Hei, otin yhteyttä pelastakaa lapset ry.hyn ja kyselin mahdollisuutta adoptioon avioparilla jotka ovat käyneet lapsettomuushoidoissa useamman kerran tuloksetta
Minulle neuvottiin ottamaan yhteyttä paikalliseen sosiaalilaitokseen.meillä voisi kuulemma olla mahdollisuus ulkomaiseen adoptioon
Osaako kukaan kertoa kauanko prosessi kestää ulkomailta adoptoidessa? Mitä maksaa?
Adoptio ulkomailta?
2
267
Vastaukset
- iowhvo
Moi!
Prosessin kesto riippuu ainakin maasta sekä "lapsitoiveestanne", ns. erityistarpeisten ja leikki-ikäisten lasten kohdalla aika voi olla n. 2-4 v uotta, alle 3-vuotiaiden kohdalla pidempään, jopa 6 vuotta. Käsittääkseni kulutkin riippuvat maasta, useita tuhansia euroja joka tapauksessa. - kaikkea hyvää
Karkeasti voi sanoa että 5 vuotta ja 10 000e. Aika ja hinta voi heitellä puolin ja toisin, mutta tuollaiseen määrään kannattaa varautua. Kela antaa jonkinlaista tukea ulkomaiseen adoptioon ja se vaihtelee maan mukaan.
Nyt kannattaa itse googletella, koska niin saat parhaat mahdolliset tiedot eri järjestöjen sivuilta.
On kuitenkin todella hienoa että adoptoitte ulkomailta! Se aina lämmittää mieltä. Liian moni kärkkyy vain sitä suomalaista lasta että on sitten juuret täällä ja näyttää samalta ettei muut vaan tajua että on adoptoitu lapsi.
Itsekkin tuohon ulkomaiseen adoptiojonoon aijomme miehen kanssa jokupäivä mennä. Kaikkea hyvää teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03570- 433171
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv562897Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv342778- 162698
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452560- 442210
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262065- 421965
- 451749