koira avaa ovet!!

Apua kaipaava

Olen 17v ja asun ensimmäistä kertaa yksin oman koiran (9kk) kanssa. Meillä on ollu aikasemmin koiria mutta kukaan ei oo ollu samanlainen tai omistanu samaa tapaa eli ovien avaamista. Asun rivitalossa ja kun lähden esim. Viemään roskat koira avaa oven ja lähtee perään, ja se saa sen auki vaikka ovi on lukko asennossa.. Alan olla toivoton. Myöhästelen paikoista ja saanut jo yhden varoituksen siitä että koira on juoksennellu irti jahaten kissoja ja oleskellen toisten terasseilla. Kolme varotusta tarkoittaa häätöä ja niitä kahta vielä odotellessa.. Miten saan tuon ärsyttävän tavan lopettua?! Oven kahvoja en saa kuulemma kääntää enää, kerran sitä koitin välioveen ettei koira pääse ulko-ovelle mutta sitte tuliki käymään rivitalijen vuokraaja joka siis omistaa talot nii hän tuli näyttämään joitain papereita ja huomasi oven kahvan josta alkoi valittamaan että pitää palauttaa omaan asentoonsa. Huoh.. Kertokaa mitä pitäisi tehdä? En todellakaan ole luopumassa koirasta sillä se on muuten todella herttanen ja rauhallinen tapaus ja se on ollu mulla jo ihan pienestä..

5

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiralla taitaa olla murrosikä, keksii ajanvietettä ihan itekseen. Sille voi lisätä koulutusta ja lenkitystä...

Yksin jäädessä jätä joku esim puruluu tai purulelu, niin että koiran mielenkiinto on siinä. Joitain puruleluja kannattaa antaa vain silloin kun koira jää yksin, niin ne pysyvät mielenkiintoisempina.

Saatko vedettyä selkänojallisen tuolin perästäsi oven raosta oven eteen; se voi olla riittävä este ettei koira pääse rämppäämään oven kahvaa.

• apua kaipaava

Koira saa kyllä paljon liikuntaa, kavereilla on koiria ja sitte netin kautta oon tutustunu muihin koiraharrastajiin niin energiaa käydään porukalla tai kahestaan kuluttamassa esim. Pelloilla ja pitkillä lenkeillä. Uskoo se myös jos kiellän sitä. En saa sitä tuolia myöskään oven eteen lähtiessä sillä testasin sitä ja se pukkaa sen pois edestään.. Tämä on kyllä hankala tilanne. En olisi millään valmis luopumaan siitä vain sen takia että se aukoo ovet ja voi jopa joskus jäädä auton alle :/

• samankokenut
        apua kaipaava kirjoitti:

Koira saa kyllä paljon liikuntaa, kavereilla on koiria ja sitte netin kautta oon tutustunu muihin koiraharrastajiin niin energiaa käydään porukalla tai kahestaan kuluttamassa esim. Pelloilla ja pitkillä lenkeillä. Uskoo se myös jos kiellän sitä. En saa sitä tuolia myöskään oven eteen lähtiessä sillä testasin sitä ja se pukkaa sen pois edestään.. Tämä on kyllä hankala tilanne. En olisi millään valmis luopumaan siitä vain sen takia että se aukoo ovet ja voi jopa joskus jäädä auton alle :/

Koita etsiä jotain lapsilukkoja tai -portteja ne ovat varmasti sallittuja koska lapset kuuluvat normi elämään. Meillä on kaikkiroskikset ja ruokalaatikoista lähtien niillä kiinni.

• apua kaipaava
        samankokenut kirjoitti:

Koita etsiä jotain lapsilukkoja tai -portteja ne ovat varmasti sallittuja koska lapset kuuluvat normi elämään. Meillä on kaikkiroskikset ja ruokalaatikoista lähtien niillä kiinni.

Tuota vois kokeilla, ei itellä tullu edes mieleen kokeilla lapsilukkoja, portteja olen aatellu mutta se osaa hyppiä esteitä nii mietin että olisiko se sitte mikään hyvä ajatus..

• ninii

Fiksu koira sulla.
      Ei auta muu kuin pitää ovat lukossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2405
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1114
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      125
      917
    4. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      64
      853
    5. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      55
      839
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      66
      754
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      69
      740
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      96
      738
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      668
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      664
    Aihe