äiti velkaa tyttärelle

velkoja tyttö

Yleensähän perheesä teini tyttö on se joka kinuaa kokoajan rahaa tai ottaa sitä omin nokkineen äidiltä salaa, mutta meillä asia on toisin. Äiti kokoajan on "lainaamassa" rahaa ja sanoo, että maksaa takaisin seuraavana tilipäivänä. Hitot maksa. Joskus äiti voi vain ottaa minulta rahaa kertomatta minulle ja saattaa sanoa vasta viikon päästä asiasta. Ei sillä ole oikeutta minun rahoihin. Ja ennen kun joku alkaa kirjottaa, että periaatteessa ne on alunperin äidin antamia viikkorahoja, niin voin sanoa että ei hitossa ole. Itse olen ne tienannu lapsenvahtina ja saanu sukulaisilta joulu/syntymäpäivä lahjaksi. En edes saa viikko- enkä kuukausi rahaa. Kun äiti oli lainannut kaikki setelit säästöpossusta aloin siirtää saamani rahat piiloon, koska se auttoi velan määrän tarkkailua. Tahdon rahani takaisin ja mielestäni minulla on oikeus itse hankkimiin rahoihin, mutta äiti ei ota minua tosissaan. Kun alan vaatimaan rahaa takaisin, äiti vain suuttuu, on vaiti tai sanoo että maksaa sitten kun on taas tilipäivä. Koskaan tilipäivänä hän ei ole maksanut velkaansa rahana. Hän saattaa tuoda jonkin "lepyttely lahjan" kuten pizzaa, vuokraleffan tai itse tehtyjä sämpylöitä, mutta minä haluan vain rahani takaisin. Viime laskujen mukaan, äiti on velkaa minulle tänä ja viimevuonna yhteensä 200€. Kolme vuotta sitten 147,45€ mutta aloitin laskun alusta, kun olin menettänyt toivon rahojen palautumiseen. Äiti on siis velkaa yhteensä 387,45€. Minulle. Hänen 14-vuotiaalle tyttärelle. Olen vannonut itselleni että jos joskus äiti maksaa velkansa takaisin, aion siirtää kaiken pankkitilille ja pitää huolen, että äiti ei pääse enää lähellekkään rahojani. Onko oikein, ettei äiti maksa velkojaan takaisin? Miten saisin hänet maksamaan?

8

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 58asdfg

      Kirjoittele lappuja, joissa lukee 387,45e, ja liimaile niitä ympäri taloa.

    • joumoromatafaka

      minä olen 99% prosenttisen varma että tunnen sinut >:DDDDD
      ihan oikeesti, vaikutat ihan mun tutulta,
      mutta se ei ollut pointti tässä paskassa asiassa,
      vaan asiassa oli pointti se että,
      tästä lähtien jos saat rahaa niin laita ne rintsikoihin/lukolliseen rasiaan :D
      ja älä suostu tekemään mitään kotitöitä yms muuta vastaavaa ennenkun sinun rahasi ovat sinulla takaisin 8)

      • velkoja tyttö

        Mikä kaupunki?


    • Velat D:<

      Mulla sama juttu, mulle ollaan velkaa rahaa, eikä palauteta3:

    • ...

      Kun olet 15v, sinulla vasta on oikeus omistaa "omaa rahaa" sitä ennen äitisi voi vaikka polttaa rahasi. Piste.

      Sen jälkeen taas voit tehdä rahoilla mitä haluat ja äitisi on pakko kunniottaa omaisuuttasi ja tulevia velkoja.

      • Asdfgh1134

        Oikeus omistaa alkaa jo syntyessä.. Ei 15-vuotiaana, ellet vietä tätä aikaa kohdussa (kai) :D


      • ...
        Asdfgh1134 kirjoitti:

        Oikeus omistaa alkaa jo syntyessä.. Ei 15-vuotiaana, ellet vietä tätä aikaa kohdussa (kai) :D

        Huoltajasi pitää huolta rahoistasi kunnes olet 15v. Nyt jonne hiljaa ja älä tule pätemään väärää tietoa. Oikeus omistaa ei sitä paitsi ole sama asia kuin "omistaa rahaa" jolla viittasin huoltajan oikeuteen esim. estää rahojesi tuhlaamisen koska aikuinen luuötavasti osaa pitää rahoista huolta paremmin.


    • ...........

      ettekö tajua vanhemmat ei oo teille mistään velkaa ne ostaa teille ruokaa vaatteita,pelejä siis melkein kaiken ja katon pään päälle miettikää vähä pennut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe