Miksei järkkäreissä ole yksinkertaista nappulaa, josta saisi kennon eteen napsautettua jonkun suojalevyn ennen kuin vaihtaa objektiivin. Nythän kenno on avoinna kaiken maailman roskalle objektiivia vaihdattessa.
Miksei kennon on avoinna lialle?
7
118
Vastaukset
- mngjagh
Ei se ole sen enempää avoin, kuin sen "suojalevynkään" kanssa. suojan täytyy olla kiinteä ja läpinäkyvä.
Muistaakseni jossakin mallissa oli lasi, joka esti pölyn pääsemisen peilikammioon ja se on ainut toimiva vaihtoehto. - vaihdattessa?
Ongelmaasi on totaalinen ratkaisu, kamera jossa on kiinteä peili. Niissä ei kenno roskaannu koskaan.
Objektiivin vaihdattamisella ei ole mitään sinänsä mitään merkitystä. Roskat voivat siirtyä kennolle silloinkin kun objektiivia ei vaihdeta jos kameran sisällä on roskia. Varsinkin peilinheiluttimissa kaikki kameran sisällä olevat roskat lentelevät aina kun peili heilahtaa.
Jos tarkoittamaasi suojalevyä käytettäisiin niin sen pitäisi olla bajonetin, ei kennon edessä (automaattinen runkotulppa?).- jfgwerg
Kiinteä peili? Peili likaantuu ja se vaikuttaa kontrastiin. Pölyläiskät ei tosin näy kuvissa.
Olen jossain nähnyt kameran, jossa oli heti bajonetin takana suojalasi, joka esti peilikammion ilmanvaihdon. Suojalasikin likaantuu, mutta se ei ole niin vaikea vaihtaa, kuin peili, jos se vaurioituu puhdistuksessa.
Eikähän aleta vaatiman filmiä takaisin. Silloin on aina puhdas kenno joka ruudulle.
- 920
Peilikameroissa on suljin kennon edessä kun optiikkaa vaihtaa.
Peilittömissä kenno on näkyvissä ja herkkä pölyyntymään.- vaihdattessa?
Niinpä.
Ei ne roskat kennon pinnalle mene objektiivia vaihtaessa jos suljin on kiinni vaan peili heiluttaa kammioissa olevia roskia kuvatessa.
Kiinteäpelisessä tätä ongelmaa ei ole.
Filmiaikana mun kuvissa oli aina enemmän roskia kuin digiaikana. - Pellix
vaihdattessa? kirjoitti:
Niinpä.
Ei ne roskat kennon pinnalle mene objektiivia vaihtaessa jos suljin on kiinni vaan peili heiluttaa kammioissa olevia roskia kuvatessa.
Kiinteäpelisessä tätä ongelmaa ei ole.
Filmiaikana mun kuvissa oli aina enemmän roskia kuin digiaikana.Filmiaikana minullakin oli enemmän ongelmia pölyn kanssa, mutta pöly tuli filmiä kehittäessä ja vedostaessa.
Ainakin Sonyn kiinteä peili naarmuuntuu helposti, joten sitä voi puhdistaa vain ilmapumpulla, mutta onneksi kiinteän peilin vaihto on mahdollista. Tosin kiinteä peili heikentää sekä etsinkuvaa ja kennolle menevää kuvaa.
- Ei huolissaan
Olen kuvannut 11 vuotta Olympuksen E järkkärirungoilla ja niissä on kennon pölynpoistotoiminto, huolesi on minulle tuntematon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4985416Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1074501- 4062187
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.281984Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1561105- 561018
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935