Capturia ostamassa

Golffaaja

Tarkoitus olisi ostaa crossover ja pitkän harkinnan ja mietinnän jälkeen valintani on Renault Captur. Kertokaa mielipiteitänne ko.autosta,joka tosin ollut markkinoilla vasta vuoden verran.

32

17130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän

      ne mielipiteet ole jo selvät kaikilla renujen osalta, kaptura varmasti ihan hyvä valinta renuajalle, on tietokonetta, nopeudensäädintä, ties mitä hienoutta, laadun ihmemaan tuotoksia eli KUONAA.

      • Kaptura

        Kuona-aineista krapulassa kyhätty, hieman oksennukselle haiseva (ei paljon), hienostunut, hyvät ajo-ominaisuudet omaava elämän pilaaja, vain pikkuvikoja, jotka hyväksytty renulaatu merkinnällä isolla V......,


      • Anonyymi
        Kaptura kirjoitti:

        Kuona-aineista krapulassa kyhätty, hieman oksennukselle haiseva (ei paljon), hienostunut, hyvät ajo-ominaisuudet omaava elämän pilaaja, vain pikkuvikoja, jotka hyväksytty renulaatu merkinnällä isolla V......,

        Kirjoittajalla on ilmeisesti ollut Lada jossa on pahimmat krapulansa oksennellut? 🤔🥶


      • Anonyymi

        Ei liene vanha Toyotas sen erikoisempi Kolinaa ja melua.


    • hieno kuin mikä

      Pirun tyylikäs ainaki ja saa hienon kaksivärimaalaukdeb dynamic varustetasoon. Kosketusnäytöltä toimivat soittimet jne. Saat esim. Muistitikun tai mp3 soittimet suoraan liitettyä. Capturissa on luokkansa paras turvallisuus. Viimeistely on hyvä ja auto toimii hyvin. Tyylikäs ja nuorekas auto toisin kuin eräiden merkkien pappa autot. Nämä 70luvulta periytyneet isältä pojalle uskomukset esson baari puheet kannattaa jättää omaan arvoon mitä täälläkin palstalla trollataan.

    • capturi

      Yksi tuttava pohti ostaisiko capturin, opel mokan vai susuki s-crossin. Susuki putosi pelistä pois merkin heikon laadun takia. Lisäksi kokemusta oli primerasta ja avensiksesta. Ei kuulemma ruosteista japsia tule hänen talouteensa enää. Lopulta päätyi capturiin sillä tehokkaammalla bensakonella ja kaksoiskytkin automaatilla. On ollut tyytyväinen eikä puolessa vuodessa ole mitään vikoja ollut. Sisältä vähän muovinen ja "lelumainen" mutta mikään ei nitise. Ja neljän vuoden takuu

      • Anonyymi

        Japanilaiset ei enää ruostu, mersut ja volkkarit kylläkin


    • Golffaaja

      Captur on tilattu ja saan sen käyttööni loppukuusta. Kävin katsomassa Daewoo Mokkaa,mutta mielenkiinto lopahti ensisilmäyksellä,vielä kun ottaa huomioon että Mokka on Chetrolettinakin joskus ollut myynnissä. Tiedän korealaisten korkean laadun,mutta aika ei vielä ole kohdallani kypsä korean autoille..

      • No, et

        hoksinut samalla tilata tusinaa Kapturoita , olisi ollut varaosia.


      • Laakerit kuulemma
        No, et kirjoitti:

        hoksinut samalla tilata tusinaa Kapturoita , olisi ollut varaosia.

        kestää hyvin uudessa koppurissa,( tai mikä piru se oli) jos ei niin kauhiasti aja, jänismettällä kyllä kestää käydä, kunhan jättää koppurat pihalle ja koirahan se oravan puuhun ajaa, että tälläistä hauskaa tällä kertaa renurintamalta.


    • Miten voi olla mahdollista että saat uuden renun muutaman viikon toimitusajalla?Ei todennäköisesti ole tehtaalta tulossa koska niillä on 3-6kk toimitusaika.

    • Golf1

      Mulla oli Capture vuokra-autona lomamatkalla reilun viikon. Auton mittarissa oli reilut 1.000 km kun sain sen. Havaintoja:
      Plussaa:
      -Tilava kokoisekseen
      -Hyvänäköinen
      -Hyvä ohjaus ja alusta
      -Hyvä viimeistely hintaluokka huomioonottaen.
      -Runsas varustelu

      Miinusta:
      -Ergonomiassa hiomista, esim keskikyynärnoja alhaalla käsijarrun käyttö käytännössä mahdotonta ja vaihtaminen hankalaa. Ei voi säätää niinkuin Golfissa.
      -Cruise Controllin kytkin oli piilotettu käsijarrun viereen penkkien väliin. Miksi? Typerää...
      -Pikku bensakone on pahasti alimittainen tuohon autoon. Ylämäessä ei pysty ylläpitämään moottoritienopeutta vaikka painaa tallan pohjaan.
      -Navigaattori/radio tilttasi satunnaisesti ja toipui yleensä buuttaamalla. Viimeisenä päivänä toipui vain max 5 min ajaksi jonka jälkeen tilttasi uudestaan
      -Vaihdekeppi hieman mallia arvonta verrattuna Golfiin.

    • Captur

      Olemme nyt omistaneet Capturin melkein vuoden, kilometrejä on tullut tähän mennessä n.14000. Isona plussana voisin mainita auton korkeuden, sinne on todella helppo mennä ja ulos tulokin sujuu ilman suurempia puhinoita.
      Isomman 1,2 TCe bensaturbon 120 heppaa riittävät meille mainiosti ja EDC-automaatti vaihtaa melkein huomaamatta. Nyt vain ihmettelemme miksi emme ole ennen ostaneet automaattia, perheemme naispuolinen jäsen ei kuulemma enää automaatista luovu.
      Ulkonäkö on tietenkin makuasia, mutta meidän mielestä oranssi auto valkoisella katolla on yksi parhaimmista Capturin värivaihtoehdoista.
      Sen muuten löytää marketin parkkipaikaltakin.
      Tuossa edellä mainittu keskikyynärnoja on vain lisävaruste

    • suppea valikoima

      http://www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Broschuere_Captur_helly_hansen.pdf

      http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/captur/captur/#ausstattungsdetails

      Miksiköhän ei dieselmallia ole tarjolla Suomessa? Varsinkin kun se 135 Nm vääntävä vastaa jotakin 1.5 bensaa väännöltään tuossa 2000 kierroksen kohdalla ja teholtaan vain 1,3:sta korkeammilla kierroksilla. Cliossa sen ymmärtää (siitä ei tuoda sitä 1,2 tce eikä kumpaakaan EDC:tä) , mutta Captur vaikuttaisi vähän räväkämpään ajoon tarkoitettu.

      • Jalluuu

        Nyt on Cliosta myös 120-heppainen automaatti Suomen valikoimassa!


    • Renu laatua ! Mitä enemmän Renussa on elekroniikkaa ja näyttöjä sitä vähemmän tekee sitä mieli! Onkse see viritys missä lähes kaikkia toimintoja ohjataan samasta näytöstä? Voi helvetti se tuskin toimii 2vuotta kauempaa ja sit siin ei enää toimi mikään ei radio , ilmastointi,eikä paljon mikään muukaan ! Ostakaa toki ranskalaista paskaa ja valittakaa sit täällä kun ne ei toimi! Voi helvetti miten tyhmiä ihmiset on!

      • pijä tunkkis

        toyotathan ne vasta romuja onki eikä mitään ajo ominaisuuksia kipsaava ohjaus jne tekevät tojotalla ajosta yhtä tuskaa! Renussa on ajo ominaisuudet mukavuus turvallisuus ja varusteet kunnossa! Tojossa on kääntyvät etupyörät ja kampilasit siihen loppuu varustelu! Tojossa on myös pohjaava jousitus joka pohjaa kun ne tojon raukat insinöörit eivät osaa tehdä jousitusta pintakova mutta silti pohjaa pikku töyssyssä. Tojon melu on myös sitä luokkaa että peltorit päässä saa ajaa kun vauhti nousee yli 80kmh ja tuossa vauhdissa tojon tempoilevaa ohjausta saa ohjustaa jo tosissaan! Ei vitsi mitä romu kasoja ne toyotat on ne pitäis paalata heti kun tehtaalta tulee! Niin ja miten on tojon turvallisuus? Ne tinapaperi tojot ruostuu vuodessa ja rytistyy kasaan kuin paperi tollo kun törmää hiireen ja henki menee! Kyllähän renault vie toyotan romuja 100-0

        Renaultit saa kaikilla mukavuusvarusteilla automaattivaihteilla jne kun toyotassa joudut tyytymään kampi laseihin ja kääntyviin etupyöriin hahahhahahhahaahahaahhahaahahhaah toyotat on pazkaa ime sitä pazkaas...

        RENAULT FOR THE WIN RENAULT NUMBER 1


      • DGC

        Mutta kylläpä sinä Nippondenso olet viisas mies. Sinä olet sitten niin viisas että ihan kateeksi käy. Tasan eivät taas ole käyneet onnen lahjat. Autoksesi olet osannut valita mielestäsi parhaan ja osaat näemmä kirjoittaakin selkeästi, tyylikkäästi ja ymmärrettävästi, ja kommentoit juuri silloin ja siihen aiheeseen kun vastausta todella kaivataan.

        Kyllä sinä olet sitten viisas. Niin viisas että....


      • Anonyymi
        pijä tunkkis kirjoitti:

        toyotathan ne vasta romuja onki eikä mitään ajo ominaisuuksia kipsaava ohjaus jne tekevät tojotalla ajosta yhtä tuskaa! Renussa on ajo ominaisuudet mukavuus turvallisuus ja varusteet kunnossa! Tojossa on kääntyvät etupyörät ja kampilasit siihen loppuu varustelu! Tojossa on myös pohjaava jousitus joka pohjaa kun ne tojon raukat insinöörit eivät osaa tehdä jousitusta pintakova mutta silti pohjaa pikku töyssyssä. Tojon melu on myös sitä luokkaa että peltorit päässä saa ajaa kun vauhti nousee yli 80kmh ja tuossa vauhdissa tojon tempoilevaa ohjausta saa ohjustaa jo tosissaan! Ei vitsi mitä romu kasoja ne toyotat on ne pitäis paalata heti kun tehtaalta tulee! Niin ja miten on tojon turvallisuus? Ne tinapaperi tojot ruostuu vuodessa ja rytistyy kasaan kuin paperi tollo kun törmää hiireen ja henki menee! Kyllähän renault vie toyotan romuja 100-0

        Renaultit saa kaikilla mukavuusvarusteilla automaattivaihteilla jne kun toyotassa joudut tyytymään kampi laseihin ja kääntyviin etupyöriin hahahhahahhahaahahaahhahaahahhaah toyotat on pazkaa ime sitä pazkaas...

        RENAULT FOR THE WIN RENAULT NUMBER 1

        Olen ajellut Toyota Carinalla D ja 2 Avensiksella bens yli milj. km eikä ole ongelmia ollut eli korjaamoja en ole tarvinnut. Ainoa huono puoli on hinta, eikä uudenveroista voi edes ajatella. Nykyisissä kun on härpäkkeitä niin tuhottomasti, niin korjausolettamuskin kasvaa. Siksi olen harkinnut uudempaa halvempaa ja hyvin istuvaa, tai paremminkin autoon hyvin astuttavaa. Tuolla joku mainitsi, että johonkin capturiin olisi helppo astua, joten kiinnostuin. Toyotalla ei ole sellaista edullista mallia, johon olisi helppo astua ja se on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista joka on tullut minulle tärkeäksi. Sen takia hylkään vakuuttavan Toyota-kokemukseni ja yritän etsiä jotain edullisempaa, mutta käytännöllisempää väheneville vuosikilometreilleni.


    • Nissanisti

      Miksi näitä on netissä myytävänä vähän ajettuina noin paljon? Olen kiinnostunut mutta vähän hirvittää kestävyys kun on karmeita kokemuksia meganen sähkövioista.

      • puurastaja

        Vähän ajettuja näkyy olevan, ei muuta kun kaupoille jos Merkki mielyttää. Itsellä on Kadjar. Hyvä peli ei vikoja. Meganen sähkövioista ei kokemusta. Koleoksesta tosin on, se paras auto joka tätä ennen ollut. Tojotia oli toistakymmentä. Niistä ei sen enempää.


    • OmpaOllut

      autoja puurastajalla, kannattaisi tarkastaa elämän tapaa, että onko ihan järkevällä pohjalla ja miettiä sitä hiilijalanjälkeä, ekologisuutta, elämää yleensä. Jotkin Taxi-kuskit voivat käyttää 20-30 autoa uransa aikana, normaali, tavallinen liikkuja ei tarvitse toistakymmentä autoa elämässään, tämä on vankka mielipiteeni. Itselläni on kolmas auto käytössä, tällä kolmannella aijon ajaa vielä monta vuotta, se on vanhana ostettu. Yhden auton olen ostanut täysin uutena, ajoin sen itse loppuun.

      • oletko-varma

        Oletko aivan varma, että "toistakymmentä" tarkoittaa 20-30? Lukitsetko vastauksen? Mieti vielä kerran!


      • puurastaja

        Tarkennan tuota toistakymmentä. Toyotia oli 11 kappaletta. 4 Avensista. 80 tuhatta vuoteen ajoa. Ajo vuosia 42. Jatkuu vieläkin. Uutena ostettuja jotakuin kaikki olleet. Työkäytössä pääsääntöisesti. Keskipitoaika 3 vuotta. Jotakuin näin. Jos veikkaat taksikäyttöä, niin ei siinä todellakaan.


      • OmpaOllut
        oletko-varma kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että "toistakymmentä" tarkoittaa 20-30? Lukitsetko vastauksen? Mieti vielä kerran!

        Toistakymmentä tarkoittaa 11-19 lukuja ja vertaus Takseihin oli vain vertaus autojen käyttömäärään, ammattilainen verrattuna tavallinen kuluttaja. Lisäksi en ns. luullut, että puurastaja on Taxi, koska ne käyttävät eri automerkkejä, tosin jonkin verran Toyotaa.


      • oletko-varma
        OmpaOllut kirjoitti:

        Toistakymmentä tarkoittaa 11-19 lukuja ja vertaus Takseihin oli vain vertaus autojen käyttömäärään, ammattilainen verrattuna tavallinen kuluttaja. Lisäksi en ns. luullut, että puurastaja on Taxi, koska ne käyttävät eri automerkkejä, tosin jonkin verran Toyotaa.

        "Toistakymmentä tarkoittaa 11-19 lukuja"

        Hyvä! Osasithan sinä. Ei siis 20-30.


      • Anonyymi

        Minulla melkoisen sama kokemus. Minullekaan auto ei ole ollut symboli, vaan käyttöesine.


      • Anonyymi
        puurastaja kirjoitti:

        Tarkennan tuota toistakymmentä. Toyotia oli 11 kappaletta. 4 Avensista. 80 tuhatta vuoteen ajoa. Ajo vuosia 42. Jatkuu vieläkin. Uutena ostettuja jotakuin kaikki olleet. Työkäytössä pääsääntöisesti. Keskipitoaika 3 vuotta. Jotakuin näin. Jos veikkaat taksikäyttöä, niin ei siinä todellakaan.

        Mulla oli 1 diesel Carina, ostin kun ajettu 300000, pistin purkuun kun olin ajanut 600000, en hoitanut koria, niin oli parasta niin. Sen jälkeen on ollut 3 Avensis 1.6 viimeisin vm.2001, ajettuu 500000, mutta moottorilla vain vähän yli 100000 (vaihdoin itse) Korjaamoa en ole juurikaan tarvinnut enkä voisi kuvitella minkä muun auton kanssa olisin selvinnyt yhtä edullisesti. Nyt alkavat autot olla sellaisia, ettei niiden huoltamiseen taidot riitä, joten joutuu tarkkaan harkitsemaan minkälaiseen kohtuullisen hintaiseen vähänajettuun, tai uuteen (en periaatteessa helposti osta uutta) helposti sisään kuljettavaan autoon päätyy. Vielä katsastan kuitenkin Aven ja jätän ehkä mökkiautoksi, koska myyntiarvo ei niillä enää nouse kovin korkeaksi. Jos olisin hitsari ja tai hoitanut koria massoituksineen, kuten jotkut, niin Toyotasta luopumista en harkitsisi vieläkään. Ikä tosin myös puoltaa helposti sisään astuttavan auton ostamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 1 diesel Carina, ostin kun ajettu 300000, pistin purkuun kun olin ajanut 600000, en hoitanut koria, niin oli parasta niin. Sen jälkeen on ollut 3 Avensis 1.6 viimeisin vm.2001, ajettuu 500000, mutta moottorilla vain vähän yli 100000 (vaihdoin itse) Korjaamoa en ole juurikaan tarvinnut enkä voisi kuvitella minkä muun auton kanssa olisin selvinnyt yhtä edullisesti. Nyt alkavat autot olla sellaisia, ettei niiden huoltamiseen taidot riitä, joten joutuu tarkkaan harkitsemaan minkälaiseen kohtuullisen hintaiseen vähänajettuun, tai uuteen (en periaatteessa helposti osta uutta) helposti sisään kuljettavaan autoon päätyy. Vielä katsastan kuitenkin Aven ja jätän ehkä mökkiautoksi, koska myyntiarvo ei niillä enää nouse kovin korkeaksi. Jos olisin hitsari ja tai hoitanut koria massoituksineen, kuten jotkut, niin Toyotasta luopumista en harkitsisi vieläkään. Ikä tosin myös puoltaa helposti sisään astuttavan auton ostamista.

        Sulla on ollut aika ikävää jo pitkään. Olisko aika ostaa ihan oikea AUTO?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 1 diesel Carina, ostin kun ajettu 300000, pistin purkuun kun olin ajanut 600000, en hoitanut koria, niin oli parasta niin. Sen jälkeen on ollut 3 Avensis 1.6 viimeisin vm.2001, ajettuu 500000, mutta moottorilla vain vähän yli 100000 (vaihdoin itse) Korjaamoa en ole juurikaan tarvinnut enkä voisi kuvitella minkä muun auton kanssa olisin selvinnyt yhtä edullisesti. Nyt alkavat autot olla sellaisia, ettei niiden huoltamiseen taidot riitä, joten joutuu tarkkaan harkitsemaan minkälaiseen kohtuullisen hintaiseen vähänajettuun, tai uuteen (en periaatteessa helposti osta uutta) helposti sisään kuljettavaan autoon päätyy. Vielä katsastan kuitenkin Aven ja jätän ehkä mökkiautoksi, koska myyntiarvo ei niillä enää nouse kovin korkeaksi. Jos olisin hitsari ja tai hoitanut koria massoituksineen, kuten jotkut, niin Toyotasta luopumista en harkitsisi vieläkään. Ikä tosin myös puoltaa helposti sisään astuttavan auton ostamista.

        Huijaat, mikään "toyotajosetmuutasaa", kestä yli 100.000km ilman koneremppaa, täähän on tosi jos MIKÄ!


    • Anonyymi

      Ilmeisesti osa kirjoittajista on ostanut vanhan oksennusukon auton. Itsellä Captur 2020 automaatti 130 edustavin versio. Kolme vuotta tulee täyteen autolla keväällä -23. Tähän mennessä ei ole ollut vian vikaa. Kaikki toimii hienosti. Moottori on hiljainen Renault/Daimler Bentsin yhteistyö moottori. Käytetään mm Qashgaissa ja MB 100sarjan Mersuissa. 👍 Automaatti toimii huomaamattomasti. Tavaratilaa ja muunneltavuutta on. Polttoainettakin kuluu auton kokoon nähden kohtuullisen vähän 4.7-6.5l/100km. Auto on suhteellisen hiljainen. Jousitus hiukan pintakova. Talvella auto lämpiää hyvin eikä ikkunat huurru lainkaan. Pitkän Matkan ajo sujuu leppoisasti eikä ajoa tarvitse kaitsea. Pahimmassa sivutuulessakaan. Siis pisteet 0-5. Antaisin kuten Auto Bild lehti antoi 4.5 pistettä. Se lienee loistava arvosana. 👍

    • Anonyymi

      Perseenreikävehe karmea katiska jonka voi viedä paaliin tai ajaa savikoloon tai suohon. Eikait kukaannyt helvetti vie vapaaehtoisesti mitään rellun rotteloa osta! Ei nyt helvetissä. Paska mikä paska täysi romu paali tavaraa muuta ookkaan ku vikaa ja häiriöö koko koirankoppi. Niuvaan vielä jouvut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3983
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3040
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2981
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2064
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1173
    6. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1166
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      994
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      58
      972
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      954
    Aihe