Muistellaan menneitä. Ei väliä tapahtuiko se kymmenen vuotta sitten tai eilen, ei väliä jatkuuko se yhä ja se on sinulle mennyttä vain, koska se on sinulla takanapäin.
PUHELIMET
- Meillä oli lankapuhelin siihen asti, että olin 12. Se tunne, kun piti raahautua vastaamaan siihen, vaikkei se ollutkaan kenties sinulle. Se tunne, kun linjan päässä oli sinun serkkusi, joka tenttasi sinun koulumenestystäsi 10 minuuttia, ennen kuin pyysi äitiä puhelimeen.
- Sain ensimmäisen kännykkäni 11-vuotiaana. Eli siis nykypäivänä katsottuna melko vanhana?
- 10-vuotiaana sanoin silloiselle bestikselleni, että kun minä saan kännykän, siinä pitää olla VÄRINÄYTTÖ.
- Simpukkapuhelin 12-vuotiaana ja YLPEYS.
- Sain vuonna 2010 kosketusnäytön kun sisko rikkoi minun vanhan simpukkapuhelimen. Se oli iso juttu, olin kaveripiirini ensimmäinen joka sai sellaisen ja muutenkin kouluni varmaankin ensimmäisten 20 joukossa. Muistan, kun iskä ihmetteli myyjälle, miten tuollaista osaa käyttää ja myyjä sanoi, että siihen tottuu nopeasti eikä sen jälkeen pysty enää palaamaan entiseen (totta!). Hermoilin, että soitan ihmisille vahingossa. Kaverini kirjoitti facessa seinälle: "äääää saitko kosketusnäytön? :DDDD oon niin kade!"
TIETOKONEET
- Saatanan mötikkä with Windows 98. Se kamala ääni, mikä lähti modeemista, kun yhdistettiin nettiin. Se, ettei voinut soittaa lankapuhelimella, kun joku oli netissä. Se, että googlen kuvahaku latasi kuvaa 10 minuuttia ja se oli ihan normaalia.
- Katsoin Idolsia vuosimallia 2003 ja innostuin, kun niillä oli nettisivut joissa oli kaikkea ekstasälää. Nykyään ei enää innosta TV-sarjojen nettisivut.
PERHE-ELÄMÄ
- Se, kun me kaikki asuttiin kotona.
- Me mentiin kaikki neljä lasta iskä joka lauantai käymään kaupassa ja ostettiin irtokarkkia.
- Meillä oli ihan tavallisen kokoinen auto ja meidät lapset ängettiin takapenkille. Minä istuin keskipenkillä pikkusiskoni ja isoveljeni välissä ja jos poliisi tuli moottoritiellä vastaan, minä jouduin kyyristymään.
- fnfn
NOSTALGIA
22
469
Vastaukset
Meillä oli muinoin vanha kuppainen auto, suurinpiirtein Ladasta seuraava, ulkoa valkoinen, sisällä ruskeat päällysteet. Sitten ostettiin Picasso, (siis auto) ja vanhemmat huudattivat Mestareita lavalla neljä tuntia putkeen. "Varrella virran, siellä puutkin kellastuu..."
Joskus mainostettiin kengännauhoja, joita ei tarvitse sitoa, vaan ne kiristetään muoviläpyskällä. En itse omistanut sellaisia, mutta omistin lenkkarit, joissa oli takana välkkyvalo. Tamagotchi oli kova juttu.
Muistan erään vapun erityisenä. Olin varmaankin yhdeksänvuotias, ja tuttavaperhe oli meillä kylässä vappuna. Halusivat huudattaa työväenmusiikkia, joten eiköhän vaan Youtube auki ja Yhteisrintama soimaan. Muistan ajatelleeni, että ihan tyhmää musiikkia. Nainen lauloi kovin vihaisesti: Siis vasen yks kaks, missä paikkasi, tiedätkö sen? Tännepäin, täällä marssivat työläiset, sinä myös olet työläinen, ja mie ihmettelin, että mitä työ tämmöistä soitatte, kun ette edes ole työläisiä. (Mielestäni mikään muu paitsi raskas fyysinen työ ei ollut "työläistyötä" :D) Meillä ei politiikasta puhuttu, paitsi silloin, kun faija haukkui persut ja kutsui kommareita hörhöiksi.- fnfnfn
OOO, UUSIA MUISTOJA:
Joo, hei muistan noi kengännauhat, joita ei tarvinnut sitoa! Minullakaan ei ollut niitä, mutta muistin sen mainoksen: "SAIRAAN NOPEET!" :D Minulla oli kaksi Tamagotchia: yksi meni rikki kun se joutui pesukoneeseen ja itkien vaadin äidiltä uutta ja sainkin sellaisen hienon, josta näkyi se koneisto läpi.
Ja muistaako kukaan sitä Hirudoid Forte-mainosta? :D Se pyöri ihan kamalan kauan telkkarissa, niin kauan kuin minä muistan varmaan jonnekkin vuoteen 2010 asti (tai pidemmällekkin) ja siitä mainoksesta huomasi, että se oli vanha. Siinä puhuttiin jostain laskimotukkotulehduksista (??) ja kysyttiin tekeekö mielesi nostaa jalkasi ylös. "Vaivaan on myös lääke: Hirudoid Forte. Katso kuinka..."
Muistan kun mun silloinen bestis vinkkas mulle, että sellaselta sivulta kuin Youtube löytyy Roswell-videoita ja katoin niitä ihan innoissani. Jonkun ajan päästä tajusin, että sieltä löytyy paljon muutakin, esim. pystyin kuuntelemaan Avril Lavignen Nobody's homea (jota ah, niin ahdistuneena varhaisteininä kuuntelin innoissani), joskaan se musiikkivideo ei ollut sama, vaan jonkun teiniporukan tekemä. Tämä oli joko loppuvuotta 2005 tai alkuvuotta 2006.
- fnfn - fnfnfn
fnfnfn kirjoitti:
OOO, UUSIA MUISTOJA:
Joo, hei muistan noi kengännauhat, joita ei tarvinnut sitoa! Minullakaan ei ollut niitä, mutta muistin sen mainoksen: "SAIRAAN NOPEET!" :D Minulla oli kaksi Tamagotchia: yksi meni rikki kun se joutui pesukoneeseen ja itkien vaadin äidiltä uutta ja sainkin sellaisen hienon, josta näkyi se koneisto läpi.
Ja muistaako kukaan sitä Hirudoid Forte-mainosta? :D Se pyöri ihan kamalan kauan telkkarissa, niin kauan kuin minä muistan varmaan jonnekkin vuoteen 2010 asti (tai pidemmällekkin) ja siitä mainoksesta huomasi, että se oli vanha. Siinä puhuttiin jostain laskimotukkotulehduksista (??) ja kysyttiin tekeekö mielesi nostaa jalkasi ylös. "Vaivaan on myös lääke: Hirudoid Forte. Katso kuinka..."
Muistan kun mun silloinen bestis vinkkas mulle, että sellaselta sivulta kuin Youtube löytyy Roswell-videoita ja katoin niitä ihan innoissani. Jonkun ajan päästä tajusin, että sieltä löytyy paljon muutakin, esim. pystyin kuuntelemaan Avril Lavignen Nobody's homea (jota ah, niin ahdistuneena varhaisteininä kuuntelin innoissani), joskaan se musiikkivideo ei ollut sama, vaan jonkun teiniporukan tekemä. Tämä oli joko loppuvuotta 2005 tai alkuvuotta 2006.
- fnfnLöysin sen mainoksen! :D "Lääke, joka elvyttää jalkasi". AHAHAH, olin ihan unohtaa.
http://youtu.be/exdla8qvRfA?t=50s
- fnfn fnfnfn kirjoitti:
OOO, UUSIA MUISTOJA:
- fnfnMuistatko sie kymmenen minuuttia pitkän kalanmaksaöljymainoksen, jossa mies ja nainen istuivat valkoisella sohvalla? Kerran mie satuin näkemään pätkän jostain vanhasta elokuvasta, jossa ehkä parin sekunnin ajan näytettiin alastoman naisen kuvaa, ja mie sitten menin siitä ihan hysteeriseksi, että SIINÄ NÄKYI TISSI!!!
Eskarissa oli oppikirjana joku kersojen puuhakirja, jossa oli kissa nimeltä Kisu pikkukuu, joka oli selvästi tyttö. Ensimmäisen luokan alussa Kisun nimi muuttui mysteerisesti Sisuksi, ja se alkoi käyttää haalariasuja. Mitä sille tapahtui?!
Muistaako kukaan Aquapetsejä? Se oli muovisen härpäkkeen (nyt myöhemmin katsottuna todella härön muotoisen sellaisen) sisällä olevassa vedessä lilluva muoviukko, joka heilui kahden narun varassa. Kun painoi nappia, se alkoi pitää ääntä, eikä sitä saanut hiljaiseksi kirveelläkään.- fnfnfn
icepicked kirjoitti:
Muistatko sie kymmenen minuuttia pitkän kalanmaksaöljymainoksen, jossa mies ja nainen istuivat valkoisella sohvalla? Kerran mie satuin näkemään pätkän jostain vanhasta elokuvasta, jossa ehkä parin sekunnin ajan näytettiin alastoman naisen kuvaa, ja mie sitten menin siitä ihan hysteeriseksi, että SIINÄ NÄKYI TISSI!!!
Eskarissa oli oppikirjana joku kersojen puuhakirja, jossa oli kissa nimeltä Kisu pikkukuu, joka oli selvästi tyttö. Ensimmäisen luokan alussa Kisun nimi muuttui mysteerisesti Sisuksi, ja se alkoi käyttää haalariasuja. Mitä sille tapahtui?!
Muistaako kukaan Aquapetsejä? Se oli muovisen härpäkkeen (nyt myöhemmin katsottuna todella härön muotoisen sellaisen) sisällä olevassa vedessä lilluva muoviukko, joka heilui kahden narun varassa. Kun painoi nappia, se alkoi pitää ääntä, eikä sitä saanut hiljaiseksi kirveelläkään.En muista :D Ehkä olen sulkenut sen traumatisoituneena mielestäni.
Meillä ei ollut Kisu pikkukuuta eskarissa, mutta Sisu (ja Salainen aapinen) oli ekalla ja tokalla luokalla :D Mutta mun 2 vuotta nuoremmalla kaverilla oli se, ja me tapeltiin hirveästi siitä nimestä. Olin kyllä pettynyt, koska mun isosisaruksilla oli Iloinen aapinen with Enni ja Onni ja olin "lukenut" sitä ihan kikseissä... Ja eka luokan trauma: aapisessa luki A:n kohdalla: A-PI-NA. Ope kysyi, mitä siinä lukee. Koko luokka mylvi: "Apina!" ja minä olin surullinen, koska minä en ollut tajunnut sitä...
Mutta noita Aquapetsejä minä en muista :O
- fnfn fnfnfn kirjoitti:
En muista :D Ehkä olen sulkenut sen traumatisoituneena mielestäni.
Meillä ei ollut Kisu pikkukuuta eskarissa, mutta Sisu (ja Salainen aapinen) oli ekalla ja tokalla luokalla :D Mutta mun 2 vuotta nuoremmalla kaverilla oli se, ja me tapeltiin hirveästi siitä nimestä. Olin kyllä pettynyt, koska mun isosisaruksilla oli Iloinen aapinen with Enni ja Onni ja olin "lukenut" sitä ihan kikseissä... Ja eka luokan trauma: aapisessa luki A:n kohdalla: A-PI-NA. Ope kysyi, mitä siinä lukee. Koko luokka mylvi: "Apina!" ja minä olin surullinen, koska minä en ollut tajunnut sitä...
Mutta noita Aquapetsejä minä en muista :O
- fnfnMeillä oli luokan seinällä aakkoset, joissa oli kirjainta vastaavat kuvat. Joka tunti joku toisti karmivasti mantraa: "äiti, ötökkä, vauva, WC, äiti, ötökkä, vauva, WC..." kunnes se tarttui minuunkin.
Ensimmäinen...
....laulu, jonka osasin ulkoa oli Eppu Normaalin Linnunradan laidalla.
....Pmmp:n kappale, johon ihastuin lapsena oli tietenkin Pikkuveli.
....lukemani kirja oli Veljeni leijonamieli
...kappale, jonka sisäistin olevan heviä, oli Rammsteinin We are living in the America...
...raskaampaa popitusta oleva kappale, josta aloin pitämään oli Kotiteollisuuden Helvetistä itään. (Tämä ei ole vanha..)
...katsomani/muistamani K-15 elokuva oli seitsemän rohkeaa miestä (olin 9-10 vuotta)
...rikossarja, jota aloin seuraamaan oli NCIS Rikostutkijat (9 vuotiaana) Seurasin myös CSI:tä ja Salkkareita...
...lukemani f-kirja oli Marianne Curleyn Nimetyt
...bändi, jota "fanitin" oli Indica
...puhelin oli Seamens-kapula
Minullakin oli simpukka puhelin... Kaksikin.. Sitten oli Taivas lyö tulta ja Pikku-Orava...
Lapsena luin paljon. Dekkareita, joissa kuvailtiin yksityiskohtaisesti ruumiinavauksia... Sekä Anni Polvan kirjoja...- VeH.
Itse muistan melko hyvin ensimmäisen ihastukseni. Se alkoi siitä, kun hän kuritti minua hänen riisutulla t-paidallaan joka oli vielä sen lisäksi ihan märkä (koska vesisota). Sitten kun lähdin kaverini luota, se poikakin kulki onnekseni samasta suunnasta. Ihastuin juuri silloin, kun hän kysyi, että miksi menen sitä reittiä. Sen jälkeen teki mieli jäädä keskustelemaan, mutta ujous. Sitten kun hän lähti kulkemaan omaa suuntaansa, tuli ikävä häntä ja jäin katsoman häntä, mutta lähdin kuitenkin, koska olisi noloa jäädä kiinni toisen tuijottamisesta.. Se oli vaan niin ihana hetki!
Punastelin koulussa jos katsoinkin häntä. Kerran hän otti kädestäni rätin ja siinä oli pidättelemistä hymyn kanssa. Hän oli kuitenkin hyvin suosittu ja hänellä oli lähes aina joku tyttö. XD Ongelmana oli myös se, että hän oli minua kaksi vuotta nuorempi. Mietin, että pääsisin näkemään häntä alakoulun jälkeen yhdeksännellä luokalla.
Myöhemmin kaverini alkoivat epäillä, että pidän hänestä. Punastuin niin s**tanasti, mutta toivottavasti hän ei huomannut sitä ja onneksi huoneessa oli silloin melko pimeää. Myöhemmin pystyin ottamaan huumorilla heidän vitsailunsa minun ja sen pojan suhteesta. Aloun kyllästymään heidän haukkuihinsa enkä pian tykännytkään hänestä. Koskaan en ole tunnustanut olevani ihastunut häneen.
Muistan myös oman ensimmäisen kotiavaimeni. Siinä oli sininen tausta ja kuvia keltaisista ankoista (avain oli siis värjätty). Sain sen joskus 5-6-vuotiaana.
(Öitä!...XD)
Minullakin oli Aguapets! Oikeastaan on vieläkin, mutta edes siskoni ei enää leiki sillä... Olen yrittänyt saada muovia hajalle, jotta saisin otuksen ulos sieltä, mutta vasara ei ole oikein toiminut...
Muistaako kukaan Taskukoiria? Entä Hajuhemmoja?
Sitten meillä oli eskarilaisten suosikki ohjelma Transformers... Itse en seurannut, mutta samoin Prätkähiiret, oli tullut muutama jakso katsottua... Molemmat ohjelmat on nyt jotenkin uudistettu ja tehty tietokoneella... Turtlesit ja Anniina Balleriina on myös pilattu. Mitä niitä muita oli... no Wnixit oli pitkään suosittu sarja ja sitten tuli WHICH...
Pikkukakkosessa suosikkiohjelmani oli joskus eskarilaisena "Syrhämän sankarit"... Se oli vähän jännenpi sarja ja sen tilalle tuli sitten "Hui hai hiisi" joka oli paljon huonompi... Lasten ei tarvinnut mitään päätellä...
Sitten oli jokin karkkitietokilpailu, jossa oli joku ruskea otus mukana... Ja se karaokekilpailu "Kaikki laulaa"...Miekin muistan Syrhämän sankarit. Tohtori Sykerö meinattiin myös pilata yhdessä vaiheessa, ja pikkuveljen mielestä myös Neppajymykerho pilattiin. Itse en sitä enää kahtonut.
- HeKeKee'd
icepicked kirjoitti:
Miekin muistan Syrhämän sankarit. Tohtori Sykerö meinattiin myös pilata yhdessä vaiheessa, ja pikkuveljen mielestä myös Neppajymykerho pilattiin. Itse en sitä enää kahtonut.
Syrmähän sankarit oli legenda. Toivoin aina pääsevåni mukaan.
Pienenä mulla ei ollut harrastusta, joten pelasin tietokoneella ja katoin telkkaria. Pokemon oli silloin paljon parempi. Transformerit oli silloin tosi kova juttu, eskarissa oli kilpavarustelu kenellä oli parhaat robotit, ja transformerit kiellettiin...
Katsoin Winx-clubia sillä verukkeella, että pitihän katsoa miten huoko se oli...
Eskarissa paras leikki oli pusuhippa, jossa tytöt yritti pussailla... oli kyllä huvit.
Blayblade! Ne ihme hyrrät jota oli kaikilla... Paitsi mulla... XD Sitten oli väripommeja, jota "isommat" lapset osti kaupasta ja räjäytti polkaisemalla asfalttiin... Eskarilaisensa etittiin niitä ja löydettiin semmosia puolityhjiä, jotka räjäytettiin ite...
Pusuhipan minäkin muistan, en tosin leikkinyt paljoa, sillä en olisi uskaltanut pussata ketään... XD
Vesisota oli sen sijaa kivaa, mutta kiva kun naapurin pojille oli ostettu pyssyt, joilla ampu kymmenen metrin päähän.. Sitten teillä oli kaikki kauko-ohjattavat autot ja muut hauskat jutut.. Minulle ostettiin nukke, joka märisi kun laittoi valot kiinni... XD Köyhä lapsuus... En saanut tikkaakaan ikinä heittää ja nyt nauretaan, kun olen paska tikan heitossa...Vesisota oli parasta, varsinkin kun sai suihkuttaa päin pikkupentuja. Kaikilla oli neppisfiguureja. Myö leikittiin päiväkodissa itsekeksittyä leikkiä nimeltä rottapotta. Siinä ei ollut sen suurempaa ideaa, kuin että juostiin ympäriinsä ja kiljuttiin "rottapotta!" koska se kuulosti hauskalta.
icepicked kirjoitti:
Vesisota oli parasta, varsinkin kun sai suihkuttaa päin pikkupentuja. Kaikilla oli neppisfiguureja. Myö leikittiin päiväkodissa itsekeksittyä leikkiä nimeltä rottapotta. Siinä ei ollut sen suurempaa ideaa, kuin että juostiin ympäriinsä ja kiljuttiin "rottapotta!" koska se kuulosti hauskalta.
XD
Muistuttaa vähän sitä, kun minä viitosella huusin koiranpennulle, että se on kakkiainen. Sitten aloin ulvomaan naurusta ja hekotin sille varmaan puoli tuntia...
Mutta hoitajilla oli varmasti hauskaa. Kakarat osaavat olla rasittavia. Tet-paikassani niillä oli leikki, jossa kaikki juoksivat kiljuen minun perässä, ottivat kiinni, päästivät vapaaksi ja taas sama homma jatku. Jos olisi jatkunut pitempään, olisin kohta pärjännyt Usain Boltille...kurpizza kirjoitti:
XD
Muistuttaa vähän sitä, kun minä viitosella huusin koiranpennulle, että se on kakkiainen. Sitten aloin ulvomaan naurusta ja hekotin sille varmaan puoli tuntia...
Mutta hoitajilla oli varmasti hauskaa. Kakarat osaavat olla rasittavia. Tet-paikassani niillä oli leikki, jossa kaikki juoksivat kiljuen minun perässä, ottivat kiinni, päästivät vapaaksi ja taas sama homma jatku. Jos olisi jatkunut pitempään, olisin kohta pärjännyt Usain Boltille...Pikkuveljeni kaverit harrastivat aikoinaan samaa. Se oli heidän mielestään hauskaa, mutta minua (5v) lähinnä ahdisti.
icepicked kirjoitti:
Pikkuveljeni kaverit harrastivat aikoinaan samaa. Se oli heidän mielestään hauskaa, mutta minua (5v) lähinnä ahdisti.
Varmasti ahdisti. Ruokailuun mennessä tapeltiin siitä, kuka sai kävellä minun vieressä ja kuka istui missäkin minuun katsottuna...
Kun itse olin eskarissa, ei meille tuotu mitään tettiläisiä kiusattavaksi...kurpizza kirjoitti:
Varmasti ahdisti. Ruokailuun mennessä tapeltiin siitä, kuka sai kävellä minun vieressä ja kuka istui missäkin minuun katsottuna...
Kun itse olin eskarissa, ei meille tuotu mitään tettiläisiä kiusattavaksi...Kersoilta opin kerran käsitteen "kulmavieressä," joka tarkoittaa pöydän kulman kahdella puolen istuvia henkilöitä. Vastapäätä ei kelvannut, piti kuulemma olla joko vieressä tai kulmavieressä. :D
icepicked kirjoitti:
Kersoilta opin kerran käsitteen "kulmavieressä," joka tarkoittaa pöydän kulman kahdella puolen istuvia henkilöitä. Vastapäätä ei kelvannut, piti kuulemma olla joko vieressä tai kulmavieressä. :D
Tuolla taas oli ristivieressä...
Tamagotchi oli tosi ihmeellinen, sillä tuli leikittyä, mutta sitten tuli se ongelma kun paristot loppuivat. Ei vanhemmat ikinä muistaneet ostaa uusia!
Pienenä mäkin ihastuin Pikkuveljeen ja Rusketusraitojen videota tuli aina tuijotettua silmät ymmyrskäisinä. Zen Cafen Piha ilman sadettajaa, katsokaa video. SITÄ mä vasta silmät ymmyrskäisinä tuijotinkin. Pidin myös La Ketchupista, erityisesti äää mikä sen nimi olikaan... *avaa youtuben*......aaa, niin Aserje. Siinä kun oli ne kolme tanssivaa naista. Kate Bush on myös jäänyt mieleen pikkulapsuusajoilta.
Sitten lastenohjelmat, Winx & Prätkähiiret.- fnfnfn
Mä muistan myös kattoneeni vähän Winx Clubia, mutta en enää silloin jaksanut herätä aina aamulla katsomaan lastenohjelmia, joten se jäi vähän hajanaiseksi, vaikka siitä tykkäsinkin tosi paljon. Luin myös noita WITCH-sarjakuvia ihan innolla, mun lempparit oli aluksi Cornelia ja Hay Lin, mutta lopulta tykästyin sitten Elyoniin, Orubeen ja Cedriciin :D Mutta sitä sarjaa en koskaan katsonut, se tuli joltain ihme kanavalta.
Mutta mun lempparilastenohjelmia oli varhaiset Pokemonit, Kaukametsän pakolaiset ja tietysti muumit :D Mutta erityisesti Pokemonit!
Ei ihme että tykkäsin, oli nimittäin niin sydämmellä tehty dubbi :D
http://www.youtube.com/watch?v=QwGCEMp9GjQ#
- fnfn
KORTIT
Pokemon kortit oli joskus tosi cool ja mul oli niitä joku metrin pituinen pino. Se oli paras kun sain sen jolla 160hp, en muista sen nimee. Tykkäsin keräillä vähän kaikkea.
TIETOKONEET
Minun ensimmäinen tietokone oli joku windows 98 tai ehkä jopa vanhempi. Pelasin sillä Hugo leiki ja opi pelejä, se kyllä pyöritti niitä ihme kyllä ._.. Myöhemmin sain cdlevyn jossa oli 100peliä. Pelasin vanhoja pelejä, esim peliä jossa seikkailtiin labyrintissa ja piti varoa kaikenlaisia örkkejä. Tai Pacmancitya, jota en ikinä päässyt läpi, koska en ikinä saanut niitä kaikkia avaimia. Kertokaas muuten mistä sais tän Pacman cityn? Haluaisin viälä kokeilla tätä, muistan kun 3 luokalla odotin aina, että pääsen kotiin pelaaman Pacmancitya.
TAMACHOTSI
Minulla oli sellainen, sain sellaisen uudelleen vanhemmalla iällä, koska minun edellinen oli kadonnut. Tasohyppely peli oli tosi vaikee.
ANKRONIKKA
Muistan kun olin 6-7v ja se tuli tvstä, mutten koskaan tajunnut katsoa sitä. No olen katsonut sitä youtubesta.
YOUTUBE ENNEN GOOGLEA.
Aaah, niitä aikoja kun vanha youtube oli paras. Ei mitään facebookin tyylistä tai mitään sellasta vaan ihan omannäköinen.
Kuka muistaa kun katsoitte Leijona kuningaan ekaa kertaa?
Isän sairaus kun olin 5V. En minä sitä sillon tajunnut.
Kuka muistaa viälä kun vanhat My ltitle ponyt tuli tvstä? Aina se niin sama ärsyttävä intro alkoi niin kanava vaihtui.
Muistatteko Disneyn vanhoja piirrettyjä elokuvia?meillä oli porche siihe aski kunnes se hajos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234