En halua asua kotona!

Viihtymätön

Mitä pitäisi tehdä? Olen 13-vuotias tyttö. Vihaan olla kotona.
En ole koskaan viihtynyt olla täällä, vanhempani AINA yrittävät keksiä jonkun asian mistä huutavat ja valittavat asenne-ongelmastani, jos kerron jotain ikävää. Meillä asuu mun lisäks mun pikkusisko ja joskus veli käy, täällä meille huudetaan, ei tueta. Tottakai viedään joskus jonnekkin ja annetaan rahaa, mutta kumminkin. En tykkää olla kotona, vihaan sitä ettei minua kuunnella ja aina ymmärretään väärin ja se on mun syy. Ikinä vanhemmat ei ole väärässä vaan minä. Mitä voisin tehdä? Olen yrittänyt puhua porukoiden kanssa, mutta oon vaan niiden mielestä kiittämätön.

17

4385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhu muille

      Puhu mummun kanssa, puhu tädin kanssa, puhu koulukuraattorin kanssa, puhu naapurin kanssa... Terveyskeskuksen kautta pitäisi löytyä psykologi juttuseuraksi nyt kun ei ole koulua.

    • Sama tilanne

      Eli: olen poika 14v, tulin juuri etsimään apua omaan tilanteeseeni (sama tilanne tässäkin kodissa) näiltä palstoilta. Veljeni (15v) on erittäin ärsyttävä, vanhemmat ei piittaa mistään mitään, ja "kodin" ilmapiiri on sellainen, että ei täällä voi elää rauhassa. Voisinpa auttaa jotenkin, mutta en vain keksi mitään keinoa millä tätä tekisi helpommaksi. Se pitää vain kestää, helppoa se ei ole.

    • eihelppoooo

      Vanhempiaan vastaan on mahdoton voittaa (vaikka olisi aihetta) eli ei muuta neuvoa kuin etta karsikaa.
      4-5 vuotta on ikuisuus teidan iassa vaan laskekaa paivia....

    • kauheeta

      Vastaan aika myöhässä!
      Itse olen myös 13.v en halua asua kotona koska siellä ei voi elää!! Asun isäni kanssa koska äiti halusin oman elämän ja päätti jättää meidät:(
      Meidän perheestä on lähtenyt jo 4 lasta pois!
      Meitä on enää kaksi!.
      Isä laittaa meidät aina yöllä kävelemään ulos ja huutaa käyttää väkivaltaa ja pitää nälässä!
      Minua on kiusattu kaikki kouluvuodet ja isääni ei kiinnosta!
      Käyn juttelemassa mielisairaalassa.
      Minulla on masennu ja viiltelen!
      Isä joskus kylminä palaa öinä ajaa meidät noin 10 kilometrin päähän kotoa vähissä vaatteissa ja sieltä pitäisi sitten kävellä kotiin annetussa ajassa!
      Sairastu anoreksiaa koska en saanut syödä muulloin kun koulussa. Olen aina väsynyt koska en uskalla nukkua koska pelkään että isä tekee minulle jotain pahaa!

      • Miss19

        Apua, olen itsekkin 13. Ja mä menisin suoraan sosiaalitoimistoon, tai ottaisin poliisiin yhteyttä. Mä sinuna ilmoittaisin poliisille. Ja he tekevät siitä lopun!


      • Alisa10

        Ihan kauheeta


      • nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn3

        Ilmota poliisille heti. Isälläsi ei ole itään oikeutta tehdä noin


      • Anonyymi

        Soita jonnekin lastensuojeluun tai mee kertoo koulukuraattorille. Kukaan ei saa elää noin. Toi on jo poliisi tapaus. Sit kun meet kouluun,käy juttelee kuraattorille...


      • Anonyymi

        Voit muuttaa meille. Meillä on kiva pieni perhe ❤️


      • Anonyymi

        Ei oo totta! Tietääkö sun äiti tosta? Tiiätkö missä sun äiti asuu? Onko sulla sukulaisia jossain lähellä? Pystytkö vaikka mennä naapuriin ja kysyä apua?
        Toivon hartaasti että kaikki muuttuu paremmaksi!
        <3


    • Anonyymi

      TÄYSIN SAMA!! PAITSI ETTÄ ISÄ ON TÄYS SEKOPÄÄ JONKA KUULUISI JO KUOLLA ÄITINI EI OSANNUT KOSKAAN KASVATTAA MINUA MINULLA ON KAKSI PASKAA ISOSISKOA JA EI OMAS RAUHAA IKINÄ VIHAAN VANHEMPIANI JA ELÄMÄÄNI TÄÄLLÄ VITUN KOTONA HALUAN MUUTTAA POIS!

    • Anonyymi

      Hei olen 11v tyttö joka ei voi asua kotona minulla on 3veljeä ja sisko kaikki veljet ovat muuttaneet kotoa olen siskon kanssa mulla on turvaton olo mun sisko aina haukkuu hakkaa mut paskaks ja se on 15v en voi tehdä mitään eikä vanhemmat puutu ja vanhemmat riitelee ja ei välitä musta ei osta mulle mitään vaan mun siskolle ja jos mun sisko lyö mua se sanoo äitille ja iskälle että mä löin ja saan vitun moiset huudot olen ajatellut itsemurhaa ja mun vanhemmatki haukkuu mua ja hakkaa mua ei tueta jos saan kokeesta 10 ja mun sisko esim 7 nii se saa uusii iphoneita ja mulla on jo 10 vuotta vanha iphone jonka sain mun serkulta meillä on myös 3 marsua joita joudun yksin hoitaan ja ostamaan itse niille ruuat vaikka äitin kuuluu ostaa siivoan niiden häkin aina ja vaihan veet heinät jne ja oon alkanu syömään omassa huoneessa ja oon varmaa 90% päivästä huoneessa koska mun sisko alkaa hakkaa mua jos meen keittiöö oon ihan nälissä en oo syöny 2päivää enkä juonu enkä voi lähteä uloskaa en uskalla meillä oli ennen ihana perhe äiti ja isi rakasti toisiaan ja mun veljet oli ihanii ja sisko mutta sitten ku mun äitin äiti kuoli se on alkanu olee ilkee ja nii itken tälläki hetkel ku mua ei kuunnella mulla on huonees laturi ei muuta mulla ei ole sänkyä nukun viltillä lattialla ja mulla on1 t paita ja 2 jumpshuittii ei muita vaatteita

      • Anonyymi

        Missä kaupungissa asut. Mun on pakko auttaa sua. En oo tulossa siis murtautumaan teille mut jos haluut kertoo missä kaupungissa sä asut. Halusin tulee ja auttaa sua❤️


      • Anonyymi

        Soita poliisille ja lastensuojeluun! Toi on hirveetä! Itkettää sun puolesta. Toivon että kaikki muuttuu paremmaksi. Muista että oot hyvä ihminen! <3


    • Anonyymi

      Onks nää kaik yhden ja saman ihmisen kirjoitelmia.

    • Anonyymi

      Voi! Mulla on ihan sama......mä haluun kyl auttaa sua

    • Anonyymi

      Sä voit muuttaa meille. Meillä on kiva pieni perhe ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe