Heippa! Meidän esikoisemme sai ensimmäiset hampaansa nyt, n. 7,5kk iässä. Ensin huomasin, että alaikenet olivat turvonneet ja tästä pari päivää eteenpäin, niin huomasin toisen etualahampaan puhjenneen. Parin päivän päästä puhkesi toinenkin etuhammas. Hyvin vähän vauvalla oli oireita hampaiden tuloon liittyen. Viikkoon ei ole kiinteät ruuat kunnolla maistuneet ja illalla/yöllä ollut hieman levoton. Hampaat ovat vielä todella pienet, eiväthän ne toki hetkessä kasvakaan. Aloitetaanko hamapiden harjaus jo nyt? Missä iässä teidän vauvanne ovat saaneet ensimmäiset hampaat ja kuinka kauan meni, että yläetuhampaat ilmestyivät?
Vauvan hampaiden tulo
4
295
Vastaukset
- 8 hammasta
Juu, aloita nyt harjaus. Meillä kaksi ensimmäistä hammasta tuli reilun 4kk iässä alas eteen. Nyt suusta löytyy kahdeksan hammasta, tytöllä ikää 9kk. Yläetuhampaat eivät ole vieläkään kunnolla kasvaneet vaikka noin kuukausi sitten tulivat esiin.
- auringonkukka2
Kiitos vastauksesta :) Käytetäänkö hampaiden pesuun alusta alkaen hammastahnaa? Tänään pestiin pelkällä vedellä, kun hammastahnaa ei olla vielä vauvalle ostettu.
- 8 hammasta
Meillä käytettiin alusta asti hammastahnaa. Mutta määrällisesti todella vähän, hieron tahnaa hammasharjaan. Vauva ei osaa purskuttamassa vaahtoa pois, joten nielee kaiken. Voit totutella lasta nyt jo koko suun pesuun. Meidän tyttö nauttii, kun hellästi harjaamme myös kutiavia ikeniä :)
- aurinkoontaivaalla
Pöh.
Mitä turhia.
Ne on vasta maitohampaat.
Ne aikuishampaat on syytä
säilyttää jonkin aikaa.
Mä oon ajatellut aina,
että jos mua ei olisi
niin maailma varmaan
tuhoutuisi hetkessä.
Siksi mää ryntäilen
sinne tänne ja
sotken toisten ihmisten
elämän. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942