Onko olemassa jotain nyrkkisääntöjä tai muita yleisiä ohjeita näytönohjaimen valintaan vähän vanhemmalle koneelle? Tavoite olisi hankkia 3D-pelikäyttöön sopiva tv-outilla varustettu ohjain, joka ei kuitenkaan olisi ylitehoinen ja -hintainen. Nykyinen ohjain on muinainen GeForce 2MX -sarjan ohjain, hieman vaatimaton jo puhdiltaan, ja lisäksi alkaa vilautella uhkaavasti hajoamisen merkkejä. Mitä asioita uuden näytönohjaimen ominaisuuksista pitäisi ottaa huomioon?
Kone on 256 MB:n ddr-muistilla (266 MHz) ja 1,33 GHz AMD Athlon thinderbird-prossulla varustettu mylly, emona Asuksen A7M-266, jossa 4xAGP-väylä.
Näytönohjaimen valinnasta vanhempaan koneeseen
3
441
Vastaukset
- l3mon
Niin, joskus oli Pelit lehdessä tai MB:ssä että
näytönohjaimissa kun laati kaksinkertaistuu niin
hinta kuusinkertaistuu.
Eli mielummin ostaa vaikka 3 uutta näytönohjainta
vuodessa kuin kerran hyvän. Parasta/kalleinta
/uusinta uutta ei kannata tietotekniikassa ostaa
ellei ole sikarikas. :)Jos ostit 9/2002 ATI Radeon 9700 Pro kortin jollain ~500€:lla. On nimittäin tänäkin päivänä (2v myöhemmin) tod. hyvä kortti. Itse tein näin, mutta himo kasvo syödessä ja taas uus kortti GF6800GT =) Ei se ihan hetkessä (1.5-2 vuotta arvio) vanhene! Joo jos mun luonne kestää tuota aikaa, joku GF7800 GTS tai ATI X1800XT mulla kummiski on...heheheh!..
- 11111
Käytetty Ti4400/4800 R8500 9100
Uusi r9600
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1105212
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2722158- 911746
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401210Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411187Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051110- 501109
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1521101- 1111059
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.81999