Aloitan kirjoituksen sanomalla, että tiedän tämän olevan vain vaihe. Minulla on siis 9kk vanha tyttö. Hän on nykyään alkanut takertumaan minuun hyvin vahvasti. Päivisin olen hänen kanssaan kotona. Lapsi tarvitsee täyden huomioni koko päivän. Hänen kanssaan on leikittävä ja juteltava, muuten alka huuto. Kun koitan tehdä ruokaa tai muita kokotitöitä, hän roikkuu kiinni jalassani. Jos en ota heti tyttöä syliin (kuivaan vaikka kädet ensin) alkaa järkyttävä huuto, lyöminen, nipistely ja pureminen. Toinen vaihtoehto on, että jos en heti häntä huomaa, alkaa hän mahdollisimman kovaäänisesti (jotta varmasti huomaan) kiipeillä sohvalla, paukuttaa televisiota..
Ennen tyttö viihtyi hienosti omien lelujen kanssa, välillä käyden tutkimusmatkoilla.
Ulkoilemme päivittäin paljon, senkin takia, että olen takertuvan lapsen kanssa mielummin ulkona hiekkalaatikolla, jossa on toinenkin äiti. En siis todellakaan hauku lastani. Tahtoisikin kysyä, onko jotain keinoja rohkaista lastani? Olen kokeillut myös, että nostan syliin ja lasken heti itkun loputtua lattialla leikkimään. Ei toimi, huuto muuttuu kahta kauheammaksi..
Todella tiedän tämän olevan vain vaihe.
Takertuva 9kk vanha
5
111
Vastaukset
- Rentoudu, menee ohi
Yksi sana: eroahdistus. Ei sille voi mitään tehdä, on aivan luonnollista ja tyypillistä tuon ikäiselle. Menee itsestään ohi, anna vain lapselle läheisyyttä nyt, kun hän sitä erityisesti tarvitsee.
- sokeatovattyhmiä
On se oikeasti hirveetä,
kun on äitinä hirviö,
jonka mielestä rakkaus
on epänormaalia.
Jospa heität sen
vauvan vaikka kellarihäkkiin,
niin että siitä tulee
kunnon lapsi?- Aloittaja tässä
Voi kuule.. Kysyin täydestä rakkaudesta lastani kohtaan, onko minun mahdollista helpottaa lapseni oloa ja rohkaista häntä. Neuvoa saa ja pitää kysyä, jos tuntee itsensä epävarmaksi. Pelkäsin myös tehneeni jotain väärin aikaisemmassa vaiheessa kun lapsi nyt näin kovin minuun takertuu. On hyvin kohtuutonta tulla haukkumaan minut hirviöksi. En ymmärrä mikä sinua vaivaa..
- Eka vastaaja
Aloittaja tässä kirjoitti:
Voi kuule.. Kysyin täydestä rakkaudesta lastani kohtaan, onko minun mahdollista helpottaa lapseni oloa ja rohkaista häntä. Neuvoa saa ja pitää kysyä, jos tuntee itsensä epävarmaksi. Pelkäsin myös tehneeni jotain väärin aikaisemmassa vaiheessa kun lapsi nyt näin kovin minuun takertuu. On hyvin kohtuutonta tulla haukkumaan minut hirviöksi. En ymmärrä mikä sinua vaivaa..
Ensimmäinen vastaaja tässä vielä lisää, että lapsesi on tosi pieni, vauva vielä. Olisi epänormaalia, jos hän olisi kovin itsenäinen. Eroahdistuskaudet ovat lapsen normaalia kehitystä ja niistä pääsee parhaiten ohi antamalla lapselle hänen tarvitsemaansa läheisyyttä ja antamalla lapsen kasvaa ja rohkaistua omaan tahtiin. :)
- bjklopp
Aloittaja tässä kirjoitti:
älä välitä, tuo on joku sekopää joka täällä huutelee kaikille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133211
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il182988Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess351638- 961382
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531309- 991288
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1911225Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1921202Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1461059Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu42969