Kyseistä pyörää menossa vkl katsomaan, jos miellyttää voisi jopa ostaa.
Mutta kyselisin ensin täältä kyseisen pyörän jo omistavilta mitä pitäisi huomioida ja tietty muutkin käyttökokemukset kiinnostaisi.
Kawasaki ZZR 1100 ´92 ostamassa, vinkkejä mitä tulisi huomioida?
13
470
Vastaukset
- Kawatzu
Joo, on kyseisiä Kawaja ollut muutama, eli c-malli ja d-malli. C-malli tuli 1990 - 1992.
d-malli 1993 - 2001 muistelen. Tuo d-malli on parannettu versio venttiileiltään ja vaihteestoltaan, tais olla kakkonen ja vitonen ongelma. venttilisäätö paloilla, siitä kannattaa kysyä tai jopa vaatia dokumenttia.
Pyörä muuten aika varma tekniikaltaan ja menee kuin juna, jos runko ja renkaat kunnossa. Jos muuten sopii hanskaan, lähinnä ajoasento ja hinta kohtuulinen, niin mikäettei. - zetorii
jokos ostit, mull kaupan ihan helmi yksilö
- vanhis
Yleensäkin vanhoissa pyörissä kannattaa katsella ko. pyörämallin viimeisintä myynnissä ollutta vuosimallia. Niissä on pikku- ja suuremmatkin tyyppiviat korjattu.
Ostin ZZR:n. Ollut myyjällä tallissa muutaman vuoden, pientä ajoa kun perhe kasvanut. Päätti nyt myydä pois seisomasta. Ajettu 64 tkm, mm. termostaatti vaihdettu, nokkaketjunkiristin, venat säädetty ja normi öljynvaihdot.
Pari löydöstä löysin koeajolla: etupää vatkasi hitusen n. 55 km/h asti sitten vakaa, takajarru selvästi jumissa ja vedenlämpötilamittari pysyi koeajon aikana aika alhaalla, tyhjäkäynnillä noisi selvästi mutta tuskin edes puoleenväliin.
Mikähän olisi käypä öljy tohon koneeseen? Joku mainitsi Mobilin Delvacista... mutta oikea mp-öljy olisi varmaan parempi vaihtoehto.
Muuten mainoa peli, voimaa löytyy ja suojaava kate...- Ent omistaja
Pitääkö tällainenkin sulle kertoa,mittaria on ruuvattu.
- Kawatzu
Mineraaliöljyt, tai osasynteettinen.
- ghjghhknbjgg
Ei delvacia. Kytkinlisäaineistettua moottori öljyä. Ei niin tarkkaa kunhan vaihtelet niitä. Kone on viritysastetta lukuunottamatta hyvin perinteistä nelitahtitekniikkaa.
- Kokeile
vaikka Bel Ray:n EXP 10W-40 öljyä, ainakin omassa pyörässä toimii voimansiirto todella hyvin, kun tuota laittaa sisään...
Kiitos vinkeistä. Kunnon mp-öljyt laitetaan, 10w-40 tai vastaavaa. Tuo BR:n 20w-50 onkin tuttu öljy vanhasta ilmajäähdystä. Eturenkaan vatkauksen syykin löytyi. Liian pieni ilmanpaine, varmaan syynä viallinen ilmauslaite huoltsikalla. Nyt kuitenkin hieman vajaa 3 bar paine ja vatkaus tiessään, muutenkin käsittely helpottui...
Vaihteluvälinä öljyillä taas tuo tuttu 5-6 tkm.Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D
- Hoo kaks oo
Pazilla kirjoitti:
Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D
Ilmeisesti kawalla todelliset kilometrit yli 100 tkm, näissä on vielä helppo ruuvata kilsoja.
- ZZR-94
Olipa "halpa" remppa.. no, sitä pyörää ei kannata koskaan myydä, pyörän arvo lienee noin tonni?
Kyllähän rempat maksaa, nyt tiedän pyöräni kunnon. Eii oikein viitsi ostaa toista ajokkia vikoineen sen takia kun ei viitsi maksaa kalliista rempasta.. mieluummin näin ja tosiaan ei tätä varmaan myydä ennenku hajoo käsiin. Pyörän rahallinen arvo sivuseikka, harrastusarvo minulle huikea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851868- 821720
- 511370
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471295Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481212- 1201191
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?97998Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23972- 39945
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59942