Tälläkin viikolla kaksi kertaa klo 23.40 lento siirretty seuraavaan aamuun klo 8.00 lähteväksi. Tätä tapahtuu aika usein. Tämä on aika pirullinen tapa siinä mielessä, että tästä kärsivät täältä lähtevät, mutta sieltä paluulennolle eivät. Koneen oikea saapumisaika Hong Kongiin on 15.30 ja paluulento lähtee klo 1.00 yöllä eli se saa menetetyn ajan tällä tavalla kiinni.
Marraskuussa lennän tällä lennolla ja jatkolento on Melbourneen Qantasilla, se menee pieleen, jos Finnair on myöhässä 8 tuntia.
Finnair käyttää A340 tällä reitillä. Taitavat olla romuja, koska lennot myöhästyy.
Finnairin Hong Kong lennot.
34
490
Vastaukset
- Ei hassumpaa
Ei haittaa. Juuri näin kävi itselleni kun menin Melbourneen ja jatko Qantasillla oli mennyt. Minut siirrettiin Emiratesin bisnekseen! Oli meinaan vähän eri meininki kuin kälyisessä finskin hapannaamabisneksessä.
- A330
Hienoa, sinulla kävi hyvä tuuri. Emiratesiahan ei voita mikään.
- sfsef
A330 kirjoitti:
Hienoa, sinulla kävi hyvä tuuri. Emiratesiahan ei voita mikään.
Emirates ei ole ulkoistanut mitään toimintojansa tai edes kiusannut työntekijöitänsä niin laatu on taatttua, Finnairilla toisin sillä Finskillä pomojen bonukset ovat ainoa jolla on mitään väliä.
- Vihreää ruohoa
sfsef kirjoitti:
Emirates ei ole ulkoistanut mitään toimintojansa tai edes kiusannut työntekijöitänsä niin laatu on taatttua, Finnairilla toisin sillä Finskillä pomojen bonukset ovat ainoa jolla on mitään väliä.
Emirates, Purser 80h 2560e.
Hiekkayhtiöillä on omat systeeminsä. En osaa sanoa nyt Emiratesista mutta Qatar kieltää raskaaksi tulemisen tai naimisiin menon, tulee potkut. Ei ole "kiusaamista".... - jeojeoje
sfsef kirjoitti:
Emirates ei ole ulkoistanut mitään toimintojansa tai edes kiusannut työntekijöitänsä niin laatu on taatttua, Finnairilla toisin sillä Finskillä pomojen bonukset ovat ainoa jolla on mitään väliä.
Siis sehän on ihan ok ettet pidä finskistä. Mutta että emirates se vasta natsi on työntekijöilleen, eivätkä työtekijät vuosia ole siinä firmassa, vaihtuvuus on SUURI. Satun tuntemaan muutaman emon, jotka uransa alussa kävivät pyörähtämässä vuoden verran emiratesilla töissä, ja kieltämättä aika mielenkiintoisia taroinoita oli. Suoraan sanoen itse en ikinä pystyisi säänneltyyn kyttäyselämään tiukkoja sääntöjö niin työ ja vapaa-ajankin puolella, pienimmästäkin rikkeestä jengi sai kenkää ja päälle olemaan niin nöyrä ja kaiken alapuolella. Toisille se sopii, toisille ei, mutta missään nimessä en menis väittämään että se on mikää reilu työntekijöitään kohtaan... Matkustajalle varmasti upea kokemus.
- so what
Mitä ne lentojen peruutukset ja myöhästymiset teihin vaikuttavat kun ette matkusta minnekään,seuraatte vain lähteviä ja saapuvia lentoja netistä.
Joo joo, riistoyhtö Emirates...siellä on hyvät oltavat vain lentäjillä.
Kaikki noi hiekkayhtiöt kohtelevat matkustamohenkilökuntaa diktatuurimaisesti ja pelottelemalla.
Siellä ei tunneta sympatiaa ja empatiaa henkilökuntaa kohtaan.- Karvalakkimalli
Lentoyhtiöt ovat asiakkaita varten. Eikä niin kuin finskillä missä patalaiskat työläiset luulevat yhtiön olevan heitä varten. Joka tapauksessa finskin bisnes on karmea Emiratesiin verrattuna.
- hei haloo
voi kuule pikkupoika, mikään firma ei ole sitä varten olemassa että sen tehtävä olisi tuntea sympatiaa tai empatiaa henkilökuntaa kohtaan.
missäs pumpulipussissa poju elää? - Business you know
Karvalakkimalli kirjoitti:
Lentoyhtiöt ovat asiakkaita varten. Eikä niin kuin finskillä missä patalaiskat työläiset luulevat yhtiön olevan heitä varten. Joka tapauksessa finskin bisnes on karmea Emiratesiin verrattuna.
Se on Businee, ei bisnes...taidat ollakin oikea bisnesmies, muuaaahhaaaaaa
- olet tosi ääliö
hei haloo kirjoitti:
voi kuule pikkupoika, mikään firma ei ole sitä varten olemassa että sen tehtävä olisi tuntea sympatiaa tai empatiaa henkilökuntaa kohtaan.
missäs pumpulipussissa poju elää?toivottavasti sun työnantaja kohtelee sua tosi kaltoin ja ei esim. anna sulle nyt palkallista lomaa ja lomarahoja.
siinä sulle tuta kun et saa empatiaa ääliö. - sefs
Business you know kirjoitti:
Se on Businee, ei bisnes...taidat ollakin oikea bisnesmies, muuaaahhaaaaaa
"Eikä niin kuin finskillä missä patalaiskat työläiset luulevat yhtiön olevan heitä varten"
Turha se on duunareita syyttää siitä että heidän työnsä on tehty mahdottomaksi tehdä. - A330
Kuules so what, turhaan siinä nälvit ! Minä oikeasti lennän Hong Kongin kautta Ausseihin. Kiertelen siellä pari viikkoa ja lennän Singaporen kautta Finnairilla takaisin Suomeen. Lentoyhtiöt Australian sisäisillä lennoilla ovat Qantas ja Virgin Australia. Lentoja on yhteensä 8 kpl tällä matkalla. Minulla on jo lentoliputkin.
- käytä muita yhtiöitä
Koneen seisottaminen Hong Kongissa maksaa.Kannattaa mennä myöhässä,firma säästää,vi...t asiakkaista.
Samasta syystä se Bangkokin aikataulukin muutettiin.- Kokonaistuotto
Eiköhän Finnair osaa laskea paremmin mikä kannattaa kokonaisuutena.
- ädälgsädlg
Ööö... siis maksaahan se koneen seisottaminen suomenkin kentällä, eihän finnair mitään kenttää omista, vaan maksaa siitä käytöstä finavialle, joka kentän omistaa. Ja tollasen ison koneen myöhäntyminen maksaa myös finnairille... ja pitkissä myöhästymisissä joutuvat vaihtamaan vielä uuden crew:nkin... joten ei nyt toi sun veikkaus "säästämisestä" nyt ihan osu oikeaan.
Jos koneessa on vikaa, niin ainakin minä itse pysyn mielummin siellä kentällä sen aikaa kun vika saadaan korjattua, vaikkei se kivaa olekkaan. Susta en kyllä tiedä
- Kötinää
Mikään firma ei ajattele työntekijöitään, miksi ajattelisi.
Tulos tai ulos !!- WinWIndiili
Kyllä ajattelee, jos 10 € satsauksella saa 1000 € hyödyn...
- annamunnauraa
Finnair ei ole oikea yhtiö. Valtionyhtiö mikä toimii suojatyöpaikkana sosialistireppanoille. Parhaana esimerkkinä kärryalmojen liittyminen rekkakuskien ja ahtaajien AKT:hen.
- Osakefirma
annamunnauraa kirjoitti:
Finnair ei ole oikea yhtiö. Valtionyhtiö mikä toimii suojatyöpaikkana sosialistireppanoille. Parhaana esimerkkinä kärryalmojen liittyminen rekkakuskien ja ahtaajien AKT:hen.
Suomessa on vapaus liittyä ammattiliittoon, oli sitten valtion yhtiö, valtion osin omistama osakeyhtiö tai täysin yksityinen yhtiö. Henkilökunta osaa päätellä itse mikä heille on paras ratkaisu.
- suojatyöpaikka
Osakefirma kirjoitti:
Suomessa on vapaus liittyä ammattiliittoon, oli sitten valtion yhtiö, valtion osin omistama osakeyhtiö tai täysin yksityinen yhtiö. Henkilökunta osaa päätellä itse mikä heille on paras ratkaisu.
Sossujen puuhastelua.......
- vapausliittyäakthen
Osakefirma kirjoitti:
Suomessa on vapaus liittyä ammattiliittoon, oli sitten valtion yhtiö, valtion osin omistama osakeyhtiö tai täysin yksityinen yhtiö. Henkilökunta osaa päätellä itse mikä heille on paras ratkaisu.
Eikös ne ilmapiiat liittyneet AKT:hen. Sosialistiväkeä nämä ilmailijat.
- Stressihormoonit
Miksiköhän kötinä on tämänkin upannut? Aloittaja lienee todellinen stressaaja, kun aloitti murehtimisen puoli vuotta ennen lentoansa.
Viimeisen viikon ajalta kaikki AY69 lennot etuajassa perillä. Kuun alusta katsoen kaksi lentoa ollut yli vartin myöhässä, maksimissaan 38 min. Kuukauden ajalta yksi pitkä myöhästyminen.
Ja ne A340set on jäämässä pois, kaksi vanhinta on jo.- ettiiämittää
ja vanhin lentää edelleen
- 6plus
FlightStatsin mukaan AY69:n parin edellisen kuukauden yhteenveto
On-time 28 60%
Late 12 26%
Very Late 2 4%
Excessive 3 6%
Canceled 1 2%
Diverted 0 0%
Flightstatsin rating AY69:lle:
Overall Rating: 0.3 of 5 Very Poor
FlightStats Rating is a merit measurement considering both on-time performance and delay severity. The score, 0.3, shows that this flight has on-time performance characteristics better than 5% of all other flights in the FlightStats database.
On-time Performance : 0 of 5 Very Poor
On-time: 60%
This flight has an on-time performance of 60%. Statistically, when taking into consideration sample size, standard deviation, and mean, this flight is on-time more often than 0% of other flights.
Delay Performance 0.6 of 5:
Poor Avg. Delay: 32 min
This flight has an average delay of 32 minutes with a standard deviation of 86.09 minutes. Statistically, when taking into consideration sample size, standard deviation, and mean, this flight has delay performance characteristics better than 11% of other flights. - Eitiää
ettiiämittää kirjoitti:
ja vanhin lentää edelleen
OH-LQA voisi veikata seuraavaksi poistujaksi lähiaikoina, koska -LWB tultua Finnair käyttää yhä lainakonetta ja tarve poistunee vasta -LWC tultua vuoden vaihteen tienoilla.
Tuo -LQA on Virginin vanha, eikä parjattu fransmannien vanha... - Niinpä_Niin
6plus kirjoitti:
FlightStatsin mukaan AY69:n parin edellisen kuukauden yhteenveto
On-time 28 60%
Late 12 26%
Very Late 2 4%
Excessive 3 6%
Canceled 1 2%
Diverted 0 0%
Flightstatsin rating AY69:lle:
Overall Rating: 0.3 of 5 Very Poor
FlightStats Rating is a merit measurement considering both on-time performance and delay severity. The score, 0.3, shows that this flight has on-time performance characteristics better than 5% of all other flights in the FlightStats database.
On-time Performance : 0 of 5 Very Poor
On-time: 60%
This flight has an on-time performance of 60%. Statistically, when taking into consideration sample size, standard deviation, and mean, this flight is on-time more often than 0% of other flights.
Delay Performance 0.6 of 5:
Poor Avg. Delay: 32 min
This flight has an average delay of 32 minutes with a standard deviation of 86.09 minutes. Statistically, when taking into consideration sample size, standard deviation, and mean, this flight has delay performance characteristics better than 11% of other flights.Samalla olisit voinut katsoa kentän statistiikan...
HKG
Marraskuussa on-time 65,3%, >15min myöh. 34,7%
Lokakuussa on-time 59,5%, >15 min myöh. 40,5%
Eli taitaakin ongelma olla enemmän kentällä tai alueen lentoruuhkissa. Lentokenttä luokituksissa heikoimpien joukossa.
Toki pitkät myöhät johtuu Finnairista/koneista. - 1plus
Niinpä_Niin kirjoitti:
Samalla olisit voinut katsoa kentän statistiikan...
HKG
Marraskuussa on-time 65,3%, >15min myöh. 34,7%
Lokakuussa on-time 59,5%, >15 min myöh. 40,5%
Eli taitaakin ongelma olla enemmän kentällä tai alueen lentoruuhkissa. Lentokenttä luokituksissa heikoimpien joukossa.
Toki pitkät myöhät johtuu Finnairista/koneista.totta, kenttä ei ole kovin täsmällinen, mutta finnair pärjää keskimääräistä heikommin, ja ihan eri tavalla kuin stressihormoonit antoi kommentissaan ymmärtää
- Mikä.sattuukohdalle
1plus kirjoitti:
totta, kenttä ei ole kovin täsmällinen, mutta finnair pärjää keskimääräistä heikommin, ja ihan eri tavalla kuin stressihormoonit antoi kommentissaan ymmärtää
Näyttää ne muutkin myöhästelevän, esim. Lufhansalla 4 perumista.
Esim. LH796 FRA-HKG
On-time 47 77%
Late 5 8%
Very Late 3 4%
Excessive 2 3%
Canceled 4 6%
Diverted 0 0%
Eikä paikallinen Cathay Pacific pärjää ainakaan kaikilla reiteillä sen paremmin.
CX382 ZRH-HKG
On-time 40 64%
Late 13 20%
Very Late 4 6%
Excessive 4 6%
Canceled 1 1%
Diverted 0 0% - 20plus
Joo, tosin noi keskimäärin enemmän ajoissa ku finski.
- Sinnemännöö
Eitiää kirjoitti:
OH-LQA voisi veikata seuraavaksi poistujaksi lähiaikoina, koska -LWB tultua Finnair käyttää yhä lainakonetta ja tarve poistunee vasta -LWC tultua vuoden vaihteen tienoilla.
Tuo -LQA on Virginin vanha, eikä parjattu fransmannien vanha...LQA pääsee purkaamolle
http://lentoposti.fi/uutiset/finnair_supistaa_embraer_ja_atr_laivastoaan_seka_myy_yhden_a340_koneen_romutukseen
- RahaaSaa
600€ korvauksia no problem
- dlldmdd
Koneen ikä ei kerro kunnosta välttämättä mitään. Esim KLM:llä käytössä 1989 käyttöönotettuja B747-400 jumboja, lensin sellaisella Losiin pari viikkoa sitten. Siistissä kunnossa vielä. Lentävät niillä vielä 1-2 vuotta. Jos konetta huolletaan ja päivitetään niin ihan kelpo työkalu.
- ParivuottaVielä
Näyttää olevan vanhimmasta päästä käytössä olevista tuo 747-400
https://www.planespotters.net/production-list/Boeing/747/747-400?sort=dd
Delivery sorttaus ei vaan tuo oikeaa tulosta, koska kertoo viimeisen rek.tunnuksen vaihdon, ei koneen luovutusta jos se ei ole alkuperäisellä firmalla.
Finski myy neljä A340 Airbusille lähivuosina, joten LQA lienee se mikä myydään muutoin tai "lennetään loppuun". Sitten ei tarvitse enää itkeä niistäkään.
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-58.htm
- ihmehommaa
Kyllä koko Finnairin toiminta on ihan perseestä nykyään. MIkähän tuonkin ajoi ala-arvoiseksi puuhasteluksi ihan muutamassa vuodessa??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156