Osaako joku kertoa, miksi (ainkain joissakin) biojäteohjeissa kielletään laittamasta sinne kissanhiekkaa? Onko joissain hiekoissa jotain kemikaaleja tms, vai mistä moinen? Meillä käytetään Lindo Catia -voisikohan sen laittaa bioastiaan kielloista huolimatta?
kissanhiekka ja biojäte
7
678
Vastaukset
- jaana3
Biojätteisiin saa laittaa vain sellaista jätettä, joka on (tai joskus on ollut) syötävää eli ruokaa! Poikkeuksiakin tietenkin on: kananmunakennot, suodatinpussit ja teepussit esim, kissanhiekka ei kyllä ole bioa.
- minnali
Minä olen aina laittanut kissanhiekan bioroskiin! Eikö se olekaan biojätettä?Meilläkin käytetään LindoCatia.
- kolmen kissan perhe
Mitään ulosteperäistä jätettä ei saa laittaa biojätteisiin, salmonella- yms. riskin vuoksi. Jätteistä saatavaa multaa käytetään yleisiin istutuksiin eikä kukaan ilahtuisi mahdollisesta salmonellaruusupenkistä...
- sussu
Mikä tekee kissan ulosteen vaarallisemmaksi kun esim. kanan ja hevosen? Eikö kaikki muutu mullaksi joka tapauksessa? Olen luullut minäkin, että biojätteeseen voi laittaa kaiken, mikä maatuu..
- Kolmen kissan perhe
sussu kirjoitti:
Mikä tekee kissan ulosteen vaarallisemmaksi kun esim. kanan ja hevosen? Eikö kaikki muutu mullaksi joka tapauksessa? Olen luullut minäkin, että biojätteeseen voi laittaa kaiken, mikä maatuu..
Mutta lajitteluohjeissa näin lukee, tarkastin asian sitten jätehuollosta ja lopputulos oli että kaatopaikkajätteisiin vaan. Ei bioon. Näin sitten ainakin meillä... siirryimme maissi"hiekkaan" jonka voi vetää vessanpöntöstä alas, helpotti hommaa heti.
- minnali
"Biojätteisiin kelpaavat kaikki ruoantähteet, kasvisten, hedelmien ja kananmunien kuoret, talouspaperit ja lautasliinat, teepussit ja kahvinporot suodatinpusseineen, kalanperkeet ja luut, pahviset munakennostot ja vastaavat pakkaukset, puutarhajäte ja kukkamulta sekä kotieläinten häkkien siivousjätteet ja kissanhiekka."
- liisakissa
Mistä tämä lainaus on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603489
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau612735Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.332120- 1301687
- 801583
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831544Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3681472- 971215
- 891125
On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle
Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou1951106