mistä hankkia hiiri?

ounouu

Onko viisasta ostaa eläinkaupasta hiiri, vai tuleeko niille useammin jtn. sairauksia? Kun hiiren haluaisin hankkia, mutta en tiiä asuuko lähellä kasvattajiakaan. Mikä neuvoksi?

7

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HiiriTieteilijä

      Itse hankin ensimäisen hiireni eläinkaupasta, koska kasvattajia ei asunut lähellä eikä minä osannut matkustaa esim Turkuun. En suosittele ollenkaan.

      Osta hiiresi kasvattajalta. Tietääkseni hiiriyhdistyksen sivuilta löytyy viralliset kasvattajat, ja joistakin (en muista kunnolla) ryhmistä facebookissa löytyy epävirallisia kasvattajia. Onnea tuleville/tulevalle hiirellenne! Muistathan että urokset ovat erakkoja ja naaraat ovat laumassa. :-)

      • Riippuu kaupasta

        HiiriTieteilijä, huomautan ettei turussa ole yhtään virallista kesyhiirien kasvattajaa.


        Ja se mistä hiiren hankkii, riippuu paljon sitten millaisia eläinkauppoja lähellä on. Itse tiedän muutaman hyvän joissa osa eläimistä, mm. hiiret, kasvatetaan itse, eli liikkeen omistaja kasvattaa hiiriä. ei siis virallisesti, mutta kumminkin. Omistaja oli siinä liiikkeessä oikein mukava, ja oli valmis myöhemminkin auttamaan eläinten kanssa ja antamaan neuvoja. Hän oli myös kiinnostunut millaisen häkin eläimet saisivat. Hän ei myöskään myynyyt eräälle miehelle joka asioi liikkeessä 1 tyttö marsua, vaan sanoi, että niitä pitää olla kaksi.


      • HiiriTieteilijä
        Riippuu kaupasta kirjoitti:

        HiiriTieteilijä, huomautan ettei turussa ole yhtään virallista kesyhiirien kasvattajaa.


        Ja se mistä hiiren hankkii, riippuu paljon sitten millaisia eläinkauppoja lähellä on. Itse tiedän muutaman hyvän joissa osa eläimistä, mm. hiiret, kasvatetaan itse, eli liikkeen omistaja kasvattaa hiiriä. ei siis virallisesti, mutta kumminkin. Omistaja oli siinä liiikkeessä oikein mukava, ja oli valmis myöhemminkin auttamaan eläinten kanssa ja antamaan neuvoja. Hän oli myös kiinnostunut millaisen häkin eläimet saisivat. Hän ei myöskään myynyyt eräälle miehelle joka asioi liikkeessä 1 tyttö marsua, vaan sanoi, että niitä pitää olla kaksi.

        Voi juma, missä asut? Mikä lemmikkikauppa kyseessä? Olisin kiinnostunut ostamaan lisää hiiriä sieltä, jos on niin hyvä kauppa :)

        Itsekin sain ensimmäiset rottani Helsingin Itäkeskuksen Megaeläimestä. Siellä tulikin kiva kuulustelu kun ostin sieltä rottani :P Mukavat myyjät oli ja kaikilla eläimillä hyvät olot. Kanitkin pääsivät jaloittelemaan, ja rotat tulivat kasvattajalta.

        Eli onhan niitä hyviä lemmikkikauppoja, mutta muut ovat vähän huonompia.


      • Riippuu kaupasta
        HiiriTieteilijä kirjoitti:

        Voi juma, missä asut? Mikä lemmikkikauppa kyseessä? Olisin kiinnostunut ostamaan lisää hiiriä sieltä, jos on niin hyvä kauppa :)

        Itsekin sain ensimmäiset rottani Helsingin Itäkeskuksen Megaeläimestä. Siellä tulikin kiva kuulustelu kun ostin sieltä rottani :P Mukavat myyjät oli ja kaikilla eläimillä hyvät olot. Kanitkin pääsivät jaloittelemaan, ja rotat tulivat kasvattajalta.

        Eli onhan niitä hyviä lemmikkikauppoja, mutta muut ovat vähän huonompia.

        Se on toi turun akvaariopiste. Nettisivut on aika vanhentuneet, mutta facebookista löytyy tiedot. Älä sekoita siihen turun puutorilla olleeseen todella huonoon eläinkauppaa, jonka nimeä en muista, mutta liittyi jotenkin akvaarioihin kai myös. Liikkeen omistaja(ja myyjä myös siis) on lomalla ja siellä on sijainen myyjänä, hänestä en tiedä paljonko kyselee. Facebookista tämänkin tiedon löytää.

        Ja en ole varma onko siellä juuri nyt hiiriä, mutta facebookiin ei vielä ole ilmotusta tullu. Ja jos et ole facebookissa, niin liikkeen sivut näkee ilman kirjautumistakin,googletat vain akvaariopiste ja sitten otat siitä sen facebook kohdan. Facebook sivuille pääsee myös nettisivujen kautta. Ja kuten jo aiemmin sanoin, nettisivut pahoin vanhentuneet.

        Mielestäni se on yksi parhaista eläinkaupoista joissa olen käynyt. Hyvä palvelu ja eläimillä on yleensä paljon tilaa ja kiinnostuneet eläinten hyvinvoinnista. Omistaja moikkaa aina kun menen käymään, ostamaan vaikka ruokaa.


      • HiiriTieteilijä
        Riippuu kaupasta kirjoitti:

        Se on toi turun akvaariopiste. Nettisivut on aika vanhentuneet, mutta facebookista löytyy tiedot. Älä sekoita siihen turun puutorilla olleeseen todella huonoon eläinkauppaa, jonka nimeä en muista, mutta liittyi jotenkin akvaarioihin kai myös. Liikkeen omistaja(ja myyjä myös siis) on lomalla ja siellä on sijainen myyjänä, hänestä en tiedä paljonko kyselee. Facebookista tämänkin tiedon löytää.

        Ja en ole varma onko siellä juuri nyt hiiriä, mutta facebookiin ei vielä ole ilmotusta tullu. Ja jos et ole facebookissa, niin liikkeen sivut näkee ilman kirjautumistakin,googletat vain akvaariopiste ja sitten otat siitä sen facebook kohdan. Facebook sivuille pääsee myös nettisivujen kautta. Ja kuten jo aiemmin sanoin, nettisivut pahoin vanhentuneet.

        Mielestäni se on yksi parhaista eläinkaupoista joissa olen käynyt. Hyvä palvelu ja eläimillä on yleensä paljon tilaa ja kiinnostuneet eläinten hyvinvoinnista. Omistaja moikkaa aina kun menen käymään, ostamaan vaikka ruokaa.

        Kiva kuulla, että on vielä näitä hyviä eläinkauppoja, meinaan että monet ovat surkeita. Ostankin hiireni sieltä jatkossa, toki täytyy ensin tutustua.


      • HiiriTieteilijä
        Riippuu kaupasta kirjoitti:

        Se on toi turun akvaariopiste. Nettisivut on aika vanhentuneet, mutta facebookista löytyy tiedot. Älä sekoita siihen turun puutorilla olleeseen todella huonoon eläinkauppaa, jonka nimeä en muista, mutta liittyi jotenkin akvaarioihin kai myös. Liikkeen omistaja(ja myyjä myös siis) on lomalla ja siellä on sijainen myyjänä, hänestä en tiedä paljonko kyselee. Facebookista tämänkin tiedon löytää.

        Ja en ole varma onko siellä juuri nyt hiiriä, mutta facebookiin ei vielä ole ilmotusta tullu. Ja jos et ole facebookissa, niin liikkeen sivut näkee ilman kirjautumistakin,googletat vain akvaariopiste ja sitten otat siitä sen facebook kohdan. Facebook sivuille pääsee myös nettisivujen kautta. Ja kuten jo aiemmin sanoin, nettisivut pahoin vanhentuneet.

        Mielestäni se on yksi parhaista eläinkaupoista joissa olen käynyt. Hyvä palvelu ja eläimillä on yleensä paljon tilaa ja kiinnostuneet eläinten hyvinvoinnista. Omistaja moikkaa aina kun menen käymään, ostamaan vaikka ruokaa.

        Hyvä tietää! Ostankin hiireni jatkossa sitten sieltä.


    • ozshgizrdgj

      Osta kasvattajalta. Eläinkaupoista ostetuille on tullut enemmän kasvaimia ja ne ovat eläneet keskimäärin vähemmän kuin kasvattajalta ostetut. Ja sitten hiirten hinnat eläinkaupoissa! 1 kpl hiiri maksaa 30-35 e (pk seudulla) Kun kasvattajalta saat uroksen n.5-10 eurolla ja naaraan n.10-15e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe