Tarkoitus olis kartoittaa olisko markkinoita sarjatuotantoisille turbopyörille.
Tarkoitus olis tehdä "valmiita" turbopyöriä, huippu osista. Lähinnä käyttäen japsitekniikkaa joka on turpotettu. Esim 600cc(?) turbo ja yli 1000cc(ehkä Hayabusasta tuttu 1300cc) turboja olis tarkoitus valmistaa.
Tehotavotteet 600cc turbolla, nykyisimpien tehokkaiden vakiopyörien luokkaa(180-200Hv). Ja yli 1000cc turboilla taas 220Hv.
Suunnitteilla olis siis jotakin streetfighter tyylisiä pyöriä rakennella.
Oma tavoite olis siis vuosituotantona saada joskus tuollaiset 100-200kpl. eli todella pienenä tarkoitus pitää tuotanto ja siten saada laatua paremmaksi.
Alussa tietenkin tulee olemaan vaikeaa kysynnän kanssa. Kun ei kukaan tunne merkkiä, eikä ole mitään jalansiaa markkinoilla.
Vinkkejä niin tuotannon aloittamiseen kuin markkina-alueenkin kartoittamiseen.
Kiinnostaa myös se millaisia pyöriä ihmiset ostaisi jos hakusassa on Turbopyörä.
Mitä osa-alueita pitänee painottaa ja miksi?
Tarkoitus olis siis tehdä pyörämerkistä/mallista legenda jo eläissään. esimerkiksi autopuollta Dodge Viper. Eli mitään luistonestoja tai ABSiä, ei olis tarkoitus laittaa pyörään, vaan pitää kohtuu yksinkertaisena pakkauksena. joka olis ainakin tuon yli 1000cc turbon osalta yhdellä sanalla kuvailtavissa RAAKA.
Moottoripyörä-merkin perustaminen...
8
172
Vastaukset
- jopo22
Hyvä idea, ja tseppiä jos olet tosissasi !!!
Itsekkin omistan ahdetun, ja ihmettelen tehtaiden nössöilyä
tehojen suhteen ja siihen ahtimet olisi mitä mainioin ratkaisu.
Tehtaat saisi nykytekniikalla varmasti parhaiten
moottoriohjauksen vastaamaan nykyvaatimuksia
ja koneesta tulisi siten hyvin reagoiva ja toimiva,
Mutta jotta saisit ne muutokset rekisteröityä, vaatisi se sulta
käytännössä riippuen pyörän vuosimallista erilaisia juttuja.
Ennen 2002 käyttöönotettuihin saat tehtyä moiset muutoskatsastukset
ihan helposti, esittämällä vaan tehopenkkitodistuksen tehoista.
Muutoskatsastuksessa mitataan lisäksi äänet ja päästöt tarvittaessa.
(siis sulla voi olla todistukset omasta takaa, mutta konttorilla on oikeus tehdä
kontrollimittauksia)
2002-1.7.2004 välillä on mahdollista, ja siitä eteenpäin aivan varmasti,
konttorin mittaukset ei riitä,
vaan tutkimuslaitos suorittaa ns, analyysin sun pyörien.päästötasosta.
Sitä ei taas suorita suomessa kukaan, ja maksaa tuhansia euroja.
Uutta jos meinaat rakentaa, ja sitten rekisteröidä, nousee seinä vastaan
exponenttiaalisesti, mutta siinä kannattaa soittaa vaikka trafiin, tai suurimpien
katsastusketjujen tekniseen palveluun (maksullinen!)
Lykka till ! - sähköpyöriä nyt
Ala rakentamaan sähkökäyttäisiä pyöriä, tehoja löytyy ilman turboakin ja ajaminen ei käytännössä maksa mitään.
Katettuja 80-luvun 750cc raatoja löytyy liki ilmaiseksi, muutoskatsastus n. 120-150e ja se on siinä.- jopo22
Hah hah !!
Hyvä idea, mutta jo sata vuotta on ollut toimimaton akkujen kapasiteetin
täydellisen riittämättömyyden vuoksi !
Nyt on hehkutettu viime vuodet sähköautojen ym. puolesta,
mutta kuten myyntitilastoista näkee viimeistään,
EI TOIMI !!
Ja sähköpyörä jos tehtäisiin sellainen, että siinä olisi edes vähänkin tehoa,
sillä voisi ajaa edes 100 km yhteenputkeen ja kohtuullisen ajan kuluessa pitäisi ajaa takaisin(sillä aikaa latauksessa tietenkin),
NIIN se ei olisi enää mikään moottoripyörä helvetillisen akkukapasiteetinsä vuoksi !!!! - jopo22
jopo22 kirjoitti:
Hah hah !!
Hyvä idea, mutta jo sata vuotta on ollut toimimaton akkujen kapasiteetin
täydellisen riittämättömyyden vuoksi !
Nyt on hehkutettu viime vuodet sähköautojen ym. puolesta,
mutta kuten myyntitilastoista näkee viimeistään,
EI TOIMI !!
Ja sähköpyörä jos tehtäisiin sellainen, että siinä olisi edes vähänkin tehoa,
sillä voisi ajaa edes 100 km yhteenputkeen ja kohtuullisen ajan kuluessa pitäisi ajaa takaisin(sillä aikaa latauksessa tietenkin),
NIIN se ei olisi enää mikään moottoripyörä helvetillisen akkukapasiteetinsä vuoksi !!!!Korjaus edelliseen : ei moottoripyörä helvetillisen korkean akkujen painon vuoksi.
(energiasisällön kapasiteetti ei tietenkään ole negatiivinen asia :))
Mutta palataan ketjun aiheeseen.
Ahdettua pyörää kaivataan (ja itse kaipaan) sen takia, koska jälkiasennusahdinsarjat
eivät pysty tarjoamaan ihan sitä mitä tehdas voisi tarjota.
Tehoa pitää olla AINA pyörässä niin paljon, että sitä kunnioittaa ja hieman jopa pelkää.
Keulan pitää nousta ylös 250 nopeuksiin asti AINA, ja voimalla.
Ja tämän hetken busat ja 1400 hajosikot ei sitä tarjoa.
Moottoripyöräilystä ei saa väkisin lainsäädännöillä muodostaa
kaikille sopivaa virkkauskerhoa tai kuorolaulantaa. - gsx1100_2014
jopo22 kirjoitti:
Korjaus edelliseen : ei moottoripyörä helvetillisen korkean akkujen painon vuoksi.
(energiasisällön kapasiteetti ei tietenkään ole negatiivinen asia :))
Mutta palataan ketjun aiheeseen.
Ahdettua pyörää kaivataan (ja itse kaipaan) sen takia, koska jälkiasennusahdinsarjat
eivät pysty tarjoamaan ihan sitä mitä tehdas voisi tarjota.
Tehoa pitää olla AINA pyörässä niin paljon, että sitä kunnioittaa ja hieman jopa pelkää.
Keulan pitää nousta ylös 250 nopeuksiin asti AINA, ja voimalla.
Ja tämän hetken busat ja 1400 hajosikot ei sitä tarjoa.
Moottoripyöräilystä ei saa väkisin lainsäädännöillä muodostaa
kaikille sopivaa virkkauskerhoa tai kuorolaulantaa.Ei kiinnosta.
Enkä ole kiinnostunut.
Aikoinaan oli turbo-ahdettuja pyöriä kuten wankel-moottorillakin varustettuja pelejä, ne eivät vain yleistyneet.
Suomessa on 120km/h nopeusrajoitus, missä voi ajaa 250km/h ja keulia?
Oletko edes ajanut moottoripyörällä koskaan?
DIY virityksiä on turbojen kanssa silloin tällöin näkynyt. Empä voi sanoa että ovat parantaneet ajo-ominaisuuksia tai nostaneet pyörän jälleenmyyntiarvoa.
Omassa pyörässäni on nykyisellään aivan riittävästi tehoja, harvoin runtukello on punaisen tuntumassa eli päivitystarvetta ei itselläni ole.
Jos moottoripyöräily on tehojen kanssa kilpailemista ja liikenteen seassa pelleilyä älyttömillä ylinopeuksilla on väärän harrastuksen parissa ja hyvin lyhytikäinen.
Moottoripyöräilystä voi nauttia ilman "näyttämisen tarvetta" ja egon korostamista kun järki on päässä ja liikennesäännöt mielessä.
Hieman ikää lisää niin loppuu tuo turha häsläys liikenteessä ja ehdottomasti eak-koulutukseen ennenkuin edes päästetään pyöränselkään tuollaisine mielikuvineen.
- TurboMotors
Ensinnäkin kuka sanoi että yli 250 km/h keulivalla pyörällä pitää ajaa niin lujaa ja keulia? Kuka sanoo että jos pyörässä on 200Hv ja kulkee 300km/h että se pitää tehdä liikenteessä?
Nykyään on "huippunopeuskisoja", 1/4mile trippiä ja ratapäiviä jne.
Ajatko esim 300Hv autollakin kaasupohjassa?
Tarkoitus on tehdä pyörä jonka arvo olisi kohdillaan, niin tehoissa, huippunopeudessa, kuin haluttavuudessakin.
Ihmisille joille hinta on sivuseikka.
Oma suunnitelma, olis lyödä pyörän haluttavuus korkealle 1 Mile (noin 1600m) matkan nopeusajojen tuloksilla 300km/h(pienimmällä(600cc?) turbopelillä). tarkoitus olisi vetää pyörän kiihtyvyys "kilpailijoiden" ohi alueella 100-250km/h kiihdytyksessä.
Lisäksi oma mielenkiinto olisi pitää pyörä silti matka-ajoon soveltuvana kulutuksen osalta ja jarrujen osalta sellaisena että parempia ei tuotantopyöristä löydy.
Silti painon pitäisi pysyä vähäisempänä kuin 1Kg/1Hv. siis isompi kuutioisessa turbopelissä.- turboton tyytyväinen
Palataan asiaan kun lääkityksesi on optimoitu ja jalat on taas maassa.
Tuo tehopainosuhde, josta mainitsit on tarpeen lentokoneessa ja sen on oltava alle 1 jos sillä mielii päästä ilmaan eli lentämään.
En kuitenkaan halua lentää, vaan ajaa moottoripyörällä.
Bisnestaloudellisesti ja teknisesti ideasi ovat epärealistisia suomen olosuhteisiin.
Olisiko miehenalku katsellut hiukan liikaa taivaskanavia, missä isonmaailman kaverit rakentelee custom bikeja?
- Leluja ovat...
Turbo pyörät on sellaisia yhden max. kahden kesän leluja. Jos ne ahdot olisi maltilliset ja lukittu niin ettei muuttaminen onnistuisi, niin moottori kestäisi. Mutta niissä tehon nostaminen on niin helppoa, niin tokihan sitä pitää aina kokeilla. Kun kone kesti tuon paineen niin kestää se vähän enemmänkin... Jossain vaiheessa tulee rajat vastaan ja rauta antaa periksi.
Mutta onhan niitä rahamiehiä ja tolloja nuoria miehiä jotka tämmöisillä leluilla haluaa leikkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059