Mulla on tuo Topfieldin crc-1400. Kyllä tuo boxi tallentaa 4 hd kanavaa samaan aikaan. Riippuu kanava nipusta missä ne kanavat on. Esim yle 1 hd.yle 2hd. mtv3 hd ja 4 hd kanavia voi tallentaa samaan aikaan. Ongelmia on muistaakseni kun esim tallentaa Fox HD ja 4 HD kanavaa niin ei suostu enään tallentamaan muita. Muitakin variaatioita on että suostuu tallentamaan esim 3 kanavaa. Tallentaa kaikkia sd kanavia 4 samaan aikaan...mutta mitä hd boxilla tekee?? jos katselee sd kanavia.
Mutta kuitenkin kuten topfieldin mainoksessa mainitaan niin tallentaa 4 kanavaa samaan aikaan ja se pitää paikkansa jopa tiettyjen hd kanavien osalta....eri kanavaniput vaan sotkevat koko systeemin ja minimissään vaan 2 voi tallentaa. Ja jos esim 4 tallentaa samaa aikaan niin ei voi katsoa silloin tallennusten ulkopuolista kanavaa mikä kuuluu eri kanavanippuun kun tallennettavat sillähetkellä.
Muuten boxi on toiminut mainiosti ja kaikki tallenteet tallentanut ja texstitykset toimineet. Harmittaa vaan tuo kanavanippujen aiheuttamat häiriöt tuohon 4 hd kanavan samanaikaiseen tallennukseen. Nuo Fox HD ja 4 HD sotkee koko systeemin!! Esim yle 1 HD ja MTV 3 HD ja kaksi esim muuta sd kanavaa onnistuu mainiosti tallenta mutta jos noi fox hd ja 4 HD on mukana tallennuksessa niin hajottaa koko 4 kanavan tallennus systeemin.
Siis koko juttu yksinkertaisesti sanottuna....tälläkään boxilla ei pysty tallentamaan kuin kahta kanavaa eri kanavanipuista samanaikaisesti.....4 kanavan tallennus onnistuu samasta kanavanipusta hyvin....ulkoinen kovalevykin "samsung" toimii hyvin tuossa boxissa.
Topfield crc-1400
12
1538
Vastaukset
- Liikaa kanavanippuja
Kahdella virittimellä ei saa mahdottomia aikaiseksi. Jätit kertomatta, minkä operaattorin verkossa olet.
http://dvb.welho.fi/cablemux_hel5.php esim. kertoo, että Ylen HD-kanavat ovat kanavanipussa 36. Fox HD on kanavanipussa 30, MTV3 HD kanavanipussa 28 ja Nelonen HD kanavanipussa 25. Oman sotkunsa aiheuttaa kahden virittimen rajalliset ominaisuudet ja samanaikainen salauksen purku. - Niko-Petteri kertoo
Muista lukeneeni jostain, että Foxin kanavalla on jostain syystä niin paljon dataa, että se rajoittaa noiden 4 kanavan tallentamista samaan aikaan.
Olen huomannut sen saman käyttäytymisen samalla boxilla myös sd Foxilla. - lklmjhuij
Tallensin juuri CRC-1400:lla AVAlta ja Neloselta samaan aikaan, niin katseluun ei pystynyt vaihtamaan Kakkoselle fudikseen.
Jompikumpi tai molemmat vie niin paljon kaistaa.- Kaistaa riittää..
Kahdella virittimellä ei saa purettua kolmea kanavanippua? Kaistasta ei siis ole kysymys, vaan siitä, miten operaattori on kanavanippunsa kasannut. AVA ja Nelonen ovat ilmeisesti eri kanavanipuissa, joten purkkisi ei pysty avaamaan kolmatta kanavanippua. Ei pidä uskoa kaikkiin mainoslauseisiin: "Tallenna neljää kanavanippua samanaikaisesti ja katsele viidettä" -lupaus toimii vain hyvin harvoin.
- kaksi viritintä vain
Kaistaa riittää.. kirjoitti:
Kahdella virittimellä ei saa purettua kolmea kanavanippua? Kaistasta ei siis ole kysymys, vaan siitä, miten operaattori on kanavanippunsa kasannut. AVA ja Nelonen ovat ilmeisesti eri kanavanipuissa, joten purkkisi ei pysty avaamaan kolmatta kanavanippua. Ei pidä uskoa kaikkiin mainoslauseisiin: "Tallenna neljää kanavanippua samanaikaisesti ja katsele viidettä" -lupaus toimii vain hyvin harvoin.
Kai se mainos on, että tallenna neljää kanavaa ja katso viidettä? Mutta kyllähän "lklmjhuij" voi tallentaa neljää kanavaa ja katsoa viidettä, mutta hän ei vaan voi valita niitä kanavia kuitenkaan ihan vapaasti. :-)
- lklmjhuij
kaksi viritintä vain kirjoitti:
Kai se mainos on, että tallenna neljää kanavaa ja katso viidettä? Mutta kyllähän "lklmjhuij" voi tallentaa neljää kanavaa ja katsoa viidettä, mutta hän ei vaan voi valita niitä kanavia kuitenkaan ihan vapaasti. :-)
Kokeilin juuri.
Tallensin Ykkönen, Kakkonen, Femma ja Teema. Samaan aikaan katsoin Kolmosta.
Tallensin Ykkönen, Kakkonen, Femma ja Teeman sijaan Kolmonen.
Katseluun ei voinut vaihtaa eri kanavaa näistä.
Eli pitää tuo paikkansa, että 4 pystyy tallentamaan ja 5:ttä katsoa, mutta vain kahdessa kanavanipussa. - lklmjhuij
lklmjhuij kirjoitti:
Kokeilin juuri.
Tallensin Ykkönen, Kakkonen, Femma ja Teema. Samaan aikaan katsoin Kolmosta.
Tallensin Ykkönen, Kakkonen, Femma ja Teeman sijaan Kolmonen.
Katseluun ei voinut vaihtaa eri kanavaa näistä.
Eli pitää tuo paikkansa, että 4 pystyy tallentamaan ja 5:ttä katsoa, mutta vain kahdessa kanavanipussa.DNA kaapeli Hki
http://dvb.welho.fi/cable.php
- moon1
Mulla on elisa operaattorina. On ollut tuo elisa viihde parisen vuotta muttas kun syksymmällä tulee pakolliset mainokset niihin niin olen päättänyt lopettaa sen. Toki onhan siinä hyvänä puolena että voi tallentaa niin montaa kanavaa kun haluaa. Tai vielä on voimassa tuo kymp viihde ja siinä on mahdollisuus ollu katsella parin viikon sisällä tulleita ohjelmia jälkikäteen jos ei ole muistanut tallentaa niitä...no sekin loppuu kun elisa osti kymp:n liiketoiminnan ja siirtyy elisa viihteeksi. Huonompaan suuntaan menee koko systeemi. Pirun kätevä ollut tuo kanavien jatkuva tallennus.Omituisuutene tosin siinäkin ettei ylen hd kanavia ole pystynyt tallentaa.
Ostin tuon topfieldin kokeillakseni miten sillä pärjäisi jos lopettaisi tuon viihde paketin...onhan tossa telkkarissakin usb tallennus niin saa silläkin tallennettua yhden lisäkanavan jos tarpeellista. - Tarvetta on.
Onko tuo Topfield crc-1400 kaikenkaikkiaan hyvä digiboxi?
Vai onko vielä parempia? jos on niin mikä merkki ja malli?
Olisi tarvista hankkia uusi tallentava digiboxi
Suositelkaa, olkaa hyvä.
Kiitos. - --ooii
"Onko tuo Topfield crc-1400 kaikenkaikkiaan hyvä digiboxi?"
Hyvin harva tänne kirjoittavista on kokeillut useampaa kuin paria eri boksia, ja kohdalle on saattanut sattua virheetön boksi tai maanantaikappele. Tavallisen pulliaisen on mahdotonta tietää, miten suuri prosentti bokseista rikkoutuu takuuaikana. Ainoastaan omasta boksista on tarkkaa tietoa.
Rahalla saa mainostusaikaa, mutta ehkä Topfield ei ole ainakaan huonoimmasta päästä siitä yksinkertaisesta syystä, että se lienee Suomen myydyin boksimerkki. Itsellänikin on yhä kaksi Topparia, ensimmäinen vuonna 2006 ostettu ja yhä tarvittaessa moitteettomasti toimiva, ja toinen kohta kaksi vuotta täyttävä HD-boksi CRC 2400, jossa ei myöskään oloe ollut yhtään vikaa.
Jonkin veraan voinee päätellä myönnetyn takuuajan pituudestakin. Mitä pidempi takuuaika, sitä varmemmin valmistaja uskoo boksinsa toimivan vioitta takuuajan.- kaksi v kokemusta
Ei oikeastaan laitevikoja, mutta softaa saisi vähän tuunata noissa TRC/CRC-1400/2400-malleissa, sillä siellä on bugeja. Mutta perustoiminnat kuitenkin toimivat mainiosti eli voi ajastaa ja sitten se tallentaa luotettavasti ja tallenteita voi katsoa ja pikakatselut menevät nykimättä SD-tallenteilla ja HD:lla nykimistä on vain juuri ja juuri huomattavissa!
Kaukosäätimen naksuminen on tosin aika outoa ja voi ärsyttää, mutta kai siihen tottuu.
Itse olen huomannut softaogelmia, kuten esim. jos editoin tallennetta (poistan lopusta ylimäräistä varmuuden vuoksi ajastettua tai välistä mainokset), niin pikakatselu ei enää toimi oikein vaan muuttuu pahasti hyppiväksi ja editoitua ohjelmaa ei voi enää katsoa esim. 2x-nopeudella. Ja editoimattomallakaan tallenteella pikakatselunopeudet eivät ole sitä, mitä laite näyttää vaan ovat joko nopeampia tai hitaampia (ero voi olla 50 %), ja HD-tallenteella erot ovat vielä isommat. Ja YLE TV2:n tietoja selatessa ohjelmaoppaasta voidaan jäädä jumiin, koska sillä kanavalla on paljon lyhyitä ohjelmia, mutta tuokaan ei käytännössä estä ohjelmatietojen katselua, sillä voidaan koukata toisen kanavan kautta takaisin TV2:lle... Monta muutakin "pikkuvikaa", mutta tärkein kuitenkin eli tallennus ja katselu toimivat lähes täydellisesti (on minulla kaksi kertaa kahden vuoden aikana jääneet ajastukset toimimatta ja boksi oli ollut jumissa, mutta onnistumisprosentti on selvästi parempi kuin 99%)... Ai niin, tallenteita ei voi enää siirtää tietokoneelle katsomista varten USB:n kautta, kuten aiemmilla SD-bokseilla pystyi.
Ja jos uuden boksin ostaa, niin kannattaa päivittää saman tien firmis, sillä myöhemmin sen päivittäminen ei enää houkuttele, jos boksissa on paljon säilytettäviä ohjelmia sillä se uusi firmis ei ole yhteensopiva vanhojen tallenteiden kanssa. Ja uusimmassa on sentään korjattu yksi bugikin, sillä aiemmissa versioissa saattoivat mennä kanavat ja suosikkilista sekaisin kun boksi huomasi, että on tarjolla uusia kanavia.
Sanoisin, että jos saa tarjouksesta, niin miksei. Eikä kaupassa myynnissä ole tuota parempaakaan. Sitten netistä voi kuitenkin tilata Linux-pohjaisia monipuolisempia laitteita, joihin voi valita itse virittimetkin (esim. tuplana DVB-T2/C) ja kovalevyn myös erikseen, mutta hintaa tulee hieman enemmän.
- 2kanavaahyödytön
Alle neljän kanavan tallentavat laitteet on roskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279