eli siis liikkeen mukaan kultahamsterille.
Minkä kokoinen juoksupyörä sille olisi sopiva.
Kaupoissahan on kymmeniä eri kokoisia!
Onko mitään sääntöä että tietyn kokoinen tietylle hamsterilajille tai jotain sinne päin?
Eräältä kasvattajalta yritin kysellä mutta hänen hamstereillaan on eri kokoisia pyöriä ja ovat kuulemma ihan "toimivia", voih.
Oikean kokoisen kuulemma löytää kokeilemalla, Mutta ei kai minun tarvitse ostaa viittätoista juoksupyörää vain kokeillakseni mikä olisi juuri tietylle yksilölle paras ja mieluisin?
Kun minulla 16 vuotta sitten oli hamsteri (silloin kultahamsteri), ei ainakaan meidän tuppukylän elukkakaupassa ollut kuin yhtä kokoa juoksupyöriä ja sellainen tietysti ostettiin.
Hyvin kelpasi (kun ei vaihtoehtoja ollut?).
Mikä siis olisi nykyaikainen ja suositeltu juoksupyörä?
Juoksupyörä syyrialaiselle
5
569
Vastaukset
- hamster
Ota se kaikkein isoin malli, muistaaksenioma pyörä halkasijaltaan yli 20cm. Mahdollisimman iso pyörä sillä se helpompaa hamsterillekin,jos liian pieni hamsterin selkä kipeytyy. Meidän hamsu tykkää eniten tästä metallisesta pyörästä. Ja mitä kovempaa sillä pääsee sitä enemmän hamsu tykkää,muista pyörän rasvaus. en suosittele niitä malleja jotka kiinnitetään seinään,omat hamsut eivät niistä pidä,eivätkä vapaaehtoisesti käytä, joten pyörä jota voi pitää pohjalla.
- pää pyörällä
Tuosta selkeästä vastauksestasi oli paljon apua.
Lähden pikimmiten oikeanlaista pyörää noutamaan. - Tiinu
pää pyörällä kirjoitti:
Tuosta selkeästä vastauksestasi oli paljon apua.
Lähden pikimmiten oikeanlaista pyörää noutamaan.Hyvä, että kysyit. Olen liian monella syyriksellä nähnyt kääpiön juoksupyörän. Perussääntö juoksupyörän koossa on, että hamsun pitää pystyä juoksemaan selkä suorana. Naaraalle ja isolle urokselle kannattaa ostaa metallinen yli 20 senttinen pyörä. Metallinen kestää painoa huomatavasti paremmin kuin muovinen ja hamsu tykkää juosta siinä kun se ei hankaa mitään vasten. Omalla *isolla* naaraallani on 23 senttinen pyörä. Sille ei käynyt vanha muovinen pyörä, koska se oli siihen liian painava.:)
- Tiinu
Tiinu kirjoitti:
Hyvä, että kysyit. Olen liian monella syyriksellä nähnyt kääpiön juoksupyörän. Perussääntö juoksupyörän koossa on, että hamsun pitää pystyä juoksemaan selkä suorana. Naaraalle ja isolle urokselle kannattaa ostaa metallinen yli 20 senttinen pyörä. Metallinen kestää painoa huomatavasti paremmin kuin muovinen ja hamsu tykkää juosta siinä kun se ei hankaa mitään vasten. Omalla *isolla* naaraallani on 23 senttinen pyörä. Sille ei käynyt vanha muovinen pyörä, koska se oli siihen liian painava.:)
Pyörän ölyäminen tapahtuu parafiiniöljyllä. Tavallinen ruokaöljy ei ole hamsulle terveellistä.
- nyt ei ole enää pää pyörällä
Tiinu kirjoitti:
Pyörän ölyäminen tapahtuu parafiiniöljyllä. Tavallinen ruokaöljy ei ole hamsulle terveellistä.
Kiitos kaikista selventävistä vastauksistanne.
Mukava tietää, että hamsterillani on varmasti oikeanlainen juoksupyörä.
Silloin ei paljon vaihtoehtoja ollut kun minulla viimeksi oli hamsteri. Tosin se kaupan ainoa myynnissä oleva juoksupyörä oli onneksi sellainen iso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069