000 ei tietenkään ole mitään öljykylpyisiä jarruja, vaan ne mitättömät rumpujarrut, mutta se öljy kuitenkin pelittää parhaiten tuossa Ford 3000 perässä.
Tuo nostolaite on sen verran "ryssä" että ammatikseen traktoreita korjaavilta ei juuri kehuja siihen tule, sama nostolaite on käytännössä myös Ford 4000, mutta hydr.pumppu on peräkotelossa.
Meillä on tässä 45v. aikana ollut vikoja juuri nostolaitteessa, mm. kiinto/vetovastussäätö vivusto meni poikki työstö/valmistusvirheen vuoksi, on korjattu uudella osalla ja myöhemmin itse hitsaamalla korjatulla, joka kestää varaosaa paremmin. Ulkopuolisen hydraulikan valintaventtiili, siinä penkin alla vedettävä nuppi, kuluin niin väljäksi, että alkoi vuotamaan, kerran uusittu ja nyt joku purkaamolta ostettu. Hydrauliikkapumpun tiivisteet alkoivat vuotamaan ja moottoriöljyt menivät perään. jne - Anonyymi
Foortinpa ska kirjoitti:
..jatkoa vielä. Tuo Ford 3000 on ollut meillä vuodesta 1969 ja hankittu tuolloin 900tuntia ajettuna vm. 1966. Nostolaite ei ole toiminut kunnolla oikein koskaan, sitä ovat huoltaneet merkkiliikkeen asentajat useamman kerran aikoinaan. Myöhemmin minä olen purkanut tuon nostolaitteen useamman kerran ja kaikki mahdollinen on korjattu, lisäksi pelkän nostolaitekannen olen viimeksi kunnostuttanut merkkiliikkeessä, mutta kun ei toimi kunnolla niin ei toimi.
Tuo moottorikyljessä oleva hydrauliikkapumppu on ihan onneton gavitoi helposti, jos öljyt ovat liian jäykät (suositusten mukaiset), toimii parhaiten ns. "agro-oil" 10W30 öljyillä, jotka soveltuvat öljykylpyisten jarrujenkin kanssa. Siis tuossa Ford 3000 ei tietenkään ole mitään öljykylpyisiä jarruja, vaan ne mitättömät rumpujarrut, mutta se öljy kuitenkin pelittää parhaiten tuossa Ford 3000 perässä.
Tuo nostolaite on sen verran "ryssä" että ammatikseen traktoreita korjaavilta ei juuri kehuja siihen tule, sama nostolaite on käytännössä myös Ford 4000, mutta hydr.pumppu on peräkotelossa.
Meillä on tässä 45v. aikana ollut vikoja juuri nostolaitteessa, mm. kiinto/vetovastussäätö vivusto meni poikki työstö/valmistusvirheen vuoksi, on korjattu uudella osalla ja myöhemmin itse hitsaamalla korjatulla, joka kestää varaosaa paremmin. Ulkopuolisen hydraulikan valintaventtiili, siinä penkin alla vedettävä nuppi, kuluin niin väljäksi, että alkoi vuotamaan, kerran uusittu ja nyt joku purkaamolta ostettu. Hydrauliikkapumpun tiivisteet alkoivat vuotamaan ja moottoriöljyt menivät perään. jneSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYNSAin SIEM EN SYÖKSSYN
No se on hyvä, että sait ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on hyvä, että sait ;D
Kyseessä taitaa olla gynegologi Simo Siemensyöksy.
- foortifani
mulla myös 3000/76 ostin sen n. vuosi sitten. Nostolaite kyllä nostaa esim. lingon, mutta sitten alkaa omia aikojaan valumaan hiljakseen alas. Öljyä on riittävästi on vaihettu uudet meni n. 20 litraa. en totta vie osaa alkaa tekeen mitää ja ku merkki korjaamoon on yli 500 km niin eihän sitä sinne saa kun ison auton lavalla. Olen miettinyt, että jos tietäs kunnon asenatajan joka tuosta ymmäärtää niin kannattas maksaa vaikka lääkärin tuntipalkkaa korotettuna ja kertoimella kolem e jos joku laittas pelittämään. Jos tiedät jonkun niin anna vihje niin palkitsen sen.
- Foortinp_ska
Tuo Ford 3000 nostolaite on ihan p##ka, eikä se siitä muuksi muutu. Öljyä sinne perään menee 19 litraa ja n. 5 litraa voi laittaa huoletta ylimääräistäkin. Koko traktoria ei tarvitse laittaa lavoille, kun irroitat vain sen nostolaitekannen ja viet sen huoltoon, yleensä suurimmat viat siinä. Tuo nostolaitekansi ei ihan mahdottomia paina, joten kulkee ihan hyvin henkilöauton takakontissa vaikkapa pahvilaatikossa.
Meillä tuo Ford 3000 odottaa edelleen nostolaitteen ja ohjausvaihteen korjausta, ei oikein inspiroi... - Anonyymi
ANNAN ja maksan luonnoossa
- keskusta
Nostolaitevikaa kannatas etsiskellä sylinterin tiivisteestä tai varoventiilistä jousi katkennut, itse en tätä kokoa fordia ihan tunne, mutta 5000:sen yleisimmät viat, myös se tiiviste sen kanne ja lohkon välissä kannataa katsoa.
- Foortinp_ska
Minulla on tuossa yksi Ford 5000 traktori myös, jonka nostolaite on niin järjellinen laite, että toimii kuin junan vessa. Vaan tuo Ford 3000 nostolaite ei ole missään vaiheessa toiminut kunnolla, on huollatettu merkkiliikkeessä moneen kertaan ja avattu ja katsottu itsekin, kun jossainhan sen vian pitää olla. Meillä on myös Ford 4000, jonka nostolaite on melko tarkkaan sama, kuin tuon Ford 3000 nostolaite, mutta hydrauliikkapumppu on vaan eri paikassa, mutta itse nostolaitekansi on sama. Tuo Ford 4000 nostolaite toimii jotenkin, ei hyvin, mutta toimii.
Kaverilla on aivan uutena ostettu Ford 4000 (vm. 1974) ja nostolaite ei ole koskaan toiminut kunnolla.
- samitimomatti
Mainitsit, että painetta tuli ihan varmasti. Oletko mitannut ne? Pelkkä virtauksen silmämääräinen havainnointi ei riitä. Tuossa Fordissa näyttäisi erään kuvan perusteella olevan myös käsin säädettävä virtauksensäätöventtiili, jolla osa virtauksesta ohjataan takaisin tankkiin, jolloin saadaan pienempi virtaus järjestelmään. Kyseinen ratkaisu on mielestäni traktoreissa aika outo. Se saattaa olla syypää tähän vaivaan, jos säätöluisti on jumittunut ohivirtausasentoon. samantyyppinen vika saattaa olla myös tuossa mainitsemassasi kevennysventtiilissä. Yksi mahdollisuus on pääpaineenrajoitusventtiilin vika, eli esim. juuri jousi poikki kuten, tuossa mainittiin, tai nostosylinterin shokkiventtiilin vastaava mutta, jos kerran kippiliittimeenkään ei tule painetta, niin se ei vaikuta siihen.
- traktoristi
joo mulla oli sama vika otin peräkannen auki putsasin ja vaihdoin o renkaat. sen jälkeen meni n, 2tuntia tyhjäkäynnillä vipu ylös ja alas jo otti painetta ja nyt toimii kannattaa kiristää kansi kunnolla pari kertaa
- fordfani
minulla ford 3000/76 ostin sen n. 2 vuotta sitten oli siisti ja kunnossa olevan tuntuinen tuntimittarissa n. 4000 tuntia. Mutta kun sitten talvella laitoin lingon perään valui se hiljakseen aina alas, tätä jatkunut koko ajan tähän päivään asti. Nyt tänä aamuna ei linko enään edes noussut. No tunkkasin lingon ylös ja lukitsin sen vahvoilla ketjuilla turvaohjaamon poikittasipalkkiin, että edes pysty liikuttaamaan konetta ja etukauhalla tekemään jotakin lumien siirtoa. Tietenkin tarkastin peräöljyn ja olin jo vuosi sitten laittanut 10-30 sisälle, nyt lisäsin samaa laatua 4 litraa, että ei ainakaan pitäs olla öljyn puutetta. Moottorin sivussa on tuo kuuluisuutta saanut pumppu, ilmasin sitäkin ja annoin öljyn valua kevyesti kierteen välistä ulos. Että en piruvie tiedä mitä tässä pitäs tehrä. Matkaa on merkkikorjaamoon 600 km , jos tietäs hyvän aentajan joka on noita rassanut maksaisin vaikka muutaman satasen tai tonni, että sais tuon pelittämään, ilmeisesti osat ei kuitenkaan mahda mahdottomia maksaa. Jos tiedätte jonkun hyvän asentajan antakaa vihje. Maksan kunnon tuntipalkan kulut ja ylöspidon.
- dextallaaurataan
vetovastusvipu painatetaan alas esim , lemmari siihen säätö nuppiiin, ja toimii, dextassa ei tätä ongelmaa, samoin ei pakkasella nosto ongelmaa -40c.
- fordfani
kiitos.tuo vetovastusvipu joka on n. 10 cm pituinen on painettuna alas eli vipu vaakatasossa vivun nokkapää osoittaa eteenpäin. sitten siinä vivun alapuolella on pyäritettävä sormenpään paksuinen nuppi jossa sisäkierre. Tuo nuppi on ollut kierrettynä kiinni eli ihan juurtamyöten pohjassa.Tuo nuppi pysyy pohjassa eikä sekään liiku itsestään. Tuo vetovastusvipu pysyy tuossa vaakaasennossa itsestään ja liikkuu tarvittaessa ylös kun vetää ja taas menee alaskäsin kun työntää. Eli mihin minä tuon mainitsemasi lemmarin nyt laittaisin ja mitä se vaikuttaa jos kierrän sen säätönupin päälle. olen tuota seikkaa pähkäillyt. Vielä sen verran, että koneessani on etukauha ja tuo pelittää kuten pitääkin ja ajattelen että pumppu toimii sehän antaa tehot nostovarsiin ja etukauhalle, mutta tuo nostovarret on mykkänä. mutta kun etukauhalle löytyy tehoja niin päättelen että ei pumppu aivan sökö ole. kiitos neuvoista jo etukäteen.
- Foortinp_ska
Ei sinne mitään lemmareita tarvitse laitella. SE on vaan tuo Ford 3000 nostolaite täysi ryssä jo syntyessään. Omaa Ford 3000 en ole edes viitsinyt kunnostaa tuon nostolaitteen osalta, kun se ei kerta ole kuntoon tullut kunnolla merkkikorjaamossakaan. Aikoinaan useampi Fordin huoltomies yritti sitä kuntoon niin täällä kotona, kuin ihan korjaamossakin 100km päässä.
Vaan, ettei sinulla olisi nyt se penkin alla oleva ulkopuolisen hydrauliikan venttiili väärässä asennossa tai peräti rikki?
- Enminäenäämuista
Vika ei ole pumpussa, ja tuskin mitään varsinaista vikaa edes on,koska kuormaaja toimii. En vaan muista niin vanhoja, mutta olikohan se kertomasi nuppi nostolaitteen virtausnopeuden säätö. Pelaako jos avaat sitä nuppia? Parhaat neuvot saat nopeasti ja asiantuntemuksella kun menet Masinistit- sivustolle Sinne täytyy kirjautua, mutta se on Fordson ja Ford miesten alkuperäinen sivusto, ja apua löytyy tähän ja tuleviin murheisiisi.
- enymmäärrä
entäs moottori öljyn sudattimen vaihto, öljyt tulee pihalle tiivisteen välistä.
- fordfani
eihän tuo moottorin öljysuodatin pitäs vaikuttaa tähän ongelmaan, eikä muuten tule öljyt pihalle tiivisteen välistä. Jos joku tietää remonttumiehen joka noista on perillä ja osaa korjata niin kyllä maksan kunnon palkkion tai palkan ja muut kulut. kertokaa vaikka vihje mistä ammattimiestä kysyisi
- Foortinp_ska
No täällä nyt on niin noita hupiveikkoja, joiden ohjeet on mitä on ;D Vaan ei minulla ainkaan löydy tietoa, että kuka osaisi kunnostaa Ford 3000 nostolaitteen toimivaksi, kun se alun alkujaankaan ole ollut mikään tekniikan riemuvoitto. Monilla ko. traktorin käyttäjillä nostolaite ei toiminut edes uutenakaan ja samaa vikaa oli myös joissakin Ford 4000 traktoreissa.
Yhdellä kaverillani on vm. 1974 Ford 4000, siinä nostolaite ei ole toiminut kunnolla koskaan. Traktori on ostettu uutena tilalle ja jätetty aputraktoriksi nostolaitevian vuoksi. On hankittu isompi Ford aikoinaan tuon traktorin tilalle.
En ole tosiaan itsekään jaksanut enään perehtyä tuon Ford 3000 nostolaitteen toimintaan, kun on ollut muutakin tekemistä. Ostin tosin hydrauliikkapumppuun korjausarjan aikaa sitten, mutta innostusta ei ole ollut sitten tuota hankintaa enempää.
Ehdotan kuitenkin edelleen, että otat tuon nostolaitteen kannen irti, joka on helppo irroittaa ja viet sen pätevään traktorihuoltoon, jossa on pitkän linjan tuntemus vanhemmistakin koneista. - uudetöljytpihalla
kyllä muuten tulee, jos kiristettäessä, suodatin kuppi pyörähtää, tiiviste ei pidä, öljyt tulee pihalle käynnistäessä.
- Anonyymi
Pakko kommentoida hydrayliikka suodattimien
vaihdosta ford 3000 ,vaihto onnistuu ilman
Nostolaitekannen irroitusta seuraavasti.Aukaise
luukku perän sivussa 4 pulttia,poista perä akseli
aukaisemalla 4 pulttia ja vedä akseli pois,paluusuodatin on ylimmäinen ja kun poistat
varresta jousen vipu kokonaisuudessaan tulee
ulos ja saat helposti vaihdettua paluusuodattimen.Ota sopuva käyrä rauta ja iske
Verkkosihti suodatinta ,joka irtoo liimauksesta
Holkista ja saat putken ja suodattimen pois.
Takaisin voit laittaa alkuperäisen sihti suodattumen,kun olet putsannut sen ensiksi.
HUOM LIIMA IMUSUODATTIMEEN.
Siis imusuodatin näkyy oikealla alhaalla ja sen
kiinnike on myös irroitettava.- Anonyymi
Minun nostolaitekannesta kippiventtiilistä
lähtee pitkä muovinen putki peräöljytilaan.
Nostolaite toimii.
- Anonyymi
Ostin Fordin nostolaitevikaisena. Minulla onkin ongelmana paineputken pysyminen pumpussa kiinni. Tämä pumppu on niiitä moottorin kyljessä majailevia malleja.
Onko näin että putkea pitää vain kumiholkki parin kauluspellin kera vai onko ajansaatossa edellinen omistaja "hukannut " jotain. Putki pysyy paikoillaan n. 100kg:n kuoman nostonlla mutta jos laitan enempi kuormaa pullahtaa putki pois paikoiltaan ja taas alkaa paikoilleen asennus. Kuka kertoisi mitä pitäisi putkelle hehdä kun aika menee asennellessa ja jää työt tekemättä. - Anonyymi
Itselläni on vuoden 1974 mallia oleva Ford 3000. Viime syksynä vaihdatin siihen uudet perä/hydrauliikka öljyt Mobil Fluid 428 (viskositeetti 10W30). Sain jotenkin lumilingon perään mutta linkoaminen ei tahtonut onnistua kun nostolaite ei toiminut. Alfamerin kautta olen tilannut ohjekirjan jola tosin on Englannin kielinen. Kuvista selvisi, että hydraulipumppu on mäntä/takaiskuventtiili periaatteella. Toissa päivänä laitoin Fordin käytiin ja totesin ettei nostolaite edelleenkään toimi. Noin puolen tunnin tyhjäkäynnin jälkeen renklasin vetovastus säätövipua edes takaisin ja keksin leipoa isolla kumivasaralla hydraulipumppua. Tein nuo toimet useita kertoja. Vetovastus säätövivun vieressä on myös ohjekirjassa olevan tiedon mukaan virtaus säätöventtiili. Säätelin myös sitä vaikka en tiedä tarkemmin mihin se vaikuttaa. Kun olin noita edellä mainittuja toimenpiteitä suorittanut muutaman kerran niin nostolaite alkoi toimia. annoin trsktorin käydä vielä noin puoli tuntia ja testasin useita kertoja nostolaitteen toimintaa. Se toimi täydellisesti. Eilen illalla saunan lämmityksen ohella laitoin taas Fordin hyrskyttämään ja testasin nostolaitetta heti käynnistyksen ja seuraavan puolen tunnin aikana useita kertoja. Fordin nostolaite toimi aivan täydelliseti. Risto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255