Kyseistä pyörää menossa vkl katsomaan, jos miellyttää voisi jopa ostaa.
Mutta kyselisin ensin täältä kyseisen pyörän jo omistavilta mitä pitäisi huomioida ja tietty muutkin käyttökokemukset kiinnostaisi.
Kawasaki ZZR 1100 ´92 ostamassa, vinkkejä mitä tulisi huomioida?
13
504
Vastaukset
- Kawatzu
Joo, on kyseisiä Kawaja ollut muutama, eli c-malli ja d-malli. C-malli tuli 1990 - 1992.
d-malli 1993 - 2001 muistelen. Tuo d-malli on parannettu versio venttiileiltään ja vaihteestoltaan, tais olla kakkonen ja vitonen ongelma. venttilisäätö paloilla, siitä kannattaa kysyä tai jopa vaatia dokumenttia.
Pyörä muuten aika varma tekniikaltaan ja menee kuin juna, jos runko ja renkaat kunnossa. Jos muuten sopii hanskaan, lähinnä ajoasento ja hinta kohtuulinen, niin mikäettei. - zetorii
jokos ostit, mull kaupan ihan helmi yksilö
- vanhis
Yleensäkin vanhoissa pyörissä kannattaa katsella ko. pyörämallin viimeisintä myynnissä ollutta vuosimallia. Niissä on pikku- ja suuremmatkin tyyppiviat korjattu.
Ostin ZZR:n. Ollut myyjällä tallissa muutaman vuoden, pientä ajoa kun perhe kasvanut. Päätti nyt myydä pois seisomasta. Ajettu 64 tkm, mm. termostaatti vaihdettu, nokkaketjunkiristin, venat säädetty ja normi öljynvaihdot.
Pari löydöstä löysin koeajolla: etupää vatkasi hitusen n. 55 km/h asti sitten vakaa, takajarru selvästi jumissa ja vedenlämpötilamittari pysyi koeajon aikana aika alhaalla, tyhjäkäynnillä noisi selvästi mutta tuskin edes puoleenväliin.
Mikähän olisi käypä öljy tohon koneeseen? Joku mainitsi Mobilin Delvacista... mutta oikea mp-öljy olisi varmaan parempi vaihtoehto.
Muuten mainoa peli, voimaa löytyy ja suojaava kate...- Ent omistaja
Pitääkö tällainenkin sulle kertoa,mittaria on ruuvattu.
- Kawatzu
Mineraaliöljyt, tai osasynteettinen.
- ghjghhknbjgg
Ei delvacia. Kytkinlisäaineistettua moottori öljyä. Ei niin tarkkaa kunhan vaihtelet niitä. Kone on viritysastetta lukuunottamatta hyvin perinteistä nelitahtitekniikkaa.
- Kokeile
vaikka Bel Ray:n EXP 10W-40 öljyä, ainakin omassa pyörässä toimii voimansiirto todella hyvin, kun tuota laittaa sisään...
Kiitos vinkeistä. Kunnon mp-öljyt laitetaan, 10w-40 tai vastaavaa. Tuo BR:n 20w-50 onkin tuttu öljy vanhasta ilmajäähdystä. Eturenkaan vatkauksen syykin löytyi. Liian pieni ilmanpaine, varmaan syynä viallinen ilmauslaite huoltsikalla. Nyt kuitenkin hieman vajaa 3 bar paine ja vatkaus tiessään, muutenkin käsittely helpottui...
Vaihteluvälinä öljyillä taas tuo tuttu 5-6 tkm.Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D
- Hoo kaks oo
Pazilla kirjoitti:
Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D
Ilmeisesti kawalla todelliset kilometrit yli 100 tkm, näissä on vielä helppo ruuvata kilsoja.
- ZZR-94
Olipa "halpa" remppa.. no, sitä pyörää ei kannata koskaan myydä, pyörän arvo lienee noin tonni?
Kyllähän rempat maksaa, nyt tiedän pyöräni kunnon. Eii oikein viitsi ostaa toista ajokkia vikoineen sen takia kun ei viitsi maksaa kalliista rempasta.. mieluummin näin ja tosiaan ei tätä varmaan myydä ennenku hajoo käsiin. Pyörän rahallinen arvo sivuseikka, harrastusarvo minulle huikea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1822693Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2301467Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus841340- 801235
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401216Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1401106Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin111042Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.36932Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116920Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78830