Tarvitsisin tietoa seuraavista B-Vectran korjaamiseen liittyvistä asiosta, toivottavasti tietoa löytyy.
-Missä sijaisee peruutusvalojen katkaisija, pakkivalot kun ei pala vaikka polttimot ehjät?
-Onko mahdollista itse vaihtaa polttimot lämmityslaitteen säätimiin ja miten se tapahtuisi?
-Jäähdytysnestettä häviää epänormaalia tahtia. Vuotava syyläri vaihdettu kesällä, mutta hävikki jatkuu silti. Vuoto kenties vesipumpussa? Onko vesipumpun vuotaminen yleistä? Voiko sen vuotamisen nähdä purkamatta mitään? Kiitos jo etukäteen mikäli apua löytyy!
Apua B-Vectran korjaukseen!
5
1134
Vastaukset
- opel
ooppelissa kaikki nämä viat ovat yleisiä.myös
-jakopään rullat susia
-takatukivarsien laakeroidut puslat susia
-lamppuja palaa luvattoman paljon
-kansipahveja menee ecotekeista vanhaan malliin
-iskarit ei kestä kun asvaltilla ajoa
-pakoputken hinta/laatu on käsittämätön
pakkivalokatkasin vaihteiston kyljessä muistaakseni suoraan eteenpäin. vesipumpun vuodon yleensä näkee jos pääsee kunnolla auton alle- c===,")
höpö..höpö..mä olen ajanut b-vectralla pian 200000 km eikä tuosta listasta vikoja ole ollu ku takapönttö vaihdettu 130e..polttimoita jonkin verran..takapuslia ei yhtään,koska ne on suojattu muovilla...
- XEL
Katkaisijan löytää vaihteistosta helposti, ei muualle mene sähköjohtoja vaihteistossa.. Helppo vaihtaa plug´n play tyyliin.
Opeleissa on ollut tapana vaihtaa vesipumppu nokkahihnan vaihdon yhteydessä, se nimittäin ei usein kestä kahta hihnanvaihtoväliä. Vika luultavasti vesipumpussa..
Olen vaihtanut vastaavan ikäiseen Astraan lämppärinsäätimien tuikut. Joutui purkamaan aika paljon.. mutta ei siinä mitään muuta tarvinnut kuin ruuvimeisseliä. Vectran kojelautavalaistukseen en ole vielä joutunut kajoamaan. Apua voisi löytyä kirjastosta/kirjakaupasta VectraB:n suomenkielisen korjausoppaan muodossa, on kyvia jne.. - vaihtoon
Jos jäähdytysjärjestelmä muuten kunnossa, mutta vesipumppu vuotaa, niin olis syytä vaihtaa se ja jakohihna pikaisesti. Muuten voi tulla isompi lasku, kun vesipumpun laakeri pettää ja jako menee sekaisin.
- puakki
lämmönsäätimien ymp. oleva muovin irroittaminen on voimalaji, itse longottelin 2-ruuvimeisselillä yläreunasta ja kun sormet mahtuivat väliin, niin reilu nykäisy. eli niitä puhallin/lämmönsäätö nappuloita ei irroiteta..
Alta paljastuu 3-kpl:tta polttimoita, kärkipihdeillä vaihtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837