Haen laadukasta käyttöautoa ja yksi kriteeri on Autobildin 100 000 km käyttötesti. Mikä tai mitkä Toyotan mallit ovat suorittaneet matkan ilman yhtään vikoja? Todennäköisesti malleja on paljon, kun mm. täällä Toyotaa kehutaan paljon ja Toyotassa vielä huoltoväli taitaa olla markkinoiden lyhyin.
Laadukas käyttöauto haussa
135
3167
Vastaukset
- Kiala Viulu
Ei toyossa ole vikoja kun niitä jatkuvasti korjataan ja takaisinkutsutaan.
- koppimopot
meillä on fordi,volvo mercedes bents,ja opel.kaikissa on kulutus osat jotka kuluvat ajossa.esimerkiksi jarrupalat levyt hihnat.mutta nehän vaihdetaan kun kuluvat.kaikki menivät ensikerralla katsastuksesta läpi.eli ovat idioottivarmoja autoja.korjaus eli huoltokulut markinaaliset ajettuihin kilometreihin nähden.noin 2 senttiä kilometri.muista koppimopoista en uskalla edes sanoa mitä maksaa.
- koppimopot
meillä on fordi,volvo mercedes bents,ja opel.kaikissa on kulutus osat jotka kuluvat ajossa.esimerkiksi jarrupalat levyt hihnat.mutta nehän vaihdetaan kun kuluvat.kaikki menivät ensikerralla katsastuksesta läpi.eli ovat idioottivarmoja autoja.korjaus eli huoltokulut markinaaliset ajettuihin kilometreihin nähden.noin 2 senttiä kilometri.muista koppimopoista en uskalla edes sanoa mitä maksaa.
- Älä jaksa
Provopetteri jaksaa paskaa jauhaa tojo on paras ja Merkkien merkki.
- Toyota kuski
Autobild vetää kotiinpäin ja se on tunnettu tosi juttu. Toyota on varma valinta mutta unohda autobildit ja muut puolueelliset testit
- 12+7
Joo, Valitut Palat tai Toyota Plus, niihin kannattaa luottaa.
- monet jääny asemalle
12+7 kirjoitti:
Joo, Valitut Palat tai Toyota Plus, niihin kannattaa luottaa.
Katos katos, Petterihän se tääläkin tärisee ;D
Taitaa tojota sittenkin hiukoa kun pitää tojopalstoilla rampata vai mitä pikku petteri ;DD - varmaa kyytiä
12+7 kirjoitti:
Joo, Valitut Palat tai Toyota Plus, niihin kannattaa luottaa.
minulla oli toyota kolme vuotta.takaakselin kallistuksen vakaimet hajosi,takajarrut meni kokonaan uusiksi.sytytysyksikkö jäi kaksi kertaa ajossa välille.eli ei ole luotettava kumppani.niin teki auton entiselle omistajallekkin neljä kertaa välille jätti.selvisi korjaamolla.viimeinen kerta kun jätti välille,korjaamolta suoraan vaihtoon.tuli saksalaisen autotehtaan auto,varmaa kyytiä ei ole vielä jättänyt välille.
- No onhan siinä
varmaa kyytiä kirjoitti:
minulla oli toyota kolme vuotta.takaakselin kallistuksen vakaimet hajosi,takajarrut meni kokonaan uusiksi.sytytysyksikkö jäi kaksi kertaa ajossa välille.eli ei ole luotettava kumppani.niin teki auton entiselle omistajallekkin neljä kertaa välille jätti.selvisi korjaamolla.viimeinen kerta kun jätti välille,korjaamolta suoraan vaihtoon.tuli saksalaisen autotehtaan auto,varmaa kyytiä ei ole vielä jättänyt välille.
varmasti pientä eroa jos kyllästyt 25-vuotta vanhaan ruosteiseen tojonronttoseen joka jättää neljättä kertaa tielle ja sitten ostat kaupasta uuden saksalaisen. Järkikin sen sanoo että pieni ero siinä täytyy olla kuinka usein siellä huollossa vieraillaan. Mutta ajelepas nyt sillä kansanvaunulla se seuraavat neljännesvuosisata ja laske sitten kulut ja tuotot.
- KaruMeininki
Tuostahan voit sitten lukea sitä karua totuutta Toyotan laadusta.
http://www.hs.fi/autot/a1305776027008- P e n t t i
Kun on yksinkertainen tekniikka, niin vikoja on vähemmän.
Kun on kampi ja vipu ja elektroniikkana sininen fluoresenssinäyttöinen kello, joita hoidetaan ja rasvataan jokaisen 10 tkm välein, niin silti ns. luotettavuus on aika vaatimaton. Suorastaan ihmeellisen kehno verrattuna Premiumeihin, joissa tekniikkaa on helposti 50....200 kertainen määrä.
- Autobild 100 000 km
Viisi vastausta ja yhdessäkään ei vastata kysymykseen. Luulisi täälläkin paljon kehutun Toyotan ja vielä Toyotan huolto-ohjelmalla selvityvän 100 000 km matkasta ilman vikoja. Älkää nyt sanoko, että Toyota ei tuosta käytännön testistä selviä.
- Ruostetta pukkaa
Täällä enemmän keskitytään mielikuviin ja touhottamiseen Toyotan ympätillä. Yksikään Toyota ei suorittanut testimatkaa ilman vikoja mikä ei tue täällä annettua mielikuvaa. Lisäksi todellisesta luotettavuudesta kertoo pääseekö perille vai ei ja Toyota sen huoltoihin suhteutettuna, no joo päätelkää itse.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055 - typeräkäyttäjä
Ruostetta pukkaa kirjoitti:
Täällä enemmän keskitytään mielikuviin ja touhottamiseen Toyotan ympätillä. Yksikään Toyota ei suorittanut testimatkaa ilman vikoja mikä ei tue täällä annettua mielikuvaa. Lisäksi todellisesta luotettavuudesta kertoo pääseekö perille vai ei ja Toyota sen huoltoihin suhteutettuna, no joo päätelkää itse.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055Minun mielestä minkään merkin kohdalla ei voi lukea viaksi käyttäjän aiheuttamia vikoja. Jos akku tyhjenee ja joudututaan antamaan lisävirtaa niin se ei voi olla vika. Tai jos ajaa renkaan rikki eikä ole muistanut uusia korjaussarjaa.
"Yleisimmin avuntarpeen syynä oli akun tyhjeneminen." - Tarinaa tarinaa
typeräkäyttäjä kirjoitti:
Minun mielestä minkään merkin kohdalla ei voi lukea viaksi käyttäjän aiheuttamia vikoja. Jos akku tyhjenee ja joudututaan antamaan lisävirtaa niin se ei voi olla vika. Tai jos ajaa renkaan rikki eikä ole muistanut uusia korjaussarjaa.
"Yleisimmin avuntarpeen syynä oli akun tyhjeneminen."Tarinaa, tarinaa. Faktaa on, että ilman vikoja ei ole 100000 km testiä päästy ja faktaa on, että perillepääsyn luotettavuudessa on parannettavaa. Oisko vielä tiheämmät huoltovälit ratkaisu?
- typeräkäyttäjä
Tarinaa tarinaa kirjoitti:
Tarinaa, tarinaa. Faktaa on, että ilman vikoja ei ole 100000 km testiä päästy ja faktaa on, että perillepääsyn luotettavuudessa on parannettavaa. Oisko vielä tiheämmät huoltovälit ratkaisu?
Toivotaan että joku unohtaa siinä sinun pyhässä lehmässä sisävalon päälle viikonlopuksi niin saadaan siihenkin samalainen typerän käyttäjän vika.
- 5+18
typeräkäyttäjä kirjoitti:
Minun mielestä minkään merkin kohdalla ei voi lukea viaksi käyttäjän aiheuttamia vikoja. Jos akku tyhjenee ja joudututaan antamaan lisävirtaa niin se ei voi olla vika. Tai jos ajaa renkaan rikki eikä ole muistanut uusia korjaussarjaa.
"Yleisimmin avuntarpeen syynä oli akun tyhjeneminen."On se sitten vain kumma, jos ne tyhmimmät kuskit osuvat joillekin tietyille merkeille...
- P e n t t i
typeräkäyttäjä kirjoitti:
Toivotaan että joku unohtaa siinä sinun pyhässä lehmässä sisävalon päälle viikonlopuksi niin saadaan siihenkin samalainen typerän käyttäjän vika.
Höp höp.
Kieltämättä noin hassusti kävi Aston Martinissakin 30 vuotta sitten.
Mutta onko olemassa vieläkin niin alkeellisia japsirimpuloita, joissa ei ole akkuvalvontaa, joka estää akun tyhjenemisen? - FAkit
5+18 kirjoitti:
On se sitten vain kumma, jos ne tyhmimmät kuskit osuvat joillekin tietyille merkeille...
Niin VAGin kohdalle niitä on osunut aivan likaakin.
- Teron lippalakki
FAkit kirjoitti:
Niin VAGin kohdalle niitä on osunut aivan likaakin.
Ei kyllä ne tyhmimmät ajelevat tojolla. Vanha sanonta, tojomiestä tyhmempää et liikenteestä löydä.
- 18+8
P e n t t i kirjoitti:
Höp höp.
Kieltämättä noin hassusti kävi Aston Martinissakin 30 vuotta sitten.
Mutta onko olemassa vieläkin niin alkeellisia japsirimpuloita, joissa ei ole akkuvalvontaa, joka estää akun tyhjenemisen?Tojotan kopiointiosasto ei ole vielä ehtinyt noin pitkälle, kun kilpailijoita pukkaa uutta innovaatiota markkinoilla liian nopeaan tahtiin.
- xx+xx
18+8 kirjoitti:
Tojotan kopiointiosasto ei ole vielä ehtinyt noin pitkälle, kun kilpailijoita pukkaa uutta innovaatiota markkinoilla liian nopeaan tahtiin.
Kerro joku innovaatio minkä kilpailija on keksinyt.
- KasvaJo
Teron lippalakki kirjoitti:
Ei kyllä ne tyhmimmät ajelevat tojolla. Vanha sanonta, tojomiestä tyhmempää et liikenteestä löydä.
Just joo etkö yhtää lapsellisempaa juttua enää keksinyt. Kyllä huomaa taas iän ihan kirjoituksen perusteella, olisko 12v.
- 1+11
xx+xx kirjoitti:
Kerro joku innovaatio minkä kilpailija on keksinyt.
Tuossa nyt vaikka alkuun...
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
Kerropa sinä minkä innovaation Toyota on keksinyt? - 8+1
KasvaJo kirjoitti:
Just joo etkö yhtää lapsellisempaa juttua enää keksinyt. Kyllä huomaa taas iän ihan kirjoituksen perusteella, olisko 12v.
En olisi uskonut sinua niin vanhaksi.
- xx+xx
1+11 kirjoitti:
Tuossa nyt vaikka alkuun...
http://www.ajovalo.net/Varusteet.htm
Kerropa sinä minkä innovaation Toyota on keksinyt?Olihan siellä Toyotakin listalla. Lue ensin linkkisi ja anna sitten vasta. Jos osaat. Mutta pääasia että muistit itsellesi plussat.
- xx+xx
8+1 kirjoitti:
En olisi uskonut sinua niin vanhaksi.
Taas muistit plussat itsellesi. Miten sinulla voi olla noin hyvä muisti.
- 1+15
xx+xx kirjoitti:
Olihan siellä Toyotakin listalla. Lue ensin linkkisi ja anna sitten vasta. Jos osaat. Mutta pääasia että muistit itsellesi plussat.
Luettu on, älä sinä huoli, Jotkut lukevat muutakin kuin vain tarkoin valittujs Toyotan menstyksestä kertovia artikkeleita.
Onhan se Toyotakin itse osannut jotakin keksiä. Tuollakin listalla peräti kolme omaa innovaatiota, kyllä on nyt Teroilla syytä isoon juhlaan kautta koko maailman.
Montakos innovaatiota se tekee, joita Toyota EI ole keksinyt?
Onka mukavaa että plussaamiseni käy noin kipeästi ihosi alle. - 5+2
xx+xx kirjoitti:
Taas muistit plussat itsellesi. Miten sinulla voi olla noin hyvä muisti.
Jep, ja jatkan sitä ihan sinun iloksesi. Samalla plussailen kaikkien muidenkin oikeamielisten kommentit. Sitä vartenhan se plus- painike siinä on.
- xx+xx
5+2 kirjoitti:
Jep, ja jatkan sitä ihan sinun iloksesi. Samalla plussailen kaikkien muidenkin oikeamielisten kommentit. Sitä vartenhan se plus- painike siinä on.
Naurettava trollattava tyyppi.. ha haa haaaa. Muista painaa itsellesi plussia vaan. Kyllä se toyota sillä huonommaksi muuttuu.
- xx+xx
1+15 kirjoitti:
Luettu on, älä sinä huoli, Jotkut lukevat muutakin kuin vain tarkoin valittujs Toyotan menstyksestä kertovia artikkeleita.
Onhan se Toyotakin itse osannut jotakin keksiä. Tuollakin listalla peräti kolme omaa innovaatiota, kyllä on nyt Teroilla syytä isoon juhlaan kautta koko maailman.
Montakos innovaatiota se tekee, joita Toyota EI ole keksinyt?
Onka mukavaa että plussaamiseni käy noin kipeästi ihosi alle.Yritän vaan kertoa sillä että kuinka lapsellinen olet ja itsekin sen ymmärtäisit. Mutta taitaa olla narsistille liian vaikea asia ymmärtää. Muistit taas plussat itsellesi, hienoa.
- 5+19
xx+xx kirjoitti:
Yritän vaan kertoa sillä että kuinka lapsellinen olet ja itsekin sen ymmärtäisit. Mutta taitaa olla narsistille liian vaikea asia ymmärtää. Muistit taas plussat itsellesi, hienoa.
Kyllä muistan, eikö olekin mukavaa?
Millähän koulutuksella Tero on taas etädiagnosoimassa muiden kirjoittajien terveydentilaa? - 14+5
xx+xx kirjoitti:
Naurettava trollattava tyyppi.. ha haa haaaa. Muista painaa itsellesi plussia vaan. Kyllä se toyota sillä huonommaksi muuttuu.
Kyllä muistan, ihan vain sinun iloksesi.
Älä huoli, eivät ne plussat lopu.
Muuttuisikohan Toyota sitten paremmaksi autoksi, jos en plussaisikaan omia kommenttejani, ja muiden jotka jakavat mielipiteeni?
- TestiEiKerroMitäViko
Jos ei tuo edellinen linkki kelvannut niin joudut varmaan ostamaan jonkun muun kulkupelin vaikka sen TSI Skodan.
Priuksessa oli yksi vika listalla. Rengas pentele oli puhjennut ja esti ajamaan lähdön. Mutta sehän oli se ratkaiseva ja et voi sitä sen takia ostaa.- P e n t t i
Priuksessa on peltivanteilla Tohatsun renkaat, jotka eivät kestä edes orapihlajan oksaa.
Halpahan se rengas on, mutta ei käyttäjälleen edullinen.
- SamaTyyppiJauhaa
Täällä tämä sama plussan painelija alkaa taas uutta petteriketjua. Onko karvalakki päässä ja bmw silkkitakki päällä. Huomenna taas veholla epätoivoisesti bemaria myymään.
- Lippalakki
Nyt saatiin asiantuntija, voitko kertoa kuinka montoa tojoa on läpässyt testin ilman vikoja?
- SamaTyyppiJauhaa
Lippalakki kirjoitti:
Nyt saatiin asiantuntija, voitko kertoa kuinka montoa tojoa on läpässyt testin ilman vikoja?
Kaikki Toyotan mallit ilman teknisiävikoja.
- Lipsahti valhe
SamaTyyppiJauhaa kirjoitti:
Kaikki Toyotan mallit ilman teknisiävikoja.
Nyt terolta lipsahti valhe, yksikään Toyota ei ole läpäissyt 100000 kilometrin testiä ilman vikoja.
- luotan mazdaan
Lipsahti valhe kirjoitti:
Nyt terolta lipsahti valhe, yksikään Toyota ei ole läpäissyt 100000 kilometrin testiä ilman vikoja.
Eipä ole mitkään muukaan selvinnyt siitä aivan ilman vikoja.
Ylivoimaisesti parhaimpia olivat kuitenkin Mazda ja BMW .
Useissa VW-malleissa runsaasti vikoja !!! - P e n t t i
Pää pois pensaasta. Kaikkien pitää painaa plussaa jos siltä tuntuu.
Pentti painaa itselleen kanssa aina.
Ja tietysti muille asiantuntijolle kanssa. - SamaTyyppiJauhaa
Lipsahti valhe kirjoitti:
Nyt terolta lipsahti valhe, yksikään Toyota ei ole läpäissyt 100000 kilometrin testiä ilman vikoja.
Vika ja tekninenvika on kaksi eri asiaa.
- 11+11
SamaTyyppiJauhaa kirjoitti:
Vika ja tekninenvika on kaksi eri asiaa.
No nyt tuli niin syväluotavaa viisautta, että koko muu Terolaumakin mykistyi.
Tuollaiseen älynväläykseen ei pysty edes normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu Tero.
Annan sulle muuten ihan säälistä plussan. - SamaTyyppiJauhaa
11+11 kirjoitti:
No nyt tuli niin syväluotavaa viisautta, että koko muu Terolaumakin mykistyi.
Tuollaiseen älynväläykseen ei pysty edes normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu Tero.
Annan sulle muuten ihan säälistä plussan.Sinä et ilmeisesti ymmärrä että vikoja voi olla erilaisia. Onhan ne tuossa sinun testissäkin lajiteltu.
‐> Auto ajokelvoton, simahtaa tielle tai parkkipaikalle: 10 pistettä.
‐> Ylimääräinen korjaamokäynti: 5 pistettä.
‐> Toiminnallinen vika: 3 pistettä.
‐> Vähäinen pikkuvika: 1 piste. - Tyhmä tyhmempi tero
SamaTyyppiJauhaa kirjoitti:
Vika ja tekninenvika on kaksi eri asiaa.
Aika epätoivoista on teron räpiköinti. Ei olisi uskonut, että vajoavat jo näin alas selityksissään. Lippalakki kiristää ja niska punoittaa.
- Petteri Tampio
Tyhmä tyhmempi tero kirjoitti:
Aika epätoivoista on teron räpiköinti. Ei olisi uskonut, että vajoavat jo näin alas selityksissään. Lippalakki kiristää ja niska punoittaa.
Sinä voit sitten varmaan kertoa tämän sinun maailman parhaan testin asiantuntijana mihin katekoriaan kuuluu tälläinen vika...
"Jäähdytysjärjestelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi" - 2+18
SamaTyyppiJauhaa kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti ymmärrä että vikoja voi olla erilaisia. Onhan ne tuossa sinun testissäkin lajiteltu.
‐> Auto ajokelvoton, simahtaa tielle tai parkkipaikalle: 10 pistettä.
‐> Ylimääräinen korjaamokäynti: 5 pistettä.
‐> Toiminnallinen vika: 3 pistettä.
‐> Vähäinen pikkuvika: 1 piste.Mikäs noista nyt ei ole tekninen vika, vaan pelkkä vika?
- 1+2
Petteri Tampio kirjoitti:
Sinä voit sitten varmaan kertoa tämän sinun maailman parhaan testin asiantuntijana mihin katekoriaan kuuluu tälläinen vika...
"Jäähdytysjärjestelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi"Kuulostaa tekniseltä vialta. Riippumatta siitä, mikä sen aiheuttaa. Näätä, hankaus vai Tero.
- Näätä tojo
Petteri Tampio kirjoitti:
Sinä voit sitten varmaan kertoa tämän sinun maailman parhaan testin asiantuntijana mihin katekoriaan kuuluu tälläinen vika...
"Jäähdytysjärjestelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi"Toyota ja näätä yhteen ne soppii. Itsekkin tiedän muutaman näädän tai tojoteron (samannäköisiä) joiden mielestä "ei ikinä ole mitään vikaa ollut"
Ps eikö ne näädät piinaa kuin tojoa? - PetterinKulkuneuvo
Näätä tojo kirjoitti:
Toyota ja näätä yhteen ne soppii. Itsekkin tiedän muutaman näädän tai tojoteron (samannäköisiä) joiden mielestä "ei ikinä ole mitään vikaa ollut"
Ps eikö ne näädät piinaa kuin tojoa?Ei ollut Toyotassa ollut vika. Selvitä itse missä merkissä.
- xx+xx
1+2 kirjoitti:
Kuulostaa tekniseltä vialta. Riippumatta siitä, mikä sen aiheuttaa. Näätä, hankaus vai Tero.
Hyvä taas muistit plussat, vie kietana vie kun on hyvä muisti.
- Näätä tojo
PetterinKulkuneuvo kirjoitti:
Ei ollut Toyotassa ollut vika. Selvitä itse missä merkissä.
Ei tarvitse selvittää, kun ei kiinnosta. Täällä puhutaan tojon laaduttomuudesta ja siihen liittyvästä faktasta.
- PetterinKulkuneuvo
Näätä tojo kirjoitti:
Ei tarvitse selvittää, kun ei kiinnosta. Täällä puhutaan tojon laaduttomuudesta ja siihen liittyvästä faktasta.
Siitä ei tarvitse puhua se on jo selvitetty..
http://www.hs.fi/autot/a1305776027008 - 13+12
xx+xx kirjoitti:
Hyvä taas muistit plussat, vie kietana vie kun on hyvä muisti.
Jeps. eikös olekin.
Olikos sinulla jotakin asiaan kuuluvaakin kommenttia, vai jatkatko vain pelkkää metakeskustelua ja ad hominem- häröilyä?
Ei sillä että minua haittaa taikka kiinnostaa. - 17+3
PetterinKulkuneuvo kirjoitti:
Siitä ei tarvitse puhua se on jo selvitetty..
http://www.hs.fi/autot/a1305776027008Riippuu siitä, mitä kulloinennkin aviisi on viimeksi kirjoittanut Toyotasta. Tällä hetkellä Terojen Raamattu on Valitut Palat.
- xx+xx
17+3 kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä kulloinennkin aviisi on viimeksi kirjoittanut Toyotasta. Tällä hetkellä Terojen Raamattu on Valitut Palat.
Hienoa taas muistit plussat otsellesi, piruvie kun on hyvä muisti.
- xx+xx
13+12 kirjoitti:
Jeps. eikös olekin.
Olikos sinulla jotakin asiaan kuuluvaakin kommenttia, vai jatkatko vain pelkkää metakeskustelua ja ad hominem- häröilyä?
Ei sillä että minua haittaa taikka kiinnostaa.Taas muistit plussat, seisooko jo kun on niin paljon plussia....
- 11+20
xx+xx kirjoitti:
Taas muistit plussat, seisooko jo kun on niin paljon plussia....
Eli jatkat metakeskustelua, no se ei yllätä, Eivät Terot älykkyydestään ole kuuluisia olleetkaan.
- 7+3
xx+xx kirjoitti:
Hienoa taas muistit plussat otsellesi, piruvie kun on hyvä muisti.
Hyvä kun muistutit, meinasi unohtua.
- Hyvin tyypillinen
Petteri Tampio kirjoitti:
Sinä voit sitten varmaan kertoa tämän sinun maailman parhaan testin asiantuntijana mihin katekoriaan kuuluu tälläinen vika...
"Jäähdytysjärjestelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi"vika Keski-Euroopassa. Mutta ei suomipoika ymmärrä että muualla tututkin asiat voivat olla toisin.
- osatotuus
luotan mazdaan kirjoitti:
Eipä ole mitkään muukaan selvinnyt siitä aivan ilman vikoja.
Ylivoimaisesti parhaimpia olivat kuitenkin Mazda ja BMW .
Useissa VW-malleissa runsaasti vikoja !!!Yleistystä, mikä ei pidä paikkaansa. Jetalla menty 110tkm ilman yhtäkään vikaa. Etuvalot vaihdettu vain kerran ja öljyt ajallaan. vm. 08 diesel 1.9.
Ainoa "vika" on takaluukun mataluus. Keinua ei saa sopimaan sisään. Takaluukku on oltava matkan ajan auki:))) Olen silti roudannut lipastonkin sillä. Liinat vaan hyvin kiinni.
Toyota kokemustakin on yhdestä farkusta. Sen akku tyhjeni aika nopsaan jostakin syystä. Viiden vuoden käytöllä kerran akku uusittiin. Muuten ei vikoja. Kulutus oli isompaa, mutta ei sekään vika ollut. Mitään ihmekäyttöjä emme harrastaneet eli istuinlämmitys ei jatkuvasti päällä tms. virtaa vievää vempainta.
Eikös ruotsissa luotetakin juuri Mazdoihin? VW taas on palannut hihnoihin TSI autoissa. Oulun saasteet tekevät siellä tepposia. Eli vikaisuudet voivat olla paikkakunnastakin riippuvia, käyttäjästäkin jotakin syytä löytyy.
- P e n t t i
Oma ymmärtämykseni on, että yhdessäkään Tojossa koko maapallolla ei ole koskaan ollut korjausten välillä yhtään vikaa.
Siinä on kyllä todistetta laadusta.- ootobilding
Kyllä pentti tietää ja osaa sarkasmin. MUtta Ossss on edelleen guru !!
- PahaVika
Niin pitihän siihen Priukseen yksi vika etsimällä etsiä että Toyota ei kärkeen pääse.
"Autobild -lehden 100 000 kilometrin kestotestissä havaittiin vajausta ilmastointilaitteen kylmäaineessa"- Huolto 15000 km
Toisissa ne kestää ja vikoja 0
- Huolto 2km
Huolto 15000 km kirjoitti:
Toisissa ne kestää ja vikoja 0
Missä toisissa, onko edes tarkastettu.
- NäätäPuraisi
Sinä ja sinun typerä testisi. Luen nyt tästä sen testin mukaan tiellä jättäviä vikoja.
"Kosteat sytytystulpat, Valonheitin rikki, Sisävalon katkaisin rikki, Jäähdytysjärjestelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi"
Voi vidu sanon minä. Tuolla testillä saa pyyhkäistä perseensä moneen kertaan. Jotkut vielä tälläisen paskan perusteella valitsee autoansa. - äläjaksajauhaa
No odotellaan nyt uusien autojen testiä, näkyy olevan iänvanhan (2006) aven testi vielä listoilla. Tällä uudella avella ja corollalla mennään puhtaille nollille niin että paukkuu. Itse ajoin vanhalla sisäänajetulla avella 300000km ilman vikoja (200-500tkm). Kävi huollossa 3kertaa jakohihnan vaihdossa, samalla laittettiin uudet pinnat jarruihin. Eli huoltoväli 100tkm. Öljyt ja suodattimen vaihdoin itse kun muistin 10-15tkm välein. Ilmansuodattimen puhalsin pillillä puhtaaksi samalla. Joka syksy uusi polttoaineen suodatin. Koskaan en vaihdelaatikon öljyä edes tarkastanut. Aina katsastuksesta ekalla läpi ilman mitään huoltoa. No ajovalot katsoin kuntoon. Koskaan ei jääty tien päälle vaikka ajettiin kelissä kun kelissä. Pahimmat pakkaset oli -38, silloin vähän hirvitti lähteä kun tankissa oli maks. -32 käytettävää dieseliä. Siinä sulle 300tkm testiä.
- Odottavan aika
Tojoterot aina odottaa jotain. Kiala Viulu on odottanut jo vuosia Auriksen myynnin räjähtämistä, nyt odotetaan kestävää Toyotaa.
- äläjaksajauhaa
Odottavan aika kirjoitti:
Tojoterot aina odottaa jotain. Kiala Viulu on odottanut jo vuosia Auriksen myynnin räjähtämistä, nyt odotetaan kestävää Toyotaa.
Pistin sinulle faktoja pöytään 300tkm testistä ja 100tkm huoltovälistä. Sinä sekoilet jonkun auriksen myynnin kanssa, etkö enää parempaa keksinyt. Nyt on taas uusi testi menossa mittarissa 214tkm. Sama huoltoväli 100tkm, sillä erotuksella että nyt on ketjukone. Minä ajan en odottele. Sinä provoat ja kulutat aikaa. Turha jauhaa pian 10v vanhasta testistä yhtään mitään. Tuo testi ave on tullut markkinoille 12v sitten eli aika vanha malli.
- Teron tarinat
äläjaksajauhaa kirjoitti:
Pistin sinulle faktoja pöytään 300tkm testistä ja 100tkm huoltovälistä. Sinä sekoilet jonkun auriksen myynnin kanssa, etkö enää parempaa keksinyt. Nyt on taas uusi testi menossa mittarissa 214tkm. Sama huoltoväli 100tkm, sillä erotuksella että nyt on ketjukone. Minä ajan en odottele. Sinä provoat ja kulutat aikaa. Turha jauhaa pian 10v vanhasta testistä yhtään mitään. Tuo testi ave on tullut markkinoille 12v sitten eli aika vanha malli.
Terot hokee Toyotan ylivoimaista kestävyyttä, eikö ave sitten kestänyt vuonna 2006? Kuinka monta Toyotaa on suorittanut autobildin 100 000 km testin ilman vikoja?
- äläjaksajauhaa
Teron tarinat kirjoitti:
Terot hokee Toyotan ylivoimaista kestävyyttä, eikö ave sitten kestänyt vuonna 2006? Kuinka monta Toyotaa on suorittanut autobildin 100 000 km testin ilman vikoja?
Juuri annoin sinulle testitulokset.
- xx+xx
Teron tarinat kirjoitti:
Terot hokee Toyotan ylivoimaista kestävyyttä, eikö ave sitten kestänyt vuonna 2006? Kuinka monta Toyotaa on suorittanut autobildin 100 000 km testin ilman vikoja?
Hyvä xx xx Petteri muistit taas itsellesi plussat, päivystys toimii 24/7.
- Teron tarinat
äläjaksajauhaa kirjoitti:
Juuri annoin sinulle testitulokset.
Sinun tarinasi 100tkm huoltoväleillä vs oikea fakta jossa ave 15 vikaa 100000 km testissä ja yksikään Toyota ei ole suorittanut testiä ilman vikoja. Säälittävää.
- PetteriJaSilmälaput
Teron tarinat kirjoitti:
Sinun tarinasi 100tkm huoltoväleillä vs oikea fakta jossa ave 15 vikaa 100000 km testissä ja yksikään Toyota ei ole suorittanut testiä ilman vikoja. Säälittävää.
Lue ja mieti oikeen tarkkaan..
http://www.hs.fi/autot/a1305776027008 - Ave 15 vikaa
PetteriJaSilmälaput kirjoitti:
Lue ja mieti oikeen tarkkaan..
http://www.hs.fi/autot/a1305776027008Miksi se laadukas tojo ei suoriudu ilman vikoja 100 000 km matkasta ottaen vielä huomioon markkinoiden lyhyimmän huoltovälin? Mieti sitä oikeen tarkkaan. Miksi siihen pystyy BMW ja Mazda, mutta tojo ruikuttaa rannalla.
- PetteriJaSilmälaput
Ave 15 vikaa kirjoitti:
Miksi se laadukas tojo ei suoriudu ilman vikoja 100 000 km matkasta ottaen vielä huomioon markkinoiden lyhyimmän huoltovälin? Mieti sitä oikeen tarkkaan. Miksi siihen pystyy BMW ja Mazda, mutta tojo ruikuttaa rannalla.
Eipä se bemari pärjännyt tuossa LAATU selvityksessä, johtuisiko laadusta. Luulisi sen olevan joka vuosi kärjessä kun on niin LAADUKAS auto. On hävinnyt monena vuonna jopa Skodalle. Todella hienoa. Kerro miksi BMW ei voita joka vuosi kun se on selvinnyt siitä kuuluista testistäkin ilman vikoja.
- Teron tarinat
PetteriJaSilmälaput kirjoitti:
Eipä se bemari pärjännyt tuossa LAATU selvityksessä, johtuisiko laadusta. Luulisi sen olevan joka vuosi kärjessä kun on niin LAADUKAS auto. On hävinnyt monena vuonna jopa Skodalle. Todella hienoa. Kerro miksi BMW ei voita joka vuosi kun se on selvinnyt siitä kuuluista testistäkin ilman vikoja.
Toisilla pääsee perille luotettavasti ja toisilla huonommin. Toisilla ajetaan ja toisille varataan huoltoja huoltojen perään ja silti ei onnistu. Keskitytään nyt faktaan eikä kyselytutkimuksiin, eikö kuitenkin oikena fakta ratkaise enemmän.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055 - PetteriJaSilmälaput
Teron tarinat kirjoitti:
Toisilla pääsee perille luotettavasti ja toisilla huonommin. Toisilla ajetaan ja toisille varataan huoltoja huoltojen perään ja silti ei onnistu. Keskitytään nyt faktaan eikä kyselytutkimuksiin, eikö kuitenkin oikena fakta ratkaise enemmän.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055Petteri kiemurtelee kiukusta kun bemari ei pärjännyt saman lehden tekemässä laatu tutkimuksessa mitä niin aloituksessa kailotti maailmalle. Älä lykkää tänne minkään liisinkifirman omia tilastoja faktoina.
"LeasePlan Finlandin 21 000 auton kannasta tuli viime vuonna 2 122 yhteydenottoa tiepalveluun."
Ha haa haaa 21000 autoa... - 19+7
xx+xx kirjoitti:
Hyvä xx xx Petteri muistit taas itsellesi plussat, päivystys toimii 24/7.
Kyllä vain. Oliko asiaakin?
- xx+xx
19+7 kirjoitti:
Kyllä vain. Oliko asiaakin?
Hyvä taas muistit plussat. Onko nyt miehisempi olo. Ei muuta kun huomenna illalla kartsalle ja BMW lippis päähän ja luupihalle (bemarissa ei ole ilmastointia) sitten ryhdiskäs nojaus keskitukeen ja pää etupenkkien väliin. Siitä lähtee pikkulauantai.
- xx+xx
Teron tarinat kirjoitti:
Toisilla pääsee perille luotettavasti ja toisilla huonommin. Toisilla ajetaan ja toisille varataan huoltoja huoltojen perään ja silti ei onnistu. Keskitytään nyt faktaan eikä kyselytutkimuksiin, eikö kuitenkin oikena fakta ratkaise enemmän.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055Muistit plussat itsellesi, hienoa.
- Lippalakki kiristää
PetteriJaSilmälaput kirjoitti:
Petteri kiemurtelee kiukusta kun bemari ei pärjännyt saman lehden tekemässä laatu tutkimuksessa mitä niin aloituksessa kailotti maailmalle. Älä lykkää tänne minkään liisinkifirman omia tilastoja faktoina.
"LeasePlan Finlandin 21 000 auton kannasta tuli viime vuonna 2 122 yhteydenottoa tiepalveluun."
Ha haa haaa 21000 autoa...Teron mielestä kyselytutkimus on luotettavampi kuin oikeaan faktaan perustuva tilasto. No ymmärtäähän sen, kun muissa ei pärjää niin jää nämä kyselytilastot.
Siinä terolle kyselytutkimus minkä Toyota voittanut.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11214933 - 14+3
xx+xx kirjoitti:
Muistit plussat itsellesi, hienoa.
Nyt taisi mennä huti, mutta olihan kellokin jo toki paljon.
- 4+5
xx+xx kirjoitti:
Hyvä taas muistit plussat. Onko nyt miehisempi olo. Ei muuta kun huomenna illalla kartsalle ja BMW lippis päähän ja luupihalle (bemarissa ei ole ilmastointia) sitten ryhdiskäs nojaus keskitukeen ja pää etupenkkien väliin. Siitä lähtee pikkulauantai.
Tero taas pihalla kuin lumiukko.
jJa eikun lisää plussaa Teron mieliksi.
- läpyläpy
Hyvä petterit hyvä hyvä läpy läpy. Plussia vaan itselleen kun painelee nin hyvä tulee ja itsetunto kasvaa ja oma auto näyttää hyvältä siellä korjaamojonossa.
"Toyota on ollut voittaja Auto Bild -laaturaportissa jo kuusi kertaa, Mazda kolme kertaa ja Hyundai kaksi kertaa. Muille merkeille ei ole ykköstiloja herunut lainkaan." - xx+xx
Eiköhän tämän trollipetterin jo olisi aika lopettaa. Luuletko että joku ajattelee että sinä olet jotenkin täysillä matkassa. Kukaan ei ole niin typerä että painelee itselleen ja muille omille nikeilleen plussia täällä kaiket yöt ja päivät. Mene töihin ja hanki elämä. Luulisi ihmisellä olevan muutakin tekemistä kun avata täällä näitä typeriä ketjua 24/7.
- 16+10
Pistänpä tuosta pari plussaa, ihan sinua ilahduuttakseni.
Töissä on oltu tämäkin päivä, kuten aina arkisin. Vielä muutama viikko ennen kesälomaa. Elämä on muutenkin ihan hyvin mallillaan, erittäin tyytyväinen olen.
Ei se totta puhuen ole kovin terve merkki, jos jollakin nettisivulla olevat plussat käyvät jollekin noin kovasti sieluun.
Muutenkin sinun olisi ehkä hyvä lopultakin edes yrittää ymmärtää että täällä käy muitakin kuin minä. Ja erittäin harva ketjuista on minun avaamani.
Saattaisi olla myös ihan terveellistä sinulle ja pienelle päällesi pysyä poissa jos ei kasetti meinaa pysyä täällä kasassa. - monet jääny asemalle
16+10 kirjoitti:
Pistänpä tuosta pari plussaa, ihan sinua ilahduuttakseni.
Töissä on oltu tämäkin päivä, kuten aina arkisin. Vielä muutama viikko ennen kesälomaa. Elämä on muutenkin ihan hyvin mallillaan, erittäin tyytyväinen olen.
Ei se totta puhuen ole kovin terve merkki, jos jollakin nettisivulla olevat plussat käyvät jollekin noin kovasti sieluun.
Muutenkin sinun olisi ehkä hyvä lopultakin edes yrittää ymmärtää että täällä käy muitakin kuin minä. Ja erittäin harva ketjuista on minun avaamani.
Saattaisi olla myös ihan terveellistä sinulle ja pienelle päällesi pysyä poissa jos ei kasetti meinaa pysyä täällä kasassa.Vaihda petteri vielä kerran sitä nickkiäs ;DDD
Mikäs se tällä kertaa on onko edes 12 12 tai jotain ?
Jos joku täällä on lapsellinen ja tyhmä niin sinä ilmiselvä petteri itse ;DDD
- Autobild 100000 km
Eikö tosiaan yhtään tojoa ole selvinnyt ilman vikoja 100000 km testiä. Tojot huollossa yhtenään ja silti ei onnistu. Oisko aika lopettaa tojosta ja laadusta mouhoominen, tojohan on aivan surkea. Huolto, huolto, katsastushuolto, öljynvaihtohuolto, määräaikaishuolto, takaisinkutsu, huolto ja vikoja... Vikoja...
- Aiheutt. kateutta
Meneppä nyt Toyotan sivulle katsomaan huolto ohjelma,äläkä jauha skeidaa . Mikä siinä niin rassaa että Toyota on luotettavin . Myös huolto , 3v. testivoittaja.
- työmiestenmies
toyotalla ajaa ihmiset joilla ei ole varaaa ostaa oikeaa autoa ja he uskottelevat itselleen että toyota on muuta kuin perus kura auto.
suosittelen lämpimästi ostamaan mersun tai audin jos haluat pisempi ikäisen auton.- Rambo1
Usan myydyin automerkki, Toyota Camry
- vai mersu
Uudet mersut voivat olla ok, mutta noin 10-vuotta vanhoissa pellit alkavat olla ruosteessa. Ajoin vanhoilla mersuilla noin 25-vuotta ja kyllä ne teknisesti olivat kohtuullisia, mutta kun pellit ruostuvat, niin ei niitä ilkeä enään ostaa. Siirryin volvoon ja siinä pellit ovat aivan eri maailmasta, ei ruostevikoja. Audissa pellit lienevät paremmat ja ainakin vanhemmat olivat hiljaisia., uudemmista en tiedä.
- Kaikki hajoo
Aivan sama minkä ostat jos uutta meinaat ostaa. Takuut niissä on kaikissa. Mutta jos käytettyä ja täältä pitää kysellä, niin oiskohan parempi olla ilman autoa ?
- kura-auto
Jep, jos ihan uutta autoa ostamassa niin merkillä ei oikeasti ole niin väliä. Kaikki merkit käyttävät hyvin pitkälle samoja komponentteja. Ei kannata kuunnella niitä Esson baarin Ranea ja Erkkaa joiden mielestä vain saksalainen auto kestää.
- Ei hyvää halvalla
Toyota jos et muuta saa. Käyttötestit ovat naurettavia. 100 000km jälkeen monessa merkissä alkaa tulla ongelmia. Ei ainakaan riisikuppeja eikä ranskalaisia!
- halpa ja hyvä
Osta vanha Volvo niin et pety.
- Toyota on paras
Toyota Corolla HB 2003 vuodesta 2006 ajettu 75 nyt mittarissa 170000
Vikalista
-ajovalom polttimot vaihtanut muutamaan kertaan
-Takapään rekisterivalon 1kpl vaihtanut kerran
-Jarrupalat ja levyt eteen
-Kuskin puoleisen pesusuuttimen vaihto kun tukkeutunut
Muuta
-Ilmastointilaitteen huolto
Huollot n. 300-400e riippuu vaikasta ja haluaako extraa jne.
Pelkkää ajoa ja tankkaamista, ei herätä suuria tunteita, mutta vaimo tykkää - ja merkkä en vaih..
honda civic 2008 1.8 sp öljyt 20.000km tulpat 120000 vaihteistoöljyt ..ilmansuodin vapari putsaus silloin tällöin..
jarrulevyt palat ajettu ny..163.000 km ja nostaa tunteita hyvä peli.. - mitä haluat
Kyllä toyota on järkevä ostos, jos haluaa mahdollisimman halvoilla huolto/korjauskustannuksilla selvitä. Tuskin kannattaa uutta ostaa, jos pienillä kustannuksilla haluaa päästä.
Pojallani on mm. toyota yaris ajettu 260tkm ja hyvin pelaa. Pääomakustannukset ovat alhaiset. Tuttavalla Avensis ja aina vaihtanut uuteen pienellä pääomakustannuksella.
Itse ajan noin 10-vuotta vanhalla Volvo S80:llä dieselillä. Tässä autossa on erittäin hyvät pellit ja kulutus noin 6 l/100km. Ei maksa paljoa ja on mukava ajaa. Olen erittäin tyytyväinen volvoon. On manuaalilaatikolla joten ei pitäisi tulla vaihdelaatikkovikoja. Autolla ajettu noin 300 tkm. - sinnepäin roiskaistu
Suomi24 nostanut tämän juttuketjun tuonne yläpalkkiin ja kuvituksena on Honda Jazz hybridi eikä suinkaan Toyota :D
Nolo erehdys. - hyvin menee
Minä ostin maaliskuussa kuusivuotiaan Skoda Roomsterin, jolla oli poljettu vain 80000 km. On sopivat tilat perheen harrastuksille. Nyt mittarissa melkein 5000 km enemmän. Eipä ole perso dieselöljylle.
- asdasdsadsdsdwew
Tästä laadukas käyttöauto.. aiva helmi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6483307 - -osta sininen auto-
Kovin heikoissa kantimissa on auton valinta kun sitä pitää täältä kysellä.
Sama kuin kysyisi autokauppiaalta mikä merkki on paras.... - sko-kia
mielestäni luotettavia automerkejä on skoda, volkkari ja nyt ajan kialla...
- moon1
Siis eihän kukaan aikuinen mies bemarilla ajele...ne on ikuisia pikkupoikien autoja. 7 tai 6 sarjan uudet bemarit eri asia. Mersutkin alkaa sanotaanko cls malleista. Toyotat on ikuisia vanhojen pappojen matolaatikoita...mielummin joku muu japsi kannattaa ostaa et pääsee sentään perille sinne eturauhas tutkimuksiin.
"AUTOBILD 100 000 KM", suosittelen sulle SEAT IBIZAA. Minä ostin sellaisen auton Antti-Roikolta Ylivieskasta. On tilava ja hyvä ajaa. Autossani on 1,6 litran turbodiesel. Jakoremmin vaihtoväli on PITKÄ: 210 000 KILOMETRIÄ!!! SIIHEN EI TOYOTA PYSTY!!
Seat Ibizani kuluttaa noin 4,5 - 5,2 litraa/100 km ajotavasta riippuen.
Mitään vikoja ei Seatissani ole ollut. Olen ajanut sillä nyt 83000 kilometriä.
Huoltoväli Seatissani on 15000 kilometriä samoin on öljynvaihtovälikin kun käyttää
LONG-LIFE -ÖLJYÄ (5W-30).- Uskotteko mainoksia?
Pitkä hihnan vaihtoväli on vain mainoskikka. Hihnat tehdään automerkistä riippumatta samassa hihnatehtaassa ja pykivät samalla tavalla olivatpa ne minkämerkkisessä autossa tahansa..
Samoin pitkä öljynvaihtovälikin on mainoskikka. Mikään automerkki ei tee öljyä vaan autoissa on öljytehtaitten tekemiä samanmerkkisiä (esim. Mobil) öljyjä. Mikäli vaihdattaa öljynsä joidenkin mainostaman 20000km välein voi varautua moottorin lyhyeen käyttöikään. Öljyn vaihtoväli riippuu ajotavasta, ajo-olosuhteista yms. Pitkää matka-ajoa öljy kestää moninverroin paremmin kuin pakkasella tehtyä pätkäajoa. - eienääole
Eihän toyoissa edes ole enää hihnaa. Kyllä sieltä avesta ainakin otettiin uuden veroisia hihnoja pois 100tkm välein. Kerran kysyin mekaanikolta niin sanoi että kestää ehkä kolminkertaisen määrän mutta ei sitä päälle päin näen onko kulumaa. Ei kai tuolla muuta ehkäistä kun se iso remontti jos se katkeaa, saahan sillä ajaa vaikka 400tkm jos niin haluaa. Taitaa olla 100tkm ja hiukan alle nykyään se vaihtoväli autoilla. Jos niitä hihnoja nyt enää edes nykymoottoreihin laitetaan.
- hohohohooo
Ihan mikätahansa merkki voi olla hyvä käyttöauto, kunhan siitä on pidetty huolta. Toyotakin pysyy kunnossa, kun sitä huoltaa ja näin on kaikkien autojen kanssa.
Nauroin ääneen lukiessani "Peugeot-kuskien hermoja kiristivät edelleen kitinät ja kolinat, kehno viimeistely ja lukuisat korjaamokäynnit." -kohdan. Eikö jo ihan oikeasti pitäisi lukijan jo alkaa pohtia, että mistä moiset johtuu, liekö lehti puolueellinen, vai mitä?
Kun katsoo arvosanojakin, niin eihän noissa pisteissä niin paljon merkittäviä eroja ole, etteikö keskimäärin kannattaisi vaikka pitää Fiatia tai Pösöäkin. Mutta jos on rahaa, niin ostaa sitten semmosen premium auton, jossa viimeistelykin on luksusta, niin ei tartte natinasta kärsiä. Voin kyllä sanoa, että pösöistä on kokemusta ja ovat hyviä autoja ja eivät ruostu juuri mistään. Vieläkin sattuu joskus näkemään 80-luvunkin pösöjä ja eivät ole vieläkään alkaneet kovin pahasti maatua.
Sanoisin, että kaiken a ja o on, että auton huoltoa ei ole laiminlyöty ja sen historia on selvillä. Silloin merkki kuin merkki käy ihan hyvin, kunhan löytää sen itseään miellyttävimmän auton. Toyota on hyvä auto. Olen ajanut omallani käytettynä ostetulla jo 12 vuotta. Mittarissa on 442 000 km. Vikoja on ollut, mutta ne on korjattu. Suosittelen Toyotaa!
- IMPOTENTTIEN AUTO
OSTA TOJOTA JOS EI SOJOTA
- viiatti
osta viiatti 600
- iivari intomieli
Ja mua kiinnostaas, notta mikä kävelykeppi on testien mukaan paras. Sekä itse tarkoituksehen että lähipuolustuksehen, myös se kuinka tehokas soon rotan tapos.
Omasta kokemuksesta, voin sanoa, että Toyota, kyllä on laadukas ja varma käyttö auto. Itselläni, on ollut viisi eri mallin Toyotaa peräkkäin. En väitä, että Toyota olisi paras ajettavuuden suhteen, mutta käyttövarmuus, on ominaisuus, jota moni kuitenkin arvostaa paljon. Mitä tulee näihin tarkistuksiin takaisin kutsujen muodossa, tämä osoittaa valmistajan vastuuta, pitää huolta autoista ja ihmisistä, jos ongelmia esiintyy, niitä ei peitellä, eikä vähätellä, vaan asiat hoidetaan tarpeen vaatiessa kuntoon. Siis, aivan päinvastoin, kuin esimerkiksi VAG konserni omien autojensa kanssa.
- Takakutsu
Teksti kuin suoraan Toyota Plus lehdestä. Toyota jäi kiinni vikojen pimittelystä ja antoi jopa ihmisten kuolla, tähän joutuivat viranomaiset puuttumaan, kun Toyota ei tehnyt asialle mitään. Takaisinkutsut ovat viranomaisten määräämiä vaarallisten vikojen korjauksia ja Toyotalla suomessa auki 40 takaisinkutasua, kaksi ainoastaan saanut valmiiksi. Kyllä tästä touhusta on huolenpito kaukana.
- totuuttakaivataan
Takakutsu kirjoitti:
Teksti kuin suoraan Toyota Plus lehdestä. Toyota jäi kiinni vikojen pimittelystä ja antoi jopa ihmisten kuolla, tähän joutuivat viranomaiset puuttumaan, kun Toyota ei tehnyt asialle mitään. Takaisinkutsut ovat viranomaisten määräämiä vaarallisten vikojen korjauksia ja Toyotalla suomessa auki 40 takaisinkutasua, kaksi ainoastaan saanut valmiiksi. Kyllä tästä touhusta on huolenpito kaukana.
Annas nyt tulla niitä yksityiskohtia kun asiaa joka keskusteluun julistat. Odotetaan vastauksia. Mitkä kutsut on hoidettu ja mitkä on vielä hoitamatta. Ja mikä viranomainen suomessa valvoo näitä kutsuja. Vai alatko pimittämään tietoja niin kun toyotakin.
- Vastausta väliin
totuuttakaivataan kirjoitti:
Annas nyt tulla niitä yksityiskohtia kun asiaa joka keskusteluun julistat. Odotetaan vastauksia. Mitkä kutsut on hoidettu ja mitkä on vielä hoitamatta. Ja mikä viranomainen suomessa valvoo näitä kutsuja. Vai alatko pimittämään tietoja niin kun toyotakin.
En ole edellinen kirjoittaja, mutta vastaan silti: Takaisinkutsut määrää Trafi ja sama viranomainen valvoo niitä. Osa kutsuista on sellaisia, että ilman niiden hoitamista auto ei mene katsastuksesta läpi. Osa ei vaadi tätä. Trafin määräämien takaisinkutsujen lisäksi maahantuojilla on erilaisia kampanjoita, joissa autoja korjataan virhevastuun nimiin takuuajan jälkeenkin. Näitäkin on kaikilla merkeillä. Tuossa linkki Trafin takaisinkutsutaulukkoon.
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=
- Erik II
EI tojotaa tai mitään muutakaan japsia jos vähänkään ymmärtää ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta.
Ranskalainen tahi Italiaano se olla pitää...
Dacia on paras kompromissi hinnan ja laadun välillä. Koettua vanhempaa Renault/Nissan tekniikkaa sopivalla hinnalla ja pitkällä takuulla.
Älä hauku vaan käy koeajolla... Koirat haukkuu ja Duster kulkee... Laadukas käyttöauto? Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Mersu W124.
- sikahyvä!
Osta mopoauto! kuluttaa vähän polttoainetta!
- KDDWW
Hyundai Equus
https://www.youtube.com/watch?v=b2zpV0FFDNY - Ei Volkkaria koskaan
Volkkarilla ei pääse kahtakymmentätuhatta, että se ei jättäisi tielle. Soiteltiin merkkikorjaamoon, niin sieltä sanottiin, että auto pitää tuoda huoltoon heille.
Mitä tuon verran ajetusta autosta huolletaan, vai onko vika aiheutettu autoon niin, että se tuotaisiin huoltoon.Kieroa hommaa,vikahistoriaa tuntuu kertyvän muistakin uusista Volkkareista,köröttelevät lavetin päällä vastaan. - Jaha vainiin
Perinteisesti hyvää laatua on ollut Mazdassa, Toyota Yariksessa. Itse en moisia ritsoja silti autokseni ottaisi. Enkä mitään muutakaan Toyotaa. Itselleni kelpaa joku seuraavista merkeistä: BMW, Ford, Volvo.
- Ei sokota
TM:n testit voisi kopioida samana aina uudelleen Volkkarin ja Skodan osalta. Kaava on tämä:.annetaan kaikista mutukohdista täydet pisteet, niin mitatut ominaisuudet voivat ollakin huonommat kuin muissa testin autoissa.Silti testi tulos
onkin aina sama,Volkkari tai Skoda on paras. Kuka maksaa TM:lle tästä vai mistä tämä johtuu. - rellupösössitukka
tunnokas jousitus tunnoton ohjaus kirpeä selkänojan reisituki.
jookosta joo
Autot jos tärkein otetaan ensin
top 10
1 lexus
2 toyota
3 porsche -------------------------------------varauksin
4 mazda
5 ssanngyog
6 mitsubishi
7 subaru
8 daihatsu
9 audi-------------------------------- varauksin
10 honda - tojjota for ever
Kyllä tojjota on hyvä auto, ei tosin dieselinä. Ja jeesus oli hyvä mies.
- Juueikö
Jos hankkimiseen varattuna esim.summa x, ja tarkoitus vain/jopa kulkea n.20-30 tkm/v, niin eikö ole kuitenkin järkevää hankkia halpa käyttökustannuksiltaan oleva auto, eikä niinkään premiumia? Vältty mm. ylimääräisiltä sähkövioilta kun härpäkkeiden määrä pienempi.
Perus kulkineen saa melko tuoreen preemiumin ollessa jo vaihtokoneen tarpeessa. Valinnan osuessa kohdilleen voi halvalla jopa tehdä "voittoa".
Poislukien käsistään kätevät moottori/automiehet, miksei naisetkin, mutta tarkoitus ajella päivittäin.
Toyota on hyvin vahva ehdokas, niin käytettynä kuin uutenakin. Tuningit sitten toinen juttu, mutta on niitäkin näyttäviä yksilöitä. - pohjanmaan mies
Autobildissä oli jokuaika sitten uusimman mersun c-korisen 300000 km testi ja auto oli testissä ok. Nyt samalla autolle on tulossa kilometrien karttuessa 400000 testi... Mitä Audi ja BMW kuskit tähän sanoo.
- Hyundai laadukas
Hyundai ja kia on myös hyviä autoja samoin mazda ja honda. Vag merkillä olevat on useammin korjaamolla.
Ranskikset on vitsejä vuodesta toiseen uskokaa silmiä ja korjaamo jonoja ja työtovereiden citikka pösö korjaus matkoja .
Toyotaa on paljon vikoja on vähän.
Huolto öljyn vaihtoineen on asiaa n 10 -15 tkm välein jokaisella autolla merkkiin katsomatta. 30tkm on koneiden särkemistä. Ajetaanko niillä 500tkm?- cherry ja corolla
Autolehtien testit ovat hyvin usein täyttä huuhaata, toimittajat antavat pisteitä oman mieltymyksensä mukaan esim. ajo-ominaisuuksista. Fakta on kuitenkin se, että mitää pätevää ja puoleetonta mittaria ei ajo-ominaisuuksille ole. Joku pitää hyvänä Volkkarin ajo-ominaisuuksia, toisesta juuri Toyotan ajo-ominaisuudet ovat parasta ja yllätys yllätys, molemmat ovat oikeassa!
Toisaalta taas luotettavuudesta on olemassa katsastustilastot, ne kyllä kertovat totuuden. Epäluotettava auto jää usein katsastuksessa kiinni, luotettava ei. Ja tässä on useimmiten voittajan nimi Toyota.
Paljon kertovat myös myyntitilastot, nimittäin huono auto ei käy kaupaksi, hyvä käy. Näin yksinkertaista se on. Toyotan maailmanlaajuinen menestys kertoo hyvästä laadusta ja juuri sellaisista ominaisuuksista, joita ostajat pitävät hyvänä.
Toyotan ohella pitkäainen menestyjä Suomessa on ollut Datsun/Nissan. 70-luvulla 100A Cherry kävi hienosti kaupaksi, koska auto oli kaikin puolin erinomainen pakkaus aikanaan. Samoin kuin ns. pikku-Corolla ja Iso-Corolla, niissä oli juuri ne hyvät ominaisuudet, joita ostajat arvostivat. 80-luvulla Nissan Cherry sai valtavan suosion, eikä syyttää. Edes Toyota ei 80-luvun alussa pystynyt tarjoamaan samaa kestävyyden, luotettavuuden, mukavuuden, varustelun ja tilojen pakettia kuin Cherry.
Sittemmin myöhemmin 80-luvulla etuvetoiset Corollat olivat aikansa huippuautoja. Eli kansa tietää ja ostaa hyvää tavaraa, siinä ei aina autolehtien eurointoilijatoimittajat voi kuin itkeä
- omaa kokemusta
Uudet alfat todettu testeissä hyviksi mutta taitavat vielä ruostua
Audit laadukkaita mutta jos joku remontti tulee se on yleensä kallis mutta hyvin ovat vikatilastossa pärjänneet eikä ruostu helpolla
bemariin pätee sama kuin audiin
vanhemmissa citikoissa ja muissakin ranskalaisissa joitakin pieniä sähkövikoja kuten palanut polttimo. Nykyään pärjänneet laatututkimuksissa hyvin eikä ruostu nekään
ford taitaa nykyään olla kestävä mutta ruostuuko vieläkin
mesestä en tiedä mutta sellainen käsitys että melko laatupeli mutta kallis korjata jos vikaa ilmenee, ei taida enää ruostuakaan
mazdat ruostuu ja jonkin verran sähkövikoja, jos vaan kori kestää niin eiköhän sillä kauppaan pääse
nissani koriltaan samanlainen kuin mazda mutta tekniikkaa pitkälti rellusta eli se puoli varmaan kunnossa
honda taitaa olla melko kestävä tekniikaltaan mutta sekin ruostuu kuten kaikki japsit
naapurin kaupan emännällä on ollut kaksi huihaita ja molemmat on ainakin kerran lähteeneet kaupan pihasta hinurin kyydissä, pitkä takuu ainakin nykyään
toyota on automaailman alinta pohjasakkaa. Kaikkien huonojen ominaisuuksien lisäksi vielä paljon vikoja ja osa todella hintavia kuten diesel-moottorit jotka eivät kestä ajoa. Takaisinkutsuja koko ajan ja kalliita huoltoja vähän väliä, herkkä ruostumaan, ehkä pahin japanilaisista
opelit oli ennen ruostuvia ja epäluotettavia mutta nykyään kai parhaimmasta päästä.
volvot taitaa olla suht varmoja eikä ruostu
Jos uuden ostaisin niin opelin tai ranskiksen, jos käytetyn niin ehkä honda tai bemari- P S A
Toyota on samanlainen kuin muutkin autot, tulee vanhaksi, pitää korjata, keskinkertainen ajaa, joissakin malleissa tympeä ohjaus. Jotku diesel mallit sököjä moottorin osalta(joka on käsittämätöntä), kunnon autoa ei tarvitse pää punasena vakuuttaa hyväksi. Ja miksi kaikkien pitäs ajaa Toyotalla?
- Sellaista-.-
Tässä : Fiat Bravo
http://www.autobild.fi/artikkeli/uutiset/fiat_bravo_1_9_multijet_100_000_km_kestotestissa_ilmiomainen_suoritus
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446