Kumpi, tyttö vai poika aloittelijalle.

Talvikko

Kumpi hamsteri olisi aloittelijalle parempi,tyttö
vai poika? Onko niillä hajueroa.Kumpi haisee
vähemmän.Tiedän että niiden ei pitäisi haista,
jos siisteydestä huolehtii,mutta kuten joku edelläkin mainitsi,saattaa kuitenkin tuoksahtaa.
Onko niiden hoidossa jotain eroa?

14

6137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli

      no yleensä syrkkinaarailla(kultahamsteri)on taipumusta vähän tuoksahtaa...ainakin itse olen sen huomannut... urokset ovat hieman rauhallisempia öisin, mutta naaraat ovat aktiivisempia:)
      Periaatteessa on aivan sama otatko uroksen vai naaran yhtä hellyyttäviä ovat molemmat;)

      • viaton.lapsi

        urokset ovat yleensä tosiaan rauhallisempia-->siksi ehkä sopivat paremmin aloittelevalle. naaraat saattavat purra helpommin, yksilöllistä se on toki, mutta yleisimmin näin.


      • tassu
        viaton.lapsi kirjoitti:

        urokset ovat yleensä tosiaan rauhallisempia-->siksi ehkä sopivat paremmin aloittelevalle. naaraat saattavat purra helpommin, yksilöllistä se on toki, mutta yleisimmin näin.

        kumman otat! itselläni oli alussa poika,kuukauden päästä tuli tyttö ja molempia oli sitten yhteensä jo 15=) tällä hetkellä on 1poika ja 2tyttöä..mitään eroa ei näillä hamsuilla ole ollut.kaikki yhtä ihania,ja ei haise yhtään


    • wiidii

      Ainakin syrkkinaarailla on tapana vähän tuoksahtaa (oikeastaan lemu ei mitenkään tuoksu kukasilta!) kiiman aikaan, joka on 4-5 päivän välein. Naarat ovat myös hieman vilkkaampia, oikeita touhupusseja, kun taas urokset ovat hieman rauhallisempia lössyköitä. Aivan kokemattoman hamsua harkitsevan kannattaisi varmaankin ottaa uros (puhun edelleen syyrialaisista!!), mutta ei niissä kuitenkaan se suurempia eroja ole. Oikeastaan ei ole mitään väliä (:

    • Talvikko

      Kävimme katsomassa hamsuja.Ihania olivat todella!
      Jätimme vielä yksilön valitsemisen ensi viikkoon.
      Poikia ja tyttöjä oli kivasti tarjolla.
      Meillä kun ei ole tarvikkeita,niin kaikki tulisi ostaa kerralla.Katselimme sellaista muovista boxia,jossa aukko katossa.Mahdollisimman suuri sellainen varmaankin saisi olla.
      Kertokaahan millainen häkki käytännössä parhain?

      • tassu

        hamsua olet ostamassa? terraario on kaikista parhain kääpiöhamsterille ja syyrialaiselle häkki


      • ~Jenni~
        tassu kirjoitti:

        hamsua olet ostamassa? terraario on kaikista parhain kääpiöhamsterille ja syyrialaiselle häkki

        Jos ostat dunan (eli sellaisen muovisen) niin katso ettet osta minidunaa! Suurialaiselle minimitat on sellaset 60x40cm. Mielestäni samankokoinen myös kääpiölle, koska ne ovat niin liikkuvaisia. Varsinkin jos niitä on kaksi. Esim mulla on kahellä kääpiöllä duna jonka mitat on 71x47cm. Sitä onnellisempi hamsu mitä enemmän tilaa.


    • aloittelija

      Minulla on ongelma. Mä ja mun veli haluttaisiin molemmat hamsterit (Ei kääpiöhamsteria) vaan tavalliset hamsterit mutta ei tietoa voiko kaksi poikahamsteria (Tavalliset hamsterit) olla samassa häkissä. Sen häkin pituus on:73 cm leveys on:73cm ja korkeus on:38 cm. toivottavasti voitte auttaa koska mulla tai mun veljellä ei ole kokemusta hamsterista. Ja koska olen aloittelija toivoisin että tähän viestiin vastaisivat ne joilla on paljon kokemusta tavallisesta hamsterista. Ps. Häkin korkeus on vähän pienempi kuin 38 cm mutta laitoin 38 siksi koska se oli aika lähellä. Toivoisin myös että ne jotka vastaavat mun viestiin niin voitte kertoa myös poika hamstereiden ruoasta ja mikä olisi sopivaa ruokaa niille ja että minkälaisia virikkeitä ne tarvitsevat. Voisitte kertoa vielä sen että millaiset ruokakupit ne tarvitsevat.

      • Sedä

        http://hamsterit.net/

        Lueppa perustietoa vaikka täältä, kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaus helposti.


      • Anonyymi

        Ei voivat tappaa toisensa


    • Anonyymi

      Poika koska se on rajallinen ja sen syliin otyaminen on helppoa ja ei kannata nostaa väärin
      ota vatsasta kiinni ja nosta

    • Anonyymi

      No syrkeissä on silleen et naaraalla on juoksu aika eli kuukautiset 4 päivän välein ja urokset ei hajuta ikinä mutta uros on yleensä aggressiivisempi kuin naaras

      • Anonyymi

        Hamstereilla ei oole kuukautisia vaan kiima-aika, jos näkyy verta hwti eläinlääkäriin!!


    • Anonyymi

      Itellä poika hamsteri mutta oon kuullu että tytöt kiima aikana saattaa hypätä pois terrasta/häkistä! Ja että haisee myös vähän pahemmalle. Alottelijalle parempi on poika niin sanoi kasvattaja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe