pettynyt näytöstä saatuun

arvosanaan

Sain juuri tehtyä viimeisen näytön päiväkodissa. Näyttöarviointi tilanne oli aivan kamala. Tein näytön pienten ryhmässä. Viimeisessä näytössähän pitää näyttää kaikki, sairaan lapsen hoito ym. Ja jos näyttäminen ei ole mahdollista, niin silloinhan opiskelijan pitää suullisesti kertoa näyttöviikon aikana nämä asiat. No, minulla sattui näytönvastaanottajaksi tuleva työkaveri. Sain siitä ryhmästä siis vuoden sijaisuuden.

Näytönvastaanottaja oli selvästä iloinen siitä että tulen ryhmään töihin ja tuntui pitävän minua hyvänä työntekijänä. Hän myös toimi ryhmän vastaavana ja huolehti työajoista. Olin turvallisin mielin tekemässä näyttöä. Häntä ei sitten selvästi näyttöviikolla kiinnostanutkaan koko näyttöni. Yritin saada häneltä aikaa käydä läpi niitä asioita, mitä en pysty hänelle työnohella kertomaan. Ja koska ryhmässä on pieniä lapsia paljon ja aika on hektistä, paljon asioita jäi kertomatta. Ja muutenkin vastaanottajani juoksi hoitamassa muita asioita, sanoi aina olevan kiire.

Sitten kävi niin, sain ykkösen. Se oli aikamoinen isku ja olen todella ihmeissäni. Keskustelu tilannekin oli inhottava, ihan kuin olisin ollut syytettynä jostakin. Esimieskin istui kuuntelemassa. Olin kuitenkin yli kaksivuotta työskennellyt talossa oppisopimuksella ja saanut hyvää palautetta, ja eihän minua olisi sijaiseksikaan otettu jos en olisi soveltuva alalle. Minulla tuli myös tunne, että näytönvastaanottaja otti itseensä, kun kerroin kehittämisideoistani. Kaikenlisäksi tämä ihminen on kertonut numerostani toiselle työntekijälle.

Jäin myös miettimään onko vastaanottajallani ollut edes pätevyyttä ottaa vastaan näyttöä. Hän on myös muuttunut todella veemäiseksi tuon keskustelun jälkeen. En yhtään ymmärrä mistä on kyse ja onnistuuko yhdessä työskentely enää. Hänhän on ollut työpaikkakiusaaja, mutta sitä en aluksi meinannut uskoa hänestä. Aikaisemmat näytöt on mennyt hyvin. Mitä kannattaisi tehdä, koska asia vaivaa. Vai katsooko työnantajat yleensä edes numeroita?

5

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiknäi

      Sinun kannattaisi kysellä näytön vastaanottajalta, mikä meni pieleen ja millä perusteella hän päätyi ykköseen.

      Aloita keskustelu hyvässä hengessä ilman syyttelyä. Voit kertoa, että asia vaivaa sinua ja siksi haluaisit tietää tarkemmin. Jos näytön vastaanottaja ei suostu keskustelemaan asiasta, ota yhteyttä hänen esimieheen.

    • Työniloa

      Kateelliset antavat huonon arvosanan.

      Unohda ne numerot ja ole hyvilläsi et sait paperit.

      Iloista asennetta ja hymyä jatkossakin niin pärjäät varmasti :)

    • Roopezzzzz

      Älä välitä koko ihmisestä, hänessä on vika eikä sinussa. Valita hänestä ja numerosta eteenpäin. Inhottavia tommoset ihmiset ja ei näytön numeroita yleensä jälkeenpäin katella. :)

    • 6+29

      Tyypillinen naisvaltaisen työpaikan tilanne. Tervetuloa alalle, itse lähdin helvettiin kun alkoi kuppikunnat ja juoruilut vituttamaan.

    • kma

      Valittaminen saadusta arvosanasta ei yleensä auta. Voit tehdä halutessasi uuden näytön, jos mielestäsi sait liian huonon arvosanan. Arviointi perustuu aina opsin arviointikriteereihin. Näytön voi uusia, kun edellisestä yrityksestä on kulunut tarpeeksi aikaa pieleen menneiden asioiden uudelleen omaksumiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6239
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      526
      3739
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      187
      3581
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2794
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2509
    6. 285
      2210
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1593
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      109
      1488
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe