"Sukupuolinen ja seksuaalinen huomio muuttuu häirinnäksi, jos sitä jatketaan, vaikka kohteeksi joutunut ilmaisee pitävänsä sitä ei-toivottavana."
Taas eilen kävi kuten niin monesti aiemmin: minä, parikymppinen perusnätti nainen, olin palaamassa kotiin baarista noin kello 12 yöllä. Jouduin odottamaan bussia asemalla noin 15min. Istuin penkille ja huomasin hetken kuluttua vierestäni kävelevän ulkomaalaistaustaisen miehen, vilkuillen minua. Hetken päästä toinen ulkomaalaistaustainen mies istui viereeni (hieman liian lähelle) ja aloitti keskustelun. Hän kehui ulkonäköä ja melkein samantien ehdotti että tulee luokseni yöksi. Vastasin tietysti, että et tule, mutta ihan kohteliaasti vielä tässä kohtaa. Mies kuitenkin jatkoi ja jatkoi, vaikka sanoin ei monta kertaa. Hän kyseli poikaystävästä ja valehtelin, että minulla on sellainen. Eihän sekään tätä ahdistelijaa pysäyttänyt.
Näitä tilanteita tulee liikaa minun makuuni. En ole rasisti, mutta fakta on, että aina nämä häiriköijät ovat ulkomaalaistaustaisia, monesti puhuvat englantia. Eivätkä he lopeta, vaikka sanoo ei. Vaikka kuinka eleillään viestii, ettei halua jutella. Eivätkö nämä miehet ymmärrä elekieltä, eikö heillä ole alkeellisiakaan sosiaalisia taitoja? Minusta tuntuu todella pahalta olla tällaisen kohde junissa, metrossa, kadulla, puistossa... Nykyään en enää edes istu ulkomaalaistaustaisten miehen lähelle julkisissa kulkuneuvoissa.
Minulla on traumakokemuksia miehistä, joten en uskalla sanoa kovinkaan napakasti heille vastaan, sillä pelkään että he suuttuvat. Tyydyn yleensä pysyttelemään kohteliaana, mutta lyhytsanaisena ja etäisenä sekä viestimään eleillä etten halua jutella. Yritän päästä tilanteesta mahdollisimman pian pois. Eilen sanoin suoraan ei, mutta sekään ei auttanut. Tunnen oloni ahdistuneeksi, hieman pelokkaaksi ja todella kiusaantuneeksi näissä tilanteissa. Mitä minun kannattaisi tehdä? Mitä te, hyvät kanssasiskot, teette, kun joudutte tällaisen häirinnän kohteeksi? Seksuaalinen häirintä on rikos.
Seksuaalinen häirintä julkisilla paikoilla
3
107
Vastaukset
- Ihan takataskusta
Koeta varastoida kaasua suoleesi ja päästä se purkautumaan äänekkäästi sopivassa kohdassa. Ole ruma ja ällöttävä, kyllä se varmasti pienen harjoittelun jälkeen onnistuu. Noihin ukkoihin tehoaa varmasti myös käytetyn kuukautissiteen nostaminen penkille heidän viereensä, nautinnollisen nuuhkaisun jälkeen tietenkin. Tai anna suoraan käteen kauniisti hymyillen.
- häiritty
No en edes ole mitenkään naisellinen ja pukeudu pikkuruisiin mekkoihin. Tuonakin iltana mulla oli maastonväriset reisitaskuhousut ja t-paita, hiukset on lyhyet. Mutta noi tyypit onkin sellasia, jotka yrittää ihan jokasta jolla näkyy olevan rinnat.
Eikä mun tarvii olla ruma ja ällöttävä estääkseni häirintää! Se on ihan sama olenko verkkosukkiksissa ja minimekossa vai kuluneissa verkkareissa, mua ei saa silti ahdistella :D Enkä mä tietenkään halua olla ällöttävä, ihan noin yleisen maineeni takia. Hulluksihan mua luultaisiin jos piereskelisin ympäriinsä, kaivaisin nenää ja jättäisin käytettyjä kk-suojia ympäriinsä! Olipa taas ohjeita... Mutta eikai täältä voi paljoo odottaakaan.... - lnslm
Mulla on suomalaisia ahdistelijoita. Ne pystyy langattomasti stimuloimaan klitorista ja puhuvat pervoja juttuja ympäri vuorokauden. oma psyyke on alkanut kärsimään jonkun verran. Minut leimataan skitsoksi mutta siis radioaalloilla pystyy lähettämään puhetta. Osa lapsista on ehkä sirutettu RFID sirulla. Elektromagneettiset aseet ovat ilmeisesti armeijan käytössä. Kuulostaa hullulta mutta ihan totta. Ajatuksia pystyvät lukemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559