Kawasaki ZZR 1100 ´92 ostamassa, vinkkejä mitä tulisi huomioida?

Pazilla

Kyseistä pyörää menossa vkl katsomaan, jos miellyttää voisi jopa ostaa.
Mutta kyselisin ensin täältä kyseisen pyörän jo omistavilta mitä pitäisi huomioida ja tietty muutkin käyttökokemukset kiinnostaisi.

13

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kawatzu

      Joo, on kyseisiä Kawaja ollut muutama, eli c-malli ja d-malli. C-malli tuli 1990 - 1992.
      d-malli 1993 - 2001 muistelen. Tuo d-malli on parannettu versio venttiileiltään ja vaihteestoltaan, tais olla kakkonen ja vitonen ongelma. venttilisäätö paloilla, siitä kannattaa kysyä tai jopa vaatia dokumenttia.
      Pyörä muuten aika varma tekniikaltaan ja menee kuin juna, jos runko ja renkaat kunnossa. Jos muuten sopii hanskaan, lähinnä ajoasento ja hinta kohtuulinen, niin mikäettei.

    • zetorii

      jokos ostit, mull kaupan ihan helmi yksilö

    • vanhis

      Yleensäkin vanhoissa pyörissä kannattaa katsella ko. pyörämallin viimeisintä myynnissä ollutta vuosimallia. Niissä on pikku- ja suuremmatkin tyyppiviat korjattu.

    • Ostin ZZR:n. Ollut myyjällä tallissa muutaman vuoden, pientä ajoa kun perhe kasvanut. Päätti nyt myydä pois seisomasta. Ajettu 64 tkm, mm. termostaatti vaihdettu, nokkaketjunkiristin, venat säädetty ja normi öljynvaihdot.
      Pari löydöstä löysin koeajolla: etupää vatkasi hitusen n. 55 km/h asti sitten vakaa, takajarru selvästi jumissa ja vedenlämpötilamittari pysyi koeajon aikana aika alhaalla, tyhjäkäynnillä noisi selvästi mutta tuskin edes puoleenväliin.

      Mikähän olisi käypä öljy tohon koneeseen? Joku mainitsi Mobilin Delvacista... mutta oikea mp-öljy olisi varmaan parempi vaihtoehto.

      Muuten mainoa peli, voimaa löytyy ja suojaava kate...

      • Ent omistaja

        Pitääkö tällainenkin sulle kertoa,mittaria on ruuvattu.


      • Kawatzu

        Mineraaliöljyt, tai osasynteettinen.


      • ghjghhknbjgg

        Ei delvacia. Kytkinlisäaineistettua moottori öljyä. Ei niin tarkkaa kunhan vaihtelet niitä. Kone on viritysastetta lukuunottamatta hyvin perinteistä nelitahtitekniikkaa.


      • Kokeile

        vaikka Bel Ray:n EXP 10W-40 öljyä, ainakin omassa pyörässä toimii voimansiirto todella hyvin, kun tuota laittaa sisään...


    • Kiitos vinkeistä. Kunnon mp-öljyt laitetaan, 10w-40 tai vastaavaa. Tuo BR:n 20w-50 onkin tuttu öljy vanhasta ilmajäähdystä. Eturenkaan vatkauksen syykin löytyi. Liian pieni ilmanpaine, varmaan syynä viallinen ilmauslaite huoltsikalla. Nyt kuitenkin hieman vajaa 3 bar paine ja vatkaus tiessään, muutenkin käsittely helpottui...
      Vaihteluvälinä öljyillä taas tuo tuttu 5-6 tkm.

      • Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D


      • Hoo kaks oo
        Pazilla kirjoitti:

        Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D

        Ilmeisesti kawalla todelliset kilometrit yli 100 tkm, näissä on vielä helppo ruuvata kilsoja.


    • ZZR-94

      Olipa "halpa" remppa.. no, sitä pyörää ei kannata koskaan myydä, pyörän arvo lienee noin tonni?

    • Kyllähän rempat maksaa, nyt tiedän pyöräni kunnon. Eii oikein viitsi ostaa toista ajokkia vikoineen sen takia kun ei viitsi maksaa kalliista rempasta.. mieluummin näin ja tosiaan ei tätä varmaan myydä ennenku hajoo käsiin. Pyörän rahallinen arvo sivuseikka, harrastusarvo minulle huikea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1031
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1020
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe