lapset auttoi pihatöissä rekkamiestä,naapuri uhkaa ilmottaa isän

huoli1

Osaisiko kukaan neuvoa miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?

Me asutaan siis rivitalossa ja tässä on yhteinen pihapiiri neljän rivitalon kanssa. Tänä aamuna rekka kävi nostamassa pihalla olevat puuromut kyytiin ja minun kolme lasta olivat siinä kattomassa ja auttamassa. Aina kun nostin oli pois käytöstö, lapset auttoivat raahaamaan puuromua lähemmäs rekkaa. Ja menivät sitten sivuun kun rekkamies alkoi nostaa tavaraa kyytiin. Meillä on sitten sellainen naapuri joka on ennenkin vahannut lapsia (meillä on pihapiirissä paljon lapsia) että mitä lapset tekee ja mitä ne tekee väärin. Ja jopa ottanut kuvia yhden naapurin omalta pihalta kun lapset olivat siinä askartelemassa.Kuulemma sotkevat.Omalla pihallahan saa tehdä mitä haluaa. ja roskathan oli tarkoitus kerätä kun askartelu on ohi. Nyt tänään se naapuri otti tai ainakin yksi lapsista tuli itku kurkussa sanomaan että taas se naapuri otti kuvia kun he olivat auttamassa rekkamiestä. MInä kävin kysymässä siltä rekkamieheltä onko minun lapset ollu häiriöksi ja eivät kuulemma olleet. Ja minä menin sitten siltä naapurilta kysymään että miksi hän oli ottanut valokuvia ja se kertoi että on työturvallisuusriski että lapset on siinä auttamassa rekan vieressä. no tottahan se tietenki on että voihan siinä sattua vaikka mitä mutta kun kuitenkin minä katsoin perään että olivat pois edestä kun se mies nosti niitä lautoja. No se naapuri näytti että hällä ei ole kuvia puhelimessa.. MItä jos nyt tuleeki mulle joku kun kävin syyttämässä naapuria.. Saattoihan se poistaa ne kuvat. Ja kun lapset kertoivat että sillä oli puhelin ollut siinä asennossa että kuvaa heitä.. Niin se naapuri sanoi että on lupa ottaa kuvia ja näyttää sitten isännöitsijälle ne. Se naapuri yrittää saada lapsiperheet pois täältä asumasta. Kertokaa oonko tehny väärin jotain.. Harmittaa vähän kun kävin sanomassa naapurille kuvaamisesta..

2

279

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy hyökkäykseen.

Mene ja soita itse isännöitsijälle. Mene ensin juttelemaan sille naapurillesi, jonka pihalla lapset olivat leikkineet askarteluleikkejä ja pyydä häntä mukaan.

Sano, että lapsesi pelkäävät ja heitä ahdistaa, kun naapuri räpsii heistä kuvia kaikenaikaa ja uhkailee äitiä. Sano, että haluat vain olla hyvissä väleissä kaikkien naapureittesi kanssa ja et halua pahoittaa tämän häirikkövalokuvaajan mieltä, haluat vain, että vaino loppuu ja lapset saavat olla rauhassa. Ties mitä varten naapuri valokuvaa lapsia? Kyllähän sitä on kaikenlaista hiipparia liikkeellä, etkä sinä oikein tiedä, mitä ajatella.

Sano, että naapuri on uhannut soittaa isännöitsijälle ja sinulle tuli siitä huoli, että mitä juttuja se sinusta ja perheestäsi oikein keksii ja mihin ongelmiin joudut.

Kysy aivan vilpittömästi isännöitsijältä, että miten sinun pitäisi tässä tilanteessa toimia, että naapurustosopu säilyisi ja lapset saisivat olla rauhassa hämäräperäisiltä kuvaajilta?

Siinä se. Luuri käteen ja hyökkäykseen. Sen jälkeen jos naapuri soittaa isännöitsijälle, häneltä on jo uskottavuus mennyt.

• ...

"ihmisten kuvaaminen vaatii luvan:

Kotirauhan suojaamat paikat, aidattu piha-alue, käymälät, pukeutumistilat, yleisöltä suljetut yleiset tilat, kuten virastojen ja laitosten yleisöltä suljetut osat, suljetut yksityistilaisuudet.

Mikäli oikeudettomasti kuvaa ihmisiä edellä mainituissa paikoissa, voi syyllistyä salakatseluun. (Rikoslaki 24 luku 6 §)"

Voit tehdä naapuristasi rikosilmoituksen, silllä lasten kuvaaminen heidän kotipihallaan ei ole sallittua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1729
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    8. 77
      622
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      474
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe