Voiko kissa saada matoja pakastetusta raa'asta lihasta? Entäpä kalasta? Jostain kuulin että pakastus "tuhoaa" madot? :O Yleensä kalan olen kypsentänyt keittämällä.
Matoja pakastetusta lihasta?
5
1563
Vastaukset
- MEE
Raasta lihasta kissa ei voi saada matoja.
Raasta järvikalasta voi saada.
Raakajärvikala tarjoiltava mieluiten kypsennettynä tai pakastettuna.
Esim. seitä voi antaa raakana. - Elina
Aiemmin luulin, että kissat saavat matoja raa'asta lihasta. Pari viikkoa sitten kävin kissani kanssa eläinlääkärissä ja kysäisin aiheesta samalla. Eläinlääkärin mukaan kissa ei saa matoja kaupasta ostetusta raa'asta lihasta, mutta raakaa kanaa kannattaa välttää salmonellavaaran vuoksi. En usko, että pakastus vaikuttaa asiaan suuntaan tai toiseen. Itse annan kissalleni raakaa jauhelihaa ja sisäelimiä. Kannattaa kuitenkin tehdä kissalle madotus 2-3 kertaa vuodessa. Se on aika halpaa ja vaivatonta ja lisäksi kissa pysyy terveenä. :)
- Kissu
Kissojen lihansyöjän suolisto on niin lyhyt, ettei salmonellavaaraa ole. Kissoille kannattaakin syöttää kaikki liha raakana (ainoastaan järvikalat kypsennettyinä matovaaran vuoksi). Kalaa ja sisäelimiä saa kuitenkin antaa vain kerran viikossa ja esim. munuaiset on liotettava hyvin ennen tarjoamista, mutta kaiken muun saa antaa raakana. Meidän kissan herkkua on naudan sydän.
- Kissimirrit
Kiitos tiedoista :)
Tarjosinkin neideille tuossa porsaan sydäntä raakana! toinen söi innolla mutta toinen vähän nyrpisti nenäänsä.
Järvikalaakin saivat aamulla, keitettynä!:)- kokki
ei tuhoa matoja. Ainoastaan kuumennus tarpeeksi kauan yli 75 asteessa tuhoaa bakteerit ja madot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m603916Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163745Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983531Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813347Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363109Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582598- 502545
- 1052380
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142129Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182119