Mulla on yksi opiskelupaikka ollut jo vuodenpäivät, mutta ilmoittauduin heti poissa olevaksi saatuani paikan. Nyt sitten sain postia jossa pyydetään ilmoittamaan, aloitanko yliopisto-opinnot tänä syksynä vai jatkanko poissa olevuutta. Voisin olla vielä vuoden pois.
Periaatteessa tässä ei ole mitään epäselvyyttä, mutta tilanne mutkistui koska hain muita paikkoja tänä keväänä. Yliopistolle pitäisi ilmoittaa 16.6. mennessä minulla jo olevasta paikasta. Kuitenkin vasta heinäkuussa saan tietää muitten paikkojen kohtalon.
Kyselin yliopistolta, kuinka voisin toimia. Ilmeisesti jos olen ilmoittautunut poissa olevaksi, saan ottaa uuden opiskelupaikan vastaan. En kuitenkaan voi ilmoittautua poissa olevaksi siinä toivossa, että saisin vielä syksyllä aloittaakin opinnot, mikäli en muuta paikkaa saisi. Jos jätän taas syksyllä opinnot väliin, silloinen paikkani annetaan jollekin toiselle, ja minut lasketaan mukaan vasta syksyllä 2015 alkaviin opintoihin.
Nyt kysymys onkin: Voinko teidän tietävien ihmisten tietojen tai mielipiteiden mukaan ilmoittautua läsnä olevaksi minulla jo olevaan opiskelupaikkaan JA ottaa vastaan toisen opiskelupaikan, mikäli sellaisen sattuisin vielä saamaan. Voinko enää millään tavalla hylätä 16.6. mennessä hyväksymääni paikkaa ja lupausta syksyn opintojen aloittamisesta, jos haluaisinkin ottaa vastaan heinäkuussa ilmoitettavan paikan?
Olen varmastikin selittänyt asian hyvin epäselvästi, mutta kaipaisin todella apuja. Olen lähettänyt monia sähköpostiviestejä kyseiseen yliopistoon, mutta vastaukset ovat hieman epäselviä tai vastaavat VAIN siihen mitä kysytään, eikä tällainen taukki ikinä tajua kysyä kaikkia kysymyksiä. :/
Mitä mieltä siis olette? Kiitän kovasti!
Mitä voin tehdä opiskelupaikkojen kanssa?
6
154
Vastaukset
- Tähtäin tarkemmaksi
Et varmaan ole valitsemassa yliopiston tohtoriopintoja? Tämä palsta on vain niitä varten.
- vihainenampiainen
Ketä v***u kiinnostaa? Tähtää ite muualle täältä?
- Ampiaismaila
vihainenampiainen kirjoitti:
Ketä v***u kiinnostaa? Tähtää ite muualle täältä?
Ei siis tullut paikkaa tälläkään kertaa?
- mememeememeemeem
Aihealueet:
- Työ ja opiskelu
- Opiskelu
- Yliopistot ja korkeakoulut
- Jatko-opiskelu
Niin, että aikaisemmalle vastaajalle vain kysymys, että missä kohtaa ylemmässä listassa mainitaan yliopiston tohtoriopinnot?
--
Mutta siis, oma kantani kysyjän kysymykseen: Kait voit luvata aloittaa opiskelusi, mutta ainahan ne voi jättää kesken?
Otat vastaan heinäkuussa saavasi paikan ja hyllytät nykyisen? En tiedä täsmälleen kuinka kaikki toimii, mutta omasta mielestäni noin voi kyllä toimia. Tai jos haluat "oikeamman vastauksen", niin lähetä yliopistolle selkeä viesti:
"Jos olen luvannut teille aloittavani opinnot ensisyksynä niin voinko perua ne, jos saan toisesta yliopistosta opiskelupaikan, joka menisi itselläni etusijalle?"
Ei ne voi tuollaisesta kysymyksestä muuta kuin vähän mutristaa suutaan, that's it :)- Kummaa jatinaa
Akateemiset jatko-opinnot ovat edelleenkin akateemisia jatko-opintoja eli käytännössä tohtoriopintoja. Tosin esimerkiksi lukiolaisille ei ilmeisestikään kerrota, että yliopiston perustutkinnon suoritettuaan voi yliopistossa harrastaa myös akateemisia jatko-opintoja.
Lisäksi palstan alaotsikko "Tavoitteena lisensiaatin- tai tohtorintutkinto? Keskustele akateemisista jatko-opinnoista." lienee melkoisen rajaava, ainakin lukemansa ymmärtäville. - PerusDI
Jatko-opiskeluhan tarkoittaa lisensiaatti- tai tohtoriopintoja. Tätä aiempi opiskelu on opiskelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818