Hain ammattikouluun aikuisena ja minut hyväksyttiin opiskelijaksi. Koulutus on normaali nuorisopuolen koulutus, vaikka olenkin aikuinen. Aikuispuolelle en voinut hakea, sillä minulla ei ole aiempaa työkokemusta ko. koulutusalalta.
Asiassa on vain yksi mutta: Olen vakituisessa työsuhteessa. Onko mahdollista siirtyä opiskelemaan aikuispuolelle, vaikka onkin päässyt sisään nuorisopuolen koulutusohjelmaan? Koulu alkaa kesälömani aikana, joten siinä ei ole mitään ongelmaa.
Minulla on jo takana toisen asteen tutkinto, joten minun ei tarvitse suorittaa tiettyjä perusopintoja (matikka, englanti yms.), minkä vuoksi normaalisti kolmivuotinen koulutus kestää minun osaltani vain kaksi vuotta.
Aion kuitenkin ottaa opiskelupaikan vastaan, sillä kyseinen ala kiinnostaa, ja tarkoituksenani on vaihtaa nykyiseltä alaltani pois, kun olen saanut uuden ammatin.
Amikseen aikuisena
Koulun penkille
2
524
Vastaukset
- Kokemaa
Aikanaan hain suoraan aikuiskoulutukseen, vaikka ei ollut edes toiselta alalta kahden vuoden työkokemusta. Varmimman vastauksen saat luokanvalvojaltasi siirtoon liittyvissa asioissa. Pelkän järjen mukaan sinun pitäisi päästä aikuispuolelle.
- Koulun penkille
Kiitos vaustauksestasi, nimimerkki ''Kokemaa''.
Otan asian puheeksi luokanvalvojan kanssa. Itselläni on nykyiseltä alaltani kolmen vuoden työkomemus, valmistumisesta lähtien olen ollut kaksi vuotta vakituisessa työsuhteessa. Sen sijaan alalta, jonka koulutukseen nyt pääsin, minulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2867913Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1714174Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1722451Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy272173Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17852067- 471590
- 481557
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s81481Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3421274- 1661225