"Taiteelliset" nimet

8+9

Täällä lueskelen tulevia lasten nimiä, ja olen suuresti järkyttynyt. Miettikää nyt hyvät ihmiset miltä tuntuu olla nimeltään Pommiina Raparperi? Tosi kivahan se varmaan vanhempien mielestä on antaa lapselle erilainen ja taiteellinen nimi. Miltäköhän lapsesta tuntuu kun muutaman vuoden päästä kaikki muut lapset nauravat aina omalle nimelle. En tietenkään yritä sanoa että kaikkien tulisi olla nimeltään Ella tai Aleksi, mutta jotain rajaa. Mielipiteitä?

14

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hippy Hippy Love

      Niin no, miten sen nyt ottaa. Meillä Karmaa kiusattiin jonkun verran ja nyt yksi kolmesta kiusaajasta on Karman paras kaveri. Muutin lopettivat kiusaamisen kun asiaan puututtiin. Karmalle ja siskoille on selitetty miksi he ovat saaneet juuri sellaiset nimet kuin ovat saaneet, mitä ne tarkoittavat jne, tietysti niin että ymmärtävät ja kun ikää on tullut lisää niin on kerrottu vähän enemmän. Meillä Dharma, Karma, Rauha ja Kukka ovat todella iloisia ja onnellisia ja tyytyväisiä kauniisiin nimiinsä, kukaan ei ole kertaakaan valittanut nimestään, vaikka joskus ihmettelevät jotain nimeensä liittyvää vielä. Kaikilla lapsillamme on vain yksi nimi, ja nyt kovasti mietitään nimeä pikkuveljelle.

      • Järkeä päähän!!!

        Kylläpä ootte lapsianne nimillä kiusanneet! Tuollaiset kummallisuudet voi estää jopa työn saannin aikuisena. Huh. Puhun nyt siis nimistä Dharma ja Karma. Rauha ja Kukka vielä menettelee...Toivottavasti ymmärrätte antaa pojalle normaalin nimen, joka ei hankaloita elämää.


    • jottaiRajjaa

      samaa mieltä. vanhemmat eivät tajua, ettei lapsi varmaankaan halua olla Kuu Saruman Uljas tai Ruusukeiju Ofelia ! sillä lapsihan sen nimensä kanssa elää, ainakin 18-vuotta..

    • mammelil

      Taiteellisen nimen voi saada tehtyä normaaleista nimistäkin. Ei tartte lapsia kiusata. :)

    • Let the sun shine in

      "taiteellinen ja taiteellinen...??? Moni ns. tavis-nimikin voi jonkun mielestä olla taiteellinen.... Taiteellisuudenhan jokainen käsittää vähän eri tavalla.

      Minä en koe, että Pommina RapaRperi olisi mitenkään taiteellinen nimi, kun taas voisin mieltää, että esim. Sointu, mERI, uSVA, Merituuli, Suvi-Tuuli olisivat jollain lailla taitellisia nimiä, vaikka ovatkin ns. normaaljea.

      Mikä on sitten normaali ... ja onko mikään Normaali? Ihmisten käsitykset kun pokkeavat niin paljon toisistaan, niin selvää rajaa ei voi vetää!

      Yhtä kaikki: Totuushan on se, että lapset eivät tiedä kiusata ketää pelkän nimen perusteella, koska lapsille monet nimet ovat ennen kuulumattomia. Usein aikuiset, siis lasten vanhemmat ovat ne, jotka aiheuttavat kiusaamisen, kun suureen ääneen ihmettelevät ns. outoa nimeä lasten(sa) kuulleen.

      Annetaanpa kaikkien kukkia kukkia.

      • huonokarma

        Ei sitä tarvitse lasten kustannuksella kukkia! Voihan sen omankin nimen muuttaa vaikka Anukseksi, jos siltä tuntuu, mutta viatonta lasta ei pidä leimata näilla tekotaitellisilla nimihirviöillä.


      • "taiteellinen"
        huonokarma kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse lasten kustannuksella kukkia! Voihan sen omankin nimen muuttaa vaikka Anukseksi, jos siltä tuntuu, mutta viatonta lasta ei pidä leimata näilla tekotaitellisilla nimihirviöillä.

        Lapsikin voi vanhemapana halutessaan muuttaa nimensä, mutta aniharva sen loppujen opuksi muuttaa.

        Kyllä maailaan nimiä mahtuu, muitakin kuin Sannoja ja Jusseja!!

        P.S. Mikä on "tekotaiteellinen"?


      • LiljaVaniljaAurinko!
        "taiteellinen" kirjoitti:

        Lapsikin voi vanhemapana halutessaan muuttaa nimensä, mutta aniharva sen loppujen opuksi muuttaa.

        Kyllä maailaan nimiä mahtuu, muitakin kuin Sannoja ja Jusseja!!

        P.S. Mikä on "tekotaiteellinen"?

        Minä vaihdoin nimeni. Vanhempani olivat minulle antaneet nimet, jotka jo löytyivät heidän siskoiltaan!! En halunnut olla nimien kierrätyskoppa tai tätieni kakosiskappale, halusin olla minä itse!! Vaihdoinpa samalla myös sukunimenkin. Sitä en tässä paljasta.

        Siksi.

        Hilkka Kristiina Pälpätiplää

        on nykyisin

        Lilja Vanilja Aurinko ******.

        Terkut tutuille! =)


      • tarkka täti
        LiljaVaniljaAurinko! kirjoitti:

        Minä vaihdoin nimeni. Vanhempani olivat minulle antaneet nimet, jotka jo löytyivät heidän siskoiltaan!! En halunnut olla nimien kierrätyskoppa tai tätieni kakosiskappale, halusin olla minä itse!! Vaihdoinpa samalla myös sukunimenkin. Sitä en tässä paljasta.

        Siksi.

        Hilkka Kristiina Pälpätiplää

        on nykyisin

        Lilja Vanilja Aurinko ******.

        Terkut tutuille! =)

        Katoin tän väestörekisteristä, niin eipä moista vaihtoa ole tehty.

        Eli haista vee vaan....


      • Ole oma itsesi :)
        tarkka täti kirjoitti:

        Katoin tän väestörekisteristä, niin eipä moista vaihtoa ole tehty.

        Eli haista vee vaan....

        Minäkin kyllä vähän epäilen tuota nimenvaihtoa.... mutta toisaalta, mistäpä niitä nimen vaihtamisia näkeekään! :D Kaunis on nimi! ::)


      • hilkkäplätina
        tarkka täti kirjoitti:

        Katoin tän väestörekisteristä, niin eipä moista vaihtoa ole tehty.

        Eli haista vee vaan....

        Nimikokonaisuuksia ei näe vrk:n sivuilta, joten aivan voi pitää paikkansakin.


    • Älä viitsi!

      Sinäkö sen päätät, minkä nimen voi antaa???

    • Ebinpenis

      Entä saako antaa lapselle sellasen eeppisen taru sormusten herrasta-liittyvän nimen? Esimerkiksi Thranduil, Elrond tai Glóin?

    • Yleensä tykkään erikoisista nimistä, sellasista sopivan erikoisista. Jos haluatte lapsesta jonkun Pommiinan tai Lupun, niin näillä surkuhupaisilla nimillä on aina omat riskinsä. Näille nimille ei voi keksiä edes järkevää lempinimeä... :/

      Jos haluaa taiteellisen tai muuten vaan erikoisen nimen, niin voisi käyttää järkee ja laittaa muitakin vaihtoehtoja kuin niitä Mirumaruja, Lupuja tai Pelleriinoja... ei pahalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe