Mitä voin tehdä opiskelupaikkojen kanssa?

nööörd

Mulla on yksi opiskelupaikka ollut jo vuodenpäivät, mutta ilmoittauduin heti poissa olevaksi saatuani paikan. Nyt sitten sain postia jossa pyydetään ilmoittamaan, aloitanko yliopisto-opinnot tänä syksynä vai jatkanko poissa olevuutta. Voisin olla vielä vuoden pois.

Periaatteessa tässä ei ole mitään epäselvyyttä, mutta tilanne mutkistui koska hain muita paikkoja tänä keväänä. Yliopistolle pitäisi ilmoittaa 16.6. mennessä minulla jo olevasta paikasta. Kuitenkin vasta heinäkuussa saan tietää muitten paikkojen kohtalon.

Kyselin yliopistolta, kuinka voisin toimia. Ilmeisesti jos olen ilmoittautunut poissa olevaksi, saan ottaa uuden opiskelupaikan vastaan. En kuitenkaan voi ilmoittautua poissa olevaksi siinä toivossa, että saisin vielä syksyllä aloittaakin opinnot, mikäli en muuta paikkaa saisi. Jos jätän taas syksyllä opinnot väliin, silloinen paikkani annetaan jollekin toiselle, ja minut lasketaan mukaan vasta syksyllä 2015 alkaviin opintoihin.

Nyt kysymys onkin: Voinko teidän tietävien ihmisten tietojen tai mielipiteiden mukaan ilmoittautua läsnä olevaksi minulla jo olevaan opiskelupaikkaan JA ottaa vastaan toisen opiskelupaikan, mikäli sellaisen sattuisin vielä saamaan. Voinko enää millään tavalla hylätä 16.6. mennessä hyväksymääni paikkaa ja lupausta syksyn opintojen aloittamisesta, jos haluaisinkin ottaa vastaan heinäkuussa ilmoitettavan paikan?

Olen varmastikin selittänyt asian hyvin epäselvästi, mutta kaipaisin todella apuja. Olen lähettänyt monia sähköpostiviestejä kyseiseen yliopistoon, mutta vastaukset ovat hieman epäselviä tai vastaavat VAIN siihen mitä kysytään, eikä tällainen taukki ikinä tajua kysyä kaikkia kysymyksiä. :/

Mitä mieltä siis olette? Kiitän kovasti!

6

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähtäin tarkemmaksi

      Et varmaan ole valitsemassa yliopiston tohtoriopintoja? Tämä palsta on vain niitä varten.

      • vihainenampiainen

        Ketä v***u kiinnostaa? Tähtää ite muualle täältä?


      • Ampiaismaila
        vihainenampiainen kirjoitti:

        Ketä v***u kiinnostaa? Tähtää ite muualle täältä?

        Ei siis tullut paikkaa tälläkään kertaa?


    • mememeememeemeem

      Aihealueet:
      - Työ ja opiskelu
      - Opiskelu
      - Yliopistot ja korkeakoulut
      - Jatko-opiskelu

      Niin, että aikaisemmalle vastaajalle vain kysymys, että missä kohtaa ylemmässä listassa mainitaan yliopiston tohtoriopinnot?
      --
      Mutta siis, oma kantani kysyjän kysymykseen: Kait voit luvata aloittaa opiskelusi, mutta ainahan ne voi jättää kesken?
      Otat vastaan heinäkuussa saavasi paikan ja hyllytät nykyisen? En tiedä täsmälleen kuinka kaikki toimii, mutta omasta mielestäni noin voi kyllä toimia. Tai jos haluat "oikeamman vastauksen", niin lähetä yliopistolle selkeä viesti:

      "Jos olen luvannut teille aloittavani opinnot ensisyksynä niin voinko perua ne, jos saan toisesta yliopistosta opiskelupaikan, joka menisi itselläni etusijalle?"

      Ei ne voi tuollaisesta kysymyksestä muuta kuin vähän mutristaa suutaan, that's it :)

      • Kummaa jatinaa

        Akateemiset jatko-opinnot ovat edelleenkin akateemisia jatko-opintoja eli käytännössä tohtoriopintoja. Tosin esimerkiksi lukiolaisille ei ilmeisestikään kerrota, että yliopiston perustutkinnon suoritettuaan voi yliopistossa harrastaa myös akateemisia jatko-opintoja.

        Lisäksi palstan alaotsikko "Tavoitteena lisensiaatin- tai tohtorintutkinto? Keskustele akateemisista jatko-opinnoista." lienee melkoisen rajaava, ainakin lukemansa ymmärtäville.


      • PerusDI

        Jatko-opiskeluhan tarkoittaa lisensiaatti- tai tohtoriopintoja. Tätä aiempi opiskelu on opiskelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1486
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe