Ajokortti ongelma

sekaisin oon...

Netistä löytyy paljon erilaista tietoa....
Tarvianko muun kuin suomalaisen ajokortin?
Tarkoitus olisi vuokrata auto viikoksi Gold coastilla.

7

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasasas

Ainakin Perthissä ja Melbournessa vuokratessani kelpas pelkkä suomalainen ajokortti. Ei siitä kansainvälisestä edes ihmiset tuntunut tietävän...

• JustTraveld

Vuokralle kyllä käy Suomalainen ajokortti mutta tienpäällä tarttet kansainvälisen ajokortin,niitä saa autoliitosta.Tilaa.

• Tietoa on

suomen Suurlähetystön sivuilla sanotaan, et suomalainen ajokortti kelpaa. Tienpäällä voidaan kysyä englanninkielistä todistusta. Ei kai todistus ole sama kuin kansainvälinen ajokortti?

• MIR2

Jotkin vuokraamot edellyttävät ehdoissaan KV-korttia mutta tiskillä saattavat tarkastaa vain EU-kortin. Sinulla on kuitenkin oltava englanninkielinen kortti tai sen käännös tai KV-kortti mukana ajaessa

• Aussi74

Tämä voi olla jo vanhaa tietoa, mutta ainakin 1970-luvulla Australiassa sai ajaa KV-ajokortilla VAIN MYÖNTÄJÄMAAN REKISTERISSÄ OLEVAA AUTOA. Muutoin oli hankittava paikallinen ajokortti. Noista vuokra-autoista en ole tietoinen. Sorry vaan.
      Gold coast on hieno paikka. Jos aiot matkustella enemmänkin, suosittelen Sydneytä, on Australian hienoin kaupunki.

• Down Under

Kerronpa minäkin kokemuksistani. Minulla oli joskus 90-luvulla -71 saatu kortti, joka oli kulunut ja kauhtunut ja jossa kuvakin oli vielä nitojalla kiinnitetty. Tassiessa Avisin virkailija tihrusi haalistunutta kuvaa ja totesi sitten, että lumimieshän se siinä on Tiibetistä.
      Poliisi katseli ja käänteli ratsiassa sitä ja lopulta kysyi kansalaisuutta. Sitten vain toivotti hyvää matkaa. Arveli varmaan, että en ole voinut itse tehdä niin aidosti vanhentunutta korttia.

• Perdone.

Tähän asti en ole tarvinnut suomalaista korttia kummempaa lappua missään päin maailmaa, vaikka ensimmäiselle reissulle 70-luvulla sen KV-kortin ostin ihan turhaan.
      Olen vuokrannut autoa Espanjassa, Italiassa, US.A:ssa, Bahamalla, Australiassa ja Boliviassa.
      Nykyisissä korteissa on ainakin avainsanat monella kielellä, ettei siitäkään syystä tarvitse kovin selitellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe