onko kissani sairas????

itkun partaalla!!

Eli meillä on n. 5v maatiaiskolli. kerran kun olin sen kanssa ulkona niin oksensi ja oksennus oli vaaleanpunaista. Kissa on myös hakeutunut enemmän ihmisten seuraan sekä naukuu loputtomasti. kissa myös pesee turkkiaan koko ajan eikä syö melkein yhtään.:'(

7

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntijalle

Kannattaa viedä el.lääkäriin. Oireet sopivat moneen sairauteen. Vältyt turhalta arpomiselta kun käyt kysymässä asiantuntijan mielipidettä.

• kissaaatt

soita eläinlääkärille, se ei maksa mitään.
      Ainoa huolestuttava oire kuvailemistasi on jos kissa ei syö?? koska se on syönyt viimeksi? Onko pirteä?
      omistaja itse kyllä huomaa jos oma lemmikki on sairas ja jos hälyytyskellot soi niin yleensä se on aiheellista.
      oksentaminen ei ole vakavaa.

• itkun partaalla!

Öö, unohdin kertoa, että olen itse 11.v. Oon kertonu siitä mun äidille, mutta se vaan sano, että "ei ole mitään hätää"

• itkun partaalla!
        itkun partaalla! kirjoitti:

Öö, unohdin kertoa, että olen itse 11.v. Oon kertonu siitä mun äidille, mutta se vaan sano, että "ei ole mitään hätää"

Muutenkin musta välillä tuntuu että ei oikein välitä meidän kissoista. Kun ne on varmaan käynyt rokotuksissa ja madotuksissa vaan 2krt elämänsä aikana:'(

• Itkun partaalla!
        itkun partaalla! kirjoitti:

Muutenkin musta välillä tuntuu että ei oikein välitä meidän kissoista. Kun ne on varmaan käynyt rokotuksissa ja madotuksissa vaan 2krt elämänsä aikana:'(

No, kissa ei ole ollut enää läheskään yhtä pirteä. Aamulla söi vähän ja oksensi sen saman tien ulos. Ruoka ei vaan yksinkertaisesti pysy sisällä. Herkutkaan ei oikein enää maistu. No mutta onneksi olemme menossa pian eläinlääkärin perustarkastukseen. Siellä varmaan selviää onko kissa sairas.

• Itkun partaalla!
        Itkun partaalla! kirjoitti:

No, kissa ei ole ollut enää läheskään yhtä pirteä. Aamulla söi vähän ja oksensi sen saman tien ulos. Ruoka ei vaan yksinkertaisesti pysy sisällä. Herkutkaan ei oikein enää maistu. No mutta onneksi olemme menossa pian eläinlääkärin perustarkastukseen. Siellä varmaan selviää onko kissa sairas.

Ja vielä, että kuuluuko kissan nenän olla kylmä vai kuuma ja kuiva vai kostea????

• Kissanystävä
        Itkun partaalla! kirjoitti:

Ja vielä, että kuuluuko kissan nenän olla kylmä vai kuuma ja kuiva vai kostea????

Juttele äidille tai isälle huolistasi ja sano että pelkäät.
        Kyllä sun äiti niitä kissoja rakastaa ja huolehtii kun kerran terveystarkastukseenkin vie :) kissat syö kesällä paljon ruohoa ja se puhdistaa mahaa oksentamisen kautta.
        Kokeile leikkiä kissan kanssa, jos se innostuu niin tuskin sillä on mitään kovasti pielessä ja voit ihan hyvin odottaa terveystarkastukseen.

Kissan nenän lämpötila voi vaihdella, myöskin se onko märkä vai kuiva. Märkä kuono on hyvä merkki, mutta terveelläkin kissalla nenä on kuiva kun se lepäilee tai nukkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      424
      4949
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2023
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      146
      1680
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      75
      1375
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      15
      1306
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      80
      1221
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1199
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      70
      1128
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      70
      1108
    10. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38