Hain ammattikouluun aikuisena ja minut hyväksyttiin opiskelijaksi. Koulutus on normaali nuorisopuolen koulutus, vaikka olenkin aikuinen. Aikuispuolelle en voinut hakea, sillä minulla ei ole aiempaa työkokemusta ko. koulutusalalta.
Asiassa on vain yksi mutta: Olen vakituisessa työsuhteessa. Onko mahdollista siirtyä opiskelemaan aikuispuolelle, vaikka onkin päässyt sisään nuorisopuolen koulutusohjelmaan? Koulu alkaa kesälömani aikana, joten siinä ei ole mitään ongelmaa.
Minulla on jo takana toisen asteen tutkinto, joten minun ei tarvitse suorittaa tiettyjä perusopintoja (matikka, englanti yms.), minkä vuoksi normaalisti kolmivuotinen koulutus kestää minun osaltani vain kaksi vuotta.
Aion kuitenkin ottaa opiskelupaikan vastaan, sillä kyseinen ala kiinnostaa, ja tarkoituksenani on vaihtaa nykyiseltä alaltani pois, kun olen saanut uuden ammatin.
Amikseen aikuisena
Koulun penkille
2
440
Vastaukset
- Kokemaa
Aikanaan hain suoraan aikuiskoulutukseen, vaikka ei ollut edes toiselta alalta kahden vuoden työkokemusta. Varmimman vastauksen saat luokanvalvojaltasi siirtoon liittyvissa asioissa. Pelkän järjen mukaan sinun pitäisi päästä aikuispuolelle.
- Koulun penkille
Kiitos vaustauksestasi, nimimerkki ''Kokemaa''.
Otan asian puheeksi luokanvalvojan kanssa. Itselläni on nykyiseltä alaltani kolmen vuoden työkomemus, valmistumisesta lähtien olen ollut kaksi vuotta vakituisessa työsuhteessa. Sen sijaan alalta, jonka koulutukseen nyt pääsin, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035