Lempilintujanne

Elikkkä kertokaas teidän suomessa tavattuja suosikki lintujanne? Onko se hienon näköinen? Onko sitä tavattu vain harvoin suomessa? Haluaisitteko nähdä sen? Oletteko ikinä nähneet sitä luonnossa?

Ehdoton lempilintuni on harjalintu! Vaikka se ei olekkaan niin värikäs tai hienokuvioinen. Se on minusta hienon näköinen ja pidän siitä, että se on harvinainen suomessa, mutta sitä tavataan lähes joka vuosi suomessa. Maksaisin vaikka 100€ jos pääsisin näkemään tämän linnun ja olen etsinytkin netistä paljon tietoa siitä.

Toisella sijalla tulee metso. Tämä on suuri ja komea lintu. Olen jopa nähnyt metson ja se oli mahtavaa. Haluaisin todella nähdä tämän linnun kunnolla.

Kolmas sija menee kuningaskalastajalle. Joka on todella värikäs ja komea lintu. Tämä on taas yksi uhanalainen ja harvinainen lintu jota en ole nähnyt. Haluaisin todella nähdä myös tämän linnun.

Harjalintu innostukseni alkoi kun olin noin 12-vuotias. Kun luin Aamulehdestä juttua suomessa vieraillusta harjalinnusta. Innostuin heti sillä se oli pirkanmaalla! Lähdin heti etsimään sitä ulos metsiin, mutta en löytänyt sitä. Tästä alkoi innostukseni lintuun. Toivon, että näen sen viälä tänä kesänä/syksynä. Ja kuvan saaminen olisi unelma, mutta minulla on kamera kun menen metsiin/ luontoon/ pelloille. Niin se on hyvin mahdollista, koska en melkein ikinä jätä kameraa kotiin. Ehkäpä jonain päivänä näen viälä tuon upean linnun.

No olenhan nähnyt jo kevään aikan vaikka mitä lintuja niin toivotaan, että samaan malliin jatkuu.

27

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa että lempilintuni.. Pakko sanoa, että se on punarinta. Tajusitteko? PUNArinta. XD

      • HeKeKee'd

        Trotski, why so communist?

        Metso. Todella vaikuttava lintu.


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        Trotski, why so communist?

        Metso. Todella vaikuttava lintu.

        Communism is my life. I am married to the Soviet Union.


    • Tukkasotka XD se on vaan jotenkin söpö lintu :D

    • Katselin muuten kamerani kuvia (olen ollut bongari), niin löysin sieltä harjalinnusta heilahtaneen kuvan...

      • Xslim_shadyx voisitko näyttää sen kuvan?


      • nappula14v kirjoitti:

        Xslim_shadyx voisitko näyttää sen kuvan?

        Sori kun nostan vanhaa keskustelua, mut tota en osaa käyttää tota vanhaa kivikautista pskaa silleen että voisin ladata ne kuvat koneelle xd


    • Minulla ei nyt varsinaista lempilintua ole... Talitintin laulu kuuluu kyllä ehdottomasti kesään ja siitä tuleekin kesäinen olo...

      Pääskysten lentoa tykkäsin seurailla pienempänä... Nykyään en ole niinkään kiinnittänyt huomiota... Taitavia lentäjiä ja myös yksi kesän merkeistä.... Västäräkit eivät ole niin kivoja, koska meinaavat aina juosta pyörän alle...

      Varpuset ovat myös ihania... Pidin kerran yhtä sellaista kädessä, koska oli lentänyt kuistille ja piti auttaa sieltä ylös... Ihana oli.

      Ja sitten pulut XD Äärimmäisen hauskaa katsella pulujen kävelyä kaupungilla... Aina jokin refleksi lähtä juoksemaan perään... Jotenkin niin typerän näköisiä... Enkä minäkään puluja jahtaava 15-vuotias kovin järkevän näköinen ole... XD

      • Puluja on kiva jahdata XD


      • Minulla ja kaverillani oli muutaman päivän ajan "lemmikki"pulu. Se ei osannut lentää, joten huolehdimme siitä ja totutimme sen olemaan sylissä. Sitten joku koira raateli sen. :'(


      • icepicked kirjoitti:

        Minulla ja kaverillani oli muutaman päivän ajan "lemmikki"pulu. Se ei osannut lentää, joten huolehdimme siitä ja totutimme sen olemaan sylissä. Sitten joku koira raateli sen. :'(

        Oliko tuo vitsi? Harmi, jos oli totta... D': Itse en ole koskaan koskenut elävään lintuun, enkä muistaakseni edes kuolleeseen. Odotan vielä sitä päivää... (ei tietenkään kuolleita lintuja...)


      • veh kirjoitti:

        Oliko tuo vitsi? Harmi, jos oli totta... D': Itse en ole koskaan koskenut elävään lintuun, enkä muistaakseni edes kuolleeseen. Odotan vielä sitä päivää... (ei tietenkään kuolleita lintuja...)

        Ei ollut vitsi. :(
        Mie olen kuopannut jo ties kuinka monta epäonnista pikkulintua mökillä. Lentävät ikkunoihin.


    • tilililililil

      Ja taas näistä saakelin tirpoista?? Eikö täällä muusta puhuta??

      • biologinalku

        Kyllä täällä puhutaan paljon muustakin kuin linnuista. Jos keskustelun otsikossa lukee jotain linnuista, älä klikkaa sitä, koska sen ala- tai yläpuolelta löytyy kyllä keskustelu, jossa ei keskustella linnuista. Ei kukaan pakota sinua tällaisiin lintukeskusteluihin. On se ihme, kun pitää tuolla tavalla tuomita toisten kiinnostuksenkohteita.

        Ja sitten varsinaiseen aiheeseen eli lempilintuihini. Oikeastaan minulla ei erityisiä lempilintuja ole vaan pidän kaikista linnuista. Kaikki linnut ovat minulle tärkeitä, yhtä lailla harvinaiset ja yleiset linnut.Vaikka olenkin lintuharrastaja en ole bongari, joka välittää vain harvinaisista linnuista. (Bongaaminen siis nimenomaan on sitä, että mennään katsomaan jonkun toisen löytämää harvinaista lintua, vaikka sanaa monet käyttävätkin kaikesta lintujen tiirailusta.) Jokainen lintu on kaunis ja kiehtova, niin paskova pulu ja raakkuva varis kuin suurharvinaisuuskin.


    • Naurulokki, naakka, harakka, käki, käpytikka, harjalintu, kurki, mustarastas, kuningaskalastaja ja kesykyyhky.

      Olisihan se mukava nähdä harjalintu. :D (varsinkin kun Suomessa on harvinainen)

      Naurulokista pidän sen vuoksi, koska kysyin, mikä lokki oli se mitä osoitin. Se oli naurulokki ja aloin piirrellä paljon naurulokkeja. Pidän muutenkin koko linnusta.

      Naakasta pidän kovasti! Se, että varsinkin aikuisella naakalla on niin suuret iirikset, saavat sen söpöksi. ♥ Ääni on liiankin söpö ja miellyttävä. Täydellinen lintu!!!! ♥♥♥

      Harakka on mukavalta näyttävä lintu ja sen pyrtö on pitkä. :D Väritys on kaunis ja äänikin ihan kiva.

      Käki on varsinkin vatsasta kaunis. Koiraalla on hauska ääni, jonka moni tunnistaa...

      Käpytikkoja on pyörinyt mökilläme. Kerran niitä oli yhdellä kerralla kolme ja yksi niistä ajoi toisen pois. XD Aina kun lintu äännähti, sen pää liikahti. :D Viime vuonna hakkasin männynsiemeniä tolppaan sinne, missä oli halkeamia. Seuraavalla kerralla kun tulin mökille, kuoret olivat paikallaan ja sisältö oli poissa. :DDDDDDDDD En olisi uskonut!

      Harjalinnusta pidän myös, varsinkin ulkonäön vuoksi! Joskus huomasin koulussa yhden oppilaan pukeutuneen harjalintumaisesti, ainakin se muistutti harjalintua, eli vaaleanruskeat housut ja mustavalkoraidallinen paita. XD

      Kurki on kaunis lintu. Se on näyttävä lintu. Kaulan ja jalkojen pituus miellyttää minua.

      Mustarastaat ovat söpöjä. Niiden pyrstö taitaa aina liikahtaa, kun ne äännähtävät sekä ääni on kiva. Pyrstö on aivan liian söötti!

      Kuningaskalastaja on värikäs ja raikas lintu. Pää ja varsinkin nokka ovat suuria verrattuna muuhun. Kaunis lintu ehdottomasti!

      Kesykyyhkyt ovat taas liian sööttejä tepastelijoita. Pää liikkuu söpösti ja siivet ovat ihanat. ♥ Yksi söpöimmistä linnuista.

      • Eikö korppi ole?


      • kurpizza kirjoitti:

        Eikö korppi ole?

        Siis on se, mutta ei ihan lempilintu. Mahtava ääni kuitenkin! Ja tietysti tuo Korppi™. ♥ En ole tarpeeksi kiinnostunut kuitenkaan korpeista. Korppi™ on poikkeus. ;)
        PS. Hyllylläni on jonkin niiden käpytikkojen siipisulka. ♥


      • veh kirjoitti:

        Siis on se, mutta ei ihan lempilintu. Mahtava ääni kuitenkin! Ja tietysti tuo Korppi™. ♥ En ole tarpeeksi kiinnostunut kuitenkaan korpeista. Korppi™ on poikkeus. ;)
        PS. Hyllylläni on jonkin niiden käpytikkojen siipisulka. ♥

        Minulla on vain uroskalkkunan pyrstösulka ja hanhen selkänikama.


    • dr no

      Korppi, kypäräkasuaari, pingviinit tietysti, kotka sekä partakorppikotka (tosi siistin näköinen katsokaa kuva)

    • 3 sanaa

      Linnut on tyhmiä

      • ulllllllll

        Varislinnut ovat älykkäitä.


    • 3 sanaa

      opettele kirjoittamaan oikea-opillisesti

      • Me kaikki voisimme opetella kyseisen taidon. Kahdeksan sanaa.


    • JaniPoika

      Kyllä se fasaani ainaa saa hormoonit jylläämään :))

    • harakanrakastaja

      Top 4 taitaa olla 1.Harakka, 2.räkättirastas, 3.varpuset ja 4.käpylintu.

      Harakka:
      Hänellä on täydellinen höyhenpuku, niin sileä. <3 Kaikki äänet ovat kauniita. Säksätys ja ne kiljaisut. Heitä usein kävelee pihanurmella niin saan läheltä katsoa. Harakoita näkee päivittäin vuoden ympäri.

      Räkättirastas:
      Ihastuttava lauluääni! Pientä säksätystä joka jatkuu pitkään. He liikkuvat isoissa parvissa. Heitä näkee harvoin, mutta kun näkee niin heitä on paljon. Räkättirastaan ryhti on hyvä. Ihanasti on pystyasennossa.

      Varpuset:
      Varmaan pikkuvarpusia ihailen eniten. He ovat pieniä ja siksi söpöjä. Tekisi mieli puristaa.

      Käpylintu:
      Heitä en ole koskaan luonnossa nähnyt. Nokka ja käpyjen syöminen tekee hänet ihanaksi.

    • Mormoonisti

      Mormooni

    • Kuikka, ja tukkasotka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2055
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      170
      1487
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1159
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      765
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe