Aloitan kirjoituksen sanomalla, että tiedän tämän olevan vain vaihe. Minulla on siis 9kk vanha tyttö. Hän on nykyään alkanut takertumaan minuun hyvin vahvasti. Päivisin olen hänen kanssaan kotona. Lapsi tarvitsee täyden huomioni koko päivän. Hänen kanssaan on leikittävä ja juteltava, muuten alka huuto. Kun koitan tehdä ruokaa tai muita kokotitöitä, hän roikkuu kiinni jalassani. Jos en ota heti tyttöä syliin (kuivaan vaikka kädet ensin) alkaa järkyttävä huuto, lyöminen, nipistely ja pureminen. Toinen vaihtoehto on, että jos en heti häntä huomaa, alkaa hän mahdollisimman kovaäänisesti (jotta varmasti huomaan) kiipeillä sohvalla, paukuttaa televisiota..
Ennen tyttö viihtyi hienosti omien lelujen kanssa, välillä käyden tutkimusmatkoilla.
Ulkoilemme päivittäin paljon, senkin takia, että olen takertuvan lapsen kanssa mielummin ulkona hiekkalaatikolla, jossa on toinenkin äiti. En siis todellakaan hauku lastani. Tahtoisikin kysyä, onko jotain keinoja rohkaista lastani? Olen kokeillut myös, että nostan syliin ja lasken heti itkun loputtua lattialla leikkimään. Ei toimi, huuto muuttuu kahta kauheammaksi..
Todella tiedän tämän olevan vain vaihe.
Takertuva 9kk vanha
5
156
Vastaukset
- Rentoudu, menee ohi
Yksi sana: eroahdistus. Ei sille voi mitään tehdä, on aivan luonnollista ja tyypillistä tuon ikäiselle. Menee itsestään ohi, anna vain lapselle läheisyyttä nyt, kun hän sitä erityisesti tarvitsee.
- sokeatovattyhmiä
On se oikeasti hirveetä,
kun on äitinä hirviö,
jonka mielestä rakkaus
on epänormaalia.
Jospa heität sen
vauvan vaikka kellarihäkkiin,
niin että siitä tulee
kunnon lapsi?- Aloittaja tässä
Voi kuule.. Kysyin täydestä rakkaudesta lastani kohtaan, onko minun mahdollista helpottaa lapseni oloa ja rohkaista häntä. Neuvoa saa ja pitää kysyä, jos tuntee itsensä epävarmaksi. Pelkäsin myös tehneeni jotain väärin aikaisemmassa vaiheessa kun lapsi nyt näin kovin minuun takertuu. On hyvin kohtuutonta tulla haukkumaan minut hirviöksi. En ymmärrä mikä sinua vaivaa..
- Eka vastaaja
Aloittaja tässä kirjoitti:
Voi kuule.. Kysyin täydestä rakkaudesta lastani kohtaan, onko minun mahdollista helpottaa lapseni oloa ja rohkaista häntä. Neuvoa saa ja pitää kysyä, jos tuntee itsensä epävarmaksi. Pelkäsin myös tehneeni jotain väärin aikaisemmassa vaiheessa kun lapsi nyt näin kovin minuun takertuu. On hyvin kohtuutonta tulla haukkumaan minut hirviöksi. En ymmärrä mikä sinua vaivaa..
Ensimmäinen vastaaja tässä vielä lisää, että lapsesi on tosi pieni, vauva vielä. Olisi epänormaalia, jos hän olisi kovin itsenäinen. Eroahdistuskaudet ovat lapsen normaalia kehitystä ja niistä pääsee parhaiten ohi antamalla lapselle hänen tarvitsemaansa läheisyyttä ja antamalla lapsen kasvaa ja rohkaistua omaan tahtiin. :)
- bjklopp
Aloittaja tässä kirjoitti:
älä välitä, tuo on joku sekopää joka täällä huutelee kaikille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782