Olen 14 vuotiaasta asti asunut itekseni ja nyt kun peruskoulu päättyi ( toisella paikkakunnalla ) ja muutin opiskelemaan paikkakunnalla jossa äitini asuu, nyt molemmat vanhemmat haluavat että asun yksin opiskeluasunnossani, olen nyt 16v ja enkä koe olevani halukas asumaan vielä yksin. Saan haukkuja isältä että olen mammanpoika jolla on arvomaailmasekaisin ja ole vätys tms.
Miksen saisi asua äidin luona?
7
191
Vastaukset
- hhhhhtgg
isäsi o mammanpoika jolla on arvomaailmasekaisin ja joka vätys. hei comeon suomessa 14v asuu itsekseen??? jos sun vänhemmät ovat noi tyhmiä muuta sijaisperheiseen:)
- Eivielä18v
Asuin tädillä, mutta käytännössä itsekseni olin.
- Hmmh.
Estääkö äitisi sinun luona asumisen? Asia on vähän hankala jos hän EI tosiaan halau sinua luoksesi, koska sinä kumminkin asut tätisi luona joka toimii ilmeisesti huoltajanasi.
Voisit soittaa läheiseen nuorten turvakotiin ja kysellä onko sinulla millaisia oikeuksia tässä tilanteessa. Kerro myös äidistäsi heille millainen elämäntilanne hänellä on yms ja pärjäätkö itse rahallisesti ja henkisesti tätisi luona.- Eivielä18v
En asu tädilläni vai opiskeluasunnossa, muutin 15 vuotiaana pois tädiltä äidin vuokraamaan asuntoon jossa asuin yksin, eikä tätini toiminut huoltajanani. Ei äitini estä asumiseni hänen kanssaan mutta haluaa että asuisin vähän erillään, itsenäistymisen vuoksi.
Hei!
Vanhemmilla on velvollisuus elättää ja huolehtia alaikäisistä lapsistaan. Sinun tapauksessa tämä ei ole toteutunut.
Voisit olla yhteydessä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon, sillä he osaavat auttaa tällaisissa tilanteissa parhaiten. Myös MLL:n puhelinpalvelu/chat voi olla hyödyksi, sillä sieltä on helppo kysyä neuvoa. http://www.mll.fi/nuortennetti/mista_apua/
Tsemppiä!
Terveisin Jyväskylän Nettisaapas- Eivielä16v
ja sitten tulee huostaanotto ja elämä on perseellä.
Eivielä16v kirjoitti:
ja sitten tulee huostaanotto ja elämä on perseellä.
Hei Eivielä16v
Yhteydenotto sosiaalitoimistoon ei tarkoita automaattisesti huostaanottoa. Eikä elämä aina mene siitä perseelleen. Voi saada vaikeaan elämäntilanteeseen esim. tukihenkilön, jonka kanssa voi jutella ja miettiä miten asiat voi hoitaa itselleen sopivalla tavalla.
Terkuin Kotkan NettiSaapas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592