Aksut vedessä

eläinkauppa!

Kaverini kertoi kuinka oli menossa hankkimaan akaattia kun minullakin niitä lölliäisiä on, mutta en halua poikasia joten lisääntymisen kyvyttömiä toistensa kanssa ovat kun toinen on aksu ja toinen helix pomatia ja kaverini oli mennyt jonkun yksityisen eläin kauppaan. Kaverini soitti, että kaupassa oli minun Niiskun näköinen kotilo vedessä, salaatin lehtiä ja kananmunankuoria veden pinnalla. Voiko joku joka on perustanut oman eläin kaupan olla näin tietämätön? Oli kaverini rohkaistunut kysymään miten tuo kuoressa oleva kotilo on voinut ja myyjä oli vastannut, että kuoressa kyhjöttänyt siitä asti kun veteen laitettiin kun saatiin ne 1 viikko sitten ja toinen oli kuollut matkalla. Kaverini kysyi että mitä lajia tämä on ja myyjä oli sanonut, että omenakotilothan ne vedessä elää. Kaveri sanoi, että omena kotilot on ihan pieniä ja kirkkaan värisiä (mulla ollut semmonenkin) ja oli myyjä kysynyt mikä tämä sitten on ja kaveri sano, että akaattikotilolta näyttää jotka elää maalla. Myyjä sanoi ettei se voinut olla akaatti. Ja kaverini sanoi, että kotilo on varmasti kuollut ja lähti.
Ei viittiny kuvaa ottaa. Se tais olla Rovaniemen lemmikin valinta. Siellä on joskus ollut 5 kania samassa pikku teollisuus häkissä jossa kaikki makas toistensa päällä, tämän näin itse. Anteeksi k-virheet ku TAS on joku ongelma! >:( ottakaa kantaa!

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omput laittomia

      Olen kuullut toisen niin samanlaisen tarinan, että en taida enää ihan uskoa. Siinä vaan kerrottin, kuinka ensin joku pudotti akaattikotilon poikaset akvaarioon. Seuraavassa vaiheessa sijoitti uuden akaattikotilon aavikkoympäristöön, jolloin se kuivui.

      Sikäli kehnoa jakaa toisen käden tietoa netissä. Jos ihan johonkin outoon törmää, niin kannattaa olla yhteydessä vaikka eläinsuojeluyhdistykseen. Jos sen sijaan puhuu palturia, niin siinä joutuu pian itse syytteeseen panettelusta.

      Itselläni on ollut tiikerikotiloita vesikotiloina, toinen niistä kävi apaattiseksi ja kuoli varsin pian, toinen eli joitain kuukausia. Eli eivät kestä aina siirtoa. Vielä pienemmät vesikasvin mukana munana tulleet touhukotilot ovat pärjänneet minulla paremmin. Tosin mitään esteettistä iloa niistä ei ole, pitävät vain miniakvaarioni puhtaana.

      Sitä paitsi OMENAKOTILOIDEN MYYNTI ON LAITONTA.

      http://www.evira.fi/portal/fi/kasvit/myynti ja markkinointi/kasvit/markkinointikiellot/

      • Omput laittomia

        Taisin keksiä syynkin, miksi tiikerikotilot kuolevat helposti siirrettäessä. Jossain luki, että tarvitsevat hyvin hapetetun veden. Eli tuntuu rääkkäykseltä edes ostaa niin huonosti sopeutuvia vesikotiloita. Ja tiikerikotilothan lisääntyvät suolaisessa vedessä, mutta niitä pidetään makeassa vedessä. Siinä voi olla toinen syy huonoon menestykseen.


      • Vedessä?
        Omput laittomia kirjoitti:

        Taisin keksiä syynkin, miksi tiikerikotilot kuolevat helposti siirrettäessä. Jossain luki, että tarvitsevat hyvin hapetetun veden. Eli tuntuu rääkkäykseltä edes ostaa niin huonosti sopeutuvia vesikotiloita. Ja tiikerikotilothan lisääntyvät suolaisessa vedessä, mutta niitä pidetään makeassa vedessä. Siinä voi olla toinen syy huonoon menestykseen.

        Tiikerikotilothan ovat maakotiloita...

        "Tiikerikotilo (Achatina achatina) on maailman suurin maakotilolaji. Tiikerikotilot ovat kotoisin Afrikan sademetsistä. Niitä käytetään kotialueillaan ruokana."


    • kotilo123

      Aika inhottavaa, :( kyllä eläin kauppiaan pitäis osata katsoa tietoa eläimestä jonka hommaa eläin kauppaan AIVAN järjettömän tyhmää...:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe