Ei Roope, eikä Peetu, vaan...?

kirina

Olisi pojalle hyvä ja jämäkkä nimi hakusessa. Roope ja Peetu ovat tarkalleen sitä mitä haemme, mutta Roope on pojan isoveli ja Peetu taas pojan serkku. Ehdotuksia. Toiset nimet meillä jo on pojalle. Voi olla perinteinen tai vähemmän perinteinen, saa olla lempinimimäinen tai olla olematta.

63

2305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Tuure, Reima,
      Huuko, Juuso,
      Joose, Kaapo,
      Santtu, Urho,
      Vertti, Rasmus,
      Reino

    • kirina

      Täsmennyksenä vielä se, että pojasta olisi tullut Eetu, ellei puoli vuotta vanhempi Peetu-serkku olisi saanut niin samanlaista nimeä. Mikäli pojille muutaman vuoden päästä vielä syntyy pikkuveli, niin hänelle sitten tuon Eetun säästämme (olisi sitä ikäeroa sitten edes muutama vuosi serkkuun, vaikka nimissä vain kirjaimen ero).

      Tuure on melko lähellä sitä mitä haemme, mutta ei kuitenkaan ihan nappaa.
      Reimasta emme pidä, eikä Huukokaan saa meiltä pisteitä. Juusoja ja Kaapoja on tuttavapiirissä useita, eivätkä muutenkaan suosikkeja. Joose ei lainkaan makuumme..Santtu on ihan hauska. Urho ehkä ennemmin toisena nimenä. Vertti on kiva, Rasmuksesta ja Reinosta emme välitä. Eino olisi söpö, mutta onko liian söpö ja pehmoinen Roopen ja Peetun ja mahdollisesti myös Eetun kaverina..?

      • kirina

        Työnimenä meillä on ollut Pokko.


    • ehdotuksia veikalle

      Mortti
      Pekko
      Tuukka
      Tarmo
      Terho
      Nuutti
      Reima
      Lassi
      Taavi
      Aake
      Joose

      • kirina

        Näistä jo osan tyrmäsimmekin. Vieläkään ei ihan sitä mitä haetaan (onko sellaista nimeä sitten olemassakaan..?), mutta kivoja kuitenkin Lassi ja Taavi.

        Eli tähän mennessä olemme tykänneet nimistä:

        Santtu
        Vertti
        Lassi
        Taavi,

        mutta mikään näistä ei ole "se" nimi.


    • NimiTäti

      Lenni.
      Leevi.

      • nakkenakuttaja1

        Aku-Ankasta ovat tuttuja Roopen lisäksi Taavi, Vertti jne. Ehkä valitsisin itse mieluumkin Rasmatun mukaan Miika, Joona tai Luukas.


      • kirina
        nakkenakuttaja1 kirjoitti:

        Aku-Ankasta ovat tuttuja Roopen lisäksi Taavi, Vertti jne. Ehkä valitsisin itse mieluumkin Rasmatun mukaan Miika, Joona tai Luukas.

        No ei kyllä Aku Ankka käynyt lainkaan mielessä. Emmekä kyllä muutenkaan minkäänteeman mukaisesti aio nimiä etsiä, vaan kivasti veljen ja serkun nimiin sopivaa nimeä.

        Miika, Joona ja Luukas kivoja.


      • kirina
        kirina kirjoitti:

        No ei kyllä Aku Ankka käynyt lainkaan mielessä. Emmekä kyllä muutenkaan minkäänteeman mukaisesti aio nimiä etsiä, vaan kivasti veljen ja serkun nimiin sopivaa nimeä.

        Miika, Joona ja Luukas kivoja.

        Roopen nimi tuli isän puolen suvussa perintönimenä kulkeneesta Robertista, jota kuitenkin pidimme hieman epäsuomalaisena ja hienostelevana. Poika saa sitten isona päättää, haluaako Robertin vaihtaa etunimekseen vai pitääkö Roopen.


    • Puustinna

      Vaikuttaa, että hakusessa on lempinimityyppisiä nimiä, jotka sopisivat vaikkapa koirillekin : )

      Ehdotan

      Reko
      Tariq / Tarik (lausutaan Taarik)
      Jerry
      Pedro / Petrus

      • kirina

        Etsimme kyllä ihan tavallisia suomalaisia nimiä, joten Jerryt ja Tariqit ja Pedrot eivät minusta oikein sovi Roopen veljelle.

        Reko ja Petrus ok, mutta ei oikein meidän pojalle.


    • 45+

      Paulus
      Kaius
      Hemmo
      Kerkko
      Kirmo
      Felix
      Perttu
      Masi

      • kirina

        Näistä ei mikään oikein uponnut, etsimme vähemmän erikoisia, reippaita tavallisia suomalaisia nimiä. Esim. Mikko voisi hyvinkin käydä, mikäli ei olisi ihan lähisukulaisen nimi.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣


    • Täti

      Tuli vielä mieleeni aika harvinaiset nimet Renni ja Reini ... sekä Raino - ja Rami.

      • kirina

        Emme hae harvinaista tai erikoista, vaan ihan tavallista nimeä.


    • minzii

      Roopen veljelle sopisi Jere. Oma mukelo on Jere Onni Elias, ja nimen kanssa ei ole ollut ongelmia :)

      Roope, Peetu, Jere ja Eetu kuulostaisi ihan hauskalta serkusnelikolta.

      • kirina

        Kiitos, juuri tämän tyyppisiä nimiä etsimme, pirteitä, reippaita, suht tavallisia, vahvoja suomalaisia nimiä :) Jere meni juuri listamme kärkeen.

        (Ja tämä ei nyt tarkoita että haemme j-nimiä, Jimit, Jamit, Jerryt, jne. eivät juuri meitä ilahduta.


    • ehdotellut

      Vaikea tietää, mitä kukin pitää reippaana. Minulle esim. Jere edustaa koirannimikastia. Toisaalta, jos pidätte allakkanimistä, en oikein ymmärrä, miksi pyydätte täältä apua, kun voitte itse lukea almanakkaa. Mutta pidän erittäin positiivisena, että kommentoit ehdotuksia. Yleensa Ihmiset kysyvät ja monet vastaavat, eikä mihinkään kommentoida, se on tylsää.

      Toivottavasti löydätte oikealla tavalla reippaan nimen!

      • kirina

        Koiran nimiä ovat Rekku, Musti ja Misti. Koirille kyllä voidaan antaa ihmisten nimiä.
        Meidän koirat ovat Pekka, Kalle ja Ville. Mummon kissat Hilma ja Aukusti.

        Jere sopisi pojalle senkin kannalta, että sukututkimusta tehnyt äitini on löytänyt omasta suvustaan Jeremias-nimisiä esi-isiä. On paljon "suht tavallisia" nimiä, jotka kuitenkaan eivät löydy kalenterista (esim. Peetu on kalenteriin vasta tulossa, myös Pietusta ja Jiristä pidämme.) Voisi siis sanoa, että pidämme vasta yleistyvistä nimistä, emme niinkään superharvinaisuuksista.

        Jere on hyvä. Makustellaan sitä nyt vielä, ellei parempia ehdotuksia tule ;)


    • Juustinna

      Reippaita, mutta tavallisia nimiä Roopen veljelle

      Martti
      Lauri
      Marko
      Niilo ( Noel- ja Noa-buumin joukossa vähän saman tyyppinen, mutta suomalaisempi?)
      Rudolf (voisi sopia sen Robert-nimen kanssa, mutta siitä ei taida olla suomalaisversiota)
      Jori

      Minä ymmärrän, että tällä palstalla kysytään nimiä. Vaikka allakkaa ja nimilistoja tutkii, siinä tulee vauhtisokeus ja moni hyvä nimi menee ohi tajunnan.
      Jonkun ehdotuksesta se voi kuitenkin pompata toiseen valoon : )

      • kirina

        Näistä Martti ja Niilo ovat lähellä, mutta toinen ei kelpaa toiselle ja toinen taas ei toiselle.

        Ja juuri näin minäkin sen ajattelin. Kalenteri ei auttanut meitä pätkän vertaa ;)


    • MirriMustinen

      Ja loppujen lopuksi ihan sama minkä nimen "erikoisuudellenne" annatta. Joka tapauksessa runsaan kymmenen vuoden päästä "tämä jere" huseeraa toisten teinien kanssa mäyräkoirineen ja muine liemineen.

      • kirina

        Meillä on ihan tavallinen poika, eli en nyt ihan ymmärrä tuota "erikoisuuttamme". Kuten sanoin, etsimme ihan tavallista nimeä. Ymmärtäisimme kommenttisi jos ensimmäisen lapsemme nimi olisi vaikkapa Kerppo-Gabriel ja toiselle kaavailtaisiin vaikka Ben-Ahmedia.

        Ja mitä tulee nuorisoon, niin et varmaankaan sitten itse ole koskaan ollut nuori ja tehnyt tyhmyyksiä? Vai mistä tuo sokea vihasi lapsia, lasten vanhempia ja nuorisoa kohtaan juontuukaan? (Myös ala-asteen matematiikan kertaaminen voisi olla paikallaan, kymmenen vuoden päästä poikamme on kymmenvuotias, joten häntä tuskin voisi tituleerata teiniksi vaikka läträisi minkä tahansa kanssa...?)


      • MustiMirrinen
        kirina kirjoitti:

        Meillä on ihan tavallinen poika, eli en nyt ihan ymmärrä tuota "erikoisuuttamme". Kuten sanoin, etsimme ihan tavallista nimeä. Ymmärtäisimme kommenttisi jos ensimmäisen lapsemme nimi olisi vaikkapa Kerppo-Gabriel ja toiselle kaavailtaisiin vaikka Ben-Ahmedia.

        Ja mitä tulee nuorisoon, niin et varmaankaan sitten itse ole koskaan ollut nuori ja tehnyt tyhmyyksiä? Vai mistä tuo sokea vihasi lapsia, lasten vanhempia ja nuorisoa kohtaan juontuukaan? (Myös ala-asteen matematiikan kertaaminen voisi olla paikallaan, kymmenen vuoden päästä poikamme on kymmenvuotias, joten häntä tuskin voisi tituleerata teiniksi vaikka läträisi minkä tahansa kanssa...?)

        On se jerenne silloin varhaisteini.


      • kirina
        MustiMirrinen kirjoitti:

        On se jerenne silloin varhaisteini.

        Oho, kylläpä sinun lähipiirisi lapset kasvavat nopeasti. Itse kyllä pitäisin 10-vuotiasta lapsena, 11-13-vuotiasta sitten ehkä varhaisteininä. Noh, tapansa kullakin. Murrosikähän toki voi kyllä alkaa aiemminkin. Toivoahan saa, että eivät läträisi, mutta nuoret ovat nuoria, parhaansa voi vanhempi yrittää, mutta minkäs teet jos nuori ei pysy hanskassa. Itse olin kiltti teini, alkoholia maistoin vasta 16-vuotiaana ja ensimmäisen humalan join 17-vuotiaana. Sen jälkeen alkoholi ei ole maistunut. Yritän kasvattaa omat lapseni siten kuin minut on kasvatettu (äitini on ihana), mutta jos menee pieleen niin sitten menee. Turha sitä on etukäteen murehtia. Sitä en kyllä edelleenkään ymmärrä, miten teini-ikäisten alkoholinkäyttö liittyy kolmiviikkoisen poikani nimeen? Ehkä sinulla on tarjota tähänkin selitys?


    • Sari Vantaalta

      entä Keijo, Jorma tai Kalevi? Nythän nämä nimet voivat vaikuttaa vanhahtavilta tai tuoda jopa negatiivisia mielleyhtymiä, mutta kun poikasi on nuori mies niin todennäköisesti erittäinkin suosittuja nimiä vastasyntyneille. Annetaanhan nytkin vastasyntyneille isoisien nimiä tyyliin Onni, Väinö jne.

      Itsekin olisin mieluummin Helmi, Aada tai Vilja kuin Sari : (

      • kirina

        Olisit mieluummin Helmi, Aada tai Vilja, mutta olisitko mieluummin Pirjo, Ritva tai Raija? Koska ne menevät samaan kategoriaan Jorman, Keijon ja Kalevin kanssa. Roope ja Keijo kuulostaa aika oudolta veljesparilta. Samoin Roope ja Kalevi. Roopen ja Jorman voisin ehkä vielä kokea siedettäväksi, ellei Jorman merkitys olisi niin selkeä.. Vanhoistakin nimistä on otettu pääasiassa uusiokäyttöön vain ne sievimmät, vai kuinka monta Yrjöä olet nähnyt puikkelehtimassa päiväkotien pihoilla?


      • MustiMirrinen
        kirina kirjoitti:

        Olisit mieluummin Helmi, Aada tai Vilja, mutta olisitko mieluummin Pirjo, Ritva tai Raija? Koska ne menevät samaan kategoriaan Jorman, Keijon ja Kalevin kanssa. Roope ja Keijo kuulostaa aika oudolta veljesparilta. Samoin Roope ja Kalevi. Roopen ja Jorman voisin ehkä vielä kokea siedettäväksi, ellei Jorman merkitys olisi niin selkeä.. Vanhoistakin nimistä on otettu pääasiassa uusiokäyttöön vain ne sievimmät, vai kuinka monta Yrjöä olet nähnyt puikkelehtimassa päiväkotien pihoilla?

        Miten niin Pirjo,Ritva tai Raija kelpo naistennimet menevät samaan kategoriaan Jorman, Keijon ja Kalevin kanssa, mitkä myös oivia miestennimiä! Olet tosi asenteellinen nainen, vaikka jotain muuta täällä itsestäsi suitsuttelet!


      • kirina
        MustiMirrinen kirjoitti:

        Miten niin Pirjo,Ritva tai Raija kelpo naistennimet menevät samaan kategoriaan Jorman, Keijon ja Kalevin kanssa, mitkä myös oivia miestennimiä! Olet tosi asenteellinen nainen, vaikka jotain muuta täällä itsestäsi suitsuttelet!

        Ovat suunnilleen samaa aikakautta. Ensin mainitut naistennimet ovat olleet yleisiä paljon näitä vuosikymmeniä aiemmin. Olen tuskin asenteellinen, mikäli en pidä jostakin nimestä. Kuten henkilö, jolle vastasin, asian ilmaisi, noiden vuosikymmenten nimet tulevat jälleen suosioon vasta sitten, kun poikani on jo aikuinen. Ja kuten sanoin, kuinka monta Yrjöä (samaa aikakautta Helmin kanssa) olet nähnyt juoksentelemassa päiväkotien pihoilla? Kauniit vanhat nimet tulevat muotiin, vähemmän kauniit eivät.

        Minulle on sama millaisena sinä minua pidät, mutta en käsittääkseni ole täällä suitsutellut yhtään mitään, tai jos olen, niin anna esimerkki tästä suitsutuksestani?


      • Pasi-Anssi
        kirina kirjoitti:

        Ovat suunnilleen samaa aikakautta. Ensin mainitut naistennimet ovat olleet yleisiä paljon näitä vuosikymmeniä aiemmin. Olen tuskin asenteellinen, mikäli en pidä jostakin nimestä. Kuten henkilö, jolle vastasin, asian ilmaisi, noiden vuosikymmenten nimet tulevat jälleen suosioon vasta sitten, kun poikani on jo aikuinen. Ja kuten sanoin, kuinka monta Yrjöä (samaa aikakautta Helmin kanssa) olet nähnyt juoksentelemassa päiväkotien pihoilla? Kauniit vanhat nimet tulevat muotiin, vähemmän kauniit eivät.

        Minulle on sama millaisena sinä minua pidät, mutta en käsittääkseni ole täällä suitsutellut yhtään mitään, tai jos olen, niin anna esimerkki tästä suitsutuksestani?

        Onpas kipakka akka xD


      • kirina
        Pasi-Anssi kirjoitti:

        Onpas kipakka akka xD

        Mitä kipakkaa tuossa nyt oli? Akka olen kyllä ;)


    • ...

      Jaako

      • kirina

        Jaakko voisi olla kiva. Roope ja Jaakko :) Menee esityslistalle ;) Jannekin voisi olla kiva ;)


    • ...

      Reeti

    • Jorma Hirvonen

      Reiska tai Rane sopisi mainiosti.

    • Täti

      Jaakosta tuli mieleeni Jarkko, mikä on samalla lailla jämäkkä nimi kuin Roopekin;)

      • kirina

        Jarkko on kiva.


    • -ada-

      Aaro
      Arttu
      Aarre
      Eelis
      Elmer
      Henri
      Ilkka
      Iiro
      Joona
      Jarno
      Kalle
      Lauri
      Miilo
      Miro
      Okko
      Risto
      Saku
      Tarmo

      • kirina

        Kalle ja Saku kivoja ;)


      • kirina
        kirina kirjoitti:

        Kalle ja Saku kivoja ;)

        Miro ja Milo myös kivoja, mutta ovatko liian trendinimiä Roopen rinnalla?


    • nimiä

      Jaani
      Teemu
      Timo
      Immo
      Osku
      Karri
      Harpo
      Tuukka

      • kirina

        Näistä Osku kiva, mutta lempinimenä. Oskari voisi olla hauska ;)


    • Primrose2

      Aaro
      Arttu
      Elmo
      Iivo/Iivari
      Karri
      Otto
      Seemi
      Veeti
      Vertti

      • kirina

        Otto, Veeti ja Vertti kivoja


      • Lasse Sievinen
        kirina kirjoitti:

        Otto, Veeti ja Vertti kivoja

        Pertti-Keijokin on kiva.


    • TihkuSade

      Justus, Jiri, Kaarlo, Arttu, Miska

      • kirina

        Jiri ja Miska kivoja :)


    • luulaa

      Tiedän perheen, jossa lasten nimet ovat aku ankasta. Ehdotan siltä pohjalta Roopen veljelle Mikki nimeä.

      • kirina

        Minäkin olen tavannut tuon perheen jäseniä. Mikki olisi muuten kiva, mutta Roopen veljellä menee liian Aku Ankka-meiningiksi.


    • sopiiko näistä

      Aatos
      Aamos
      Samsa
      Samppa
      Sampo
      Saska
      Keimo
      Juuse
      Joona
      Jontte
      Jarppe
      Tomppi
      Nuuti
      Ronne
      Aape

      • kirina

        Sampo ja Saska ihan kivoja.


      • uteliasunto
        kirina kirjoitti:

        Sampo ja Saska ihan kivoja.

        Mitäs nimiä teidän listalla nyt sitten onkaan? Olet sanonut nyt jo niin moneen, että onpas kiva;)


    • kirina

      Tuli kysymys että mitä nimiä listalle on kertynyt, joten tässä niitä on...

      Vahvimmilla on siis edelleen Jere.

      Harkinnassa:

      Jaakko
      Vertti
      Saku
      Miska
      Sasu
      Janne


      Muita listalle päässeitä, jotka eivät jommallekummalle kelvanneet (tästä jotain saattaa puuttua, mutta ovat kuitenkin jollain tapaa silmää miellyttäviä..) :

      Santtu
      Lassi
      Taavi
      Miika
      Joona
      Luukas
      Reko
      Petrus
      Jarkko
      Kalle (meidän koiran nimi, mutta muuten olisi harkittu)
      Milo
      Miro
      Oskari
      Veeti
      Otto
      Jiri
      Sampo
      Saska

      • Yrjö Urpola

        Paskajaakko sopisi mainiosti!


      • kaislakerttuli

        Onko lapsi jo syntynyt? Näyttääkö Jereltä vai kenties Santulta? Minulle kävi niin, että nimi oli valmiina, mutta lapsi ei sitten näyttänytkään "nimeltään" ja kaikki meni uusiksi.

        Listoistanne valitsisin Rekon.


    • kirina

      Pojasta tulee Jere Lauri Markus. Kiitos ehdotuksista.

      • no huh

        no toivottavasti ei ole ärrävikainen.


      • Anonyymi

        Kumma kun ei jere pieru markus


    • onko pakko?

      No Huh huh vaan!! Olipas älytön kommentti.

      Miksi ajattelet noin pessimistisesti?

      Jos pojasta tulisi Jaakko, varmaan kirjoittaisit, että toivottavasti hänestä ei tule k-vikaista. Tai jos nimeksi tulisi Sasu, olisi mahdollista, että pojasta tulisi s-vikainen.

      Kyllä noita kirjaimia tarvii muissa asioissa paljon enemmän kuin oman nimen sanimisessa11

    • R. Kivinen

      Rymy-Eetu tietenkin!

    • Anonyymi

      Petri

    • Anonyymi

      Reetu!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe