Nissan Primera 1.8 2003 kokemuksia 209000-240000 km
- Pallonivelet etupäähän (katsastus)
- Katalysaattori tukossa, uusi 450€
- Kampiakselin asennonosoitusanturi hajosi, kiireessä uusi marmoritiskiltä 100€
- Moottorissa järjettömän suuri öljynkulutus
17" vanteilla huonot ajo-ominaisuudet. Kokonaisuutena kaikin puolin huono ja isoruokainen auto.
Renault laatua P12
8
298
Vastaukset
- Toisenlainen...
Samanlainen, mutta vuotta vanhempi. Ajettu väli 70-180tkm ja matka jatkuu.
Vähäisillä kulutusosien vaihdolla on matka taittunut.
Ajettavuus ok 16" pyörillä. On rengasmerkkejä, jotka eivät P12 toimi kunnolla.
Korissa ei ole ruostetta ja muutenkin auto pysynyt todella siistinä. Selvästi parempi auto tässä mielessä kuin aikaisemmat primerat.
Olisiko öljyn syönnillä yhteys katalysaattorin tukkeutumiseen...
Öljyä oma 1,8 ei vie, koska on -02. Konetyyppiä on käytetty muissakin malleissa n. -00 lähtien ja alunperin 1,8 luonteeseen ei öljynsyönti kuulunut. Ongelmat alkoivat vasta -03 tienoilla.
Kyse on kuitenkin yleisesti tiedetystä ongelmasta, itse en uudempaa 1,8 ostaisi ilman kysymättä asiasta aiakisemmilta omistajilta.
En pidä 6,8 l / 100km matkakulutusta suurena noinkin isolle autolle. Kiinnittämällä erityistä huomiota ajotapaan matka kulutuksen saa tippumaan 6.3-6.4 l / 100km.
Halpa ja luotettava käyttöauto ostaa ja ylläpitää. Ei täydellinen, mutta rahalle saa varmasti vastinetta.- Renault-Nissan P12
03 1.8 kulutus on ollut luokkaa 7,4 matka. Seka-ajo 7,6 ( enimmäkseen kuitenkin maantieajoa) En kyllä noin vähällä kulutuksella ole päässyt. 17" Savat jollain Tekna varustetason orggisrenkailla. Voi olla 16" renkaat paremmat autoon. Varmaan öljynkulutus on tuhonnut KAT:n. Omakin on täysin ruosteeton.
- Toisenlainen...
Renault-Nissan P12 kirjoitti:
03 1.8 kulutus on ollut luokkaa 7,4 matka. Seka-ajo 7,6 ( enimmäkseen kuitenkin maantieajoa) En kyllä noin vähällä kulutuksella ole päässyt. 17" Savat jollain Tekna varustetason orggisrenkailla. Voi olla 16" renkaat paremmat autoon. Varmaan öljynkulutus on tuhonnut KAT:n. Omakin on täysin ruosteeton.
Onko kyseessä puhdasta moottoritieajoa, kun 7,4?
Liian alhaiset rengaspaineet lisäävät kulutusta selvästi.
Takajarruongelmat ovat yleisiä primeroissa, etteivät jarrut vain laahaa?
Oma 1.,8 menee 90-100km/h nopeuksilla aina tuohon 6,8.
5:lla ajoa enemmän ja välttämällä liian aktiivista 4:lle vaihtoa, saan kulutuksen tipumaan vielä selvästi. Kone jaksaa kyllä vääntä 5:lla paljon pidempään kuin äkkiseltään tuntuu. - renaultnissanp12
Toisenlainen... kirjoitti:
Onko kyseessä puhdasta moottoritieajoa, kun 7,4?
Liian alhaiset rengaspaineet lisäävät kulutusta selvästi.
Takajarruongelmat ovat yleisiä primeroissa, etteivät jarrut vain laahaa?
Oma 1.,8 menee 90-100km/h nopeuksilla aina tuohon 6,8.
5:lla ajoa enemmän ja välttämällä liian aktiivista 4:lle vaihtoa, saan kulutuksen tipumaan vielä selvästi. Kone jaksaa kyllä vääntä 5:lla paljon pidempään kuin äkkiseltään tuntuu.Rengaspaineet tarkastettu&lisätty ilmaa. Täytyy tarkkailla muutosta kulutukseen.
- oikeat rengaspaineet
renaultnissanp12 kirjoitti:
Rengaspaineet tarkastettu&lisätty ilmaa. Täytyy tarkkailla muutosta kulutukseen.
Nyt keskikulutus tippunut 7,0. Enimmäksen kuitenkin matka-ajoa
- niinpä niin
Uutena ostin viimeisiä P12, 1.8. Pidin takuuajan ja vaihdoin pois. Syynä olivat auton räminät ja kun ovet laittoi kiinni niin se ääni oli peltipurkki.
Vaihdoin Avensikseem. Ei se ole sen parempi, taikka siinä on vikoja jotka ovat kalliita korjata. Nivelet, laatikko, turbo,vauhtipyörä yms.
Nykyään nämä kaksi valmistajaa ei osaa tehdä autoja.- Ex nissan
Jos tarkoitus on saada astetta laadukkaampi käytetty japsi, kannattaa unohtaa nämä primerat, avensikset, yms. ja olla valmis maksamaan hieman enemmän autosta.
Accord -03 ->
- Tehty japanissa
- Ei pikkuvikoja
- Alkaen kone 2,0 on mitoitettu oikein suhteessa auton kokoon. Ei enää alitehoisilla 1,6 ja 1,8 ajelua.
-Taloudellinen suorituskykyyn ja kilpailijoiden 2,0 nähden.
- Tekniikka kestää km todella paljon
Jos kuitenkin hinta on tärkein seikka niin kannattaa etsiä auto korealaisista: Hyundai, Kia, Chevrolet. Mielestäni rahalle saa paljon enemmän vastinetta kuin monista Nissanin ja Toyotan malleista.
- en osta ikuna
Ei oo laadusta tietookaan aivan rimpula merkki, kannattais ajaa seinään ja ostaa honda tai bemu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818