lapset auttoi pihatöissä rekkamiestä,naapuri uhkaa ilmottaa isän

huoli1

Osaisiko kukaan neuvoa miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?

Me asutaan siis rivitalossa ja tässä on yhteinen pihapiiri neljän rivitalon kanssa. Tänä aamuna rekka kävi nostamassa pihalla olevat puuromut kyytiin ja minun kolme lasta olivat siinä kattomassa ja auttamassa. Aina kun nostin oli pois käytöstö, lapset auttoivat raahaamaan puuromua lähemmäs rekkaa. Ja menivät sitten sivuun kun rekkamies alkoi nostaa tavaraa kyytiin. Meillä on sitten sellainen naapuri joka on ennenkin vahannut lapsia (meillä on pihapiirissä paljon lapsia) että mitä lapset tekee ja mitä ne tekee väärin. Ja jopa ottanut kuvia yhden naapurin omalta pihalta kun lapset olivat siinä askartelemassa.Kuulemma sotkevat.Omalla pihallahan saa tehdä mitä haluaa. ja roskathan oli tarkoitus kerätä kun askartelu on ohi. Nyt tänään se naapuri otti tai ainakin yksi lapsista tuli itku kurkussa sanomaan että taas se naapuri otti kuvia kun he olivat auttamassa rekkamiestä. MInä kävin kysymässä siltä rekkamieheltä onko minun lapset ollu häiriöksi ja eivät kuulemma olleet. Ja minä menin sitten siltä naapurilta kysymään että miksi hän oli ottanut valokuvia ja se kertoi että on työturvallisuusriski että lapset on siinä auttamassa rekan vieressä. no tottahan se tietenki on että voihan siinä sattua vaikka mitä mutta kun kuitenkin minä katsoin perään että olivat pois edestä kun se mies nosti niitä lautoja. No se naapuri näytti että hällä ei ole kuvia puhelimessa.. MItä jos nyt tuleeki mulle joku kun kävin syyttämässä naapuria.. Saattoihan se poistaa ne kuvat. Ja kun lapset kertoivat että sillä oli puhelin ollut siinä asennossa että kuvaa heitä.. Niin se naapuri sanoi että on lupa ottaa kuvia ja näyttää sitten isännöitsijälle ne. Se naapuri yrittää saada lapsiperheet pois täältä asumasta. Kertokaa oonko tehny väärin jotain.. Harmittaa vähän kun kävin sanomassa naapurille kuvaamisesta..

2

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy hyökkäykseen.

      Mene ja soita itse isännöitsijälle. Mene ensin juttelemaan sille naapurillesi, jonka pihalla lapset olivat leikkineet askarteluleikkejä ja pyydä häntä mukaan.

      Sano, että lapsesi pelkäävät ja heitä ahdistaa, kun naapuri räpsii heistä kuvia kaikenaikaa ja uhkailee äitiä. Sano, että haluat vain olla hyvissä väleissä kaikkien naapureittesi kanssa ja et halua pahoittaa tämän häirikkövalokuvaajan mieltä, haluat vain, että vaino loppuu ja lapset saavat olla rauhassa. Ties mitä varten naapuri valokuvaa lapsia? Kyllähän sitä on kaikenlaista hiipparia liikkeellä, etkä sinä oikein tiedä, mitä ajatella.

      Sano, että naapuri on uhannut soittaa isännöitsijälle ja sinulle tuli siitä huoli, että mitä juttuja se sinusta ja perheestäsi oikein keksii ja mihin ongelmiin joudut.

      Kysy aivan vilpittömästi isännöitsijältä, että miten sinun pitäisi tässä tilanteessa toimia, että naapurustosopu säilyisi ja lapset saisivat olla rauhassa hämäräperäisiltä kuvaajilta?

      Siinä se. Luuri käteen ja hyökkäykseen. Sen jälkeen jos naapuri soittaa isännöitsijälle, häneltä on jo uskottavuus mennyt.

    • ...

      "ihmisten kuvaaminen vaatii luvan:

      Kotirauhan suojaamat paikat, aidattu piha-alue, käymälät, pukeutumistilat, yleisöltä suljetut yleiset tilat, kuten virastojen ja laitosten yleisöltä suljetut osat, suljetut yksityistilaisuudet.

      Mikäli oikeudettomasti kuvaa ihmisiä edellä mainituissa paikoissa, voi syyllistyä salakatseluun. (Rikoslaki 24 luku 6 §)"

      Voit tehdä naapuristasi rikosilmoituksen, silllä lasten kuvaaminen heidän kotipihallaan ei ole sallittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe