Juoksupyörä syyrialaiselle

oma pää pyörällä

eli siis liikkeen mukaan kultahamsterille.

Minkä kokoinen juoksupyörä sille olisi sopiva.
Kaupoissahan on kymmeniä eri kokoisia!
Onko mitään sääntöä että tietyn kokoinen tietylle hamsterilajille tai jotain sinne päin?

Eräältä kasvattajalta yritin kysellä mutta hänen hamstereillaan on eri kokoisia pyöriä ja ovat kuulemma ihan "toimivia", voih.
Oikean kokoisen kuulemma löytää kokeilemalla, Mutta ei kai minun tarvitse ostaa viittätoista juoksupyörää vain kokeillakseni mikä olisi juuri tietylle yksilölle paras ja mieluisin?

Kun minulla 16 vuotta sitten oli hamsteri (silloin kultahamsteri), ei ainakaan meidän tuppukylän elukkakaupassa ollut kuin yhtä kokoa juoksupyöriä ja sellainen tietysti ostettiin.
Hyvin kelpasi (kun ei vaihtoehtoja ollut?).

Mikä siis olisi nykyaikainen ja suositeltu juoksupyörä?

5

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamster

Ota se kaikkein isoin malli, muistaaksenioma pyörä halkasijaltaan yli 20cm. Mahdollisimman iso pyörä sillä se helpompaa hamsterillekin,jos liian pieni hamsterin selkä kipeytyy. Meidän hamsu tykkää eniten tästä metallisesta pyörästä. Ja mitä kovempaa sillä pääsee sitä enemmän hamsu tykkää,muista pyörän rasvaus. en suosittele niitä malleja jotka kiinnitetään seinään,omat hamsut eivät niistä pidä,eivätkä vapaaehtoisesti käytä, joten pyörä jota voi pitää pohjalla.

• pää pyörällä

Tuosta selkeästä vastauksestasi oli paljon apua.
        Lähden pikimmiten oikeanlaista pyörää noutamaan.

• Tiinu
        pää pyörällä kirjoitti:

Tuosta selkeästä vastauksestasi oli paljon apua.
        Lähden pikimmiten oikeanlaista pyörää noutamaan.

Hyvä, että kysyit. Olen liian monella syyriksellä nähnyt kääpiön juoksupyörän. Perussääntö juoksupyörän koossa on, että hamsun pitää pystyä juoksemaan selkä suorana. Naaraalle ja isolle urokselle kannattaa ostaa metallinen yli 20 senttinen pyörä. Metallinen kestää painoa huomatavasti paremmin kuin muovinen ja hamsu tykkää juosta siinä kun se ei hankaa mitään vasten. Omalla *isolla* naaraallani on 23 senttinen pyörä. Sille ei käynyt vanha muovinen pyörä, koska se oli siihen liian painava.:)

• Tiinu
        Tiinu kirjoitti:

Hyvä, että kysyit. Olen liian monella syyriksellä nähnyt kääpiön juoksupyörän. Perussääntö juoksupyörän koossa on, että hamsun pitää pystyä juoksemaan selkä suorana. Naaraalle ja isolle urokselle kannattaa ostaa metallinen yli 20 senttinen pyörä. Metallinen kestää painoa huomatavasti paremmin kuin muovinen ja hamsu tykkää juosta siinä kun se ei hankaa mitään vasten. Omalla *isolla* naaraallani on 23 senttinen pyörä. Sille ei käynyt vanha muovinen pyörä, koska se oli siihen liian painava.:)

Pyörän ölyäminen tapahtuu parafiiniöljyllä. Tavallinen ruokaöljy ei ole hamsulle terveellistä.

• nyt ei ole enää pää pyörällä
        Tiinu kirjoitti:

Pyörän ölyäminen tapahtuu parafiiniöljyllä. Tavallinen ruokaöljy ei ole hamsulle terveellistä.

Kiitos kaikista selventävistä vastauksistanne.
        Mukava tietää, että hamsterillani on varmasti oikeanlainen juoksupyörä.
        Silloin ei paljon vaihtoehtoja ollut kun minulla viimeksi oli hamsteri. Tosin se kaupan ainoa myynnissä oleva juoksupyörä oli onneksi sellainen iso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe